![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
#1 | |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Aug 2011
מיקום: באר שבע
הגלגלים שלי: Spice Young 1.2 2001
הודעות: 107
|
איבוד נוזל קירור פונטו S60 שנת 2000
היי חברים,
אשמח לשמוע רעיונות לגבי איתור סיבה/מקור נזילה איבוד מים ברכב. אז ככה לפני כחודש וחצי הבחנתי שחסר לי קצת נוזל קירור ברכב, (אני נוהג לבדוק כל שבוע בקיץ, שבועיים בחורף) מילאתי קצת מים מסוננים מפילטר שיש לי בבית- לא נוזל קירור על מנת שאמצא את מקור הנזילה אטפל בה ואחליף כבר את הנוזל קירור למשהו נורמלי. אחרי שבוע בערך הנזילה החריפה ומצאתי חור/סדק בצינור גומי שהולך מהרדיאטור לטרמוסטט, (ממש על הבנד על הטרמוסטט) תיקון פשוט חיתוך האזור שהיה כבר מעוות מהחום והבנד שסגר אותו, וסגירה מחדש, מילוי מים הוצאת אויר ע"י פתיחת הפרפר העליון(נראה לי שיש 2) ברדיאטור ומילוי מים עד ליציאה רציפה של מים מהפתח. רציתי לתת לזה עוד שבוע על מנת לוודא שאין עוד נזילות, לצערי עדיין יש איבוד מים למרות שאני לא מוצא נזילות, (בשבועיים מילאתי חצי ליטר) הלכתי למוסך שאני מטפל בו מיכאל 2000 בב"ש שבסך הכל אפשר לומר שהיו בסדר איתי עד עכשיו. המוסכניק די הלחיץ אותי שאולי הלך אטם ראש, הוא לחץ על הצינור המדובר ולדעתו הוא מרגיש שיש לחץ במערכת) הגעתי אליו אחרי נסיעה של 20 דקות לא יודע עד כמה מדויקת הבדיקה הזו. למרות שאני מאוד עירני לגבי חום המנוע (לא עבר לי מעל לכמעט 3/4 אצלי בדרך כלל המחוג נמצא מעט מעל הרבע, ונפתח המאוורר לזמן קצר ונכבה. (כבר עשיתי ראש לפני 40 אלף בערך 3 וחצי שנים). העלינו את האוטו על ליפט לא מצאנו נזילות, צינורות במקום, פקקים הגלויים נראים תקינים. (הפקק לכיוון הגיר וליד המשאבת מים לא נבדקו מפאת חוסר גישה- למרות שהחלפתי את שניהם באותה התקופה). נשלחתי למכון רדיאטורים שניפח את המערכת עם משאבה על מנת להעלות לחץ ואיתור נזילות לא נמצא כלום, (לדעתו יתכן שהבעיה ברדיאטור- לא בטוח אך יש מעט סימני קורוזיה בצידי הרדיאטור, ממש בקטנה אני אעלה תמונה מחר במידת הצורך) החלפת רדיאטור חדש במוסך כרוכה ב700 שח וגם לא בטוח שתפתור את התקלה. אודה לייעוץ בנושא. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
|
בוא נסכם, מה היה לנו ?.
א. מוסך שלא מצא נזילה סבר שהבעיה בראש המנוע בדק ומצא לחץ במערכת. ב. מכון רדיאטורים שביצע בדיקת לחץ במערכת ולא גילה דבר. ג. הפקקים לכיוון הגיר וליד המשאבת מים הוחלפו לא מזמן. ד. בוצעה הוצאת אוויר. מהנ"ל סביר להניח שהמוסכניק צדק. יש מצבים שעוברת מעט קומפרסיה למערכת הקירור, ובדיקת הלחץ לא תגלה את זה. לכן יש לבצע בדיקת CO במערכת המים ע"י מכשיר עם נוזל מיוחד, שמשנה את ציבעו מכחול לצהוב, כאשר הוא בא במגע עם CO. חפש בבאר שבע למי יש את המכשיר, ובקש לבדוק. יש ברשותי את המכשיר, אם אתה מזדמן לאזור שלי, כנס אלי ונבדוק יחד. דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום. לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Aug 2011
מיקום: באר שבע
הגלגלים שלי: Spice Young 1.2 2001
הודעות: 107
|
היי דוד תודה על המענה, הלכתי היום לבצע שטיפה למנוע על מנת לשלול בכל זאת נזילה מאחד הפקקים יש לי הרגשה שראיתי קצת רטיבות בפקקים על הבלוק בין המנוע לקיר האש. יש למישהו רעיונות איך לראות אותם אולי מראה, הרי אין יותר מדי גישה
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
בעל מקצוע
מנהל
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: רמת השרון
הגלגלים שלי: בראבו גיר רובוטי, פנדה גיר ידני
הודעות: 6,357
|
אובדן נוזל קרור
צריך לשים לב ולבדוק אם רדיאטור החימום הפנימי אינו נוזל.
בברכה - רפי לין
__________________
האתר לחיפוש מוסכים ושרותי רכב www.musach.co.il פורום טכני לרכב www.musach.co.il/forum פייסבוק http://www.facebook.com/profile.php?id=600554043 |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Aug 2011
מיקום: באר שבע
הגלגלים שלי: Spice Young 1.2 2001
הודעות: 107
|
היי רפי תודה על התשובה, לפי מה שהבנתי די סיפור להגיע אליו יש לך דרך לדעת מבלי לפרק דשבורד? אגב אני חוזר היום למכון שטיפה לא ניקו טוב הבלוק והגיר עדיין שחורים משמן שרוף
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
בעל מקצוע
מנהל
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: רמת השרון
הגלגלים שלי: בראבו גיר רובוטי, פנדה גיר ידני
הודעות: 6,357
|
בדיקת רדיאטור חימום פנימי לנזילות.
כשמשאבת הלחץ מחוברת לרדיאטור המנוע, מרימים ומזיזים מעט את שטיחי הרצפה ליד דוושת התאוצה (גז) ובאזור הזה וגם בצד הנוסע ומנסים לראות ולחוש רטיבות.
אני עצמי, כשהייתי מגלה רטיבות כזאת, הייתי טובל אצבע בתוכה וטועם את הרטיבות על קצה הלשון (זה קצת מגעיל) כי לנוזל קרור מנוע יש טעם מתקתק. בברכה - רפי לין
__________________
האתר לחיפוש מוסכים ושרותי רכב www.musach.co.il פורום טכני לרכב www.musach.co.il/forum פייסבוק http://www.facebook.com/profile.php?id=600554043 נערך לאחרונה על ידי רפי לין : 29-12-12 ב 20:16. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Aug 2011
מיקום: באר שבע
הגלגלים שלי: Spice Young 1.2 2001
הודעות: 107
|
טוב אני מעדכן עם חדשות רעות,
האוטו התחיל גם לגמגם, פתחתי את צינורות הפליטה באיזור המצערת, יש סימני טחינה, בצינורות, כנראה שנפרץ האטם ראש ומשם יש איבוד מים, השערת המוסך לגבי האטם הייתה נכונה, היה גם לחץ במערכת. כבר עשיתי לרכב טיפול ראש מנוע, לפני 3 וחצי שנים, כ40000 ק"מ. די הקפדתי על מים ירוקים למעט החודשיים האחרונים עם הנזילה, הטמפרטורה מעולם לא עברה קצת מעל החצי. כנראה שזה מה שהראש הזה מחזיק. אני שוקל למכור אותו במצב הנוכחי או לתקן, זוכר שבפעם הקודמת שילמתי כ1500 שח על החלפת אטם, יישור ומילוי, טיימינג, מותחן, שמן מנוע, פילטר שמן, מים לרדיאטור. היו וכבר החלפתי משאבת מים לפני כשנתיים וטיימינג לפני 3 האם יש צורך להחליף שוב? אם מישהו ביצע לאחרונה וזוכר מחיר צפוי לעבודה ולחלקים אשמח לקבל השערה לגבי המחיר הצפוי. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
|
כתבתי לך שהמוסכניק צדק.
![]() אם יש לך ביטוח גרר אני מוכן לקנות כמובן שלא בשבילי כי קניתי השבוע מאזדה. שלח לי בפרטי, את מס' הנייד שלך. דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום. לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Aug 2011
מיקום: באר שבע
הגלגלים שלי: Spice Young 1.2 2001
הודעות: 107
|
טוב בשעה טובה גם זה מאחורי,
לקחתי אתמול את הרכב למוסך, מיכאל 2000 בב"ש, הראש פורק, ראיתי שהמעברים נאכלו והאטם נפרץ, כך שנכנסו מים לאחד מהצילינדרים. הראש נשלח למילוי, השחזה והחלפת שסתומים אצל הבלם בנגב. ביקשתי לראות את הראש לפני ההרכבה, חבל שלא צילמתי אבל עשה רושם של עבודה סבירה. (אבל מה אני כבר מבין הוחלף אטם ראש ואטם מכסה שסתומים של ויקטור ריינס, מישהו מכיר? שמן 10X40 של פרסטון, פילטר שמן, רצועת טיימינג ומותחן טיימינג (למרות שלדעתי החלפת הרצועה הייתה די מיותרת, הרצועה הקודמת נראתה ממש חדשה, בלי שריטה אחת או סימני יובש) לגבי נוזל הקירור לא מצאתי פארפלו, אז קניתי עצמאית של VALEO, נראה סביר. הוא המליץ לנסוע בינתיים עם מים רגילים עד שאחזור לחיזוק ראש ואז המים יוחלפו לנוזל קירור, היות וזו כבר פעם שניה שאני עושה ראש, העדפתי לא לקחת סיכונים. ביקשתי שישטוף את הרדיאטור ויתן למערכת לעבוד עם מים רגילים לכמה דקות ואז לשטוף על מנת להוציא את כל השיירים והחלודה כך עשה יצאו מים די חלודים. 2 פקקים שמאליים על הבלוק מקדימה ומאחורה הראו סימני חלודה, מפאת בעיית נגישות לדבריו, עדיף לא להתחיל להשתגע בפירוקים ופשוט לאטום עם אפוקסי. (אני מקווה שזה מחזיק) הרכב ברוך השם הניע חלק, ועושה רושם שהכל בסדר. אני אעלה מחר תמונות של הרדיאטור יש מעט סימני חלודה בצדדים והוסבר לי שלא כדאי לקחת סיכונים ועדיף להחליפו. (אודה לקבלת חוות דעת כי ממש לא בא לי להכנס להוצאה נוספת 700 שח רדיאטור חדש + עבודה) למי שמתעניין שילמתי למוסך 1400 במזומן, + הנוזל קירור שהבאתי עצמאית (50 שח), שטיפת מנוע למעלה ולמטה (80 שח) לפני כשבועיים על מנת לוודא שאין נזילות נוספות. 1530 נזק כולל. לדעתי מחיר סביר, תקנו אותי אם אתם חולקים. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Aug 2012
מיקום: חדרה
הגלגלים שלי: פונטו SX75
הודעות: 519
|
מחיר יפה והוגן לחלוטין. כייף לדעת שלפחות עם פיאט המחירים נישארו שפויים במוסכים....
|
|
|
|
![]() |
|
|
נושאים דומים
|
||||
| נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
| פונטו XTR 2000 - שאלות בקשר לחלפת נוזל קירור | yonatan1988 | פונטו - טכני | 5 | 23-02-10 11:13 |
| לפני קניה נוזל קירור פונטו XTZ 2000 | lag5 | פונטו - טכני | 10 | 10-06-08 15:20 |
| ספייס ELX - תעלומת איבוד נוזל קירור | פורום הגראז' | 4 | 01-04-07 18:41 | |
| איבוד נוזל קירור | פורום הגראז' | 12 | 25-01-07 00:48 | |
| איבוד נוזל קירור | פורום הגראז' | 4 | 10-11-06 20:25 | |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד