PDA

View Full Version : אתם מגדירים את הפונטו שלכם כרכב אמין?


Niro
20-04-10, 20:11
לא הכי טכני שבעולם, אבל עדיין מסקרן אותי
יש לי פיאט פונטו קצת יותר מחצי שנה, וביקרנו דיי הרבה במוסך ונפרדנו כבר מכמה אלפים מאז הקנייה - מנוע הגה חשמלי, סטרטר, נזילת מים לא ידועה וראש מנוע. (לא כולל עוד כל מיני תיקונים שאני מגדיר כבלאי כמו גומיה לצירייה, מכה באגן שמן ומצבר ולא מייחס אותם לאוטו)

אבל מתעוררת בי השאלה האם זה עוד ימשיך או שסיימתי עם הצרות?
איך אתם מגדירים את הפונטו שלכם? אמינה? אתם ניכנסים איתה הרבה למוסכים?

מדובר על פונטו ספייס 2002 16V

תודה על התגובות

saar
20-04-10, 20:13
אמינה ביחסית לרכבים אחרים.

לשאלתך האם זה יפסק? אז כן. זאת התשובה.

רכבי איטליה רגישים מאוד לטיפולים לא נכונים או טיפולים שלא בזמן.

אם תטפל ברכב (במיוחד קודמך והידיים לפני) כמו שצריך, אז לא צריכה להיות שום בעיה.

אך תשכח בכל זאת שמדובר במכונה דינמית שיש בה תנועות של מרכיבים ובהם יש בלאי טבעי.

Niro
20-04-10, 21:59
תודה על התגובה, ומכאן זה מביא אותי לשאלה הבאה (מכיוון שלא ראיתי במקום אחר בפורום)
מהם הטיפולים שצריך לעשות?
אני רואה אנשים כותבים "טיפול גדול 20K" וכאלה.
השאלה שלי היא מה לעשות בטיפולים רגילים של 10K ומתי לעשות טיפולים יותר מקיפים ונרחבים?
תודה

upetar
20-04-10, 22:52
מערכות הגה מיתקלקלות (פונטו)וריטורים מרעישים(פונטו)תושבות מנוע יקרות הולכות(פונטו)ראש מנוע רגיש ולא מחזיק(פונטו),ועוד כול מיני בעיות ,יותר מידי מחלות כרוניות לדגם אחד.אני לא היתי מחזיק כזה אוטו.

dodihob
20-04-10, 23:00
בעיות הגה - מסכים - עכשיו נפתר בסכום סימלי בזכות בן במוסך מורשה בנתניה
וריאטור - בעיה בדגם HGT בלבד
תושבות מנוע - החלפתי בשלי שקניתי את הרכב, יצא לי עם עוד כל מיני דברים קטנים כולל פראפלו 700 ש"ח במורשה (תושבת עליונה)
ראש מנוע - בעיות כשאנשים לא מטפלים/שומרים כמו שצריך
יש עוד בעיות מטורפות בגללם אני לא צריך להחזיק את הרכב?

upetar
20-04-10, 23:12
יש הרבה מכוניות שנוסעות ונוסעות בין הטיפולים וזהו.(יפניות בעיקר)תעיין בפורום רכב כללי ,ושם תיראה שבעיות יש לכולם כי נוסעים ,אין מה לעשות.אבל בעיות סידרתיות שהגיעו להיתיעצות בתביעות וכו יש רק לפונטו,והגה?מזה .

ברא
20-04-10, 23:30
בעיות כרוניות הן כתוצאה מטיפול לקוי ולא בזמן .בואו נהיה קצת קונקריטים מה אחוז אנשים שיש להם 100 אלף שקל ורצים לקנות רכב חדש מחברה והולכים על פיאט פונטו ???!?!!
אחוז זה מזערי ואולי לא קיים מכוניות פיאט ברובם מכוניות שנקנו כרכב חברה או השכרה או ליסינג וכולני יודעים משמעות הדבר ואיך מתייחסים לרכב כזה בנהיגה וגם בטיפולים
לכן אחרי תקופה הבלאי יהיה מואץ ואנחנו נסבול מזה לכן שאומרים להתחרק ממכוניות שהיד האחרונה לפחות לא פרטית זה לא סתם גם אם המחיר מאוד מפתה . לא כל מה שנוצץ זהב

לגבי פותח השרשור בכדי לתת ציון אמינות צריך להשוות אמינות ביחס למחיר לירידת ערך ולקטגוריה של הרכב
לדעתי הפונטו הכי אמין במחיר מאוד זול קל לטיפול ובעל הנדסה כיפית ולא מסובכת וצעירה
ולא רלוונטי להשוות לשאר מכוניות למשל טויוטה יאריס 2002 עולה כ47אלף שקל הייתי קונה 3 פונטו ספייס אותה שנה
פולו 2002 עולה 35500ש"ח פיגו 206 אותו דבר בעלת מחיר מופקע
לא לשכוח בכלל שהספייס היא מרווחת מכולם

dodihob
20-04-10, 23:32
אבל בעיות סידרתיות שהגיעו להיתיעצות בתביעות וכו יש רק לפונטו .
חח כן, על טויוטה שמעת? או לקנות שברולט קרוז שמחליטה לכבות לעצמה את המנוע באמצע נסיעה בשביל "לעדכן" חומרה
אני לא הולך להתווכח על האמינות של רכבים יפניים מול פיאט, אני אישית גם מאמין שרכבים יפניים יותר אמינים, פיאט פונטו זה רכב זול, הנועד להיות קל לתחזוקה, זול חסכוני ואמין. אך אנו בארץ ישראל, אשר אושקים אותנו מכל כיוון (גם המחיר המטורף של ה-500 שאמורה להיות זולה מהפנדה בגרסה הנמוכה שלה) ולכן הכל נהיה יקר יותר, הטיפולים והמחיר.
אז קיבלנו רכב חסכוני בלבד, כי את הטיפולים הזולים והמחיר הזול לא קיבלנו.
Welcome to Israel

upetar
20-04-10, 23:53
תעשה חיפוס על "הגה"תיראה רוב בעיות הגה זה פונטו.תעשה חיפוס "וריטור",גם פונטו,"ראש מנוע",פיאט.מה זה ,לא מספיק?

dodihob
21-04-10, 00:12
בעיות ההגה בפונטו זה בעיה נפוצה, בגלל זה היא עולה הרבה בפורומים, זאת אכן תקלה בכל רכבי הפונטו ושוב ניתן לתיקון בעלות סימלית.
אני לא מבין למה אתה חוזר על הוריאטור, הבחור שפתח את השרשור מדבר בכלל על הפונטו ELX, זה כמו שאני יגיד שיש לפונטו בעייה שאין שעון חום, בגלל שבדגם ה-s אין וזאת למרות שבשאר יש. אין וריאטור, אלה רק בדגמי ה-HGT. (אגב זאת גם בעייה ברכבי אלפא רומאו, לא רק ב-HGT).
הרבה בעיות ראש מנוע - נובע מקמצנות/חוסר ידע ואו חוסר רצון לטפל ברכב כמו שצריך, כמה קשה למלות פראפלו ולבדוק מידי פעם את מפלס המיים. וכאשר יש טיפול טיימינג לבדוק את המערכת ולהחליף חלקים זניחים בשביל למנוע תקלות.
מכל הבעיות של הראש מנוע, כמה טיפלו ברכב כמו שצריך? אשמח לדעת :)

idango
21-04-10, 00:29
מסכים עם ערן !

הפונטו אמינה מאוד !תקלות כמו הגה נתקלים בזה אחת לעשר שנים ! אני אחיה עם זה .

וריאטור - זה לא תקלה . גם החלפה כל 120,000 - כלומר פעמיים +\- בכל חיי הרכב!

ראש מנוע - ממש לא קשור לאמינות אלה להזנחה . אותו בחור שהיה צריך לעשות ראש מנוע בפונטו היה עושה זאת גם בגולף או טיוטה עקב הזנחה!

טיפולים זולים ואחזקה נוחה מאוד!

liorwohl
21-04-10, 00:31
ראש מנוע לא הולך סתם. אין שום סיבה בעולם. אנשים בארץ מתחזקים את האוטו ב2 שקל ובטוחים שראש מנוע זה בלאי טבעי.
בוא נגיד שאם בהשכרה/ליסינג לא התעסקו במערכת קירור והבעלים השני לא חסך בתחזוקה (שזה כולה פרפלו, משאבת מים וטרמוסטט) אז אין שום סיבה שבעולם שיקרה משהו.

ההגה החשמלי באמת בעיה נפוצה. אבל התיקון זול ופשוט, אז שזה יהיה הבעיות באוטו... :shock:
גם זה לא תמיד קורה, מזל..

תושבות מנוע - זה רק ב16v אם אני לא טועה. וגם זה לא כזה בעיה גדולה ויקרה.

ווריאטור - רק HGT - מי שקונה כזה דגם צריך לצפות לתחזוקה יקרה ואין פה בכלל קשר לספייס, זה מנוע אחר לגמריי.

לפי דעתי האוטו אמין. לאח שלי יש ELX שהוא קנה לא מזמן שנת 2001 שתוחזקה כראוי (לא יודע איך מצאנו כזה דבר נדיר) וחוץ מלהחליף שמן ופרפלו כדי להיות בטוחים שלא יקרה כלום, לא נגענו באוטו.
לעומת זאת בפונטו שלי שלא תוחזקה כראוי, השקענו איזה 2500 ליישור קו, אבל עכשיו אני בטוח שלא תהיה שום בעיה באוטו. אם מישהו אחר היה קונה את הפונטו שלי הוא היה ממשיך לנסוע עם המי ברז בלי טרמוסטט והשמן הישן והמלוכלך, נזילות שמן ומים קטנות, ורצועות מקוריות משנת 2000. שהיה הולך הראש מנוע הוא היה מאשים את הפיאט שלא אמינה.

Niro
21-04-10, 00:53
אני יוצר השרשור, ואני לא בא בטענות, אני עדייו מאמין שצריך לתת לפיאט צ'אנס.
לא יודע איך טיפלו בה לפניי, אבל לא היה נוזל קירור ברדיאטור., ועכשיו אחרי הראש מנוע כן שמנו נוזל קירור. ברור יל שהראש מנוע נובע מהזנחה ומהתחממות של הרכב.
ד"א איך יודעים אם צריך לעשות רצועת טיימינג? כי הבעלים הקודם לא ידע להגיד לי מתי נעשה

idango
21-04-10, 01:22
אם הבעלים הקודמים לא יודע מתי נעשה זה סימן שצריך לעשות!:o

upetar
21-04-10, 06:38
בדבר אחד אני מסכים איתך ,חלקי חילוף לפיאט באיטליה מאוד זולים.ובארץ יקרים, והטיפול והעבודה גם יקרים.וזו הסיבה למה צריך לברוח "מהפונטו "הבעיתי הזה.

ברא
21-04-10, 11:32
נו UPTER לברוח מפונטו 2002 עם 20 אלף שקל וראיתי שכתבת לקנות רכב נורמלי אז מה זה נורמלי עם כזה כסף מאזדה לאנטיס שנת 95 שהייתה ניידת משטרה לשעבר !!!!!
או לקנות פולו שנת 96 עם קילומטרז' אלוהים ישמור ??!!!!
או טויוטה קורולה שנת 92 ??????????!!!!!!!!!!!!!
עם כזה כסף אין יותר נורמלי מפיאט פונטו

אברג'ל ד
21-04-10, 11:36
א. אין לי כח לצטט את כל מי שכתב ש"ראש מנוע לא הולך סתם, אלא אם היתה הזנחה וכו'".

זה חד משמעית לא נכון!

הרכב שלי הוא מטופל בקפידא, אצל שמשון, גם הבעלים הקודם טיפל שם. אני נהג יחיד, ערני מאוד לרעשים וכד', בודק כל יום מפלסי נוזלים, וכו' וכו'.

בשבוע שעבר נפרץ לי האטם ראש. למה? ככה!
לא היתה התחממות, שמן ונוזל קירור הוחלפו לפני 15k, הסחיבה היתה מצויינת. הסימפטום היחיד היה מים מעל המפלס ברכב קר. החשתי צעדי [או גלגלי] לחיים, הוא בדק פריצה, ו - הופ! ראש מנוע!
שאלתי את חיים: איך?! למה?! כמה?!
הוא ענה:
"אורך החיים של האטם הוא בין 120 ל 180 אלף. ככה זה".


בכל אופן, אני מאוד מאוד מרוצה מהרכב, כמו רוב חברי הפורום פה, אבל בכל זאת אני מציאותי. כן. יש בפיאט יותר מידי רגישות!

בהצלחה!

idango
21-04-10, 12:56
תשמע אברג'יל - אם יש לך קשר למשפחה המפורסמת אז אני מסכים איתך בכל מה שתגיד!

אם לא אז :

את האטם צריך להחליף בטיפול טיימינג ואם היה נעשה בזמן אז לא היה קורה לך " הופ - ראש מנוע

raanan_t
21-04-10, 13:02
עידן, אתה רציני? (או שהבנתי לא נכון)
החלפת אטם ראש כל טיימינג, אין סיכוי שבעולם.

אברג'ל ד
21-04-10, 13:30
תשמע אברג'יל - אם יש לך קשר למשפחה המפורסמת אז אני מסכים איתך בכל מה שתגיד!

אם לא אז :

את האטם צריך להחליף בטיפול טיימינג ואם היה נעשה בזמן אז לא היה קורה לך " הופ - ראש מנוע

א. הטיימינג נעשה אצל חיים. אם מה שכתבת נכון - הוא היה עושה זאת, לא?

ב. נשמע הזוי. באיזה רכב מחליפים אטם ראש בהחלפת טיימינג?
אולי התכוונת לאטם מכסה שסטומים, וגם זה עדיין לא סביר.

ואגב, אני לא קשור למשפחה... למרות שאחותי נשואה לאוחנונה, ובמס' הטלפון שלי יש 4 אפסים..

dodihob
21-04-10, 13:32
עידן, אתה רציני? (או שהבנתי לא נכון)
החלפת אטם ראש כל טיימינג, אין סיכוי שבעולם.

הוא אכן רציני, וגם אח שלך
הם ניסו לשכנע אותי שעושים את זה בכל טיפול טיימינג פעם שעברה שנפגשנו
חשבתי שזה מאוד הזויי :rolleyes:

elvis
21-04-10, 13:39
זו לא חוכמה להגיד שאם היית מטפל ואם היית בודק ואם היית מחליף בזמן זה לא היה קורה. אנשים ! יש לנו גם חיים מחוץ לאוטו וחוץ מללטף אוטו כל היום , לנשק אותו ולהקשיב לרעשים , יש לי עוד הרבה מה לעשות. בקיצור פונטו זה אוטו למכונאי רכב כי רק הם באמת מבינים ויודעים איפה לחפש ומה לחפש ומי שלא מבין במכניקה אחד גורלו : פגישות קבועות עם המוסך , ולא בשביל הכיף...

upetar
21-04-10, 13:47
שהאוטו שלהם (מיצרנים שונים)רגיש לחום,למי ברז,ונוזלי קרור לא מקורים.אבל קראתי כאן שבפיאט מומלץ להחליף כול טיפול טרמוסטט ומשאבת מיים,נו מזה .נישמע לכם הגיוני.(את הטמפרה שלי שיפצתי וגם עשיתי ראש מנוע ,והכול הכול,ישור קו שעלה לי בחלקים יותר מהאוטו.עכשיו אני רוצה שקט לפחות ל100000ק"מ.אים היא תיבגוד בי,הדרך למיגרש גריטה קצרה.)

yossi136
21-04-10, 14:01
אני לא מבין על מה כל הבלגן???
לאוטו צריך זמן!! ולמי שאין אז יש בעיות. במיוחד לרכב שעבר עשור!
אין דבר כזה, ברגע שמטפלים באוטו באופן שוטף יקטנו התקלות וזה בדוק.
פשוט אנשים חושבים שאם האוטו שווה 10 או 20 אלף אז לטפל בו זה בגדר המלצה ואז הם אוכלים
אותה!
לסיכום רכבים ישנים צריכים יותר תשומת לב וגם אם אתה לא מוסכניק!

ronesbones
21-04-10, 14:08
אני מסכים חלקית, אבל במבחן התוצאה, שני חברים שלי שבבעלותם רכבים יפניים מאותם שנתונים כמו הרכב שלי, לא רואים מוסך למעט טיפולים.
כל פעם שאני מחליף חיישן למבדה\תושבת\צמת חוטים\מפסק ניתוק כרית אויר\זרוע וישר\גיזרת בלם אחורי\מעבה מזגן או שטות אחרת שמחליטה להתפרק או להדליק נורת אזהרה הם צוחקים עליי שהם מעדיפים לקנות LCD או מערכת טובה לאוטו בכסף שאני זורק כל חודש.

פיאט אמור להיות רכב בעל אמינות סבירה, זול לתחזוקה ולתיקון. זה מה שעושה אותו מוצלח מאוד באירופה. משום מה בארץ החליטו לשווק את החלפים שלו במחיר מופקע, לקחת שעתון מוסך כמו של מרצדס, וכל זאת אם אתה מצליח למצוא מוסך הגון ומקצועי.

benedery
21-04-10, 14:15
גם אני עכשיו קיבלתי מאחי פונטו 95 מפורקת..
האוטו שווה משהו כמו 6200 והוא סבל מהזנחה של משהו כמו 6-7 שנים.. טיפולים לאוטו יעלו לי משהו כמו 3200
אבל מה לעשות.. זה הדבר הכי משתלם שיש לי לעשות..
אם אני ימכור אני יכול למכור גג ב3.. ובעוד 3 אלף להביא משהו ב6.. שזה בעצם..פיאט פונטו אחרות?

פונטו אותו משתלם לרוב הישראלים , הוא חסכוני והטיפולים[אם מטפלים נכון ובזמן,זולים]
האותו נראה סבבה ואם אחרי התיקון הוא יתנהג גם כמו שצריך.. אני לא צריך יותר מהסקסית הגוססת שלי.

kuthx3
21-04-10, 14:34
הפיאט האמינה האחרונה שיוצרה שגם אם הוזנחה נסעה ללא תקלות היתה פיאט 127 ופנדה דור ראשון

dodihob
21-04-10, 14:37
אבל קראתי כאן שבפיאט מומלץ להחליף כול טיפול טרמוסטט ומשאבת מיים,נו מזה .נישמע לכם הגיוני.

אני מקווה שאתה לא רציני, מאיפה השטויות הללו?
נראה לי אתה בוחר להקשיב לאנשים חסרי ידע, או שומע את מה שאתה רוצה לשמוע
משאבת מים מומלץ לבדוק כל טיפול טיימינג, לגבי טרמוסטט אני לא יודע אבל לא נגעתי בו מאז שיש לי את הרכב.

raanan_t
21-04-10, 14:47
הוא אכן רציני, וגם אח שלך
הם ניסו לשכנע אותי שעושים את זה בכל טיפול טיימינג פעם שעברה שנפגשנו
חשבתי שזה מאוד הזויי :rolleyes:

לא יכול להיות. בהורדת ראש והחזרתו יש צורך בליטוש עדין ויישורו של הראש. הראש של ה-16V אינו בעל עובי מספק להרבה יישורים כאלה ככה שע"פ דבריכם כל 60K צריך להוריד ראש וליישר מה שמביא אותנו לכך שלאחר כ- 180K (שלוש יישורים) הראש "פסול" עקב עובי דק מדי ואז יש צורך להחליף ראש.
אתם אמיתיים? אין מצב שרכב יתוכנן ככה.

ייתכן מאוד ויש הנחיה להחליף את אטם מכסה השסתומים אחת ל-60K וזה גם אך ורק בדגמי ה-8V בהם האטם הזה הוא קצת דרעק. בדגמי ה-16V האטם (סתם, setem, כמדומני) בנוי אחרת ואין צורך לגעת בו.

upetar
21-04-10, 14:51
אבל אתה צודק ,יש הרבה חפרים ולא מיקצועים,שכותבים שטויות,צריך לדעת למי להיתיחס וממי לא להיתרגש.

elvis
21-04-10, 15:22
אז אולי שמישהוא פה ירים את הכפפה ויעלה לפורום בצורה מסודרת מה כדאי לבדוק על בסיס יומי, מה כדאי לבדוק על בסיס שבועי, מה פעם בחודש , ובכלל על מה חשוב להסתכל כשפותחים מכסה מנוע ,כדי שגם מפגרים כמוני שבסה"כ רוצים להגיע מפה לשם , יוכלו למנוע בזמן תקלות;)

aviabutbul
21-04-10, 18:10
לפי דעתי הפונטו זה רכב מעולה ומצויין עוד הפעם תלוי אצל מי היה מה עבר וכ"ו..ומי נהג ברכב..לי יש פונטו שנת 2001 עם 90 אלף קילומטר שאני מרוצה מימנה שחבל על הזמן נכנסת למוסך מטיפול לטיפול לא עושה בעיות מכאניות יש שטויות פה ושם אבל זה כסף קטן ובלי של החומר...אין מה לעשות,ודך אגב אותי לימדו שאיך שאתה מטפל ברכב ואיך שאתה מתנהג לרכב ככה בדיוק הוא יתנהג אליך...אם זה אומר במוסך מורשה של פיאט ולא חאפר שעושה את העבודה ברבע מחיר שבסוף אתה בשלם על זה ביוקר בדוק ומנוסה..!אז בקיצור רכב מאוד טוב חסכוני בדלק נוסע יפה אבל עדין מאוד ....

Lexxxa
21-04-10, 19:53
שלום לכולם.

ברצוני להוסיף, כל רכב ובמיוחד ישן מתקלקל. כולם מצפים שפיאט תהיה הכי זולה, חסכונית, שהיו חלקים וטיפולים הכי זולים ואמינות של עשרות שנים! צאו מהסרט!

רוצים רכב אמין ? תקנו מרצדס או אודי, בכל טיפול או תיקון במוסך תשלמו את המחיר שבאותו מחיר אפשר לקנות פיאט או שתיים!

פיאט אכן רגישים להזנחה, אבל גם טיפולים ותיקונים הם לא כל כך יקרים!
רכב שמור מפגין אמינות, גם פיאט!

Niro
21-04-10, 21:27
אז אולי שמישהוא פה ירים את הכפפה ויעלה לפורום בצורה מסודרת מה כדאי לבדוק על בסיס יומי, מה כדאי לבדוק על בסיס שבועי, מה פעם בחודש , ובכלל על מה חשוב להסתכל כשפותחים מכסה מנוע ,כדי שגם מפגרים כמוני שבסה"כ רוצים להגיע מפה לשם , יוכלו למנוע בזמן תקלות;)

יצרתי דיון מעניין :)

אני מסכים עם מה שנאמר כאן, בתור אחד שלא מבין יותר מדי, חדש בעולם הפונטו וכן רוצה שהיא תתיחס אלי טוב בחזרה, האם מישהו יכול להגיד כל כמה זמן לעשות טיפול תקופתי כזה או אחר ומה לעשות בכל טיפול?

תודה למבינים

Caveman
22-04-10, 22:31
לא הכי טכני שבעולם, אבל עדיין מסקרן אותי
יש לי פיאט פונטו קצת יותר מחצי שנה, וביקרנו דיי הרבה במוסך ונפרדנו כבר מכמה אלפים מאז הקנייה - מנוע הגה חשמלי, סטרטר, נזילת מים לא ידועה וראש מנוע. (לא כולל עוד כל מיני תיקונים שאני מגדיר כבלאי כמו גומיה לצירייה, מכה באגן שמן ומצבר ולא מייחס אותם לאוטו)

אבל מתעוררת בי השאלה האם זה עוד ימשיך או שסיימתי עם הצרות?
איך אתם מגדירים את הפונטו שלכם? אמינה? אתם ניכנסים איתה הרבה למוסכים?

מדובר על פונטו ספייס 2002 16V

תודה על התגובות
אחת לשנה או 10K, טיפול. שלום על ישראל.
אם מתחזקים את הרכב כך מהיום הראשון, אין סיבה שיהיו תקלות.
עובדה, גם הפונטו הנוכחית שלי, וגם הקודמת תפקדו (ומתפקדת) לא פחות ממצויין. הוולוו לשעבר של אימי (940), 14 שנים הייתה אצלנו, מלבד כפתור מזגן בפאנל שהתקלקל, כלום. הטראנו הקודמת של אבי, גם כן עובדת נהדר.
יש הרבה דוגמאות, רק לא להזניח, לא משנה מהיכן מגיע הרכב.

תעשה חיפוס על "הגה"תיראה רוב בעיות הגה זה פונטו.תעשה חיפוס "וריטור",גם פונטו,"ראש מנוע",פיאט.מה זה ,לא מספיק?
ברור שאם תעשה חיפוש על תקלות בפיאט, בפורום פיאט, תמצא הרבה דברים. זה הרי פורום של פיאט, לכאן באים האנשים עם התקלות בפיאט.
בפורום של מועדון מאזדה נניח, תמצא מגוון תקלות שקשורות למאזדה.

השורה התחתונה היא תחזוקה נכונה של הרכב. זה הכל.
כל רכב רגיש למשהו אחר, זו מכונה מורכבת מאוד שהאמת, נועדה להתקלקל. מכאניקה פשוטה תמצאו באופניים (למרות שגם זה דורש לפעמים תחזוקה גבוהה, מי כמוני יעדי על זה).

upetar
23-04-10, 00:24
כתבתי בכותרת בקרספורום שזה פורום רכב כללי.

ברא
23-04-10, 00:54
ראש מנוע מאלומניום ואם יש משהו שמאפיין אלומניום זה אלמנט ההתעייפות fatigue failure למי שמכיר את הניסוח אז לכן באיזשהו שלב מתעווט מחום או פשוט מחלץ ממושך לזה תוכנן מראש וזה לא קריטי לעשות ראש מנוע כל 150 אלף ק"מ יוצא לעשות3 פעמים לכל היותר בחיי המנוע וזה לא הרבה מנועים של היום מתוכננים לטווח חיים קצר מבחינת זמן ולא משנה כמה ק"מ אורך חיים של רכב שמתכננים אותו במפעל זה 4 שנים אחרי זה יש חלקים שנאלצים לשנות מבלאי טבעי זה עניין כלכלי ורווחי ניטו וזה גורם ישיר שמאלץ אנשים בעלי ידע קטן במכוניות להחליף אותו לחדש יותר
יש מכוניות שכל המנוע שלהם זה מאלומניום כמו מאזדה 6 שהיא הכי נפוצה ולא פלא גם שמה מחליפים אטם ראש מנוע ב 170 אלף זה קרה לחבר שלי בלי התחממות בלי כלום אז למה לא צועקים ומפקפקים במזדה??!!!!בטויוטה היפנית מס' אחד בעוללם כולנו יודעים מה עם דוושת הגז ואגב מי שקרא את הפרטים התאונה המזעזעת התרחשה בגדמי לקסוס שעד היום לא נקראו לתיקון ואצלנו בארץ הייתה תאונה בדרום שכתואה ממנה הנהג נהיה נכה ושותק מחצית מגופו ואין מי שהאמין לו שהרכב האיץ לבד

שוב חוזרים לנושא למה אז מפקפקים באמינות של פיאט התשובה היא כי זה חלק מבועה שווקית של חברות אחרות וסטיגמה מיושנת
אין תמורה הולמת לכסף כמו פיאט רק היבואן שוחט אותנו מצד בטיפולים יקרים ויצחק לוי מצד שני במחירון זה מה שמעודד את הסטיגמה להמשיך לנשום
בברכה

idango
23-04-10, 01:48
אגב מי שלא מטפל במורשה אז גם המחירי טיפול סבירים !!

raanan_t
23-04-10, 01:59
עידן הדבר נכון לגבי מי שלא מטפל במורשה. המחיר במורשים הוא פחות או יותר זהה.
באופן כללי, גם במורשה, עדיין המחירים סבירים.

upetar
23-04-10, 02:48
לא הכי טכני שבעולם, אבל עדיין מסקרן אותי
יש לי פיאט פונטו קצת יותר מחצי שנה, וביקרנו דיי הרבה במוסך ונפרדנו כבר מכמה אלפים מאז הקנייה - מנוע הגה חשמלי, סטרטר, נזילת מים לא ידועה וראש מנוע. (לא כולל עוד כל מיני תיקונים שאני מגדיר כבלאי כמו גומיה לצירייה, מכה באגן שמן ומצבר ולא מייחס אותם לאוטו)

אבל מתעוררת בי השאלה האם זה עוד ימשיך או שסיימתי עם הצרות?
איך אתם מגדירים את הפונטו שלכם? אמינה? אתם ניכנסים איתה הרבה למוסכים?

מדובר על פונטו ספייס 2002 16V

תודה על התגובות

תגיד לי ,אתה מכיר ישראלי שיגיד על האוטו שלו דברים רעים?,ואתה עוד שואל על פונטו בפורום פיאט.אני עוד חלש באינטרנט,אבל חיפוס קצר יראה לך הרבה נתונים מפתיעים או לא. http://www.carsforum.co.il/vb/attachment.php?attachmentid=197534&d=1271973744 לדוגמה

YOSI-BR
23-04-10, 09:59
אין ספק פונטו אכן רכב רגיש וצריך לתחזק אותו בצורה נכונה עם חלקים מקוריים.
בסך הכל אני חושב שזב רכב מעולה!!! מה שנקרא ביחס תמורה- אז התמורה טובה.

ארילו
23-04-10, 10:45
יש לי פונטו דור ראשון, צבאית לשעבר ואחרי הקניה החלפתי לה גיר וראש מנוע.

מאז אין תקלות. היא רק נראית זוועה.