![]() |
|
![]() |
פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
מודעות שרות | |
![]() |
![]() |
מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
כלי נושא | הצג מצבים |
![]() |
#1 | |
מנהל
תאריך הצטרפות: Apr 2008
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו elx ידנית / מאזדה 6
הודעות: 1,645
|
שאלה טכנית על ראש מנוע
הידע הטכני שלי לא בשמיים בקשר למנוע, אבל אני מעוניין להשכיל.
מה זה בדיוק כאשר צריכים לעשות ראש מנוע? לישר לחרוט את הבלוק הזה? למה הוא מתעוות/מתעקם? ובקשר לאטם ראש מנוע, זה משהו שצריך להחליף כל תקופה מסויימת? מן הסתם זה גורר פתיחת ראש, אבל זה לא נקרא לעשות ראש מנוע? מה יכול לגרום לכך שצריך לעשות ראש מנוע? שואל בשביל ידע כללי, אבל גם יש לי חבר עם פיג'ו 206, הלך לטפל ברכב ואמרו לו בבדיקה שיש לו נזילה קטנה מהאטם ראש ואמרו לו שעדיף לא להתעסק עם זה. לא פשוט מחליפים אטם ראש? תודה ושבת שלום ערן
__________________
2002 Fiat Punto MK2 ELX Manual "Low N' Slow" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Member
תאריך הצטרפות: Aug 2010
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו ELX
הודעות: 90
|
אנסה לענות ממה שאני יודע:
מוזמנים להוסיף/לתקן כאשר יש לעשות ראש מנוע, סימן שיש פריצה בין הראש לבלוק מנוע, במקרה הזה - מדובר באטם, או בשפת המכונאים "פקונג ראש" מקרה שני זה כבר שיש נזק יותר חמור, וכבר ממש נוצרים חריצים פיזיים בין הראש לצילנדר מה שגורם לחדירה של מי קירור לבלוק, קומפרסיה נמוכה, "טחינה" בשמן, עשן מאגזוז, ועוד ליישר ולחרוט (וגם מילוי) צריך שתיהיה אטימה מוחלטת בין הראש לבלוק, אחרת המנוע אפילו לא יניע המילוי בא במקרה שנוצרים נזקים פיזיים על הראש ראש מנוע מתעוות / נסדק / מתעקם עקב הבדלי טמפרטורה חיצוניים , שכן במקרה של טראומת חום למנוע יש צניחה בטמפ' בשלב מסוים, מה שגורם לעיוות - במיוחד בראשי מנוע שעשוייים מאולמניום, שידוע כרגיש אטם ראש מנוע אין צורך להחליף באופן יזום, אם כי תמיד קיימת "עייפות החומר" ומהזנחה פושעת של התחממות כלשהי כמו שימוש במי ברז לקירור/המנוע יכולה להיווצר קורזיה בקלות ומכאן הדרך אל ראש מנוע קצרה מאוד גרימה לראש מנוע : תרמוסטט במצב תקוע(לא מעביר מים למנוע) , ראדיטור סתום, שימוש במים לא ייעודים שמצב רתיחה מתאדים/מאבדים את תכונתם, אי החלפת שמן מנוע שגורמת לבוצה סמיכה וקירור גרוע של המנוע(ואיתה יכולה לדפוק את המנוע קומפלט), ועוד.. אגב, לא נדיר לשמוע שאורך חיי אטם במנוע 80 כ"ס של פונטו הוא בסביבות 100 אלף קילומטר גם שהרכב טופל לפי הספר (גם לי יש ELX..) mechtech התותח מהפורום שהכין מדריך מפורט באופן מדהים מ0 איך לשפץ ראש מנוע בתמונות שלו מראה וויזואלית ראש מנוע שנאכל.. http://www.fiatclub.co.il/forum/atta...3&d=1328160919 כאן יש לך הסבר איפה מעברי המים, שמן ועוד מעברי המים נאכלו http://www.fiatclub.co.il/forum/atta...4&d=1327627301 ויותר קרוב: http://www.fiatclub.co.il/forum/atta...6&d=1327627361 תמונות קשורות החל מכאן: http://www.fiatclub.co.il/forum/show...0&postcount=28 שבת שלום נערך לאחרונה על ידי plats : 11-05-12 ב 21:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
מנהל
תאריך הצטרפות: Apr 2008
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו elx ידנית / מאזדה 6
הודעות: 1,645
|
ואוו תודה רבה על ההשקעה!
![]() האם החלפת האטם יקרה? הרכב שלי ב-138K, האם שווה לעשות פעולת מנע להחליף?
__________________
2002 Fiat Punto MK2 ELX Manual "Low N' Slow" |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Member
תאריך הצטרפות: Aug 2009
מיקום: דרום
הגלגלים שלי: טיפו 1.8 16v של [COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR]
הודעות: 78
|
מדוע ברכבים יפנייפ ראש המנוע קורס רק לאחר 250000 ק"מ והלאה ובפיאט לאחר 100000 ק"מ? מניסיוני עם פיאטים ישנים הפאנדה דור ראשון פיאט 127 אמינות יותר מאונו. ואונו אמין יותר מפונטו.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשון לציון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו
הודעות: 3,222
|
היי לואיס
לא חושב שיש הבדלים שהרי כולם ראש אלומיניום יתכן שבמודלים הקודמים טמפ' עבודה הייתה יותר נמוכה אני זוכר טוב מאוד את המודלים הקודמים אותה בעיה בכלל פיאט סובל מחום מנוע ,חשמל, ואיכות חומר חלשה לעומת זאת היו הראשונים בפיתוח היפנים התגברו על הבעיה מה שהאיטלקים לא הצליחו ולא רצו |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Member
תאריך הצטרפות: Aug 2010
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו ELX
הודעות: 90
|
צטט:
במוסך מורשה, סיפור כזה יכול להגיע ל4 - 4.5 אלף שקל בקלות. בגירסה החלשה היותר, חצי מזה. אין צורך לעשות פעולת "מנע", אבל צריך להקפיד על שגרת טיפולים ואם יש לך ספר טיפולים מסודר אני ממליץ שבהחלפת טיימינג(60K ק"מ או 3 שנים) להחליף את משאבת המים על הדרך ולא לחסוך על זה, ואם יש צורך להחליף גם תרמוסטט. kuthx3 אתה צודק, המנועים של פיאט ובייחוד בכלל מכוניות אירופאיות רגישות יותר, לא חסרים מכוניות יפניות שהגיעו ל500-600K ק"מ עם מנוע סגור. (מה שדיזל כבר עושה וצפונה) ממה שאני יודע, פיאט 127 הוא הרכב הכי אמין של פיאט שהיה אצלנו בארץ. נערך לאחרונה על ידי plats : 13-05-12 ב 18:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
מנהל
תאריך הצטרפות: Apr 2008
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו elx ידנית / מאזדה 6
הודעות: 1,645
|
משאבת מים החלפתי בטיפול טיימינג הקודם. עדיין היית נראית טוב בהוצאה, אבל החלטתי להחליף להסיר כל חשש. מים גם החלפתי לפני שנה בערך, היו נראים חדשים לגמרי, חשב שאני מחליף סתם למרות שעברו בערך שנתיים.
באמת במחיר הזה חבל להתעסק עם זה, ואכן פשוט לטפל ברכב לפי הספר ולהיות רגיש לבעיות כלשהן. בכל מקרה מתכוון להחזיק את הרכב עוד כשנתיים, אבל מקווה להשאיר אותו במשפחה, ממש כבר לא משתלם למכור. תודה רבה על הידע והעזרה!! ערן
__________________
2002 Fiat Punto MK2 ELX Manual "Low N' Slow" |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
ספרות טכנית לפיאט | ran | פונטו - טכני | 11 | 28-02-16 15:17 |
ספרות טכנית ומקצועית | yair068 | פיאט כללי | 0 | 15-05-09 12:01 |
קישורים לספרות טכנית | itamars2 | פיאט כללי | 1 | 17-03-09 12:48 |
שאלה טכנית - ספידומטר + מחשב רכב | rhayun | פונטו - טכני | 5 | 04-06-08 14:12 |
רוצים עזרה טכנית? | פורום הגראז' | 1 | 22-05-06 15:03 |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד