מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

האוטו החדש שלי
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

גרנדה שלי הכי מהממת !!!
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

תוצאה של 6.5 שעות של התברסות על הפונטו.
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

חדש בפורום
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הרכב שלי


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 10-01-11, 18:48   #1
ben_david7
Senior Member
 
האווטאר של ben_david7
 
תאריך הצטרפות: Apr 2010
מיקום: ראשון לציון
הגלגלים שלי: פונטו 1.1 , פגו' 306
הודעות: 455
פישלתי ב"חצי אוברול"??

לפני חודש החלטתי לקחת פרוייקט ולהחליף רינגים בפונטו מדגם S55 לבד.
החלפתי טרמוסטט ,קניתי סט אטמים חדש,החלפתי רצועת טיימינג ,פילטר שמן ועוד...
נעזרתי בחבר שלי שיש לו ידע בתחום,אתמול אחרי נסיעה רגילה חניתי את האוטו כשיצאתי שמתי לב שהפונטו לא חונה ישר (אני אוהב לחנות הכי ישר שיש) אז נכנסתי לאוטו ורציתי לתקן את החניה,באתי להניע את הרכב,יש כאילו מכה כזאת מהסטרטר והוא לא מניע.(מדובר בדקה שהרכב לא היה מונע).
ישר דחפתי את הפונטו למוסך שאני לא כלכך מכיר,שייאשר לי שזה סטרטר,המכונאי אמר לי שמדובר ב"מנוע תפוס" הכוונה שהרינגים נתפסו בדפנות הבלוק מנוע ולא נותנות לאחת הבוכנות לזוז,ככה הוא הסביר,הוא אמר שהוא מכיר מישהו שמביא מנועים מיבוא...ישר חשדתי וגררתי את האוטו למוסך סטרטרים. החשמלאי במוסך של הסטרטרים אמר שהוא ייחבר לי "סטרטר חיצוני" כדי לבדוק שבאמת מדובר בסטרטר (אחרי שסיפרתי לו את הסיפור) הוא חיבר ,ניסה להניע ואותה בעיה,הוא טען שיש שתי אפשרויות או שהרצועה נקרעה (וקשה לו להאמין) או שהמנוע תפוס כמו שאמר המוסכניק.
בדקנו את המצב הרצועה וממבט עין היא נמצאה טובה.
מדובר באמת במנוע תפוס? עבודה חובבנית שלי? הצעות....
תודה מראש!
__________________
שהדוושה בריצפה הלב בתקרה!
ben_david7 מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 10-01-11, 20:08   #2
yair068
Senior Member
 
האווטאר של yair068
 
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשון לציון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו
הודעות: 3,222
כמה שזה מעצבן ויכול לקרות גם לטובים.
קודם כל תכניס להילוך ראשון ותן דחיפה ידנית גם סטרטר יכול להיתפס
דחיפה גם יכולה לשחרר את המנוע אבל לא בכל מחיר.
במצבך אני אומר יש לי ניסיון בוא ניפתח מוסך קח את זה בקלות הוצא את ראש המנוע ואת הקרטר
ובדוק מהיא הסיבה או שטלטל נשבר או בוכנה נשברה או רינג נשבר .
לא נראה לי שרניגים תופסים מנוע.
האם הרכב התחמם לפני כן?
אל תבדוק ממבט עין פרק את מכסה הטיימינג ובדוק היטב אם ברחו כמה נקודות אז המנוע גם יתפס

נערך לאחרונה על ידי yair068 : 10-01-11 ב 21:01.
yair068 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 10-01-11, 21:45   #3
Amit
חבר מועדון
 
האווטאר של Amit
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: פרדסיה
הגלגלים שלי: פונטו 1250 3 דלתות
הודעות: 678
האם עשית הונינג לפני הרכבת הרינגים ?
כמו שחברי יאיר אמר יכול לקרות גם לטובים . עם הגעת עד לפה אל תתן למוסך לשים יד על הרכב .

1) בצע מה שיאיר אמר לנסות לשחרר מנוע

אני חושב שהמנוע נתקע מיתר קומפרסיה באחד מהצילנדר . קורה גם לי כאשר המנוע חם ואני מנסה להניע לפעמים קשה .

2)ראשית הייתי שם WD40 (מפרק פלאגים ) ומנסה לסובב את הרכב ידנית הפוך לכיוון הסיבוב .

3) אם השתחרר בדוק לראות אם יש תנועה חופשית ללא נזק לבוכנות ( בדיקת קומפרסיה ) .

4) לפי התוצאה הייתי מחליט מה לעשות .

שלב הבא פירוק מנוע (ראש וקרטר ) לבחון מה הנזק .



עדכן אותי אפילו בטלפון 0548111143
עמית
__________________
נוהג על פונטו דור ראשון 3 דלתות .. הבייבי שלי ..

עצה : מי שאוכל פחות נשאר רזה ומוריד משקל מהרכב ....

נערך לאחרונה על ידי Amit : 10-01-11 ב 21:48.
Amit מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 10-01-11, 21:49   #4
ben_david7
Senior Member
 
האווטאר של ben_david7
 
תאריך הצטרפות: Apr 2010
מיקום: ראשון לציון
הגלגלים שלי: פונטו 1.1 , פגו' 306
הודעות: 455
כן האוטו היה מגיע ל-90 מעלות בול ולא זז ,בימים האחרונים הגיע ל-110 לא משמעותי.
אין סיכון לשבור את הגיר?
בכל מקרה מחר אני מזמין גרר מכניס את האוטו לגינה ומתחיל לפרק,עכשיו יש לי סיבה קצת לשפר אותו...כמה שאפשר (בסך הכל מדובר בפונטו S55) ,לפני הפירוק אני יינסה לפרק את הפלאגים ולהכניס WD40 נראה לי רעיון חכם אין על משמן טוב יותר מזה.
אני ייעדכן תודה רבה לשתיכם!
__________________
שהדוושה בריצפה הלב בתקרה!
ben_david7 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 10-01-11, 22:23   #5
Amit
חבר מועדון
 
האווטאר של Amit
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: פרדסיה
הגלגלים שלי: פונטו 1250 3 דלתות
הודעות: 678
לא נראה לי שיש קשר לגיר רק תוודא שאתה בניוטרל .
תזכור סיבוב ידני הפוך לסיבוב המנוע .כך שאם הבוכנה עלתה ונתפסה תנסה להוריד אותה .

עמית
__________________
נוהג על פונטו דור ראשון 3 דלתות .. הבייבי שלי ..

עצה : מי שאוכל פחות נשאר רזה ומוריד משקל מהרכב ....
Amit מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 10-01-11, 22:39   #6
ben_david7
Senior Member
 
האווטאר של ben_david7
 
תאריך הצטרפות: Apr 2010
מיקום: ראשון לציון
הגלגלים שלי: פונטו 1.1 , פגו' 306
הודעות: 455
הכוונה שלי שאם המנוע "תפוס" כיביכול, ואני מכניס הילוך ראשון קושר את האוטו לגיפ ודוחף,האם אין סיכוי שהגיר יישבר? (במצב שהמנוע תפוס ממש חזק)
אולי ההגיון שלי פועל בצורה מטומטמת אני לא כלכך מנוסה...
__________________
שהדוושה בריצפה הלב בתקרה!
ben_david7 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 13-01-11, 10:06   #7
davidmzr
Senior Member
 
האווטאר של davidmzr
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
פישלתי ב"חצי אוברול".

בדוק את הבעיה בצורה מקצועית.
א. אל תפרק ראש וקרטר, נתק את רצועת הטיימינג מהראש.
ב. סובב(ביד לא בדחיפה ולא בגרירה) את המנוע כך שכול הבוכנות יעמדו בחצי הצילינדרים.
אם המנוע זז ימינה שמאלה הבעיה בראש (על זה נרחיב בהמשך).
ג, סובב את גלגל השיניים על הראש ימינה שמאלה, אם לא זז הבעיה בראש.
כמה זמן עבד המנוע מאז השיפוץ עד לתקלה ?.

בהצלחה.

נערך לאחרונה על ידי davidmzr : 14-02-11 ב 16:49.
davidmzr מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 13-01-11, 10:58   #8
yair068
Senior Member
 
האווטאר של yair068
 
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשון לציון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו
הודעות: 3,222
מזר צודק בהחלט
כשאני אמרתי להכניס להילוך ולתת דחיפה קלה הרכב לא יזוז רק ישתחרר.
עושים את זה לפעמים כשנתפס סטרטר ולפעמים גם נותנים לו מכה על הסטרטר.
ידידנו גלש למשיכה ע"י גיפ וזה בהחלט אסור ויגרום נזק גם לגיר וגם למנוע
yair068 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 13-01-11, 19:11   #9
ben_david7
Senior Member
 
האווטאר של ben_david7
 
תאריך הצטרפות: Apr 2010
מיקום: ראשון לציון
הגלגלים שלי: פונטו 1.1 , פגו' 306
הודעות: 455
קודם כל תודה רבה על העזרה!
ניסיתי את ההמלצות שלכם.
סובבתי את גל הזיזים עם מפתח פתוח, (פתחתי וסגרתי) כל השסתומים זזו (קדימה ואחורה,וזאת נעשה שהטיימינג מחובר) ונשמע רעש של שמן זורם.
ניסיתי להניע ולהפתעתי נשמע רעש של סטרטר לשניה ואז "בום" חוזרת המכה כאילו שוב נתפסה הבוכנה.
אשמח לעצות ועזרה....
__________________
שהדוושה בריצפה הלב בתקרה!
ben_david7 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 13-01-11, 20:23   #10
yair068
Senior Member
 
האווטאר של yair068
 
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשון לציון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו
הודעות: 3,222
יש מצב שהמצבר ריק ואז אין לך סטרטר רק מכה קטנה בדוק עם פוטנציומטר מתח של המצבר
האם נבדק כיוון הטיימינג במדוייק
אם הוא יצא מהכיוון בכלל אז המנוע יתפס חד משמעי
שלב הבא אם תקין אז לפתוח ראש מנוע לפרק סעפת פליטה ולהוציא את סעפת יניקה קומפלט עם הראש לראות מה קורה בבוכנות
ומשם לקרטר להחליף חלקים
סה"כ אתה מחליף אטם ראש
אם תצטרך אתן לך בוכנה יש לי מיותר

נערך לאחרונה על ידי yair068 : 13-01-11 ב 20:26.
yair068 מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
אונו 1.4 - מנוע התחמם + הופעת "טחינה" (כ"ע) solomon yacov 111 אונו - טכני 35 30-12-10 17:14
פונטו ספייס 2001, טורים "נופלים" לסרק מתחת ל-2500 סל"ד fugazi פונטו - טכני 16 07-10-10 14:52
"טרטל" - "קולור מג'יק פלוס" לצבע מטאלי Ron_Dadon שיפורים וקוסמטיקה 0 04-04-09 16:48
לראשונה: חובב מותג "פיאט" שלח מכתב ליצרן באיטליה עם עלילות סמל"ת- וקיבל תשובה stio פיאט כללי 3 10-12-08 12:11
כך צוות לוח "יד 2" מייעצים: "פונטו ELX לא אמינה, לא סחירה, הגיר נוטה לתקלות" stio פיאט כללי 14 24-09-08 09:00


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 01:44.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד