מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פנדה - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פנדה - טכני טכני - דגמי פנדה בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

יום מסלול לרכבים קלסיים
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

עוד 500
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הגלריה של הפונטו החדשה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

punto sx75 אחרי הרבה השקעה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

אחרי פוליש ווקס מתיש


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 08-12-11, 12:16   #1
baba
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Mar 2010
מיקום: מודיעין
הגלגלים שלי: פיאט פנדה
הודעות: 22
חום מנוע - פנדה

שלום לכולם,

ברשותי כאמור, פנדה שנת 2007 ידנית, הרכב כל יום עולה ממודיעין לי-ם וחזרה.

השאלה הנשאלת היא - כאשר אני יורד מי-ם למודיעין (דרך 443) בירידות הגדולות אני נוסע כמעט ללא גז וללא בלימה על כ-100 קמ"ש.
בזמן הירידות יורד חום המנוע מחצי הסקלה (מצב נורמלי) לכמעט רבע מהסקלה (בתקופה האחרונה של תחילת החורף, בקיץ זה היה יורד שנתה אחד בלבד).

כשאמרתי זאת למוסכניק (אוטודי בי-ם, מרכזי יבואן) הוא טען שזה לא תקין - אבל בדיקת התרמוסטט העלתה שהוא תקין ולא היו תקלות רשומות במחשב.

השאלה היא האם התנהגות זו תקינה או שמא יש פה בעיה אחרת?

תודה.
baba מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 12-12-11, 10:48   #2
baba
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Mar 2010
מיקום: מודיעין
הגלגלים שלי: פיאט פנדה
הודעות: 22
הקפצה +תמונה

מצ"ב תמונה - בסוף הירידות של 443 לכיוון מודיעין, לאחר נסיעה של כ-15 דקות.

האם מישהו נתקל במצב דומה - ולא רק בפנדה?
סמלונים שצורפו
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  11122011237.jpg
צפיות: 616
גודל:  127.9 KB  
baba מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 12-12-11, 11:09   #3
bil
Senior Member
 
האווטאר של bil
 
תאריך הצטרפות: Apr 2008
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פונטו ספייס 06
הודעות: 535
צטט:
במקור פורסם על ידי baba צפה בהודעה
מצ"ב תמונה - בסוף הירידות של 443 לכיוון מודיעין, לאחר נסיעה של כ-15 דקות.

האם מישהו נתקל במצב דומה - ולא רק בפנדה?
אני נתקלתי בתופעה בדודג' קרוואן בארה"ב כשהיו -4 מעלות בחוץ והמד חום מנוע ירד לי ל- 0
ונסעתי 5 שעות בלי חימום מלוס אנג'לס לסאן פרנסיסקו
bil מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 12-12-11, 14:36   #4
Lexxxa
Senior Member
 
האווטאר של Lexxxa
 
תאריך הצטרפות: May 2009
מיקום: פ"ת
הגלגלים שלי: VW GOLF 2.0 Manual
הודעות: 1,562
טרמוסטט תקוע במצב פתוח. תחליף אותו.
Lexxxa מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 12-12-11, 15:32   #5
baba
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Mar 2010
מיקום: מודיעין
הגלגלים שלי: פיאט פנדה
הודעות: 22
למרות שזה קורה רק בירידה? בעיקרון הטרמוסטט נבדק במוסך ולא נמצאה בעיה בו.
baba מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 12-12-11, 18:55   #6
Lexxxa
Senior Member
 
האווטאר של Lexxxa
 
תאריך הצטרפות: May 2009
מיקום: פ"ת
הגלגלים שלי: VW GOLF 2.0 Manual
הודעות: 1,562
תפקידו של טרמוסטט להחזיק את החום של המנוע בטמפ' עבודה שלו (90 מעלות) במזג אויר קר.
אם הוא לא עושה את זה, כנראה שהוא תקוע.
זה יקרה לך גם בנסיעה רגילה בכביש בין עירוני (90 קמ"ש ומעלה).

איך בדיוק המוסך בדק את הטרמוסטט? כנראה שלא הבינו אותך.

אתה גם יכול להמשיך לנסוע כך, אך צריכת הדלק תהיה טיפה גדולה יותר.

אצלי בגולף היה אותו דבר, העדפתי להחליף, לאחר החלפה הכל תקין.
Lexxxa מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 13-12-11, 04:19   #7
שמעון
Member
 
תאריך הצטרפות: Aug 2010
מיקום: דרום
הגלגלים שלי: פנדה
הודעות: 34
האם הפעלת חימום?
משום שיתכן שפעולת החימום מקררת את נוזל הקירור.
ומנגד, המנוע לא מתאמץ מספיק ע"מ לחמם אותו לטמפרטורה הרצויה.
שמעון מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 13-12-11, 11:55   #8
baba
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Mar 2010
מיקום: מודיעין
הגלגלים שלי: פיאט פנדה
הודעות: 22
לא הפעלתי את החימום באותו זמן - אם כי הכפתור יושב על חימום.

מבחינת צריכת דלק - לא הבחנתי בשינוי משמעותי בזמן האחרון.

שאלה נוספת - במידה והטרמוסטט אכן תקוע - האם לא הייתי שומע את המאוורר עובד כל הזמן אחרי נסיעה קצרה בה הטמפ' כן מגיעה לאמצע?
האם גם בירידה בה איני נוגע בגז והסל"ד עומד על 3K (עקב בלימת המנוע) - מחשב המנוע עדיין יידע להעלות סל"ד כדי לחמם את המנוע?


תודה על התשובות.
baba מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 13-12-11, 13:44   #9
Lexxxa
Senior Member
 
האווטאר של Lexxxa
 
תאריך הצטרפות: May 2009
מיקום: פ"ת
הגלגלים שלי: VW GOLF 2.0 Manual
הודעות: 1,562
לא, המאוורר יעבוד רגיל.
למחשב אין יכולת לחמם את המנוע. מנוע מתחמם לבד (עקב שריפת דלק בצלינדרים)

שמעון, בזמן שטרמוסטט תקין, הפעלת חימום לא אמור להשפיע על חום מנוע, גם בכביש מהיר.

נערך לאחרונה על ידי Lexxxa : 13-12-11 ב 13:46.
Lexxxa מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 17-12-11, 07:54   #10
panda05
Member
 
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ירושלים
הגלגלים שלי: פיאט פנדה
הודעות: 43
אין סיבה לדאגה

גם אצלנו בפנדה באותו תוואי ותנאי נסיעה הבחנתי במצב זהה, גם שהפנדה היתה חדשה לגמרי.

זו תופעה טבעית ואין מה לדאוג. ההסבר הטכני ברור :

בנסיעה ממושכת ומהירה במדרון עם בלימת מנוע בסל"ד יחסית גבוה וטמפ' חיצונית נמוכה נוצר מצב בו
המנוע במינימום צריכת דלק , שריפה אפסית של דלק בבוכנות וייצור חום מנוע מועט. במקביל וכנגד נוצר שילוב של תנאי מקסימליים של יעילות למערכת הקירור - משאבת המים סובבת מהר ומגבירה סירקולציית
מע' הקירור , המאוורר מסובב באופן מירבי ע"י הרוח המהירה הנגדית , האויר הנתקל כנגד רכיבי מע'
הקירור (רדיאטור ,צנרת וכו') והמנוע מגיע במהירות רבה והוא קר מאוד ומוריד את טמפ' הרכיבים והנוזל . כל אלו בשילוב מורידים - פיסיקה פשוטה - את טמפ' נוזל
הקירור , באין עומס נגדי שישמור עליו בחום הסטנדרטי.
כתוצאה מכך מד החום מחווה באופן מוצדק ירידה מהטווח הסטנדרטי הקודם . יש לזכור כי מד חום משכך תנודות חום כלפי מעלה ולא כלפי מטה.
panda05 מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
מחפש לקנות פנדה רפי לין קניה 2 07-08-10 19:40
פיאט פנדה tk94 יעוץ ברכישת רכב 1 10-07-09 18:22
פנדה 4X4 ארילו גלריה 0 28-01-08 00:02
פיאט פנדה קרוס ארילו גלריה 0 26-01-08 04:25
גרסה ספורטיבית לפיאט פנדה: פנדה 100hp פיאט כללי 2 05-08-07 23:21


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 09:29.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד