מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > בראבו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

בראבו - טכני טכני - דגמי בראבו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

7.3 שנים עם האונו הסתיימו
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

ה- פיאט שלי
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

ובכן - נעים להכיר חברים יקרים.
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

עצמאות 2010 מיצפה הראל
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

ה-פונטו ספייס שלי אחרי פוליש ווקס


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 26-06-13, 01:40   #1
gioragg
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: May 2013
מיקום: גני תקווה
הגלגלים שלי: ברבו
הודעות: 15
החלפת אטם ראש, יישור ראש ודברים קשורים לזה.

קודם כל רציתי להודות את חבר הפורום זה Mechtech על דיווח רב ערך חוסר תקדים. בלי ניסיון קודם בפירוק המנוע אני קורא את Haynes ושירשור של MechtechJ
עד עכשיו אני הורדתי את הראש מנוע ועכשיו אני צריך לעשות החלטה האם אני רוצה לשלוח את הראש למכון או לפרק בעצמי.
זה פעם הראשון שאני הורדתי את הראש המנועה אז אני לא יכול לפענח כל כך טוב את מה אני רואה.
הנה התמונה של המנוע עם אטם ראש אחרי הורדת הראש המנוע:





הבעיה עם המנועה הייתה שהיה לחץ גבוה מאוד במערכת קירור – לחץ הזה גרם לנזק למיכל מים, כשהחלפתי את המיכל מים אז רדיאטור התפוצץ, אז הבנתי שבעיה כנראה עם האטם הראש.
אני סימנתי בחצים אדומים את המקומות שכנראה בהם גזים ברחו מצילינדרים למערכת קירור.
בתמונות הבאות אפשר לראות יותר ברור:

cylinder 1:


cylinder 2,3:



cylinder 3,4:




אולי מישהו יכול להסתכל ולהגיד לי יותר על מה קרה פא ?

גם אני לא כל כך מבין משהו: עשיתי תמונה משולבת עם בלוק צילינדרים ואטם החדש, וסימנתי באדום מעבירים מים מתאימים:


המעברים באטם קטנים יותר ממעברים המים מתאימים שנמצאים במנוע. זאת אומרת שאטם בדרך כלל מחסה את המעברים מים. האם אטם יכול למנוע חדירת מים ? כי אני רואה שאטם בעצם נוגעת במים במעברים האלה.

נערך לאחרונה על ידי gioragg : 26-06-13 ב 01:59.
gioragg מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 26-06-13, 15:51   #2
yair791
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Jan 2009
מיקום: נתניה
הגלגלים שלי: פיאט אונו,יונדאי אקסנט,מיצובישי מאגנום
הודעות: 2,118
אין ממה לחשוב האטם יאטום ולא יברח מים לתוך תא הבערה בין אם יש כיסוי חלקי ובין אם לא לגבי תיקון הראש לך למכון שיפוץ שם הם כבר יעשו את העבודה על הראש שכוללת מילוי ישור ושאר ירקות ואתה מקבל את הראש מוכן להרכבה המובן שאם הראש ימצא פסול אז היא גם יספק לך אחד חלופי
yair791 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 26-06-13, 23:51   #3
gioragg
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: May 2013
מיקום: גני תקווה
הגלגלים שלי: ברבו
הודעות: 15
צטט:
במקור פורסם על ידי yair791 צפה בהודעה
אין ממה לחשוב האטם יאטום ולא יברח מים לתוך תא הבערה בין אם יש כיסוי חלקי ובין אם לא לגבי תיקון הראש לך למכון שיפוץ שם הם כבר יעשו את העבודה על הראש שכוללת מילוי ישור ושאר ירקות ואתה מקבל את הראש מוכן להרכבה המובן שאם הראש ימצא פסול אז היא גם יספק לך אחד חלופי
כן כנארה שאני יכול לפנות למכון שיפוץ ראש.

דרך אגב, באוטו הזה כבר החליפו את האטם ראש ליפני 13000 ק"ם. מנוע התפוצץ עליי על הקביש, עם חוסר ברירה נגרר את האוטו למוסך הקרוב, שם החליפו את האטם ראש, משאבת מים, טרמוסטט, וכו ..., גם שילחו את הראש למוסך שיפוץ ראש וביצע שם יישור ראש או אמרו לי ככה.

אחרי הסתקלתי על הראש, יש לי ספקות רבים שהם עשו יישור.
הינה ראש אחרי הורדה:



אחרי קצת ניקוי אפשר לראות את האכולים באזורים מעברי מים:









השתמשתי בסרגל מיוחד ומד עלים - בדקתי את היישור של הראש - נראה שראש תקין. לפחות לא הצלחתי להכניס את המד עלים מתחת את הסרגל. לגבי האכולים ... - חם באזורים נפרדים יחסית.

יש לי רעיון פשוט להחליף את אטם ראש בלי לתת את הראש למכון ראשים. לסגור את הברגים עם מומנט הנכון ...
מה אתם חושבים ?

דרך אגב - יש מכון שיפוץ ראשים אמין בפתח תקווה ?
gioragg מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 26-06-13, 23:57   #4
yair791
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Jan 2009
מיקום: נתניה
הגלגלים שלי: פיאט אונו,יונדאי אקסנט,מיצובישי מאגנום
הודעות: 2,118
בעני לא בדקו את הראש כמו שצריך בפעם הקודמת וזה למה אתה עכשיו שוב באותה בעיה שלך את הראש למכון הממחה בראשים (או פסיכולוג או פסיכיאטר מה שבא לך ) ותעשה את העבודה כמו שצריך ותמנע מעצמך הרבה אי נאימיות וזמן מבוזמבז
yair791 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 27-06-13, 00:14   #5
gioragg
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: May 2013
מיקום: גני תקווה
הגלגלים שלי: ברבו
הודעות: 15
צטט:
במקור פורסם על ידי yair791 צפה בהודעה
בעני לא בדקו את הראש כמו שצריך בפעם הקודמת וזה למה אתה עכשיו שוב באותה בעיה שלך את הראש למכון הממחה בראשים (או פסיכולוג או פסיכיאטר מה שבא לך ) ותעשה את העבודה כמו שצריך ותמנע מעצמך הרבה אי נאימיות וזמן מבוזמבז
צודק אתה.

יש לך מכון אמין במרכז ? קראתי בשירשור של Mechtech סיפורים ארוכים של מכונים שיפוץ ראש - אך לא הבנתי לאיזה מקום מומלץ ללכת. אני לא סומך כמעט על אף אחד אחרי שעבדו עליי עם יישור הקודם
gioragg מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 27-06-13, 00:55   #6
yair791
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Jan 2009
מיקום: נתניה
הגלגלים שלי: פיאט אונו,יונדאי אקסנט,מיצובישי מאגנום
הודעות: 2,118
לי יש מכון שאני עשיתי אצלו כמה עבודות כשהיתי גר במרכז הוא נימצא בבני ברק נקראה "האחים"
03-5781212 רחוב כינרת אם אני לא טועה או שתיפנה לחבר הפורום davidmzr הוא מכונאי במקצוע ויש לו חרט מצוין באזור רחובות
yair791 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 27-06-13, 01:13   #7
gioragg
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: May 2013
מיקום: גני תקווה
הגלגלים שלי: ברבו
הודעות: 15
תודה, אני אבדוק מחר.
gioragg מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 01-07-13, 14:14   #8
gioragg
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: May 2013
מיקום: גני תקווה
הגלגלים שלי: ברבו
הודעות: 15
אתמול הייתי באזור רחוב יצחק שדה בתל-אביב, שם בדקתי מכירים על סט שלייף עבור בראבו.

היו כמה סטים: סט אחת חילופי ב 180 ש"ח - אמרו שתוצרת טיון. זה יכול להוית ? יש סטים מטיון ? על אריזה לא היה כתוב כלום. בכל מקרה סט הזה לא נראה לי איכותי.

היה גם סט איטלקי בחנות "נחום סודאי" - 200 ש"ח לפני מע"ם. זה נראה יחסית טוב אולי אני ריצה לקחת את זה.

גם בחנות אחר הציעו לי סט של Victor Reinz ב 245 ש"ח, אבל הם צריכים להזמין אותו. גם הם הציעו להזמין את הסט ב 160 ש"ח של חברת שהם אמרו נקרא כמו "Boey Boam" (ככה הם אמרו) , לא יודע מה זה בכלל.
gioragg מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 02-07-13, 11:50   #9
gioragg
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: May 2013
מיקום: גני תקווה
הגלגלים שלי: ברבו
הודעות: 15
אני משחק עם רעיון לפרק את הראש בעצמי - לפרק את השסתומים. לא רק בגלל קמצנות, אלה בשביל ללמוד.

יש את הכלי מקווץ שסתומים בשביל לפרק את הקפיצים. אני מצאתי אחד:


בתאור של מקווץ כתוב שהוא בשביל מנועים OHV
(overhead engine), זה מנוע הישן עם מוטות דחיף, ולפיאט יש מנוע SOHC (גל זיזים עילי יחיד) ,זה מנוע סוג אחר.

מישהו עבד על פיאט עם מקווץ סוג הזה ? כנראה שעם מקווץ הזה לסת אחת הולך מתחת לראש, ולסת אחר הולך על הקפיץ. האם זה יעבוד ככה ?
gioragg מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 03-07-13, 21:44   #10
gioragg
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: May 2013
מיקום: גני תקווה
הגלגלים שלי: ברבו
הודעות: 15
אף אחד לא רצה לעזור לי ...
הים קניתי את המקווץ שסתומים הזה - והוא לא מתאים. הקפיצים נמצאים עמוק מדי בראש. לסת שצריכה להיכנס על הקפיץ - היא לא יכולה להשיג את הקפיץ, כי היא ישרה, אין לה זבית להיכנס בתוך הראש.
איך אני לא ראיתי את זה ... - אני הסתקלתי טוב, ופיספסתי את זה.

טוב ... - אני צריך מקווץ שסתומים סוג אחר.

הנה ... - זו בדיוק הסיבה הפורום כזה צריך להיות - אנשים נותנים עצות, אזהרות.
gioragg מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
תורים "נתקעים" באמצע ולאחר נסיעה *מצורף סרטון* syn פונטו - טכני 1 13-02-13 23:53
למכירה: כמה דברים שקשורים לאודיו DAn-BP 1.8 מכירה 3 28-08-11 14:40
שאלה לגבי תורים גבוהים ?? eyaluriel פונטו - טכני 6 22-02-11 17:49
טיימינג ודברים נוספים לפונטו HGT איתי398 פונטו - טכני 2 28-12-10 18:46
יישור קו לפונטו 99 פורום הגראז' 3 08-04-07 19:41


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 00:01.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד