מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פונטו SX75 בפוטושופ
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

יום של ניקיון של בראבו היפה שלי.
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

אחרי ווקס ראשון !!!
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפנדה שלי!
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

יום מסלול לרכבים קלסיים


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 20-12-12, 00:11   #1
s_heny
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Aug 2011
מיקום: באר שבע
הגלגלים שלי: Spice Young 1.2 2001
הודעות: 107
איבוד נוזל קירור פונטו S60 שנת 2000

היי חברים,

אשמח לשמוע רעיונות לגבי איתור סיבה/מקור נזילה איבוד מים ברכב.

אז ככה לפני כחודש וחצי הבחנתי שחסר לי קצת נוזל קירור ברכב,

(אני נוהג לבדוק כל שבוע בקיץ, שבועיים בחורף)

מילאתי קצת מים מסוננים מפילטר שיש לי בבית- לא נוזל קירור על מנת שאמצא את מקור הנזילה
אטפל בה ואחליף כבר את הנוזל קירור למשהו נורמלי.

אחרי שבוע בערך הנזילה החריפה ומצאתי חור/סדק בצינור גומי שהולך מהרדיאטור לטרמוסטט,

(ממש על הבנד על הטרמוסטט)

תיקון פשוט חיתוך האזור שהיה כבר מעוות מהחום והבנד שסגר אותו, וסגירה מחדש,

מילוי מים הוצאת אויר ע"י פתיחת הפרפר העליון(נראה לי שיש 2) ברדיאטור ומילוי מים עד ליציאה רציפה של מים מהפתח.

רציתי לתת לזה עוד שבוע על מנת לוודא שאין עוד נזילות,

לצערי עדיין יש איבוד מים למרות שאני לא מוצא נזילות, (בשבועיים מילאתי חצי ליטר)

הלכתי למוסך שאני מטפל בו מיכאל 2000 בב"ש שבסך הכל אפשר לומר שהיו בסדר איתי עד עכשיו.

המוסכניק די הלחיץ אותי שאולי הלך אטם ראש, הוא לחץ על הצינור המדובר ולדעתו הוא מרגיש שיש לחץ במערכת) הגעתי אליו אחרי נסיעה של 20 דקות לא יודע עד כמה מדויקת הבדיקה הזו.

למרות שאני מאוד עירני לגבי חום המנוע (לא עבר לי מעל לכמעט 3/4 אצלי בדרך כלל המחוג נמצא מעט מעל הרבע, ונפתח המאוורר לזמן קצר ונכבה.

(כבר עשיתי ראש לפני 40 אלף בערך 3 וחצי שנים).

העלינו את האוטו על ליפט לא מצאנו נזילות, צינורות במקום, פקקים הגלויים נראים תקינים.

(הפקק לכיוון הגיר וליד המשאבת מים לא נבדקו מפאת חוסר גישה- למרות שהחלפתי את שניהם באותה התקופה).

נשלחתי למכון רדיאטורים שניפח את המערכת עם משאבה על מנת להעלות לחץ ואיתור נזילות

לא נמצא כלום, (לדעתו יתכן שהבעיה ברדיאטור- לא בטוח אך יש מעט סימני קורוזיה בצידי הרדיאטור, ממש בקטנה אני אעלה תמונה מחר במידת הצורך)

החלפת רדיאטור חדש במוסך כרוכה ב700 שח וגם לא בטוח שתפתור את התקלה.

אודה לייעוץ בנושא.
s_heny מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 20-12-12, 09:10   #2
davidmzr
Senior Member
 
האווטאר של davidmzr
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
בוא נסכם, מה היה לנו ?.
א. מוסך שלא מצא נזילה סבר שהבעיה בראש המנוע בדק ומצא לחץ במערכת.
ב. מכון רדיאטורים שביצע בדיקת לחץ במערכת ולא גילה דבר.
ג. הפקקים לכיוון הגיר וליד המשאבת מים הוחלפו לא מזמן.
ד. בוצעה הוצאת אוויר.
מהנ"ל סביר להניח שהמוסכניק צדק. יש מצבים שעוברת מעט קומפרסיה למערכת הקירור, ובדיקת הלחץ לא תגלה את זה. לכן יש לבצע בדיקת CO במערכת המים ע"י מכשיר עם נוזל מיוחד, שמשנה את ציבעו מכחול לצהוב, כאשר הוא בא במגע עם CO.
חפש בבאר שבע למי יש את המכשיר, ובקש לבדוק. יש ברשותי את המכשיר, אם אתה מזדמן לאזור שלי, כנס אלי ונבדוק יחד.
דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
davidmzr מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 20-12-12, 22:47   #3
s_heny
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Aug 2011
מיקום: באר שבע
הגלגלים שלי: Spice Young 1.2 2001
הודעות: 107
היי דוד תודה על המענה, הלכתי היום לבצע שטיפה למנוע על מנת לשלול בכל זאת נזילה מאחד הפקקים יש לי הרגשה שראיתי קצת רטיבות בפקקים על הבלוק בין המנוע לקיר האש. יש למישהו רעיונות איך לראות אותם אולי מראה, הרי אין יותר מדי גישה
s_heny מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 21-12-12, 03:22   #4
רפי לין
בעל מקצוע
מנהל
 
האווטאר של רפי לין
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: רמת השרון
הגלגלים שלי: בראבו גיר רובוטי, פנדה גיר ידני
הודעות: 6,357
אובדן נוזל קרור

צריך לשים לב ולבדוק אם רדיאטור החימום הפנימי אינו נוזל.
בברכה - רפי לין
__________________
האתר לחיפוש מוסכים ושרותי רכב www.musach.co.il
פורום טכני לרכב www.musach.co.il/forum
פייסבוק http://www.facebook.com/profile.php?id=600554043
רפי לין מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 21-12-12, 12:32   #5
s_heny
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Aug 2011
מיקום: באר שבע
הגלגלים שלי: Spice Young 1.2 2001
הודעות: 107
היי רפי תודה על התשובה, לפי מה שהבנתי די סיפור להגיע אליו יש לך דרך לדעת מבלי לפרק דשבורד? אגב אני חוזר היום למכון שטיפה לא ניקו טוב הבלוק והגיר עדיין שחורים משמן שרוף
s_heny מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 21-12-12, 14:19   #6
רפי לין
בעל מקצוע
מנהל
 
האווטאר של רפי לין
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: רמת השרון
הגלגלים שלי: בראבו גיר רובוטי, פנדה גיר ידני
הודעות: 6,357
בדיקת רדיאטור חימום פנימי לנזילות.

כשמשאבת הלחץ מחוברת לרדיאטור המנוע, מרימים ומזיזים מעט את שטיחי הרצפה ליד דוושת התאוצה (גז) ובאזור הזה וגם בצד הנוסע ומנסים לראות ולחוש רטיבות.
אני עצמי, כשהייתי מגלה רטיבות כזאת, הייתי טובל אצבע בתוכה וטועם את הרטיבות על קצה הלשון
(זה קצת מגעיל) כי לנוזל קרור מנוע יש טעם מתקתק.
בברכה - רפי לין
__________________
האתר לחיפוש מוסכים ושרותי רכב www.musach.co.il
פורום טכני לרכב www.musach.co.il/forum
פייסבוק http://www.facebook.com/profile.php?id=600554043

נערך לאחרונה על ידי רפי לין : 29-12-12 ב 20:16.
רפי לין מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 29-12-12, 15:55   #7
s_heny
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Aug 2011
מיקום: באר שבע
הגלגלים שלי: Spice Young 1.2 2001
הודעות: 107
טוב אני מעדכן עם חדשות רעות,

האוטו התחיל גם לגמגם, פתחתי את צינורות הפליטה באיזור המצערת, יש סימני טחינה,
בצינורות, כנראה שנפרץ האטם ראש ומשם יש איבוד מים,
השערת המוסך לגבי האטם הייתה נכונה, היה גם לחץ במערכת.

כבר עשיתי לרכב טיפול ראש מנוע, לפני 3 וחצי שנים, כ40000 ק"מ.

די הקפדתי על מים ירוקים למעט החודשיים האחרונים עם הנזילה,

הטמפרטורה מעולם לא עברה קצת מעל החצי.

כנראה שזה מה שהראש הזה מחזיק.

אני שוקל למכור אותו במצב הנוכחי או לתקן, זוכר שבפעם הקודמת שילמתי כ1500 שח על החלפת אטם, יישור ומילוי, טיימינג, מותחן, שמן מנוע, פילטר שמן, מים לרדיאטור.
היו וכבר החלפתי משאבת מים לפני כשנתיים וטיימינג לפני 3 האם יש צורך להחליף שוב?

אם מישהו ביצע לאחרונה וזוכר מחיר צפוי לעבודה ולחלקים אשמח לקבל השערה לגבי המחיר הצפוי.
s_heny מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 29-12-12, 16:41   #8
davidmzr
Senior Member
 
האווטאר של davidmzr
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
כתבתי לך שהמוסכניק צדק.
אם יש לך ביטוח גרר אני מוכן לקנות כמובן שלא בשבילי כי קניתי השבוע מאזדה.
שלח לי בפרטי, את מס' הנייד שלך.
דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
davidmzr מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 03-01-13, 03:18   #9
s_heny
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Aug 2011
מיקום: באר שבע
הגלגלים שלי: Spice Young 1.2 2001
הודעות: 107
טוב בשעה טובה גם זה מאחורי,
לקחתי אתמול את הרכב למוסך, מיכאל 2000 בב"ש,

הראש פורק, ראיתי שהמעברים נאכלו והאטם נפרץ, כך שנכנסו מים לאחד מהצילינדרים.

הראש נשלח למילוי, השחזה והחלפת שסתומים אצל הבלם בנגב.

ביקשתי לראות את הראש לפני ההרכבה, חבל שלא צילמתי אבל עשה רושם של עבודה סבירה.

(אבל מה אני כבר מבין )

הוחלף אטם ראש ואטם מכסה שסתומים של ויקטור ריינס, מישהו מכיר?

שמן 10X40 של פרסטון, פילטר שמן, רצועת טיימינג ומותחן טיימינג

(למרות שלדעתי החלפת הרצועה הייתה די מיותרת, הרצועה הקודמת נראתה ממש חדשה,
בלי שריטה אחת או סימני יובש)

לגבי נוזל הקירור לא מצאתי פארפלו, אז קניתי עצמאית של VALEO, נראה סביר.

הוא המליץ לנסוע בינתיים עם מים רגילים עד שאחזור לחיזוק ראש ואז המים יוחלפו לנוזל קירור, היות וזו כבר פעם שניה שאני עושה ראש, העדפתי לא לקחת סיכונים.
ביקשתי שישטוף את הרדיאטור ויתן למערכת לעבוד עם מים רגילים לכמה דקות ואז לשטוף על מנת להוציא את כל השיירים והחלודה כך עשה יצאו מים די חלודים.

2 פקקים שמאליים על הבלוק מקדימה ומאחורה הראו סימני חלודה, מפאת בעיית נגישות לדבריו,
עדיף לא להתחיל להשתגע בפירוקים ופשוט לאטום עם אפוקסי. (אני מקווה שזה מחזיק)

הרכב ברוך השם הניע חלק, ועושה רושם שהכל בסדר.

אני אעלה מחר תמונות של הרדיאטור יש מעט סימני חלודה בצדדים והוסבר לי שלא כדאי לקחת סיכונים ועדיף להחליפו. (אודה לקבלת חוות דעת כי ממש לא בא לי להכנס להוצאה נוספת 700 שח רדיאטור חדש + עבודה)

למי שמתעניין שילמתי למוסך 1400 במזומן, + הנוזל קירור שהבאתי עצמאית (50 שח),
שטיפת מנוע למעלה ולמטה (80 שח) לפני כשבועיים על מנת לוודא שאין נזילות נוספות.
1530 נזק כולל. לדעתי מחיר סביר, תקנו אותי אם אתם חולקים.
s_heny מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 03-01-13, 08:49   #10
מאור30
Senior Member
 
האווטאר של מאור30
 
תאריך הצטרפות: Aug 2012
מיקום: חדרה
הגלגלים שלי: פונטו SX75
הודעות: 519
מחיר יפה והוגן לחלוטין. כייף לדעת שלפחות עם פיאט המחירים נישארו שפויים במוסכים....
מאור30 מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
פונטו XTR 2000 - שאלות בקשר לחלפת נוזל קירור yonatan1988 פונטו - טכני 5 23-02-10 11:13
לפני קניה נוזל קירור פונטו XTZ 2000 lag5 פונטו - טכני 10 10-06-08 15:20
ספייס ELX - תעלומת איבוד נוזל קירור פורום הגראז' 4 01-04-07 18:41
איבוד נוזל קירור פורום הגראז' 12 25-01-07 00:48
איבוד נוזל קירור פורום הגראז' 4 10-11-06 20:25


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 13:16.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד