![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
#1 | |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Aug 2011
מיקום: באר שבע
הגלגלים שלי: Spice Young 1.2 2001
הודעות: 107
|
החלפת פקק מים פונטו S60 שנת 2000
אהלן,
צריך חוות דעת ממישהו שיצא לו להחליף פקק מים בבלוק, לכיוון קיר האש. מדובר בפקק הכי שמאלי ליד המדיד שמן. כשעשיתי ראש ראיתי שהפקק התחיל להעלות סימני חלודה, וכבר רציתי להחליף אותו, המוסכניק אמר שזה סיפור רציני להגיע אליו ולהחליף אותו, ועדיף לסתום עם אפוקסי. הייתה לי הרגשה לא טובה, אבל הוא היה בסדר עד כה ולא היה בא לי גם ככה להיכנס להוצאה מפוצצת. טוב לעניינו, הפקק נסתם עם אפוקסי, מאז גם החלפתי רדיאטור, מאז בודק כמעט כל יום לחשד לנזילות מים. לצערי התחיל לנזול נוזל קירור מהפקק הזה, אני מצרף תמונה. (אפוקסי לבן אפור, ורטיבות אדומה מהנוזל קירור של פרסטון) הערכה מה צריך לפרק בשביל להגיע אליו, וכמה אמור לעלות כל הסיפור? תודה, שי. נערך לאחרונה על ידי s_heny : 30-01-13 ב 15:18. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
|
לא תקבל מידע מה צריך לפרק, אם לא תתרגל לעדכן.
![]() לפני כשבעה חודשים הייתה לך דליפה ממאייד המזגן. הכנסתי לך חומר נגד דליפה. עדכן מה קורה עם המזגן, גם אם התיקון לא הצליח. ![]() ולעניין. הבנתי שכאשר הראש מנוע היה בחוץ, ידעת שפקק המים חלוד/דולף. המכונאי אמר לך שזה סיפור רציני להגיע אליו. בולשיט. בסה"כ היה צריך לשלוף את הצינורית אליה נכנס המדיד ולהחליף פקק בקלות. הצינורית מותקנת בדיוק מול הפקק ומונעת את הגישה אליו. עכשיו כאשר הראש מורכב, קשה יותר להחליף את הפקק. צריך להוריד אלטרנטור, תושבת, צינורית ולשלוף את הפקק. מאחר שהגישה קשה, יש להקפיא את הפקק החדש, כדי שייכנס למקומו בקלות. למי שיש ידיים שמנות , יוכל לשחרר את תושבת המנוע, לתמוך אותו מלמטה עם ג'ק גלגלים ולמשוך מעט את המנוע קדימה.דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום. לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Aug 2011
מיקום: באר שבע
הגלגלים שלי: Spice Young 1.2 2001
הודעות: 107
|
היי דוד, למה ככה? אני תמיד מעדכן תסתכל על הפירגון בפוסט ההוא
בחורף אני לא מדליק מזגן (סובל מקור בחורף מזגן על חימום בלבד) מבטיח לעדכן ומקווה עם בשורות טובות בקיץ, בכל מקרה אני מבין שכרגע הגישה עוד יותר בעייתית, אני יודע שעלות הפקק עצמו זניחה, כמה אמורה לעלות עבודה כזו? עוד צריך לפורר את האפוקסי (מתסבך את המצב עוד יותר) |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Aug 2011
מיקום: באר שבע
הגלגלים שלי: Spice Young 1.2 2001
הודעות: 107
|
אני מעדכן
הנזילה מהפקק החמירה כך שהחלטתי לא לדחות את זה, בנוסף נזילה קטנה מהצינור שהולך מהרדיאטור לפלאנץ' מים גם לא הסתדרה, ניגשתי למוסך מיכאל 2000 שם ביקשו מחיר התחלתי של 500 שח רק עבור החלפת הפקק הנוזל (למרות שהיה נשמע לי לא מקצועי היות וזה תיקון טלאי שבוצע על ידם בעת שיפוץ הראש.) בנוסף התחיל להצטבר לחץ במיכל עיבוי ופחדתי ששוב נפרץ האטם ראש, למרות שלא התחמם כלל. כששאלתי אותם מאיפה הלחץ ואם יוכלו לעזור לי כי התיקון של הראש עדיין באחריות. מסרו לי שלא יודעים להגיד מאיפה כי אין להם מכשיר בדיקה שכזה. לגבי הנזילה מאיזור הפלאנץ' מבלי לבדוק קבעו על הסף שיש להחליף את הצינור שהולך מהרדיאטור וגם את הפלאנץ עם הטרמוסטט. הבנתי שאין עם מי לדבר ודי התאכזבתי, קבעתי עם מוסכניק פרטי שהיה מטפל לי בעבר ברכב. הוחלפו כל 4 הפקקים מאחורי הבלוק לכיוון קיר האש, למרות ששלושה עדיין היו תקינים אבל כבר העדפנו לא לקחת סיכונים. בשביל פקק שעולה 8 שקל היינו צריכים להוריד סעפת, אלטרנטור, מדחס מזגן, מדיד שמן, תושבת מנוע, לתמוך בבלוק עם בוק ועבור פקק אחר גם את הסטרטר. על הדרך הוחלפה רצועת אלטרנטור שהייתה יבשה לגמרי וחלקים ממנה כבר היו חסרים. עלות עבודה 350 שח. 4 פקקים ורצועת אלטרנטור ובנד אחד שהיה חסר 73 שח, את נוזל הקירור שהיה הצלחנו להציל. לגבי הפלאנץ' הנזילה הייתה מהאטם בינו לבלוק, בעת שיפוץ הראש לא ניקו את האזור מאבנית כך שהאטם לא עשה את העבודה, בנוסף נוקה גם האזור לכיוון הצינור שגם שם הצטברה אבנית וקורוזיה. בוצע ניקוז אוויר, וטפו טפו, אין לחץ בכלל ואין שום נזילות. נערך לאחרונה על ידי s_heny : 09-05-13 ב 00:35. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Aug 2012
מיקום: חדרה
הגלגלים שלי: פונטו SX75
הודעות: 519
|
כיצד נישלפים הפקקים האלה? האם בהכנסת מברג אליהם ושליפה או צריך איזה כלי מיוחד? וכיצד מכניסים את החדשים?
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Aug 2011
מיקום: באר שבע
הגלגלים שלי: Spice Young 1.2 2001
הודעות: 107
|
הוצאה: דפיקה עם איזמל או מדגש על הדפנות הפנימיות עד שהם מסתובבים פנימה ואפשר לשלוף אותם,
ההכנסה לא כזו מסובכת, מורחים שרלק על הדפנות ודופקים על הדפנות החיצוניות (ע"י בוקסה בקוטר זהה) עד שהפקק יושב פיקס בפנים. ההחלפה עצמה לא קשה פינוי הגישה לפקקים זו הבעיה. |
|
|
|
![]() |
|
|
נושאים דומים
|
||||
| נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
| [פרויקט מצולם] פונטו ELX - ניקוי בית מצערת\החלפת נשם שמן\החלפת חוטי הצתה | Tzvika 16V | פונטו - טכני | 67 | 05-06-15 17:25 |
| פונטו שנת 2000 (החלפת גיר) | lavi201 | פונטו - טכני | 11 | 26-07-10 00:57 |
| סך שמש פונטו s שנת 2000... | eidan26 | מכירה | 0 | 29-12-09 10:19 |
| החלפת טיימינג בפונטו דור 1 שנת 2000 1.3 | yhoda1234 | פונטו - טכני | 3 | 03-02-09 17:12 |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד