התחבר

View Full Version : עזרה דחופה - חימום יתר...


10-08-06, 04:42
סיפור מקרה:

באמצע נסיעה התחיל לצאת עשן (אולי קיטור) מתחת למכסה המנוע. הספקתי לראות את מחוג הטמפ' קופץ (פשוט טס) למקסימום. עצרתי בצד הדרך כשיכולתי ופתחתי את מכסה המנוע.
הדבר היחיד שראיתי בבירור: קרע בצינור הגומי העליון של הרדיאטור ליד הפלומבה.
חיכיתי שהמנוע יתקרר מעט ובדקתי אם בכלל נשאר מים במיכל מילוי - היה ריק לגמרי - כל המים פשוט התאדו.
מאחר והייתי באזור של המוסכים בר"ג נגשתי לחנות חלפים וקניתי את הצינור (50 ש"ח).
החלפתי את הצינור הפגום בחדש ומלאתי מים (מעורבבים עם אנטיפריז) כמעט עד המקסימום.
התנעתי וחיכיתי לראות מה יקרה - בהתחלה הטמפ' נשארה קרוב למינימום אך בהמשך התחילה לטפס לאט לאט עד שהגיעה לגבול המקסימום (לאחר כ- 4/5 דקות).
תוך כדי הפעלת המנוע, ניסיתי לראות אם יש נזילות או בעיות נוספות - לא ראיתי דברים חריגים.
מאחר וכבר הייתי באיחור, עזבת הכל וטסתי לעבודה.

האם עשיתי משהו לא בסדר ?
מה לדעתכם הבעיה/ות ?
האם יכול להיות ששרפתי ראש מנוע, למרות שהמנוע מתניע מהר וכרגיל ?
שמתי לב שגם חסר שמן (במינימום ואולי אף מתחת) למרות שהוספתי בתחילת השבוע 0.5 ליטר.

מקווה שתוכלו לעזור,
ותודה מראש.

10-08-06, 10:12
קודם כל האם שמת לב כי המאוורר נדלק בשלב מסויים ?
כאשר ממלאים מים לאחר נזילה כזאת או החלפת רדיאטור יש צורך להמתין מעט על שמערכת הקירור תוציא את כל האוויר שחדר פנימה ותכניס במקומו מים . מניסיון שלי יותר קל להכניס מים למערכת בנסיעה כי המשאבות ברוב הפיאטים הם מכניות ויוצרות זרימה טובה בסל"ד גבוה. האם הכנסת כ5 ליטר נוזלים ? האם שמת לב כי המנוע אכן מכניס לתוכו נוזל קירור?
לגבי נזק למנוע יתכן ונגרם נזק אך לא הכרחי.

10-08-06, 13:45
על מנת לשלול דליפות נוספות הייתי ממליץ על בדיקת מערכת המים בלחץ במוסך מורשה פיאט ובדיקה כללית ע"י מוסכניק , לא שווה לחסכוך במקרים כאלו אגב הייתי מציע (אחרי בדיקה שכל המערכת תקינה) ריקון הרדיאטור מהמים שמילאת ומילוי פרפלו שהוא נוזל הקירור היעודי לפיאט.

יום טוב,

עידן.

11-08-06, 03:05
קודם כל תודה על התגובות.

אצם צודקים לחלוטין, ודווקא כן חשבתי על כך שיש במערכת אוויר.

אכן הטמפ' התחילה להתאזן רק לאחר שמלאתי כ- 4.5 ליטר מים (פשוט לא ידעתי שכלכך התרוקן).
דרך אגב לא שמתי לב שבהתחלה המאוורר לא עבד, עכשיו כן.

כרגע במצב נייח (חניה ועצירה ברמזור) הטמפ' מטפסת רק עד 90 מעלות, ובתנועה דווקא יורדת ומגיעה עד 80/85 מעלות.
(ראוי לציין שהסקאלה של הטמפ' בדגם שלי היא בין 60 ל-100)

האם המצב נשמע סביר ? או האם עלי בכל זאת לטפל בכך במוסך ?

11-08-06, 09:41
קצת סדר בבלאגן...

90 מעלות (בהנחה והטמפרטורה נמדדה בצורה תקינה) זה חום מנוע תקין בזמן עמידה. בזמן נסיעה - הגיוני שהטמפרטורה יורדת היות ורוח מקררת את המנוע.

אתה אומר שמילאת 4.5 ליטר של נוזל קירור - הגיוני, כנראה שהקרע בצינור גרם לבריחה של כל נוזל הקירור, והכמות שאתה מתאר היא כמות סטנדרטית של נוזל קירור שנכנסת ברכב.

יתכן והמאוורר לא יעבוד כשאין נוזל קירור במערכת, היות והיוניט שמפעיל אותו חש בטמפרטורת נוזל הקירור, ואם אין נוזל כזה במערכת, הוא לא יכול לבצע מדידה.

12-08-06, 06:00
תודה