View Full Version : צריכת דלק גבוהה-מיואש
שלום לכולם,
אחרי חיפושים של כמעט שנה מצאתי לפני כמה חודשים פונטו ספייס דינמיק 2004 במצב טוב עם מעט מאוד ק"מ (60000), אוטומטית גיר רציף כמובן, התעקשתי כ"כ על הרכב הזה בגלל שקראתי פה על צריכת הדלק המעולה שלו, שאפילו טובה יותר מהגיר הידני, ובתור סטודנט תפרן שלומד במקום די רחוק מהבית האלמנט של צריכת דלק היה הכי חשוב לי.
אבל הבעיה שצריכת הדלק אצלי פשוט גרועה, היה לי לפני זה רנו קליאו שנה 96 ידנית, שהיתה חסכונית הרבה הרבה יותר, אני קורא בפורום שאומרים שהצריכה הבין עירונית של הספייס לפחות 1-17 ואפילו יותר טובה, ובתוך העיר 1-13 , ואצלי זה פשוט לא ככה, רוב הנסיעות שלי הן מחוץ לעיר, לפחות 70%, ועדיין הצריכה היא משהו כמו 1-12, אני ממש מיואש ושוקל למכור את הרכב, למישהו יש המלצה מה לעשות? (רצוי המלצה זולה ולא איזה בדיקות יקרות באלפי שקלים).
תודה מראש, אני ממש מיואש, רועי.
אל תהיה מיואש, כפי הנראה יש משהו לא תקין.
1. ראשית בדוק מה לחץ האוויר בגלגלים ומלא בהתאם לנתוני הרכב.
2. נסה להגיע לכדי רבע מיכל ולמלא בתחנת דלק אחרת.
3. אם כפתור ה-E בתיבת ההילוכים אצלך דולק, אז נטרל את הכפתור ועבור למצב רגיל.
4. עכשיו לאחר שעשית את כל אלה, בצע בדיקה אמיתית ולא לפי מה שמראה מחשב הרכב. תדלק מיכל מלא, אפס ק"מ, סע כ-100 ק"מ עדיף יותר, תדלק שוב מלא. כעת אתה יכול לחלק את המרחק שעברת לכמות הדלק שתודלק בתידלוק השני ולדעת מהו הממוצע האמיתי. מה שמראה מחשב הרכב מתחשב בצריכה מאז האיפוס האחרון וגם ככה לא הכי מדויק.
אל תהיה מיואש, כפי הנראה יש משהו לא תקין.
1. ראשית בדוק מה לחץ האוויר בגלגלים ומלא בהתאם לנתוני הרכב.
2. נסה להגיע לכדי רבע מיכל ולמלא בתחנת דלק אחרת.
3. אם כפתור ה-E בתיבת ההילוכים אצלך דולק, אז נטרל את הכפתור ועבור למצב רגיל.
4. עכשיו לאחר שעשית את כל אלה, בצע בדיקה אמיתית ולא לפי מה שמראה מחשב הרכב. תדלק מיכל מלא, אפס ק"מ, סע כ-100 ק"מ עדיף יותר, תדלק שוב מלא. כעת אתה יכול לחלק את המרחק שעברת לכמות הדלק שתודלק בתידלוק השני ולדעת מהו הממוצע האמיתי. מה שמראה מחשב הרכב מתחשב בצריכה מאז האיפוס האחרון וגם ככה לא הכי מדויק.
למה לכבות את ה E? לפי מה שאמרו פה בפורום ה E יותר חסכוני.
Bazooka Joe
31-05-10, 14:45
מצטער להגיד לך אבל עבדו עליךשהדינמיק תעשה 17-1 ואפילו מעל? תחזור לרנו.
זה מה שפורסם בפורום בנעוץ, במידע על הספייס:
דגם ELX עם תיבה רציפה:
נסיעה עירונית: 13.5 ק"מ לליטר.
נסיעה בינעירונית: 18 ק"מ לליטר.
(נתונים מאת fpclub, Caveman)
זה לא נכון?
אם רוב הנסיעות שלך מחוץ לעיר אז צריכת הדלק גבוהה מידי (אלא אם כן מהירות הנסיעה שלך גבוהה משמעותית מהמותרת בחוק)
bazooka joe על סמך מה אתה אומר שאי אפשר להגיע ל-1 ל-17 עם הרציפה?
ככל הנראה משהו אכן לא בסדר ברכב ו/או יש לך רגל כבדה מאוד על הגז.
קודם כל תעשה את הבדיקה שרענן הציעה, לאחר מכן נראה לאן ממשיכים.
צריכת דלק מוגברת יכולה לנבוע מהרבה דברים, בייניהם חור באגזוז/חיישן למבדה תקול, בעיית הצתה ועוד, אך לפני שנגיע לשם בוא נבדוק כמו שצריך את צריכת הדלק.
אגב, סתם לידע כללי, איפה הרכב מטופל? איזה יד? וכמה קילומטראז?
שיהיה בהצלחה!
ערן
אף אחד לא עבד עליך...
אחרי הטיפול שעשיתי לרכב שלי (שמשון), ספייס 2006 אקטואל ידנית
הסתבר שהיה חור באגזוז וחיישן הלמבדה נתן תערובת לא נכונה לרכב, כולל פלאגים ושמן שהחלפתי
הרכב גם חזק יותר וגם צריכת הדלק מצויינת.
בתוך העיר : 13.3 לליטר
מחוץ לעיר : 18.1 לליטר
אין טענות כלל לגבי האוטו, אני נוהג רגוע ולא מאיץ בכל הכוח מהרמזורים
גם חוסך בדלק וגם בחלפים ובלאי של האוטו.
Bazooka Joe
31-05-10, 17:06
מניסיון עם המון שנים עם המכוניות האלה
אולי הוא יכול לעשות 12 וחצי, אולי מעל בעירוני,
אבל מחוץ? הוא בחיים לא יעשה 17-1 או מעל בגיל רציף
אם הבעיה שלך היא בצריכת דלק, לך תקנה ידני
יש כאלה עושות 22-1 18-1 בלי בעיה
מקסים האוטו שלך ידני פה מדובר בגיר רציף משמע אוט'
אבל לפי הבדיקות בפורום הרציף אפילו מעט חסכוני יותר מהידני...
בכל אופן לא הבנתי למה לבטל את לחצן ה E, זה לא אמור לחסוך בדלק?
לי יש פונטו דור1, ואני בנסיעה משלובת של עירוני ובין עירוני מגיע לצריכת דלק של 1:13 כמעט כל תדלוק. ב2 התדלוקים האחרונים יצא לי 1:12 ואני עדיין מנסה להבין למה.
הנסיעה היחידה שהאוטו עשה 1:16 זה היה מעכו לירושלים דרך כביש 6. אף פעם לא הצלחתי להגיע לצריכה יותר טובה מאז.
מניסיון עם המון שנים עם המכוניות האלה
אולי הוא יכול לעשות 12 וחצי, אולי מעל בעירוני,
אבל מחוץ? הוא בחיים לא יעשה 17-1 או מעל בגיל רציף
אם הבעיה שלך היא בצריכת דלק, לך תקנה ידני
יש כאלה עושות 22-1 18-1 בלי בעיה
מקסים האוטו שלך ידני פה מדובר בגיר רציף משמע אוט'
אתה טועה ומטעה.
קודם כל, גיר רציף הוא אינו גיר אוטומטי פלנטרי. הוא שונה מאוד באופן הפעולה שלו. אחת מתופעות הלוואי זו צריכת דלק עדיפה על פני גיר אוטומטי פלנטרי.
שנית כל, הרכב בהחלט מסוגל להגיע לנתונים כאלה. אני אישית יכול להעיד עם שנתיים וחצי של ניסיון עם ELX רציפה.
אבל לפי הבדיקות בפורום הרציף אפילו מעט חסכוני יותר מהידני...
בכל אופן לא הבנתי למה לבטל את לחצן ה E, זה לא אמור לחסוך בדלק?
כן, בהנחה שהנסיעה היא רציפה ובמהירות שיוט.
כאשר מעורבות האצות תכופות (נסיעות עירוניות), לא. צריכת הדלק טובה יותר כאשר זה כבוי.
Bazooka Joe
31-05-10, 22:19
אתם מבלבלים את המוח
היה לי 4 וחצי שנים club אוט' הוא בחיים לא עבר את ה17
חוץ מזה הוא מדבר פה על רציף אוטומטי
כמו שאמרתי רוצה לחסוך בדלק קנה ידני
כל הכבוד לך שהחזקת 4 שנים רכב אוטומטי אבל הסבירו לך כבר שמדובר פה ברכב עם תיבה רציפה ולכן צריכת הדלק בו קטנה מצריכת דלק של רכב עם תיבה אוטומטית. מדובר בשתי תיבות שונות לחלוטין. תקרא לפני שאתה מגיב
אתה טועה ומטעה.
קודם כל, גיר רציף הוא אינו גיר אוטומטי פלנטרי. הוא שונה מאוד באופן הפעולה שלו. אחת מתופעות הלוואי זו צריכת דלק עדיפה על פני גיר אוטומטי פלנטרי.
שנית כל, הרכב בהחלט מסוגל להגיע לנתונים כאלה. אני אישית יכול להעיד עם שנתיים וחצי של ניסיון עם ELX רציפה.
כן, בהנחה שהנסיעה היא רציפה ובמהירות שיוט.
כאשר מעורבות האצות תכופות (נסיעות עירוניות), לא. צריכת הדלק טובה יותר כאשר זה כבוי.
אז אתה אומר שבנסיעה עירונית לנסוע ללא הלחצן ובנסיעה בין עירונית כן?
ניסיתי בעבר לנסוע ללא הלחצן ושמתי לב שהסל"ד הרבה יותר גבוה בלי הלחצן, עם הלחצן אני מגיע ל 3000 במקרים מעטים ואילו ללא הלחצן אני מגיע ל 3000 די הרבה, זה לא אומר שעם הלחצן אני אחסוך דלק?
מה שקורה זה שמצב האקונומי מגביל מעט את פעולת הגיר (שמשתתף באופן קבוע בתאוצת הרכב. זו המטרה של גיר רציף)
זה גורם לרצועה לעלות מוקדם יותר, שזה מקביל להעברת הילוכים מוקדמת יותר.
מעבר לזה, המיקום הסופי של הרצועה נעשה נמוך יותר.
שני דברים קורים כתוצאה מכל זה:
בנסיעה במהירות שיוט הסלד יהיה נמוך מעט יותר
תצטרך ללחוץ יותר על דוושת הכיף כדי להאיץ (שוב, בדומה להעברת הילוכים מוקדמת).
כאשר האקונומי כבוי תוגובת המצערת טובות יותר ולרכב קל יותר להאיץ.
לכן צריכת הדלק טובה יותר בנסיעה עירונית, כאשר אתה צריך להאיץ לעיתים תכופות יותר.
המלצה שלי, כבה את זה וסע לשלום.
danielzoran
01-06-10, 13:20
עשיתי בדיקות די מקיפות עם לחצן ה-E הזה, והוא לא משפר באופן משמעותי את צריכת הדלק.
בכל מקרה - הספייס (דיינאמיק 2005) שלי משיגה צריכת דלק מעולה ממש, שלא יספרו לך אחרת.
בנסיעה מתל אביב לחיפה הצריכה היא בערך 18 ק"מ לליטר. נסיעה עם ארבעה (!) אנשים וציוד מלא מתל אביב לערד, ים המלח, וחזרה דרך מעלה אדומים הניבה צריכה של 17.1 ק"מ (נמדד בתחנת דלק).
זו צריכה מצוינת, כמובן, ולא צריכה להיות לך בעיה להשיג אותה עם רגל רגועה על הגז (אני נהג רגוע מאוד).
נראה שיש לך איזושהי בעיה שכדאי לאבחן פשוט - אני ממליץ, כמובן, על מוסך שמשון ביהוד.
בהצלחה.
מנש המטורף
01-06-10, 20:43
אמרת בהתחלה שהייתה לך רנו קליאו 96 ידנית נכון?
למה לא עברת לרנו קליאו B עם ה1600 אוט'?
אוטו מצוין חסכוני עושה 18-1 חזק מהיר עם 16 שסתומים
קומפקטי, הגה כוח, מראות חשמליות
ה1600 בא עם מזגן "מטורף" תענוג!!! של אוטו
חלקים זולים אחזקה זולה
לחבר שלי יש כזאת בצבע אדום פרארי, כבר 6 שנים לא רואה מוסך
בין המכוניות הכי טובות של רנו
תאמין לי אני חושב בעצמי למכור את האוטו שלי
ולעבור לאחת כזאת להביא אותה בצבע צהוב
אבל אם אתה הולך על האוטו הזה, תחפש דגמים של שנים1999-2000
העיצוב הרבה יותר יפה מהדגמים המתקדמים.
עשיתי בדיקות די מקיפות עם לחצן ה-E הזה, והוא לא משפר באופן משמעותי את צריכת הדלק.
בכל מקרה - הספייס (דיינאמיק 2005) שלי משיגה צריכת דלק מעולה ממש, שלא יספרו לך אחרת.
בנסיעה מתל אביב לחיפה הצריכה היא בערך 18 ק"מ לליטר. נסיעה עם ארבעה (!) אנשים וציוד מלא מתל אביב לערד, ים המלח, וחזרה דרך מעלה אדומים הניבה צריכה של 17.1 ק"מ (נמדד בתחנת דלק).
זו צריכה מצוינת, כמובן, ולא צריכה להיות לך בעיה להשיג אותה עם רגל רגועה על הגז (אני נהג רגוע מאוד).
נראה שיש לך איזושהי בעיה שכדאי לאבחן פשוט - אני ממליץ, כמובן, על מוסך שמשון ביהוד.
בהצלחה.
לפי מה ש CAVEMAN אמר הלחצן E גורם לצריכת דלק פחות טובה, לפי הבדיקות שלך הוא תורם לצריכת הדלק?
מה שקורה זה שמצב האקונומי מגביל מעט את פעולת הגיר (שמשתתף באופן קבוע בתאוצת הרכב. זו המטרה של גיר רציף)
זה גורם לרצועה לעלות מוקדם יותר, שזה מקביל להעברת הילוכים מוקדמת יותר.
מעבר לזה, המיקום הסופי של הרצועה נעשה נמוך יותר.
שני דברים קורים כתוצאה מכל זה:
בנסיעה במהירות שיוט הסלד יהיה נמוך מעט יותר
תצטרך ללחוץ יותר על דוושת הכיף כדי להאיץ (שוב, בדומה להעברת הילוכים מוקדמת).
כאשר האקונומי כבוי תוגובת המצערת טובות יותר ולרכב קל יותר להאיץ.
לכן צריכת הדלק טובה יותר בנסיעה עירונית, כאשר אתה צריך להאיץ לעיתים תכופות יותר.
המלצה שלי, כבה את זה וסע לשלום.
אז לכבות את הלחצן גם בבינעירוני וגם בעירוני או בבינערוני להשאיר דלוק?
אמרת בהתחלה שהייתה לך רנו קליאו 96 ידנית נכון?
למה לא עברת לרנו קליאו B עם ה1600 אוט'?
אוטו מצוין חסכוני עושה 18-1 חזק מהיר עם 16 שסתומים
קומפקטי, הגה כוח, מראות חשמליות
ה1600 בא עם מזגן "מטורף" תענוג!!! של אוטו
חלקים זולים אחזקה זולה
לחבר שלי יש כזאת בצבע אדום פרארי, כבר 6 שנים לא רואה מוסך
בין המכוניות הכי טובות של רנו
תאמין לי אני חושב בעצמי למכור את האוטו שלי
ולעבור לאחת כזאת להביא אותה בצבע צהוב
אבל אם אתה הולך על האוטו הזה, תחפש דגמים של שנים1999-2000
העיצוב הרבה יותר יפה מהדגמים המתקדמים.
אתה בטוח שאלו נתוני הצריכה שלו? אתה יכול להביא לי לינק לזה?
אם זה באמת ככה אני אשקול מעבר לרנו, אבל אני לא מבין איך זה הגיוני, הקליאו היא אוטומט רגיל ולא רציף לא? וגם 1600, שני הדברים האלה לא אמורים לגרום לכך שצריכת הדלק שלו תהיה פחות טובה מהספייס?
מנש המטורף
02-06-10, 16:07
אני וחבר שלי נסענו עם האוטו הזה לאילת עשה לנו 18-1 אולי אפילו קצת יותר
בבין עירוני הוא צריך לעשות בין 13-1 ל 14-1
לפי דעתי ה1600 יותר טוב לאוטו הזה מה1400 V16
גם המומנט הרבה יותר טוב
דע לך הוא נראה קטנטן מבחוץ
אבל פי כמה יותר מרווח מהספייס בתוכו
גם חווית הנהיגה בין הטובות שבמיני קטנות
רצית לינק הינה:
http://cars.walla.co.il/ts.cgi?w=/@version&vid=777
אם אתה מעוניין אני ידבר עם חבר שלי לגבי המכונית
כי נראה לי מ2001 התחילו לייצר את ה1600 עם 16 שסתומים.
יותר מרווח מהספייס? הספייס אחד המכוניות המרווחות ביותר שיש בקטגוריה.
אתמול נהגתי בקיה משפחתית והרגשתי בקופסת סרדינים.
מנש המטורף
02-06-10, 18:10
בתור אחד שהיה לו קלאב 4 שנים
ובתור אחד שנהג על הרנו אני יכול להגיד חד משמעית
הרנו יותר מרווחת וחווית הנסיעה הרבה יותר טובה מהספייס ואני מוכן לשים כסף על זה
וזה די מפתיע כי הרנו הרבה יותר נמוכה מהספייס
שלא תבינו לא נכון הספייס אוטו טוב אבל הרנו יותר טוב ממנו
כמובן שבדגם של ה1600 16 שסתומים
אם הייתי יודע את זה לפני הייתי לוקח רנו בלי לחשוב יותר מידי.
לפותח השרשור . קצת סדר בבלאגן.
הנתונים על הרנו לא נכונים .
כמו כן - בזוקה ג'ו מטעה .
המשך עם הבדיקה של רענן ותעדכן .
לפותח השרשור . קצת סדר בבלאגן.
הנתונים על הרנו לא נכונים .
כמו כן - בזוקה ג'ו מטעה .
המשך עם הבדיקה של רענן ותעדכן .
כן התחלתי עכשיו לבדוק, ביטלתי את לחצן ה E, השאלה האם לבטל אותו רק בדרך העירוני כי לפי מה שאמרו בדרך בין עירונית ה E תורם לצריכת הדלק, לא?
matanmelman
02-06-10, 20:21
הקליאו הרבה יותר צפופה מהספייס,מאחורה פשוט בלתי אפשרי לשבת בגלל הגג.
אני מכיר מישהי שיש לה 1600 שמורה ושעשתה 70000 ק"מ והחליפו לה פעמיים גיר, והאוטו התחמם לה הרבה פעמים וכל הידיות של הדלתות מבפנים שבורות.
בקיצור יש סיפורים לכאן ולכאן.
לי יש את ה 60 כוח סוס ובדרך לאילת הגעתי בכיף ל1:18 ויותר.
מנש המטורף
02-06-10, 20:49
בוא אני יספר לך סיפורים על האנשים שהמנוע של הספייס שלהם נדלק באמצע נסיעה לאילת
מה אתה יוסף המספר? סיפורים גם אני מכיר
אני אומר לך בפאקטור שאלה הנתונים
אני אומר לך גם שהוא מרווח יותר ויותר נוח לנהיגה מנסיעה באוטו לא משמועות כאלה ואחרות
אתה מוזמן לנסוע על אחת כזאת ולראות בעצמך
נתונים מבדיקה:
11-1 בעירוני
13.5-1 בבין עירוני
1- 17.8 בכביש מהיר
עם עובדות אי אפשר להתווכח.
מצטער כמה שאני רוצה לאמין לך, משהו לא מסתדר לי שמנוע שנת 2001 1.6 רגיל עם תיבת הילוכים אוטומטית ישנה עם 4 הילוכים בלבד עושה נתונים כימעט זהים לפולו TSI 1.2 עם תיבת הילוכים DSG. זה פשוט לא מסתדר!
matanmelman
02-06-10, 21:03
ואם אתה אומר שהוא יותר מרווח אז אתה חושב שאתה צודק?
אני בגובה 1.84 לא יכול לשבת מאחורה כמו בן אדם בקליאו, לא מבחינת מקום לברכיים ולא מבחינת מקום לראש.
ובפונטו אני יושב זקוף ובנוחות.
אולי לגובה של 1.50 הוא מרגיש כמו לימוזינה אבל בתאכלס הרכב הזה לא מרווח בכלל.
אז לכבות את הלחצן גם בבינעירוני וגם בעירוני או בבינערוני להשאיר דלוק?
אני בזמנו השארתי אותו כבוי תמידית, והייתי מרוצה מהתוצאות.
תתנסה קצת ותגיע לשילוב שמתאים לך.
בוא אני יספר לך סיפורים על האנשים שהמנוע של הספייס שלהם נדלק באמצע נסיעה לאילת
מה אתה יוסף המספר? סיפורים גם אני מכיר
אני אומר לך בפאקטור שאלה הנתונים
אני אומר לך גם שהוא מרווח יותר ויותר נוח לנהיגה מנסיעה באוטו לא משמועות כאלה ואחרות
אתה מוזמן לנסוע על אחת כזאת ולראות בעצמך
.
ובכל זאת אתה נוהג בפונטו ... מממ...
אני זוכר שבזמנו נאמר כי קנית את הפונטו ספייס בינתיים, עד שמצאת קבריולט.
עכשיו אתה אומר שהחזקת אותה 4 שנים.
:confused::confused:
אני בזמנו השארתי אותו כבוי תמידית, והייתי מרוצה מהתוצאות.
תתנסה קצת ותגיע לשילוב שמתאים לך.
אוקי אני מנסה עכשיו עם הלחצן כבוי כפי שאמרת, בתקווה שזה אכן יעזור, יש אוויר כמו שצריך, הכל בסדר, עכשיו נחכה ונראה, כולי תקווה שזה באמת יעזור.
היה לי פונטו כזה 8 שנים, 1 ל 17 אתה יכול לעשות רק בנסיעה רגועה ורצופה
ללא עצירות מחוץ לעיר,אבל במציאות זה לא קורה, הממוצע אצלי היה בערך
1 ל 13, אם אתה באמת נוסע 70% מהנסיעות מחוץ לעיר ללא פקקים והרכב
מטופל כמו שצריך, הצריכה שלך צריכה להיות קצת יותר טובה ממה שציינת.
אז ככה, כמה עידכונים, עדיין לא מילאתי דלק שוב בכדי לסיים הבדיקה אבל מה שכן קורה זה שהאוטו נכבה פיתאום בנסיעה ויש כיתוב ENGINE FAILUE, יכול להיות שזה מתקשר לעניין? אגב לפי מחשב הרכב האוטו עושה 1 ל 14 אבל אני לא יודע כמה זה אמין.
טוף סיימתי את הבדיקה ללא לחצן E.
בנסיעה של 70% דרך בין עירונית , אפילו יותר, הגעתי ל 1-13, זו צריכה גבוהה לא? מה אפשר לעשות?
שאתה נוסע בבין עירוני אתה נוסע על 90/100? או על 120?
עומד הרבה בפקקים? רמזורים?
עושה האצות מהירות? (פתיחות ברמזורים)
הצריכת דלק לא נוראית, אך עם 70% בבין עירוני יכולה להיות יותר טוב.
השאלה זה כיצד אתה נוהג, ושוב אם אין תקלות כלשהן ברכב, כמו שאמרתי
חיישן למבדה/חור באגזוז, חוטי הצתה ועוד דברים שמשפיעים על צריכת הדלק.
יותר לכיוון ה 120, האצות מהירות פה ושם, לא עובר את ה 3000 סל"ד כמעט בהאצות אם לזה התכוונת.
סיפרתי שקרה לי השבוע שהאוטו נכבה איזה 3 פעמים והיה כתוב ENGINE FAILUR, יכול להיות שזה קשור?
כמה עולה לבדוק דברים כאלה? חייבים במרכזי?
האם נסעת עם מזגן במהלך הבדיקה? אם כן, אז התוצאה בסדר ויש לבדוק מדוע נדלקת התקלה.
במידה ולא היה מזגן מופעל וע"פ אופי הנהיגה יש לצפות למשהו כמו 1:14 ואולי קצת פחות.
התקלה שהופיע מעידה על משהו תקול במערכת ההזרקה וייתכן שיש לה קשר לצריכת דלק גבוהה.
רכב שכבה בנסיעה מסוכן מאוד, חשוב לבדוק בהקדם.
כמה עולה?! שאלה קשה. יכול להיות כמה מאות שקלים לניקוי מערכת ההצתה ויכול לעלות יותר אם ישנו חיישן תקול.
לגבי דרכי טיפול:
1. לא חייבים במרכזי.
2. אופי התקלה יכול להעיד על כמה דברים לקויים ולכן האבחון מצד המוסך כדאי שיהיה מדויק בכדי שלא תוציא כסף על דברים שאולי יעזרו ואולי פחות.
3. היות ואתה פתח תקוואי, אני יכול להמליץ לך על מוסך שמשון ביהוד. אני מניח שהאבחון שלו יהיה מאוד מדויק ואמין.
אבל זה לא יהיה יקר משמעותית אצלו? אגב זה קרה רק באותו יום לפני כשבוע, מאז זה לא חזר, איך יכול להיות שדבר כזה קורה רק ביום אחד אם אכן יש תקלה?
רועי, תבין דבר 1,
אתה לא יכול לחסוך בטיפולים כמה שאתה יכול וביחד עם זה לדרוש צריכה הכי טובה בארץ!
שני דברים אלה לא מסתדרים ביחד.
רוצה שהרכב שלך יהיה תקין עם חלקים מקוריים בלבד ושהרכב יפגין אמינות? תשקיע בהתאם.
אין צורך להשתמש בלחצן ה"צטט" ולצתת הודעה שמעלייך. השתמש במקום בלחצן ה-POST REPLY, תודה
אין מוסכים לא מורשים אך אמינים? אני רואה שאתה גם מפ"ת, אני בעיקרון מטפל במוסך הבית, ברח' גיסין, שהוא ניראה לי די אמין ודי זול, לא כדאי לקחת את האוטו לבדיקה אצלו?
אם אתה מרוצה מהמוסך ויודע כי הוא אמין ובעל נסיון באבחון, גש אליו. בד"כ המוסך הקבוע מכיר את הרכב טוב ויוכל לכוון לבעיה. נסה קודם אצלו, ראה מה הוא מציע ומה הוא חושב שהבעיה. במידה ותראה שהוא מציע להחליף חיישנים ומדובר בהוצאה גדולה סע לאבחון נוסף במוסך אחר.
הרעיון הוא פשוט, מוסך טוב (ולא סתם המלצתי של שמשון) ידע לאבחן את התקלה ולפתור אותה במינימום עלות. יתכן שהמחיר לתיקון הספציפי יהיה גבוה יותר ממוסך אחר אל בסכום הכולל תצא זול יותר, שכן מוסך שלא אבחן בעיה כראוי עלול להחליף חלקים ללא צורך.
הייתי היום במוסך, לאחר שנדלקה אחת הנורות, מדובר במוסך שלי ולא במוסך של פיאט, הנורה באה והולכת, ולפעמים בהנעה כתוב ENGINE FAILURE, הוא בדק עם מחשב הרכב ואמר שהתקלה היא בחיישן העומס, אבל הוא ניסה למצוא בעיה ולא ממש מצא, הוא איפס דרך המכשיר ואמר שאולי זה יעזור, הוא אמר שבעיה בחיישן כזה יכולה לגרום לצריכת דלק גבוהה, אך יחד עם זאת הוא לא מצא תקלה, מה אתם אומרים?
למה שלא תלך פעם אחת למוסך מורשה של פיאט?
אם היית הולך מהתחלה למוסך מורשה היית חוסך כסף וגם היית כבר מטפל בבעיה. רק במוסך מורשה (לפי מה שאני מבין) יש מחשב רכב שמתאים לרכב שלך ושמאפשר מציאת הבעיה וטיפול בבעיה בצורה הטובה ביותר.
תלך למוסך מורשה, הם ימצאו לך את הבעיה ויטפלו בה.
בהצלחה
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.