View Full Version : קירור סעפת יניקה , לשם מה יש קירור מים
שלום חברים , רציתי לדעת מה המטרה של הקירור מים שעוברים בסעפת היניקה?
בוא נקווה ביחד שלא עוברים לך מים בסעפת יניקה !!!:eek:
מטרת הסעפת היא להכניס אוויר למנוע על מנת לספק את האוויר בפיצוץ עם התערובת דלק והניצוץ עם הפלאג,
לא טוב להכניס לשם מים ...
לקרר את הסעפת והתערובת שעוברת למנוע.ויש מכוניות(גם אצלי)שיש גם גוף חימום בסעפת כדי לחמם את התערובת(לארצות קרות במיוחד).
שלום חבר,
אני לא יודע למה אתה מקווה. ולא יודע מה עצלך באוטו ,כמעט בטוח שגם ככה.
אבל לידע כללי דרך הסעפת יניקה , עוברים גם המים של מערכת הקירור { של הרדיאטור },
מובן שלא דרך אותה תעלה, של האויר דלק, אלה בתעלה שנועדה לקח ..
אם תסתכל בפונטו HGT למשל אתה תראה שני צינורות מים שנכנסים לסעפת היניקה צינור אחד מכניס את המים והשני מוציא אותו יש סירקולוציה של מים מסביב לסעפת היניקה.
הרעיון הוא לקרר כמה שיותר את האויר שנכנס לסעפת היניקה כי אויר קר הוא יותר יעיל וצפוף מאויר חם זה הרעיון בגדול.
איך בדיוק האויר מתקרר, אם חום נוזל קרור ~ 90 מעלות וחום אויר נכנס ~30 (תלוי בעונה)
איך בדיוק מתבצע הקרור?
והראש הוא החלק הכי חם במנוע,והמים מקררים אותו ואת הסעפת לסביבות 90מעלות.
אז למה בחלק גדול מהמכוניות הצירקולציה של המים היא סביב המצערת ולא סעפת היניקה?
תתאר לעצמך שאין קרור באזור הראש והמנוע יעבוד והראש יתחמם מאוד (יתלהט)האטמים ישרפו,והראש והחלקים הנעים יתפסו,והכי מסוכן שהתערובת תידלק בדרך לצילינדר .והיצרן בבדיקות מעבדה מצא את הנקודות הקריטיות ושם דאג לקרור.
אי אפשר לתאר שאין קרור באזור הראש מנוע.אי אפשר אפילו לרשום דבר כזה.
לפי מה שאתה כותב,הקרור של הסעפת מקרר גם את ראש המנוע.
ממה בדיוק הסעפת יניקה מתחממת? אם יש מעברי קרור בראש מנוע,אשר מקררים אותו
למה צריך קרור סביב המצערת? - זהו שלא צריך, הדבר נועד לחימום.
והזכרתי גם שיש מכוניות שיש להם גם גוף חימום חשמלי לסעפת,אז מה הבעיה מה השאלה בדיוק.
והזכרתי גם שיש מכוניות שיש להם גם גוף חימום חשמלי לסעפת,אז מה הבעיה מה השאלה בדיוק.
"והראש הוא החלק הכי חם במנוע,והמים מקררים אותו ואת הסעפת לסביבות 90מעלות."
"מצא את הנקודות הקריטיות ושם דאג לקרור"
אתה לא סותר את עצמך?
אם כמו שאפילו אתה אומר, ישנם גופי חימום בתוך הסעפות, וב DODGE הישנים היה חיבור
חיצוני בין סעפת פליטה ויניקה, אז אך פונקציית הקרור מתפקדת???
אף אחד חוץ מאויר כניסה לא מקרר את סעפת היניקה.
כל מיני צורות של חיבורים של נוזל קרור לסעפות יניקה, מצערות,וכד... נועדו לצורך חימום סעפת יניקה.
רק בארצות קרות במיוחד ששם התערובת פשוט תיקפא עד שתגיע לצילינדרים וזה (החשמלי)בעיקר בהנעת בוקר.אבל כשהמנוע כבר בט"מ עבודה ,ההגיון אומר שכול מקום שמועד להיתחמם יותר זוכה לקרור.ותגיד לי בבקשה איך זה מיסתדר עים זה שכול המשפרים (פילטר פתוח)טוענים שכמה שהאויר יותר קר=יותר טוב,ובונים צנרת מיוחדת ליניקה מאזורים קרים.
קודם כל התערובת לא תקפא, דלק (~30- / 50-) מורכב מסוגים של HC שכל אחד מהם בעל ט"מ הקפאה שונה.
במנועי דיזל למשל משתמשים בגוף חימום לסולר (מעבר למצתי להט).
לגבי פילטר אויר "פתוח" - שזוכה לתרגום מעוות מ- FREE FLOW = יכולת ספיקת אויר גדולה יותר
פר אותה יחידת זמן. זה ממש לא אומר שהאויר קר יותר, הוא פשות זורם עם פחות התנגדות לזרימה, אשר נוצרת בעיקר בפילטר, רזונטורים למינהם. FREE FLOW מתקדמים מכילים בתוכם סוג של מסחרר, ע"מ ליצור סחרור.
טמפרטורת אוויר באופן ישיר קובעת את צפיפותו המולקולרית -> קר יותר =המולקולות צפופות יותר וההפך.
אם לתערובת הנכנסת לצילינדר יש יותר חלקיקי חמצן = בהרה אופטימלית וטובה יותר (חומר בהרה עיקרי הוא חמצן). כאן למשל ניתן גם להבין שמנועי בנזין בהזרקה ישירה (HPI,JTS,FSI) פחות טובים
לביצועים מאשר מנועים בעלי הזרקה "רגילה" (בגלל אותו זמן של ערבוב מולקולרי בין החמצן ל HC).
כל אחת בוחר לעצמו את צורת הבניה או הקומבינה למיקום פילטר אויר מסוג FREE FLOW, ואספקת
אויר צח וקר כמה שיותר . (ד"א בדיוק בשביל זה ברוב המכוניות בעלי מנועים מוגדשים, משתמשים ב מצנן ביניים , אויר אויר או אויר מים).
הבנת?
אז למה בכול זאת מחממים את הסעפת?
חימומים של סעפת מצערת וכד..., לצורך הפחתת זיהום אויר.
אם תשים לב , כבר ברוב במנועים EURO 3 לא היו רכיבים כאלו.
לא מיועד לקירור , מיועד לחימום כמו שכבר נכתב לארצות קרות במיוחד .וגם לצורך זיהום אוויר .
אין בזה באמת צורך בארצנו .
פשוט לי הייתה דילמה , אם זה לשם חימום או קירור...
הבנתי שזה לחימום. תודה רבה
צביקה קרבורטור
19-12-09, 00:38
אז למה בכול זאת מחממים את הסעפת?
יופיטר שלום רב !
השאלה שלך במקומה, הברברת הקשקשת ודבורי הסרק מיועדים להטעות, הכוונות טובות התוצאות מטעות.
מעברי המים בסעפת היניקה נועדו לחמם את הסעפת ולא לקרר, מה שמקרר את הסעפת זה הדלק העובר בה, בדרכו לסעפת היניקה, שם הוא ניצת בתצערובת אופטימלית ובטמפרטורה גבוהה.
רכב קר עם סעפת יניקה מאלומינום שמתקררת מאד מהר בטמפרטורת הסביבה, זקוק לחימום הסעפת על מנת שהדלק לא יתעבה על דפנות הסעפת, ויתקשה לזרום לעבר תא השריפה, וכך הוא יזדקק לעודף דלק לשם כך, ולתערובת דלק עשירה.
ברכבי קרבורטור הצוק מפצה על כך בהעשרת הדלק על ידי שינוי תערובת הדלק לעשירה יותר, אך הדבר בא על חשבון תצרוכת דלק כבוהה יותר, לכן יש לקצר את משך פעולתו של הצוק, וזאת על ידי התרמוסטט, שתפקידו לזרז את חום המנוע שיגיע מהר יותר לטמפרטורת עבודה, והמים החמים שהתחממו, מחממים את הדלק העובר בדפנות הסעפת הקרה ומתקשה להשרף בתא השריפה, והיא מגיעה בעזרת טיפות, היא נשרפת בצורה יעילה יותר, וזאת הסיבה העיקרית למעברי מים בסעפת, מלבד שהם משמשים גם במקרים מסוימים לחימום הבסיס התחתון של הקרבורטור, ולבסיס המצערת במערכת הזרקה, ולשם מעברי מים לצוק האוטומטי, לחיישן טמפרטורה המשדר למחשב ההזרקה.
בברכה
צביקה
אז למה בכול זאת מחממים את הסעפת?
.
[/U]מה שמקרר את הסעפת זה הדלק העובר בה, בדרכו לסעפת היניקה, שם הוא ניצת בתצערובת אופטימלית ובטמפרטורה גבוהה.
זה לא כל כך תקף כאשר מדובר במערכת הזרקה רב נקודתית.
כי במ"ע האלו החימום עובר דרך הבית מצערת.
איך שלא יהיה - זה עדיין נועד לחימום, כמו שכבר הסברתי.
"ככמות האנשים, כך כמות הדעות"
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.