10-08-06, 04:42
סיפור מקרה:
באמצע נסיעה התחיל לצאת עשן (אולי קיטור) מתחת למכסה המנוע. הספקתי לראות את מחוג הטמפ' קופץ (פשוט טס) למקסימום. עצרתי בצד הדרך כשיכולתי ופתחתי את מכסה המנוע.
הדבר היחיד שראיתי בבירור: קרע בצינור הגומי העליון של הרדיאטור ליד הפלומבה.
חיכיתי שהמנוע יתקרר מעט ובדקתי אם בכלל נשאר מים במיכל מילוי - היה ריק לגמרי - כל המים פשוט התאדו.
מאחר והייתי באזור של המוסכים בר"ג נגשתי לחנות חלפים וקניתי את הצינור (50 ש"ח).
החלפתי את הצינור הפגום בחדש ומלאתי מים (מעורבבים עם אנטיפריז) כמעט עד המקסימום.
התנעתי וחיכיתי לראות מה יקרה - בהתחלה הטמפ' נשארה קרוב למינימום אך בהמשך התחילה לטפס לאט לאט עד שהגיעה לגבול המקסימום (לאחר כ- 4/5 דקות).
תוך כדי הפעלת המנוע, ניסיתי לראות אם יש נזילות או בעיות נוספות - לא ראיתי דברים חריגים.
מאחר וכבר הייתי באיחור, עזבת הכל וטסתי לעבודה.
האם עשיתי משהו לא בסדר ?
מה לדעתכם הבעיה/ות ?
האם יכול להיות ששרפתי ראש מנוע, למרות שהמנוע מתניע מהר וכרגיל ?
שמתי לב שגם חסר שמן (במינימום ואולי אף מתחת) למרות שהוספתי בתחילת השבוע 0.5 ליטר.
מקווה שתוכלו לעזור,
ותודה מראש.
באמצע נסיעה התחיל לצאת עשן (אולי קיטור) מתחת למכסה המנוע. הספקתי לראות את מחוג הטמפ' קופץ (פשוט טס) למקסימום. עצרתי בצד הדרך כשיכולתי ופתחתי את מכסה המנוע.
הדבר היחיד שראיתי בבירור: קרע בצינור הגומי העליון של הרדיאטור ליד הפלומבה.
חיכיתי שהמנוע יתקרר מעט ובדקתי אם בכלל נשאר מים במיכל מילוי - היה ריק לגמרי - כל המים פשוט התאדו.
מאחר והייתי באזור של המוסכים בר"ג נגשתי לחנות חלפים וקניתי את הצינור (50 ש"ח).
החלפתי את הצינור הפגום בחדש ומלאתי מים (מעורבבים עם אנטיפריז) כמעט עד המקסימום.
התנעתי וחיכיתי לראות מה יקרה - בהתחלה הטמפ' נשארה קרוב למינימום אך בהמשך התחילה לטפס לאט לאט עד שהגיעה לגבול המקסימום (לאחר כ- 4/5 דקות).
תוך כדי הפעלת המנוע, ניסיתי לראות אם יש נזילות או בעיות נוספות - לא ראיתי דברים חריגים.
מאחר וכבר הייתי באיחור, עזבת הכל וטסתי לעבודה.
האם עשיתי משהו לא בסדר ?
מה לדעתכם הבעיה/ות ?
האם יכול להיות ששרפתי ראש מנוע, למרות שהמנוע מתניע מהר וכרגיל ?
שמתי לב שגם חסר שמן (במינימום ואולי אף מתחת) למרות שהוספתי בתחילת השבוע 0.5 ליטר.
מקווה שתוכלו לעזור,
ותודה מראש.