מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

ה- פיאט שלי
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פלסטלינה+ואקס לפיאט בראבה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

Magnifico Punto!
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הרכב שלי
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

תוצאה של 6.5 שעות של התברסות על הפונטו.


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 26-09-13, 11:53   #1
skomanov
Member
 
האווטאר של skomanov
 
תאריך הצטרפות: Apr 2012
מיקום: ירושלים
הגלגלים שלי: פיאט פונטו ספייס ELX
הודעות: 65
פילטר אינבוקס של K&N

שלום לכולם.
מדובר בפילטר הזהhttp://www.ebay.com/itm/33-2197-K-N-...item589f0ba991
מה לדעתכם יהיו השפעת מהרכבת פילטר אינבוקס כזה? קראתי תגובה של מישהו באתר של K&N שהוא הרכיב כזה על פונטו , והרגיש בהבדל של תוספת כח ורעש טוב יותר. מומלץ לנסות?
שווה לשלם עליו 250 ש"ח , כשפילטר אוויר עולה בסביבות 25 ש"ח?
וגם הבנתי שיש איזו ערכת ניקוי.....הנה http://www.ebay.com/itm/1x-K-N-Filte...item4ac58e390f
מישהו יודע מה הנוהל בניקוי הפילטר עם הערכה?
תודות לעוזרים וחג שמח.
skomanov מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 26-09-13, 12:21   #2
davidmzr
Senior Member
 
האווטאר של davidmzr
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
מניסיוני בשיפוץ מנועים, לא נראה לי שהסיפור אמיתי.
תוספת כח לא תקבל. רעש אולי, אבל לא מהאגזוז אלא מיניקת האוויר בשל צפיפות המסנן.
קח בחשבון שאולי זה שכתב את זה, רצה לפרסם את המוצר.
דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
davidmzr מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 26-09-13, 16:34   #3
dodihob
מנהל
 
האווטאר של dodihob
 
תאריך הצטרפות: Apr 2008
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו elx ידנית / מאזדה 6
הודעות: 1,645
תקבל תגובת מצערת קצת יותר טובה ורעש קל קצת יותר בשרני של המנוע מעל 2.7k סל"ד.
אני עברתי כרגע לקיט יניקה, ויש לי פילטר inbox של BMC אם אתה מעוניין.
ערן
__________________
2002 Fiat Punto MK2 ELX Manual
"Low N' Slow"
dodihob מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 26-09-13, 16:42   #4
davidmzr
Senior Member
 
האווטאר של davidmzr
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
dodihob, האם אפשר לקבל הסבר טכני, שאם אכן זה קורה, למה זה קורה ?.
תודה דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
davidmzr מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 26-09-13, 17:54   #5
dodihob
מנהל
 
האווטאר של dodihob
 
תאריך הצטרפות: Apr 2008
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו elx ידנית / מאזדה 6
הודעות: 1,645
הסבר טכני אין לי, וזאת מכיוון שזה לא התחום שלי.
זה מה שהרגשתי לאחר המעבר לפילטר פתוח אינבוקס. כמו כן לאחר מעבר לקיט יניקה דמוי GSR למרות שהמנוע מרגיש קצת אנמי בסל"ד נמוך, בהאצה חזקה וכן במהירויות גבוהות מרגיש כי הרכב נושם יותר טוב, וכן קיט היניקה הוסיף המון "רעש" יניקה.
באנגליה, שם נושא השיפורים של הפונטו קצת יותר רציני, לאחר הוספת קיט יניקה GSR בלבד נוספו 8 כ"ס ונבדק ע"י דיינו. זה לא משהו מדגמי, השדרוג המומלץ לרוב דגמי ה-1.2 16v בחול הינו remap בשילוב של קיט GSR ואגזוז אחורי free flow של supersprint, שילוב שנבדק ע"י דיינו ונותן תוספת של 20 כ"ס בממוצע ומעלה את המנוע להספק של 100 כ"ס.
__________________
2002 Fiat Punto MK2 ELX Manual
"Low N' Slow"
dodihob מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 26-09-13, 19:38   #6
davidmzr
Senior Member
 
האווטאר של davidmzr
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
אגיד לך ערן, אני בכלל לא מצדד בכול השיפורים הללו. אולי משום שאני שייך לדור הישן של המכונאים, אלה שמעדיפים אוברול על החלפת מנוע מיבוא.
לעולם לא אבין מדוע צריך להוסיף למנוע 1.2 16v ציוד, כדי שייתן תוספת של 20 כ"ס. הרי אפשר לנסוע ברכב עם יותר כוחות סוס.
תוספת של 20 כ"ס מאמץ את המנוע מעבר למה שתכנן היצרן. זה מה שגומר את המנועים.
בתקופה שהייתי צעיר ויפה, היה לי פורד ברנדה אוטומטית 1.3 רציתי יותר כוח, אז הפכתי את המנוע ל-1.6 בעזרתו של בעל מפעל המנועים "סמוך" ברשל"צ. אברהם השיג לי קרנק, טלטלים, בוכנות וראש של ברנדה 1.6. חרט לי את הבלוק המקורי למידה של הבוכנות.
פחדתי שבטסט יגלו את זה, כשינוי מבנה. אבל לא. כך צריך להוסיף כ"ס. לא כמו שעשה הבן העקשן שלי, שהרכיב על הג'פ 4 קרבורטורים, ולאחר נסיעת שטח קצרה, עברה קומפרסיה למערכת המים בשל לחץ מוגבר. נאלצתי לשפץ ראש ולהחזיר את מערכת ההזרקה וההצתה המקוריות.
דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
davidmzr מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 27-09-13, 00:43   #7
shotdown
Senior Member
 
האווטאר של shotdown
 
תאריך הצטרפות: Mar 2012
מיקום: רחובות
הגלגלים שלי: פרארי
הודעות: 185
קיט יניקה אגזוז וצ'יפ הוסיפו 20 כ"ס לאטמוספרי? :O
יש לך קישור לדבר הזה?
__________________
ההיסטוריה המוטורית שלי:
שברולט קוסיקה v6 / סיאט איביזה mk2 1.6/ מיצובישי קולט 94/ פורד אסקורט rs200/ פג׳ו 106 ראלי 1.6

כיום: בייבי פרארי- פיאט קופה 16vt
shotdown מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 27-09-13, 15:34   #8
dodihob
מנהל
 
האווטאר של dodihob
 
תאריך הצטרפות: Apr 2008
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו elx ידנית / מאזדה 6
הודעות: 1,645
עשיתי חיפוש ולא מצאתי דיינו, והאמת אין לי כוח לחפש עוד
מצאתי תוצאות דיינו של רכב עם קיט של BMC ואגזוז זרימה חופשי, הוסיף גם פלאגים ועטף את הסעפת במשהו שזה שטויות. הוציא 91 כ"ס (וזה ללא remap).
http://forums.puntomk2.co.uk/showthr...ction&p=595791
לדעתי זה לא משהו כללי, אבל כשיצרן מייעד רכב בשביל חסכון ובשביל פליטת מזהמים נמוכה, ולא בשאיפה להוציא את המקסימום מהמנוע, לכן כנראה מהמנוע הנ"ל קל להוציא עוד כמה סוסים.

דוד אשמח לשאול אותך שאלה טכנית, אמרת שתוספת ההספק זה מה שגומר מנועים. מה ההבדל בין המנוע הישן של הפנדה, לעומת המנוע החדש של הפנדה?(אני מדבר על הצורה הישנה) ואם אין הבדל הרי המנוע תוכנן ל-60 כ"ס, אז איך המנוע מוצע עם 69/70 כ"ס?
__________________
2002 Fiat Punto MK2 ELX Manual
"Low N' Slow"

נערך לאחרונה על ידי dodihob : 27-09-13 ב 15:39.
dodihob מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 27-09-13, 18:34   #9
davidmzr
Senior Member
 
האווטאר של davidmzr
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
שיפור מנוע בקצרה.

התקלת אותי, אבל אנסה להשיב באופן כללי.
במנוע ישנם אין ספור חלקים שניתן לשפר. הגורם העיקרי לעליית הספק מנוע, הוא שינוי יחס הדחיסה.
יחס הדחיסה הוא נפח הצילינדר, בין נ.מ.ת ל- נ.מ.ע . במהלך הבוכנה.
השינויים העיקרים הם, החלפת הקרנק, הטלטלים, הבוכנות וראש המנוע. בנוסף אפשר לשפר ע"י החלפת גל הזיזים לגל חם, שיפור הסעפות פליטה ויניקה, פורטינג (הרחבה והחלקה), החלפת הטלטלים מיציקה לאלומיניום. החלפת גלגל התנופה המקורי לגלגל קל יותר. הפחתת המשקל מהגלגל תעזור בהעלאת הסל"ד.
זה בערך הסיפור במאקרו. יכולתי להוסיף ולכתוב על כך "מגילת אסתר" אבל האישה צועקת לך למקלחת.
דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
davidmzr מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 28-09-13, 16:59   #10
GreaseDonkey
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: ירושלים
הגלגלים שלי: ניסאן קשקאי, סניק
הודעות: 158
בהרבה מקרים של מנועים אפשר להגדיל נפח מנוע על ידי החלפת קרנק וטלטלים מתאימים ולא צריך לנגוע בכלל בבלוק או בבוכנות
משנים את מידת מהלךהבוכנה ומשאירים את הקדח הצילינדר ואפשר להגיע לשיפור נפח של עד 25%
במקרים שעושים את זה כדאי כמובן לשפר את כמות ההזרקה על ידי החלפה למזרקים בספיקה גבוהה יותר וכמובן תוכנה של מחשב ניהול מנוע
GreaseDonkey מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
פילטר דלק KOBOKOBO גרנדה פונטו - טכני 1 09-10-12 07:14
פילטר שמן chenrp פונטו - טכני 3 15-01-12 21:41
פילטר שמן מקורי שגיא601 פונטו - טכני 5 16-07-11 22:21
פילטר דלק stas בראבו - טכני 17 07-04-09 10:04
פילטר אויר אינבוקס, עד כמה כדאי? פורום הגראז' 3 04-10-06 06:03


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 20:42.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד