מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

למכירה בראבו טורבו 2011
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

יום של ניקיון של בראבו היפה שלי.
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

אוי כמה..שאת יפה..
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

יום מסלול לרכבים קלסיים
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

HGT 2001 מחודש


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 31-01-11, 18:05   #1
chesh
Senior Member
 
האווטאר של chesh
 
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשל"צ
הגלגלים שלי: פונטו 96
הודעות: 1,026
פרוייקט מצולם - התקנת מיכל איסוף שמן (Oil Catch Tank)

מה הוא בעצם Oil Catch Tank?
מיכל האוסף את אדי הגזים מבית ארכובה ומונע מהם להישרף בבית המצערת.
זהו לא ממש שיפור המפיק יותר כוח מהרכב, הוא נועד רק לשם ניקיון ושמירה על סביבת בית המצערת נקיה. מה גם שבעת עבודת המנוע, אדי הגזים הם חמים וכאשר הרכב יונק אויר גם האויר החם הזה נכנס למצערת. יש אומרים שזה מוריד מעט מביצועי הרכב.
ישנם מספר דרכים לתת לאדי השמן להיפלט לאויר, כמו נשם שמן חיצוני או כאלה שמעבירים צינור נשם לרצפה ובכך מזהמים את האויר. מיכל כזה הוא הדרך הטובה ביותר.

מה בערכה?



מיכל אוניברסלי שנקנה מ ebay (על האריזה רשום Simota), צינור, בנדים ובנדים ממתכת.
העבודה פשוטה מאוד ולא מסובכת. העבודה נעשתה על פונטו דור 1 אך קיט כזה הוא אוניברסלי ומתאים לכל רכב.

מפרקים את פילטר האויר (2 קליפסים) + החלק העליון (2 ברגי 10)



כעת יש לנו את צינור הנשם שיוצא מבית הארכובה ועוד צינור וואקום שבו לא נשתמש ונחזיר אותו להיכן שהיה.



נוציא את צינור הנשם ואת מלכודת האש הנמצאת בתוכו (ספירלה כזאת המונעת מהשמן לעבור בחופשיות):



אפשר לנקות טיפה את האזור. כעת נבחר מיקום למיכל:
אני בחרתי למקם אותו באזור האלטרנטור שמה. נראה לי הכי אידיאלי.
נעביר את 2 הבנדים:



נחזק, נגזור את הקצוות והמיכל יושב טוב:



הצינור המגיע בערכה הוא ארוך. יש לגזור אותו על מנת לקבל 2 צינורות שאותם נעביר אחד לכניסה ואחד ליציאה.
צינור מס' 1 - נעביר קצה אל הבלוק (יושב בול) ואת הקצה השני נחבר למיכל עם בנד מתכת:





נחבר את בית פילטר האויר, נסגור את הברגים:



ונעביר את צינור מס' 2 מקצה פילטר האויר אל המיכל (גם כאן חיזוק עם בנד מתכת):



התוצאה הסופית:



הוספתי קצוות מצינור גומי כמו של הנשם בשביל לחזק והשצינורות ישבו יותר טוב:



על מנת לדעת מתי לרוקן את המיכל, יש צינורית בצידו וצריך להסתכל האם מלוכלכת.
ישנו בורג ריקון בתחתית המיכל ועם סיבוב ביד אפשר לרוקן את השמן.
אני יסע איתו איזה 1000 ק"מ ויעלה תמונה כמה שמן נאגר במיכל.
הנה תמונה של מיכל כזה על HGT לאחר 8 חודשים:



תראו כמה זבל כזה נשרף בבית המצערת...
לא ידוע לי אם הדבר עובר טסט, ישנם כמה צבעים למיכל ואם רוצים שלא יראה בולט אפשר תמיד להזמין בשחור ולחבר צינורות שחורים. תמיד אפשר להחזיר את המצב לקדמותו לקראת הטסט ולהחליף.
בהצלחה!

נערך לאחרונה על ידי chesh : 01-02-11 ב 21:18.
chesh מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 31-01-11, 18:26   #2
yair068
Senior Member
 
האווטאר של yair068
 
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשון לציון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו
הודעות: 3,222
פרויקט יפה מאוד.
לדעתי מעבר של כל כך הרבה שמן מראה על בעייה במנוע.
אצלי בכל אופן ישנה תנועה של שמן אבל לא מטפסת לכונס אויר .
מה שטוב שקצת פיח לא נכנס לבית המצערת
כנראה שב-HGT הלחצים שונים וגם לחיצות בסל"ד גורמת לכך
yair068 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 31-01-11, 18:32   #3
Caveman
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של Caveman
 
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: APESS
הודעות: 4,200
יפה מאוד, רק עדיין לא ברור לי למה ששמן יגיע מלכתחילה לבית המצערת.
כל מה שנכנס לשם זה אויר שמגיע מהפילטר לא?
__________________
My Car: Mk3B APESS

הכללים לכתיבת הודעות בפורום. נא לקרוא.
Caveman מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 31-01-11, 19:12   #4
davidmzr
Senior Member
 
האווטאר של davidmzr
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
עוד מתקן מיני רבים שלא מועילים, אלא מגדילים את חשבון הבנק של היצרן.
בזמנו חייל ביקש עזרה באתר אחר, כתב שהרכב שלו צורך ים שמן ומעשן מהאגזוז.
אמר שהוא חייל בודד ושאין לו כסף לטפל בבעיה, הצעתי לו שיתקין לוקד שמן של מזגן ביתי, הסברתי לו איך לעשות זאת. זה עובד על אותו עיקרון, רק שאין לו ברז הורקה.
אחרי שבועיים עידכן בפורום, שהעשן מהאגזוז פסק. כל שבוע הוא היה מחזיר את השמן חזרה למנוע.
כך הצליח למשוך עוד כמה חודשים.
השכן שלי בעל מאזדה 323 F, ראה באיטרנט פרסומת, "איך לשמור על בלוק המנוע מחלודה"
הזמין מחו"ל את המתקן במחיר של 800 ש"ח. המתקן הוא שני מגנטים חצאי ירח ברוחב 5 ס"מ.
הצמיד אותם לצינור הגומי התחתון שיוצא מהרדיאטור. קרא לי לראות, פרצתי בצחוק.
לאחר חודשיים הבן שלו ביצע פרסה במקום אסור ונגרמה תאונה.
האקספרט של חברת הביטוח צילם את המגנטים. החברה ניצלה את זה וסירבה לשלם את הנזק, בטענה של "שינוי מבנה".
דוד.
davidmzr מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה


כלי נושא
הצג מצבים

חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
בא לי לפרק [אולי פרוייקט מצולם] punto-mk1 פונטו - טכני 160 15-07-11 19:51
פרוייקט מצולם - החלפת נורה בקונסולה - MK1 chesh פונטו - טכני 14 22-11-10 21:29
פרוייקט מצולם - החלפת אטמי בית מצערת - MK1 chesh פונטו - טכני 7 11-11-10 11:57
[פרוייקט מצולם] ניקוי בית מצערת בפונטו HGT Mk2 Euro3 Caveman פונטו - טכני 23 25-05-08 12:10
פרוייקט מצולם, בניית גוף מפיברגלאס פיאט כללי 4 26-04-07 18:17


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 17:05.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב ביטוח רכב
אוטוספורט, אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד