PDA

View Full Version : ראש מנוע?


elvis
12-05-10, 19:38
היום בבוקר כשבדקתי את מפלס המים , ראיתי שהמים בצבע חום... (והיו חסרים רק קצת מים ). האם זה אומר בהכרח שיש שמן במים? יכול להיות סתם חלודה? האם שוב הלך לי ראש מנוע שנה וחודשיים אחרי שעשיתי ראש מנוע:confused:
באופן כללי האוטו נוסע מצוין אבל שמעתי שככה זה כי לפני שהמנוע מת הוא נוסע הכי טוב?!
נ.ב. אין מים בשמן.
יש למישהוא מוסג מה קורה?

ארילו
13-05-10, 11:03
אם יש שמן במים, אז יש גם מים בשמן.

סביר להניח שמה שאתה רואה זה בוץ וחלודה.

BentzZz
13-05-10, 11:48
ראיתי שהמים בצבע חום... (והיו חסרים רק קצת מים ). האם זה אומר בהכרח שיש שמן במים? נ.ב. אין מים בשמן.
אחזק טיפה את דברי אביעד
אם המים חומים אין זה אומר שיש שמן במים , כשיש שמן במים אתה תראה זאת כי השמן צף
ואם אין מים בשמן זה רק מחזק את העובדה שהצבע החום אינו שמן.
נשמע כמו חלודה ולכלוך, קפוץ למקום של רדיאטורים שיעשו לך ניקוי טוב של הרדיאטור ומע' המים (כ200ש"ח) האם יש לך פראפלו או מים מהברז?

elvis
13-05-10, 12:22
יש לי מים ירוקים רגילים כי מעולם אף אחד לא טרח להסביר לי שיש דבר כזה שנקרא "פרפלו" , וגם כשגיליתי את זה כאן בפורום , לקח לי כמה זמן להבין מה זה המילה הזאת. אז נכון לעכשיו קודם אני אגמור את גלון המים הירוקים שכבר קניתי.
ולעינינינו , יש מצב לעשות לבד ניקוי?

Lexxxa
13-05-10, 13:34
איזה מים ירוקים ?
אם זה לא פרסטון, להחליף לפרפלו דחוף!

קראת גם מה התוצאות אחרי מים ירוקים?

elvis
13-05-10, 14:09
אני לא ממש בעינינים . לא נראה לי שהמים של פרסטון (אני לא ליד האוטו כרגע). אז מה זה אומר ? הלחצת אותי עכשיו

NatiShain
13-05-10, 14:14
כמה אשכולות להתפנק על מידע:

http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=9191&highlight=%F4%F8%F4%EC%E5

והינה אשכול שפתחתי באוטו הישן(ספייס) על בעיה עם הראש מנוע, בפנים תראה תמונות של מה שקורה שלא משתמשים בפרפלו:

http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=8455&highlight=%F4%F8%F4%EC%E5

רקובי
13-05-10, 14:50
קבל תיקון:

אף אלביס לא טרח לקרוא, לא בפורום ולא בספר הרכב.

BentzZz
13-05-10, 18:49
אלביס לשאלתך, אפשר לעשות לבד אבל בשביל 200 שח לא שווה את הטרחה, על הדרך גם יבדקו נזילות ואטימות הרדיאטור

Eddie
13-05-10, 20:02
אם יש שמן במים, אז יש גם מים בשמן.
.

לא מחייב

elvis
13-05-10, 20:45
קבל תיקון:

אף אלביס לא טרח לקרוא, לא בפורום ולא בספר הרכב.

דווקא קראתי בפורום על הפרפלו ועדיין אם אף אחד מהוסכניקים הדפוקים שהיתי אצלם , והיתי אצל כמה וכמה , לא טרח לספר לי על הפרפלו ולהבהיר לי את חשיבותו , אז למה שיהיה לי פרפלו?!
מעולם לא ניתקלתי בדבר כזה ברכבים הקודמים שהיו לי (להלן: פיז'ו וניסן).

NatiShain
13-05-10, 21:04
האמת שאני מסכים איתך, גם אני, פעם ראשונה שנתקלתי בנושא היה פה, לא נתקלתי בו בשום מקום אחר.

elvis
13-05-10, 21:22
אז מה עכשיו , הרסתי? איך אני אדע מה הנזק? ומאיפה הגיע כ"כ הרבה בוץ וחלודה למים?:(

NatiShain
13-05-10, 21:29
אין לי שמץ, מציע לך לחכות לתגובת המומחים.

Caveman
13-05-10, 21:32
דווקא קראתי בפורום על הפרפלו ועדיין אם אף אחד מהוסכניקים הדפוקים שהיתי אצלם , והיתי אצל כמה וכמה , לא טרח לספר לי על הפרפלו ולהבהיר לי את חשיבותו , אז למה שיהיה לי פרפלו?!
מעולם לא ניתקלתי בדבר כזה ברכבים הקודמים שהיו לי (להלן: פיז'ו וניסן).

איפה טופל הרכב עד היום?
אם לא במורשה, למה שישימו לך פראפלו?

elvis
13-05-10, 22:06
איפה טופל הרכב עד היום?
אם לא במורשה, למה שישימו לך פראפלו?

כי כל מוסך שמטפל בפיאט , צריך לדעת שיש דבר כזה שנקרא "פרפלו" .

BentzZz
13-05-10, 22:41
מוסך רגיל יאמר לך שלא צריך או כי הוא לא יודע או בגלל המחיר, להוכיח שהנזק בראש מנוע נגרם אחרי חצי שנה מהטיפול רק בגלל המים זה כמעט בלתי אפשרי ולכן לפעמים מטיפשות ולפעמיים מקמצנות לא ישימו לך פראפלו. בכל מקרה בוא נלך על המקרה הקל יותר, תתחיל עם שטיפה של הרדיאטור במוסך מורשה עם פראפלו ותראה אם יש איזה ערבוב של המים והשמן

elvis
13-05-10, 22:45
תודה.
כמה עולה פראפלו ? וכמה ליטרים צריך ?

Lexxxa
14-05-10, 07:24
דווקא קראתי בפורום על הפרפלו ועדיין אם אף אחד מהוסכניקים הדפוקים שהיתי אצלם , והיתי אצל כמה וכמה , לא טרח לספר לי על הפרפלו ולהבהיר לי את חשיבותו , אז למה שיהיה לי פרפלו?!
מעולם לא ניתקלתי בדבר כזה ברכבים הקודמים שהיו לי (להלן: פיז'ו וניסן).

בשביל זה אנחנו כאן :).

פחית של פראפלו מרוכז (1 ליטר) עולה בסביבות 45-50 ש"ח במוסך מורשה או אצל סודאי. לערבב 50-50 עם מי שתייה (מי עדן, נביעות וכו') לגבי כמות, זה תלוי כמה ליטר סה"כ נכנס במערכת הקירור שלך.

elvis
16-05-10, 11:53
תודה על האינפורמציה וכל התמיכה:D

snufkin
16-05-10, 14:20
בשביל זה אנחנו כאן :).

פחית של פראפלו מרוכז (1 ליטר) עולה בסביבות 45-50 ש"ח במוסך מורשה או אצל סודאי. לערבב 50-50 עם מי שתייה (מי עדן, נביעות וכו') לגבי כמות, זה תלוי כמה ליטר סה"כ נכנס במערכת הקירור שלך.

אני יודע שהנושא נטחן פה די הרבה אבל חשוב להבהיר את הנקודה אחת ולתמיד.
לפי מה שהבנתי מי ברז\מי שתייה\מים מינרלים מכילים אבנית ומינרלים במינונים שונים, אשר פוגעים באיזון הכימי של הפראפלו. לכן מומלץ להשתמש במים מזוקקים או מי מזגנים למהילת הפארפלו ביחס של 50-50. כל זאת כמובן בתנאי שהנוזל קרור מורכב אך ורק מפארפלו מהול עם מים מזוקקים.

במידה והתוסף לנוזל הקרור מים כלשהם (מזוקקים\מינרלים\ברז\מזגנים\שתיה\מיץ או כל נוזל אחר) ולא מים מזוקקים ופראפלו ביחס של 50-50 אז האיזון הכימי נהרס וזה כבר לא כל כך משנה מה מוסיפים.

אני פונה רק למי שמבין באמת שיגיד מה הוא חושב והאם זה נכון או לא.

תודה

saar
16-05-10, 15:27
סנופקין, כפי שאמרתי דעתי אז, היא עודנה עומדת בעד עצמה (אם היא מעניינת אותך או מישהו אחר),
http://sfk.ibk.se/forum/attachment.php?postid=109542

הנה הקישור של החברה שמייצרת את הפראפלו, אשר כותבת שיש לערבבו עם מים.

water - כאשר מדובר על מים רגילים

deionized water - כאשר מדובר במים המפורקים מיונים - ביונים יש מטען חשמלי, וכאן הכוונה למים אשר המטען החשמלי של היונים מפורק (מנוטרל), זה יכול להיות בכל נוזל שעבר פירוק במעבדה, ואין הכוונה למים מזוקקים, היות ומים מזוקקים הם מים בלבד, זאת אומרת שלא רק שאין בהם יונים, אלא גם אין בהם שום חומרים אחרים, אלא נוזל מים שפורק בכל רכיביו.

--------------------------------------------------------------
אתה יכול לראות שהחברה כותבת מים, אם הייתה חשיבות גבוהה מאוד לכך שהם לא יהיו מים רגילים,
אז היא הייתה כותבת זאת במפורש.

אורן חזן עובד במוסך מורשה מרכזי כבר כתב כאן בעבר - שראה בעיניו איך נראה רדיאטור שהשתמשו בו במהילה של מים מזוקקים בלבד (כולו מחורר חורים), וגם את זה אני מוסיף לכם לקישור.


ציטוט דבריו שראה בעיניו "בוא נעשה סדר הכי טוב היום לרכבי פיאט זה פרפלו UP האדום בריכוז של 50 אחוז נוזל קירור וחמישים אחוז מים רכים ורק מים רכים לא מזוקקים אני לא צריך תשובה מהחברה שמייצרת את נוזל הקירור אני כבר ראיתי רדיאטור של HGT ששמו בו מים מזוקקים זה היה מדהים איך תוך זמן קצר הוא היה כמו מסננת מלא חורים קטנים המים האלה ממש אוכלים את האלומיניום העדין".

הקישור המלא
http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=7587&highlight=%E7%E5%F8%E9%ED+%F8%E3%E9%E0%E8%E5%F8

עכשיו על מנת שלא ניכנס שוב למערבולת הזאת של הדעות (שאגב אני מברך עליה מכל מלמדי השכלתי), אני אסיים בכך שאיש הישר והטוב בעיניו יעשה.

ארילו
16-05-10, 18:00
שוב - למים מזוקקים אין PH ניטרלי, והם מנסים להמיס לתוכם כל דבר אפשרי.
גם אלומיניום וברזל זה אפשרי מבחינתם.

מי ברז ביחד עם פראפלו - או אפילו יותר טוב, נוזל מוכן מן היצרן.

עריכה:
אחת הבעיות במים מזוקקים המופקים בצורה מלאכותית (תעשייתית) היא שהם נוטים לספוח פחמן דו-חמצני מהאוויר הסובב אותם ולכן רמת החומציות שלהם עולה (pH יורד); מים חומציים יכולים לפגוע במכשירים שונים.

זה התקבל מד"ר מאיר ברק ממכון וויצמן.

saar
16-05-10, 22:23
ארילו אתה תותח כמו תמיד

ארילו אתה כיצד אתה מכיר את מכון ויצמן אם יורשה לי לשאול?

upetar
16-05-10, 22:34
סער ואני מפסוט שירדתה סוף סוף מהוספת מים מינרלים.עקשן אבל בסוף לומד.(ואגב אני מוסיף מי מזגנים כי המים מהברז בארץ הקודש מועשרים במינרלים).

גיא127
16-05-10, 22:38
רק בגלל מוסכים כאלו לפיאט יש שם רע. אתה צריך לפרק את הרדיאטור לשטוף אותו טוב במים עם צינור. לשטוף את כל המערכת גם עם צינור בזמן שהרכב מונע והדליק חימום. שים לב לא להשפריץ מים לכל כיון כדי לא להרטיב מגעים חשמלים.* ואז לשים פראפלו. אני מערבב עם מי מזגן שלא חסר לי בכלל.

upetar
16-05-10, 22:55
תסביר לי בבקשה איך בדיוק מיתבצעת השטיפה כאשר הרכב מונע,תודה.

ארילו
17-05-10, 01:10
ארילו אתה תותח כמו תמיד

ארילו אתה כיצד אתה מכיר את מכון ויצמן אם יורשה לי לשאול?

האמת שאני לא מכיר את מכון וייצמן. אני מכיר כמה חוקרים שם ממדעי המחשב. פשוט שלחתי לאחד מהם אימייל, שעבר הלאה והלאה עד שקיבלתי תשובה :)

תסביר לי בבקשה איך בדיוק מיתבצעת השטיפה כאשר הרכב מונע,תודה.

גם אני תוהה איך. שטיפת מע' קירור עושים כשהמנוע כבוי עד כמה שאני זוכר.

saar
17-05-10, 01:29
יופיטר אני מצטער לצער אותך ידידי, אך דעתי עודנה עומדת בעינה, ראה מה כתבתי למעלה שוב.

אני שם או מים מהברז או מים מבקבוק מינרלי ששם יש ריכוז נמוך יותר של אבנית. או עם זה או עם זה אני מוהל את התרכיז.
לצורך העיניין אני לא רואה שום הבדל בין המים האלו לבין המים המתרכזים מהעיבוי של המזגן (מי לחות).

כל עוד זה לא מים מזוקקים (כפי שמשתמשים למצבר או למגהץ) אז זה טוב.

יש למעלה גם קישור ליצרן שמראה שהוא מורה לערבב עם מים , ואין חשיבות או הוראה מפורשת לכך שיהיו מזוקקים או מזגן, אלא פשוט מים, דהיינו מים רגילים.

כפי שכתבתי איש הישר והטוב בעיניו יעשה - כך או כך אני עדיין מכבד אותך ודעתך.

ארילו שאלתי אותך את השאלה משום שאני עובד שם, ולכן תהיתי אם יש לנו מכרים משותפים (:

upetar
17-05-10, 01:43
סער אתה עקשן .ולא ראיתי בכול הסיפור הארוך עים היונים במנוע וכול הציטוטים שמוזכר אפילו פעם אחת "מים מינרלים".ובכן שים במנוע שלך מים מינרלים במיבחר טעמים ,מה שהמנוע שלך והיונים אוהבים לישתות אבל אל תתעה את הגולשים התמימים ותאכיל אותם שטויות.

snufkin
17-05-10, 01:58
תודה סער וארילו ויופיטר. אני מקווה שלא העלתי ריב ישן בחזרה לפני השטח.

כנראה שאין פה תשובה חד משמעית.

סער, הקישור שלך באמת משכנע כשרואים שכתוב מהיצרן למהול פשוט עם מים.

מצד שני גם זכור לי שיופיטר צירף תמונה שכתוב לו במפורש למהול פארפלו עם מים מזוקקים ברשיון הרכב.

מצד שלישי גם ארילו וגם אנשים חכמים ממכון ויצמן אומרים שמים מזוקקים נוטים לשנות את התרכובת הכימית החומצית של הנוזל איתם הם מתערבבים ויכולים לגרום לבעיות (ויש גם את אורן חזן שלפי מה שאתם אומרים חזה בנזקים שנגרמו ממים מזוקקים במו עיניו בתור עובד מוסך מורשה).

אני נוטה להאמין לדעה של ארילו וסער מפני שלהם יש תמיכה של אנשי מקצוע והוראות מהיצרן ואם נפלה טעות איפשהו אז סביר יותר להניח שהיא נפלה ברשיון הרכב של יופיטר, למרות שאני לא שולל בכלל את האופציה שהוא בכל זאת צודק.

בקיצור, המסקנה היא לקנות פארפלו מהול מהיצרן וזהו :D

יופיטר, אני לא רוצה להטיף ואני לא מנסה לחנך אבל חוץ מזה שהתגובות שלך מצחיקות אותי יש בהם גם טון מעליב וזה באמת לא המקום לריב. אנשים פה אומרים מה שהם יודעים ואף אחד לא מכריח פה מישהו להוסיף נוזל ספציפי. זה פורום של עצות מחברים שבכל זאת יודעים משהו, מנסיון או מקריאה או אפילו מהתכתבות עם מכון מדעי מוביל בארץ. בקיצור, לא היה במה שסער כתב טיפה של זלזול כלפיך אז אין שום סיבה שמצידך זה יהיה שונה.

שבוע טוב!

תודה על התשובות המפורטות, למדנו עוד משהו היום.

upetar
17-05-10, 02:25
צרפתי בעבר גם ויכוח שהיתנהל בקארספורום על הנושא,ושם הויכוח היה בין מים מזוקקים למי ברז ולמי מזגנים .לבסוף הסכימו שמי ברז בארץ עשירים במינרלים ,לא מתאים.מים מזוקקים ,מזוקקים ברמות שונות של זיקוק ויש אפשרות שזה יזיק למנוע,גם לא מתאים.והוחלט לבסוף על מי מזגנים.בשום ויכוח לא הוזכרו מים מינרלים או מים מורתחים ואים מישהו אמר ,ישר העמידו אותו על טעותו.ותאמין לי שבקרספורום יש כמה אנשים מיקצועיים שכול הכבוד להם ואני מעריך אותם על הידע והנסיון שהם מראים ונהנה לילמוד מהם ולהיתיעץ איתם .ומרתיח אותי שקשקשן שמבריג פלגים במיכסה שסטומים ולא מבין כלום בהידראוליקה מדבר שטויות,וכול התממים בפורום אומרים לו אמן.

snufkin
17-05-10, 03:30
יופיטר, אני מצטער אבל מאוד מפריע לי הצורה שאתה מגיב.

אני חושב שהחתימה שלך אומרת הכל. מה שאתה אומר זה לפי הבנתך או מנסיונך, וכך גם מה שאנשים אחרים אומרים פה.
אני לא מבין למה אתה לוקח את זה כל כך אישית. יכול להיות שאתה צודק. אף אחד לא אמר שאתה טועה ואף אחד לא מזלזל במה שאתה אומר.

איך מכינים קפה בשטח? אחד יגיד לשים קודם קפה במים ואז להתחיל להרתיח, והשני יגיד קודם להרתיח ואז לשים קפה. שלישי יגיד שמורידים מהאש אחרי שהמים רתחו ורביעי יגיד שצריך להרתיח 7 פעמים לפני שמכבים את האש. מה נכון? אני לא יודע. מה טעים? כולם טעימים. תגיד לראשון שהשני צודק והוא לא יקשיב לך.

כל אחד אומר מה שהוא מאמין מנסיונו. בדיוק בשביל זה יש פורום שנותן לנו לשאול שאלות ולקבל יעוץ מנסיון של אנשים אחרים, ועוד בחינם. אף אחד לא מבטיח שהדרך שלו היא הדרך היחידה. הפורום לא בא עם ביטוח.

וד"א, אם הבנתי נכון בסופו של דבר שניכם מסכימים ובכל זאת אתה מתעצבן. סער אמר שצריך לערבב עם מים, ללא חשיבות מיוחדת איזה מים. כל עוד המים לא עברו תהליך כימי (וזה מה שהבנתי, יתקנו אותי אם אני טועה) המים נשארים מים. בין אם זה מהברז, מהמזגן, מבקבוק של מים מינרלים זה לא משנה.

אני מכיר את סער בדיוק כמו שאני מכיר אותך. אני מקשיב לשניכם באותה מידה. אם יש לך בעיה עם מה שמישהו אומר אתה תמיד יכול לחלוק על הדברים שלו אבל יש דרך ויש דרך. זה ברור שאתה משום מה נגרר לפסים אישיים וחבל, זה רק מוריד מהעיקר שבדברים שלך.

אני יודע לפחות שעל נוזל קרור אני לא אשאל יותר, לאור התוצאות שזה גורר.

גיא127
17-05-10, 07:58
שטיפה מערכת צריך לבצע רק כש המנוע מונע. איך? בפרטי.

ארילו
17-05-10, 14:04
אני נאלץ לשלוף את משרוקית השוטר - סער ויופיטר דיי לריב.

אם מישהו טועה במשהו לדעתכם, אפשר לתקן אותו - אבל בנעימות.

ולגבי פרטים טכניים - כדאי להסתמך על עובדות.

גיא127
17-05-10, 22:00
אני בשמחה מוכן לעזור ללא כל תמורה וגם לבוא ולהראות את הסדר. איך לא בפורום כי זה יותר מידי מסובך ומאוד קשה להסביר בכתב.

upetar
17-05-10, 22:32
שלום גיא 127 וערב טוב,באמת שאשמח לדעת איך,ואפילו קניתי איזה בקבוק חומר-PRESTONE FLUSH ENJUAGUE .אים יותר נוח לך להסביר לי בפרטי,גם אשמח.למרות שאני חושב שהרבה אנשים ישמחו לדעת,תודה.

saar
18-05-10, 01:03
יופיטר, אני שם לב שאתה נאחז רק בזה, בזה ובעיניין הפלאגים, ואתה טוחן זאת פעם אחר פעם, מה שמראה שחוץ מזה אין לך עוד מה לומר.

שים לב שאתה טוחן פעם אחר פעם את אותה הטענה כל פעם מחדש.

אז אדוני היקר (או שלא), לתשומת ליבך יש רכבים שפלאגים מורכבים על המכסה ראש שסתומים, אז בוקר טוב אליהו - כך שאם התבלבלתי כהרגל הופך טבע, יש הבדל בין לרענן אותי שמדובר בסוג רכב שאצלו זה אחרת, כי אודה ואבוש שלא לחצתי על הפרופיל של החבר, ובחרתי בפרופיל פומבי, והלכתי לפרטים, וראיתי את סוג רכבו דגם ושנה (בצניעות כפי שאתה כנראה מצטיין בה), לבין להטיח שאני קשקשן (מה שמראה כמה אתה בעצמך אדם צנוע וענו).

לגבי סער המכריע, יש משפט בגמרא שאומר שניים מתווכחים, יבוא שלישי ויכריע, ולכן בלשון הציורית שלי, כאשר ראיתי שרשור שבו שניים מתווכחים, הגעתי בתור השלישי ולכן כתבתי סער המכריע.
אם זה צורם למידת צניעותו של כבודו, הייתי מצפה שתעיף את עצמך מהשרשור ולא תסתכל ותקרא, ואם קראת בכל זאת, אז אין לך על מי להלין אלא על עצמך.

אני יודע על עצמי, שאני רואה שרשור ובו אתה מופיע, אני פשוט מדלג באופן אוטומטי על הארותיך/הערותיך, זה שאתה לא עושה כן, מעלה תמיהה מדוע.

לגבי המים המזוקקים שהעלת כאן סריקה של ספר רכבך שהוא משנת המנדט הבריטי בדיוק מיד לאחר שנפלה האימפריה העותומאנית, הרשה לי ליידע ולהודיע כי הספר הוא אינו בשפת המקור שלו, אלא הוא תורגם לעברית, כך שגם אם היה כתוב בשפת המקור שלו deionized water , אותו מתרגם היה מתרגם זאת לעברית כמים מזוקקים. דבר שאינו נכון בעליל. ואגב אנו רואים זאת בדרך כלל בסרטי קולנוע, שמו של הסרט המקורי בלועזית, לעומת השם שהוא מוצג בתרגום לעברית, לעיתים שמיים וארץ.

לא זאת גם זאת, הספר שהעלת נכתב על ידי יצרן הרכב (אם בכלל),
כאשר אני מביא הוראות שנכתבו על ידי יצרן נוזל הקירור בעצמו, אז אם אתה חושב שיצרן הרכב מבין יותר מהיצרן של נוזל הקירור, כנראה שאתה חי בסרט, שלא רק שהוא קשה לצפייה, הוא גם ללא תרגום.

יש דבר בהיגיון הבריא אצל כל אדם שנקרא מידתיות, האם מידתי בעינייך שחברת פיאט תודיע שיש לשים מים מזוקקים ברדיאטור שלה, וזה ייחודי לפיאט?
האם חברת מרצדס מפגרת מאחור? האם לא נראה לך משונה שבכל הרכבים האחרים משתמשים במים למהילה, אבל רק בפיאט יש לשים מים מזוקקים? לא נראה לכבודו משונה שחברת BMW תכתוב שנוזל קירור יש למהול במים, אך ברכבי פיאט בלבד יש לשים מים מזוקקים ברדיאטור? זה בכלל נשמע לך הגיוני לשים מים מזוקקים ברדיאטור?

צורת הכתיבה ו/או ההתבטאות שלי היא אני - ואני סער, נעים לי מאוד להכיר את כולם, אם צורת הכתיבה ו/או ההתבטאות שלי אינה עולה בקנה מידה אחד עם מידת הצניעות והענווה של כבודו, הייתי מציע לך לדפדף הלאה מעצותיי, ולא לבזבז את זמנך היקר בקריאה של אדם כה יהיר ושחצן כמוני.

ניכר בך שאתה כנראה גילגול של משה רבנו "והאיש משה ענו מאוד מכל אדם אשר על פני האדמה" (עיין במדבר יב' ג') - אנא מחול לי שאין עבדך מגיע לרמתך, מי יתן ובעזרת השם יתברך אגיע למידותייך הבלתי נילאות.

החבר סנופקין העלה נקודה יפה מאוד (שבחרת להתעלם ממנה ולהשתקע בעמדתך (דבר שאינו מעיד כל כך על צניעות, אבל זה אתה, ואתה מיוחד)) הוא כתב שכל אדם זכאי לדעתו, וזה מנהג הפורום להחליף דעות, כמו שיהיו מאה הסברים איך להכין קפה וכל אחד יאמר שהשני טועה, אותו הדבר בפורום, אך יש צורה ויש דרך, ואין אתה עומד לא בצורה, ווודאי שלא בדרך.

קורא אני את הערותייך בעלות הלשון המשתלחת ואין אני יכול שלהימנע מלשאול, מי שמך (מלשון לשים)כשופט הפורום? מי שמך למבצע ההגהות של הפורום? מי שמך לומר שאני שחצן וקשקשן? האם ערכת סקר ובדקת כי הרוב איתך? או האם אתה מדבר בשם עצמך? ואם אכן אתה מדבר בשם עצמך, אזי מדוע לא בפרטי? מדוע על מרקעי הפורום? הרי שזה נוגד את מידת הצניעות בה אתה כל כך דוגל, הלא כן?

אתה מעלה טענה נוספת בה אתה כותב שאתה כועס עלי כי אני לא שואל שאלות כמוך, ממש טענה מוצדקת, אני נורא מתנצל שאין לי שאלות להעלות כאן לפורום, אולי אני אלך ואדפוק גרזן במנוע, ואז אשאל מה קורה שהמנוע עושה רעשים מוזרים ויוצאת ידית של גרזן מאזור הבלוק?

אמר רבי עקיבא "תמה אני, אם יש בדור הזה מי שיכול להוכיח" - משמע שרבי עקיבא מודיע בגלוי, שבדורו לא היה אפילו אחד, שהיה מספיק מושלם, בשביל שיוכל להוכיח את חברו.
לפי הערותיך כנראה שאתה חכם יותר מרבי עקיבא, או שאתה המושלם שיכול לשבת ולהוכיח את האנשים.

אתה עוד ממשיך וכותב שאני קשקשן ואף מטעה בפורום, ואני שואל עצמי, הגמל, לא רואה את דבשתו?
אז כתבת שאתה אליל של הקארספורום ושמה המומחים הכבדים נמצאים, ושמה אמרו רק מים מזוקקים ברדיאטור. זה אתה כתבת, לא אני. אז הנה מספר ציטוטים מהקארספורום שלך, בטוחני כי תזהה אותם שכן זה המקום שהבאת את העדות המחזקת לכך שיש למהול עם מים מזוקקים את נוזל הקירור:

אז כמו שאומרים "לא נגענו":
יש מצב שמים מזוקקים ממזגן, טובים כמעט האנטי פריז שקונים בת.דלק ועולים הון ?
תשובות מומחי הקארספורום:

מים מזוקקים לא !!
נוזל קירור איכותי מהול במים או מוכן של prestone כן.
---------------------
לגבי מים המזוקקים אסור להכניסם לרדיאטור מאחר ובמים אלו אין מינרליים למעשה הם סופחים את אותם מינרלים מהמנוע משמע יום בהיר פשוט תמצא חור באחד מפקקי המים .
------------------------
אין להוסיף מים מזוקקים למערכת קירור ולא מים מהברז
---------------------------------------
אם לבחור בין מים מהברז למים מזוקקים אז יש לבחור במים רגילים.
---------------------------------------
מים מזוקקים הם בתיאוריה מים נטו.........יעני בלי כלום בתוכם מלחים מומסים וכו
מים מהברז בייחוד בישראל מכילים כמויות גדולות של מלחים ושלל חומרים ומומסים שהופכים את המים ל"קשים" כמו שמישהו אמר......
למים הקשים יש יתרון שהמומסים הופכים את המים לצפופים יותר ויוצא שטמפרוטרת הרתיחה גבוהה יותר......
יש פה פרדוקס......
מים נקיים שיאריכו את חיי הרכיבים או מים בעלי טמפ, רתיחה גבוהה יותר....?
הכי טוב זה מים מסוננים שגם נראה לי שמישהו אמר פה כבר........
מים שעברו סינון בסגנון תמי בר תמי 4 או לא יודע איך קוראים לזה......עברו סינון דרך פחם פעיל וכאלה שסופחים את כל החומרים המזיקים לרבות אבנית........
אבל עדין לא הופכים את המים למזוקקים.... כלומר הם עדין מכילים חומרים ומומסים ...פשוט כאלה שלא מזיקים.....
ומכאן שזוהי השבירה של הפרדוקס כי נהנים משני הצדדים.....
---------------------------------------
לי אישית נאכלה משאבת מים עד כדי הרס מוחלט עקב שימוש במים מזוקקים.
------------------------------------------
הנה הקישורים שלא תגיד שגם את זה אני מקשקש
http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=92089
http://www.carsforum.co.il/vb/archive/index.php/t-114972.html

ולגבי השרשור שפתחת בשמו שבחרת "כן, כן, אתה צודק" - עוד עדות חזקה המוכיחה כמה מידת צניעותך נר לרגליך.

לסיכום - אם במושב לצים רצונך לישב, אל נא תשתפני בדבר.

NatiShain
18-05-10, 01:13
סער, בלי להתייחס למה שהתנהל פה בדיון, אשמח לדעת במעין קביעה שלך לדעתך
מה הדבר הכי נכון לשים באוטו פיאט? (גרנדה-למשל)
כשאתה אומר מים מהולים, מה הכוונה בדיוק, אשמח ל-שם של מותג לדוגמא. האמת שזה נורא מוזר לי כל העניין של מים מזוקקים, הרי עד היום אנחנו מדפיסים אצלינו בסניף סופרפארם (מים מזוקקים - לבית ולרכב ), והרבה אנשים קונים לרכב. למה לדעתך העניין הזה התפתח בארץ כמים שכן צריך לשים?

NatiShain
18-05-10, 01:16
שכחתי להוסיף ולשאול, אולי אתה מתכוון למים שבהם משתמשים למהילה באבקות אנטיביוטיקה? אנטיביוטיקת סירופ כדוגמת אוגמנטין, מגיעה כאבקה, צוות הרוקחים משתמש במים שעברו רתיחה, ואז התקררו על מנת לערבב זאת עם האבקה. (אגב, על פי מה שהבנתי היום, המים מרגע הפתיחה של הבקבוק שלהם בתוקף ל-24 שעות בלבד)
האם לאלו התכוונת?

saar
18-05-10, 01:17
נתי היקר - מים מזוקקים אכן לרכב, למצבר. למצבר יש לשים אותם.

לגבי רכבך - היצרן ממליץ על תרכיז קירור של חברת פראפלו. אם תשיג את המהול משמע שהוא כבר מגיע כגלון מוכן לשימוש as is, אז אחלה.

אם רכשת את התרכיז פראפלו שאינו מגיע מוכן, והוא מיועד למהילה, אזי יש למהול אותו באחוזים שכתוב לך שם ( תרכיז, ל 50% מים).
(ראה את הקישור ששמתי פה בשרשור, למעלה, זה קישור לאותו יצרן של פראפלו, ושם כתוב אחוזי המהילה שלו וכו).
הנה הקישור שלא תצטרך לעבוד קשה
http://sfk.ibk.se/forum/attachment.php?postid=109542

לא רשמת את מודל רכבך, ולכן שאל במוסך מורשה אם אתה צריך להשתמש בפראפלו אדום או הרגיל.

מים מהולים זה לא שם מותג, זה לא מים בפניי עצמם. זה מים. מהולים בנוזל קירור.
לשאלתך איזה מים?
אני שם מים מבקבוק (כמו שקונים שישייה), שכן שם ריכוז האבנית הוא הנמוך ביותר, והם עדיין לא מים מזוקקים.
איש הישר והטוב בעיניו יעשה.

NatiShain
18-05-10, 01:20
תודה סער, אבל הרבה מהאנשים ששאלתי, לא משתמשים במים למצבר, אלא כמים לרדיאטור, כנוזל קירור לכל דבר.
האם לא מודעים למצב? אני עוד מנסה להבין את עניין המהילה (אגב, אני אישית אף פעם לא קניתי שום נוזל קירור, תמיד נתתי למוסך להתעסק עם העניין-מוסך מורשה-) אשמח עוד לדעת מה משמעות מים מהולים, האם אלו אותם מים שהתחממו והתקררו?

saar
18-05-10, 01:24
מי ששם מים מזוקקים ברדיאטור - אשריו ואשרי חלקו, אני מאחל לו רק טוב.

אני שם את מה שכתבתי. תרכיז קירור של פראפלו, מהול במים מבקבוק (מי הברז מלאי מתכות ואבנית).

מי שנאה בעיניו, מה טוב. מי שלא, מה טוב.

אני בטוח שאם נוזל הקירור פראפלו היה צריך להיות מהול במים מזוקקים, היצרן שלו היה יודע על זה, קצת יותר טוב מהאנשים שקונים את זה אצלכם בסופר פארם.

NatiShain
18-05-10, 01:27
מסכים איתך, אז מים מינרליים יספיקו?(לעניות דעתך?) , דוגמא: מי עדן, נביעות?, מצטער שקצת חפרתי פה, אני רוצה להיות סגור על זה :)

saar
18-05-10, 01:31
לעניות דעתי (ניסיון של 10 שנים) כן.

כמובן לא לשכוח לבצע רענוני נוזל קירור על פי הזמנים שקבע היצרן.

ארילו כתב גם את דעתו המכובדת - שגם היא אומרת שאין לשים מים מזוקקים ברדיאטור (קרא אותה למעלה, היא לפנייך).

כל אחד שיעשה מה שמתאים לו.

אני יודע שכאשר אני מרתיח בבית בקומקום החשמלי מים מהברז, אז צריך לנקות את הגוף חימום אחת לחודשיים בשל אבנית.
וכאשר מרתיחים את הקומקום על מים מינרלים, אז צריך לנקות את הגוף חימום אחת לחצי שנה מאבנית.

הבדל מהותי, אגב נתי, זה גם מנהג של הישראלים - היום בקבוקיי המים המינרלים שאנשים קונים, הם בדרך כלל לקומקום החשמלי, ופחות לשתיה או לפחות ממה שאני שומע ורואה.

NatiShain
18-05-10, 01:37
צודק לגמריי! זה קורה מלא, קונים מיי שתיה, ובכלל משתמשים בהם לקומקום. אגב, אז מה לדעתך הקטע של המים הרותחים-קרים? הם לא יוכלו לעזור ?

saar
18-05-10, 01:41
שאלה יפה - אני לא יודע את התשובה לה.

אם תרצה, אשמח לשאול מחר במקום (בתקווה שיגיעו ל 3.5 שעות, בכל זאת ערב חג מחר)
העבודה ובטוחני שתקבל את התשובה המדוייקת ביותר מאנשי עבודתי.

NatiShain
18-05-10, 01:48
אשמח לתשובה, אולי גם הם יוכלו לעזור, (ואולי הם אפילו טובים יותר). אני אשאל את הצוות אצלינו לסיבה. ובינתיים על פי גוגל , נראה כי מדובר ב- מים סטריליים. (למרות שאני לא בטוח)

Lexxxa
18-05-10, 02:31
שלום סער, לידיעתך, יצא לי לקרוא באחד הפורומים שפארפלו מוכן מיוצר בארץ, זאת אומרת מקבלים מחו"ל פראפלו מרוכז ומערבבים אותו פה בישראל (נראה לי ע"י חברת פז). אז לך תדע עם מה מערבבים אותו :).

אני אישית לא כלכך סומך על חברות שלנו.

לסיכום: לדעתי עדיף פראפלו מרוכז, ואז לערבב אותו עם מי שתיה מבקבוקים.

וכמו שאתה אומר, איש הישר והטוב בעיניו יעשה, או שכל אחד יעשה מה שטוב לו ;).

אצלי באוטו כרגע יש פרסטון שלדעתי גם נוזל קירור מאוד טוב (הוחלף לפני חודשיים עקב פיצוץ של בורג ניקוז אויר באחד הצינורות ולא היה מספיק פראפלו כדי להחליף), ברענון נוזלים הבא יחליף לפראפלו.

upetar
18-05-10, 02:43
תגידו לי,ויקיפדיה זה מספיק?http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%A2%D7%A8%D7%9B%D7%AA_%D7%A7%D7%99%D7%A8% D7%95%D7%A8_(%D7%A8%D7%9B%D7%91)

Lexxxa
18-05-10, 02:56
שלום יופיטר, קישור (הפעם תקין) שפירסמת פה (http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%A2%D7%A8%D7%9B%D7%AA_%D7%A7%D7%99%D7%A8% D7%95%D7%A8_%28%D7%A8%D7%9B%D7%91%29)

מספיק למה? רשום שם מים רכים או מים מזוקקים.

בארץ שלנו אין פיקוח על ייצור של מים מזוקקים, מים מזוקקים שמתאימים לערבוב עם נוזל קירור מרוכז צריכים להיות בעלי PH (http://he.wikipedia.org/wiki/PH) בין 7 ל 8.3.

יש בחור שביצע בדיקה למספר ייצרנים בארץ וכולם לא היו מתאימים.
אז מה זמוכרים בארצנו זה מים מזוקקים לכל דבר, אבל הם לא מתיאמים לערבוב עפ פראפלו.

אז בעצם נשאר לנו לערבב רק עם מים רכים (שזו גם המלצת ייצרן פראפלו, למה לא להקשיב לו?).

מקווה שסגרנו בזה את הסוגייה ;)

לילה טוב.

upetar
18-05-10, 02:59
שכחנו את היונים:lol:

Lexxxa
18-05-10, 03:11
מה פתאום? הם נמצאים אי שם בקישור של PH :)

כדי להיות בטוח (כי רמת PH נמוכה במים רכים) ניתן לבצע ערבוב של 50% פארפלו, 40% מים רכים, 10% מים מזוקקים שמיוצרים בארצנו (בכדי לעלות טיפה את רמת הPH).

ארילו
18-05-10, 10:38
מחקתי חלק מההודעות פה.
אנא שמרו על תרבות דיון ורלוונטיות. (ולא צריך להעלות נושאים מהעבר שאינם קשורים לדיון).