View Full Version : חוות דעת על עבודה במוסך מורשה - פונטו 2002
סבא שלי הכניס את רכבו (פונטו ELX 2002 16V אוטומטית) לטיפול 40,000 שגרתי במוסך מורשה שלא אציין את שמו כרגע. הרכב גמע כ- 36 אלף ק"מ אמיתיים.
הטיפול כלל טיימינג אך יש שם כמה דברים שלא נראים הגיוניים כמו מסנן שמן גיר 508 ש"ח?
לפי דעתי פיצצו אותו במחיר כי הוא מבוגר - הכל ביחד עלה 3800 ש"ח אחרי מע"מ
האם זה נראה כמו שחיטה?
http://img39.imageshack.us/img39/5518/11843859.jpg
וואהו איזו שחיטה !! לא מחליפים מסנן שמן גיר בפונטו רציפה.
תגיד, מה זה המחירים האלו?! החלקים מצופים זהב? גש למוסך ותשאל כמה קרט זהב מצופה המסנן של התיבה האוטומטית!
היה לו הרבה אויר באוטו . ניקזו גם מהבלמים וגם מהמערכת קירור. רכב ממש מאוורר
ועוד בכאלו מחירים
שוד לאור יום
עריכה: החליפו גם משאבת מים.
החליפו חצי אוטו ב 36K ק"מ . או שהרכב עשה המון בעיות והיה צריך להחליף את הכל או שבאמת הכניסו לו.
(רצועות טוב שהחליפו, הן בטח ייתיבשו מחוסר מעש וקילומטרז' נמוך והזמן הרב שעבר)
אני מטפל קבוע אצל חיים אבל סבא שלי ממשיך עם המוסך שלו שנים (מורשה)
אפשר בערך השוואה של מחירים בערך כמה אמור להיות? והמסנן הזה שעלה 500 באמת לא הכרחי?
יש נוזל קרור פרפלו מגרמניה?
ן - velox זה לא מגנזיום לצמיגים?
2.5 ליטר שמן גיר ? זה תקין?
על סתם לצינור מתכת שעולה 15 שקל למה לקחו 100 שקל החלפת אטם
איזה ניקוז אויר ממערכת הקרור ? בסה"כ פותחים צינור והם יוצאים
אני מטפל קבוע אצל חיים אבל סבא שלי ממשיך עם המוסך שלו שנים (מורשה)
אפשר בערך השוואה של מחירים בערך כמה אמור להיות? והמסנן הזה שעלה 500 באמת לא הכרחי?
עד כמה שאני מכיר מהרכב שלי (גם תיבה רציפה, ELX) הוראות היצרן הן לא להחליף מסנן תיבת הילוכים רציפה כלל. יכול להיות שבשנתונים הנמוכים יותר כן מחליפים למרות שזה נשמע לי תמוה כי זו אותה תיבה בדיוק
אשמח לעשות משהו בנידון, איך פונים לאיגוד המוסכים? מנהלי פיאט או משהו?
והאם יש לך הוכחה שלא מחליפים מסנן שמן גיר? רשום את זה בספר רכב?
עריכה: החליפו גם משאבת מים.
החליפו חצי אוטו ב 36K ק"מ . או שהרכב עשה המון בעיות והיה צריך להחליף את הכל או שבאמת הכניסו לו.
(רצועות טוב שהחליפו, הן בטח ייתיבשו מחוסר מעש וקילומטרז' נמוך והזמן הרב שעבר)
מכרתי את האונו עם 131K ק"מ/ 15 שנה ועדיין הייתי עם משאבת מים מקורית ולא השתמשתי בפראפלו! בטח אמרו ללקוח "זה יחסוך לך בעבודה כי במילא אנחנו מורידים את הטיימינג"... אבל זו חוצפה בכל זאת.
כ- 60 ש"ח ניקוי אוויר מהבלמים? זה 10 דקות עבודה. עוד 60 ש"ח על ניקוי אוויר ממערכת קירור שאני עשיתי את זה ליד הבית ב- 5 דקות בחינם?
נוזל לשמשות 2 ליטר בכמעט 10 ש"ח? אני קניתי מיכל 4 ליטר ב- 12 ש"ח!
למה חייבו בניפרד החלפת שמן גיר ? זה כלול בשעתון טיפול 40K !
נוזל שמשות ? עוד גניבה
פרפלו גרמני ? על זה עוד לא שמעתי
2.5 ליטר שמן גיר ? לי ידוע שזה פחות מ 2 ליטר (לכן מחייבים על 2 ליטר בדר"כ)
מה שנעשה כבר נעשה אבל רציתי לדעת אם אלו באמת המחירים של מורשה או שהמורשה הזה ספציפית פיצץ במחיר ודחף בכוונה הרבה חלקים שלא צריך
אם אני הייתי מטפל כמובן שהייתי מסרב לנוזל שמשות, מסנן אויר ומזגן שאני יודע להרכיב בעצמי. לפחות לא דחפו לו תוסף דלק כמו ששמו לי פעם שלא ביקשתי
האם מחירי החלקים בסה"כ דומים לאלו של חיים? אלך להתייעץ איתו גם ביום ראשון
כמו שכבר נאמר תבדוק היטב את הסיפור של המסנן שמן לגיר אוטומט זו השחיטה העיקרית
השאר,מה שנעשה נעשה באמת
שחר אתה צודק, לא מחליפים מסנן בגיר אוט'- ראו דף טיפולים, קו אדום מתחת להוראה.
* מצאתי דף זה בפורום (נדמה לי סטודנט העלה)
http://www.uploadfileyou.com/files/kckold2hqktx4pbb4rkx.jpg
תודה על הדף
כשאני מראה את זה למוסך, הוא יכול לטעון בפני שההחלפה הייתה הכרחית? כמו לכלוך שהצטבר או כל כסת"ח אחר?
אשמח שמישהו ישלח לי בהודעה פרטים למי עלי לפנות במידה וארצה להתלונן. סמל"ת? איגוד המוסכים?
תפנה לשניהם. במידה וההחלפה לא היתה הכרחית
החלפת משאבת מים כאשר מחליפים רצועת תיזמון והכל מפורק זה 0.3 שעות עבודה, ולא 1.25
כמו שהכניסו לכם, זה הבדל של כ 200 שקל. כאשר החליפו לי משאבת מים וכמובן החליפו את
נוזל הקירור, לא לקחו כסף עבור החלפת הנוזל כמו אצליכם, כמו שכבר נכתב, לא מחליפים מסנן
שמן בגיר רציף, שמן גיר רציף זה 1.9 ליטר ולא 2.5 ליטר, ואם סבא שלך לא ביקש נוזל שמשות
והם הכניסו לו, אז הם באמת מנוולים.
פיני
האם יש זמנים משוערים של החלפת חלק עפ"י היצרן? היכן ניתן להשיג רשימה כזאת?
אשמח לכל הוכחה
רשימה כזו תוכל להשיג אם אתה מכיר עובד במוסכי פיאט
בגדול מה שניסינו להסביר לך שאם לוקחים לך מחיר עבודה של טיפול X כלשהו
הם לא יכולים גם לחייב אותך על כל עבודה שנעשתה בניפרד, זה חיוב כפול וזה לא חוקי
קודם כל: אם האוטו נוסע מעט אז הטיפולים צריכים להעשות לפי זמן. כל שנה-שנה וחצי לטיפול. כלומר עכשיו היו צריכים לעשות אם כבר אז טיפול 100-120 אלף. עד עכשיו הרכב היה כבר צריך להחליף לפחות פעמיים שמן גיר ולפחות פעם אחת טיימינג.
בטיפול 40 אמורים להחליף מצתים - לא החליפו. למה ? מתי בפעם אחרונה החליפו ?
בטיפול 40 מחליפים שמן גיר - למרות זאת חייבו כפול עבודה על זה.
נוזל בלמים כל שנתיים. אם היה צריך אז החיוב תקין.
מסנן גיר - יש להחליף אותו רק אם יש בו חלודה, פגיעה פיזית, נזילה או במקרה של בעיה בתיבה ו/או שיפוץ גיר. שמחליפים מסנן שמים בו קצת שמן גיר. חצי-ליטר ? לא בטוח. אולי יש שינוי בהוראות ?
טיימינג. אם היה צריך החיוב תקין. כמו כן החליפו רצועת מנוע. זה טוב.
משאבת מים. לברר למה העבודה כל כך יקרה למרות שזה בהמשך לטיימינג.
ניקוז אוויר - גם אני מכיר את זה. זה משגע אותי. מה אפשר להחליף משאבת מים בלי להחליף נוזל קירור ? בלי לנקז אוויר ? אז למה חיוב נפרד.
החלפת אטם - נראה לי זה הצינור כניסה לבלוק המנוע שנמצא מתחת למשאבת המים. כנראה הייתה ממנו נזילה.
נוזל שמשות - בטיפול הם צריכים לבדוק את כל הנוזלים (חוץ מדלק) ולמלא מה שחסר. תכל"ס, חיוב מוצדק אבל קטנוני ומגעיל.
נוזל קירור גרמני - האם זה בקבוק מרוכז של ליטר ? אז למה רק ליטר אחד ולא שניים ? צריך 2 ליטר מרוכז + 2 ליטר מים.
מסנן שמן גיר - אומנם הוא לא מזהב, גיא, אבל זה המחיר שלו.
משאבת מים - אני מעדיף מקורית ולא תחליפית.
לדעתי אם כבר היה צריך לחייב על טיפול 60 ולא 40.
בקיצור, מסריח מאוד העסק.
הרכב מטופל כל שנה ולא לפי קילומטרים. פשוט קראו לזה 40 כנראה כמספר הקילומטרים
אבדוק בחשבוניות הקודמות כי אני חושב שהוא עשה כבר טיימינג לפני שנתיים-שלוש
אבדוק את הנושא ביום ראשון ואחזיר תשובות. תודה לכולם על העזרה
קודם כל במוסך מורשה אלו הם המחירים והמחירים בהתאם.
מגיבים פה אנשים שלא כל כך מבינים וחבל אני לא בעד להוציא אלפי שקלים אבל מי שלא יודע לתקן לבד הולך למוסך ומשלם.
מזה ניקוז בלמים לדעתי סביר ביותר בכדי לנקז שמן ברקס צריך שני אנשים כדי לעשות טיפול כזה וצריך להוציא אויר מ-4 הגלגלים.
החלפת משאבת מים 0.3 שעות .נראה פה את האלוף שעושה את זה לפחות 3/4 שעה במינימום.
לגבי מסנן שמן אני מכיר את הנושא קודם כל עדיף לא להחליף שמן אך אם מחליפים אני הייתי מחליף גם פילטר עדיף שישאר הליכלוף בתוך הפילטר.
קודם כל במוסך מורשה אלו הם המחירים והמחירים בהתאם.
כן זה ידוע ומוכר. אבל במקרה הזה כבונוס מיוחד יש חיוב כפול על החלפת שמן גיר.
החלפת משאבת מים 0.3 שעות .נראה פה את האלוף שעושה את זה לפחות 3/4 שעה במינימום.
כאשר הטיימינג כבר מפורק לגמרי, כמה זמן לוקח לפרק ולהרכיב חזרה רק את משאבת המים ?. 1.25 שעות נשמע קצת הרבה. אם זה המצב בשעתון של פיאט אז זה עצוב מאוד.
לגבי מסנן שמן אני מכיר את הנושא קודם כל עדיף לא להחליף שמן אך אם מחליפים אני הייתי מחליף גם פילטר עדיף שישאר הליכלוף בתוך הפילטר.
חובה להחליף שמן גיר בתיבה האוטומטית הרציפה כל 2-3 שנים. אם לא תחליף אז לבסוף זה יהרוג את התיבה. מסנן שמן גיר רציף לא מחליפים לעולם. לא אמור להיות שום לכלוך בשמן גיר. שבבי מתכת אמורים להיתפס על המגנט הפנימי. אין שום אדם בפורום כאן ששמע על הוראה אחרת מבחינת החלפת שמן הגיר. אבל דברים משתנים, לך תדע.
עלות שעתון של מוסך מורשה לטיפול במשאבת מים הינו כך וכך.
אין קשר אם זה על הדרך או לא.
לגבי פילטר ושמן גיר ישנו שני סוגים של שמן וכנראה אלו הם ההוראות.
לגבי החלפה מדוע היצרן התקין פילטר והמערכת עובדת על שמן תאר לעצמך שהרכב הייה עושה 200K
אז גם אז לא להחליף.
תשאל את סער וכתב פעם על אופן החלפת שמן גיר לא כל אחד יודע לעשות את זה טוב והנזק יכול להיות גדול
יאיר אתה שוכח דבר קטן - מדובר כאן על תיבה רציפה ולא תיבה ידנית/אוטומטית רגילה.
ההוראות לגביה שונות, הפעולה שלה שונה, והשמן שלה שונה. ואם הדגישו בדף הטיפולים שאין להחליף מסנן - יש לכך סיבה כנראה.
אפשר אולי לדבר עם המוסך
אני פונה ללב שלך
טיפול הבא חינם
או שהולכים לאיגוד המוסכים
;-)
סיפור מעניין בקשר לטיפולים של הפונטו הזה, הוא עשה ב 8 שנים ו 3 חודשים רק
36k נדיר ביותר, הוא נכנס כל שנה לטיפול ומעניין איך המוסך התייחס אליו ואם הוא
קרא לטיפול 20 אלף או 40 אלף למרות שהוא בכלל לא נסע, לפי מה שהבנתי מהחשבונית
האחרונה כנראה המוסך הגזלן קרע לו את הצורה והחליף לו ללא צורך כל שנה הרבה
חלקים. מעניין היה לראות חשבוניות קודמות.
דרך אגב, במוסך שלי לא קוראים לטיפולים 20 או 40 קוראים לזה טיפול תקופתי ומחייבים
1.15 שעות עבודה, במידה ומחליפים שמן גיר, משלמים 0.3 שעת עבודה.
פיני
בשעתון של פיאט יש "החלפת משאבת מים כאשר רצועת תיזמון מוסרת"
0.3 שעות עבודה
פיני
אפשר אולי לדבר עם המוסך
אני פונה ללב שלך
טיפול הבא חינם
או שהולכים לאיגוד המוסכים
;-)
שלא תחשוב על זה אפילו, זה נחשב סחיטה.
0.3 של שעת שעתון פיאט זה 18 דקות.
כל 0.1 של שעה זה 6 דקות.
בברכת חג שמח - רפי לין
תפסיקו להיתמם ולהתייפיף, אף אחד ממוסכי פיאט לא משלם לכם שתסנגרו אותו.
אם הרכב לא היה במצב קטסטרופלי עשו פה על הסבא התמים הזה קופה יפה מאוד
אתה רואה פה מישהו שחולק עליך?
אני בדעה שצריך ללכת לבעל המוסך ולדרוש הסברים.
במידה ולא מקבלים הסבר שמניח את הדעת, לפנות לאיגוד המוסכים.
בעלי המוסכים ויועצי השירות יודעים לדבר מצויין ויש להם לשון מאוד חלקלקה, במידה והסבא הזה או מישהו שלא יודע לדבר ילך למוסך כדי לדרוש הסברים, צ'יק צ'ק ינפנפו אותו והוא ירגיש מושפל.
אתמול רבתי עם יועץ שירות איזורי של איזור הצפון שהתחיל לדבר שטויות, חשב שאני איזה ילד בגן שלא מבין כלום מהחיים שלו, אחרי קצת צעקות בכל המוסך הוא נרגע, וגם זה באופן יחסי (קשה "לחנך" אנשים כאלו).
קודם כל במוסך מורשה אלו הם המחירים והמחירים בהתאם.
מגיבים פה אנשים שלא כל כך מבינים וחבל .
טוב אשמעון אולי קצת הגבתי בחריפות כי באמת מרגיז אותי הסיפור הזה על הישראלי המכוער
אבל בתגובתי התכוונתי למשל לתגובה לעיל
אז יאיר:
(א) אלו אלי המחירים אבל במקרה הזה התמחור כפול, כמעט כל רכיב בתמחורי עבודה הוא מקביל לתמחור אחר. יש שעתון יצרן לטיפול 40K ויש שעתון יצרן להחלפת שמן תיבת הילוכים, למה לחייב פעמיים כשהחלפת שמן גיר כלולה בטיפול 40K לגירים רציפים ?
(ב) אתה מחליף לבן אדם משאבת מים בפחות מ 40K (תמוה) אז אתה מחייב אותו גם בעבודה על ההחלפה ועוד עבודה בניפרד על ניקוז אויר ? מעולם לא שמעתי על בדיחה עצובה כזו
(ג) כנ"ל בהחלפת נוזל בלמים
ועוד לא הזכרתי את מסנן התיבה,המים לוישרים,ועוד ועוד ועוד
לזה התכוונתי שכשאמרתי תגובה מצטדקת,אלו המחירים במורשה ? טוב שלא חייבו אותו גם על שני שעתונים בניפרד גם 40K וגם טיפול ביניים בגלל שהוא עוד לא הגיע ל 40K
shachar אני מסתכל בצורה הגיונית בעל רכב שבא למוסך כמעט ולא רוצה לשלם והשאלה הראשונה כמה זה עולה האם המוסכניק ידפוק אותו האמינות בין הלקוח למוסכניק שווה לאפס.
המחיר ששולם מפלצתי אני הייתי משאיר את הרכב והולך.
אבל לבוא ולומר ששולם פה כפול מים לוישרים נוזל שמן ברקס משאבת מים 40K זה לא רציני.
המשאבה בת 8 שנים לא להחליף אותה חבל גם שלא הוחלף טרמוסטט.
ליידיעתכם וליידיעת גיא החלפת טיימינג בסקודה עם מותחנים עולה בסביבות 1500 ש"ח ויותר.
בעצם גיא אצלך אתה יוצא בזול כי יש לך שרשרת טיימינג.
בקיצר מי שבא למוסך אין ארוחות בחינם ידפקו אותך עד העצם
אוקי ככה, הייתי היום במוסך הזה לדרוש הסברים
כשנכנסתי למוסך קודם כל ראיתי התנפלות על Rover 214 מסכנה של 2 מוסכניקים, תוך שהם רבים מי יטפל בה. מתווכחים ביניהם לעיני כל המוסך מי "יזכה" בעלות כל העבודה"
"תן לי, זה רכב של אישה" "הוא גמור" וכו'
בכל מקרה לסיפורינו:
לגבי מסנן השמן, זה מחיר העלות שלו. ככה הוא עולה. לגבי אם היה צריך להחליף או לא, ישבתי עם מנהל ופקידת המוסך במשך שעה. עשו טלפונים ונאמר לי בסוף שכן היה צריך להחליף. יש תקנה משנת 2000 לגבי כל הגירים האוטומטים שצריך להחליף מסנן בהם. לגבי הדף שבעמוד 2 בתרד הזה, התקנה הזאת היא ל Speedgear שהוא גיר רובוטי ולא לתיבה רציפה. זאת אומרת שבתיבה רציפה כן היה צריך להחליף. נכון שזה 500 שקל לפילטר שנראה כמו פילטר שמן רגיל (אותו גודל) אך סבא שלי "אישר" כביכול. בנאדם מבוגר בן 80 שמה שאומרים לו הוא אומר תעשו העיקר שהאוטו יהיה בסדר.
לגבי שמן הגיר, חייבו אותו על 2.5, הפקידה בדקה והתקנה אומרת שצריך לחייב על 1.9. בעל המוסך התווכך ואמר ש2.5 זה עם הפילטר ואין מצב שיכנס 2 ליטר. הוא מודד בדיוק כמה נכנס והוראות הייצרן טועות וזאת בעיה מוכרת עם החיוב הזה
לגבי החלפת שמן הגיר שאמרתי שזה אמור להיות כלול בטיפול נאמר לי שבדף רשום "החלפת טיימינג" אז היא שאלה אם אני חושב שזה גם אמור להיות ללא חיוב כי בדף מצויין החלפה
לגבי הנוזל שמשות אין על מה לדבר בכלל, ישר זיכתה על זה
בכל מקרה יצאתי משם עם "זיכוי לפעם הבאה בסך 150 שקלים". אפשר להגיד ש"ויתרו" לי על עבודה על השמן גיר, נוזל שמשות ו 1.9 במקום 2.5 ליטר של שמן גיר
לא יודע כמה הכרחי היה להכניס את המסנן פילטר הזה, משנת 2002 לא הוחלף בכלל ואין לי מושג אם יש צורך בכך.
בקשר לכל שאר הדברים אלו המחירים נאמר לי בכל מוסך מורשה של פיאט
טיימינג ד"א נעשה ברכב בסוף 2006. בדיוק 3 שנים כך שאני לא מאשים אותם בזה. היה צורך.
יצאתי בהרגשה שאני עוד צריך להגיד תודה על 150 זיכוי וטוב שאני מטפל אצל חיים. המוסך הזה הפסיד לקוח של יותר מ 10 שנים וחיים יזכה לעוד לקוח שאני מקווה שפעם הבאה יהיה מרוצה.
ידידי,
SPEEDGEAR בפונטו = גיר רציף, תיבה רציפה. מה שתרצה. בטוח לא רובוטי. חפש בגוגל ותראה.
DUALOGIC = גיר רובוטי שאין לו בכלל פילטר (אם אני לא טועה).
עצתי - מזער נזקים. תמצאו מוסך אחר וכפרה על הכסף. כן ממש ככה. הדרך היחידה עוד להילחם בהם היא פנייה למחלקה הטכנית של פיאט ישראל ואחרי זה לאיגוד היבואנים. בקיצור מלחמה שתיקח שבועות או חודשים. בסוף תוציא יותר כסף על טלפונים מאשר תראו חזרה.
מבלי לדעת מי המוסך אני אישית לא הייתי חוזר למוסך כזה עם האוטו שלי בחיים. אפילו אם יהיה לי שם זיכוי של 2000 ש"ח.
פעם הבאה תלכו לשמשון ביהוד.
בינינו, הייתי גם נזהר מפרסום שם המוסך. לך תדע כמה משעמם להם בחיים.
למה להיזהר מפרסום שם המוסך ולמה הוא מחק אותו מההודעה?
כבר יצאתי מבולבל
אף אחד לא נתן לי תשובה חד משמעית לגבי העניין הזה
במוסך נאמר שהגיר הרציף הוא CVT ו SPEEDGEAR זה הרובוטי. הדף שפורסם פה עם התקנות ליורו 3 188 שייך לSpeedgear ששם לא מחליפים מסנן לתיבה.
ויש עוד דף ממרץ 2000 שהראו לי במוסך שהתקנה השתנתה אך לא מבוטלת שכן מחליפים מסנן שמן בתיבה אוטומטית
ככה רשום "תיבה אוטומטית". לא רשום מלבד זה כלום. נאמר לי ע"י מנהל המוסך ואיש טכני שאחראי על כל הדברים האלה ממרכז השירות שה "תיבה האוטומטית" היא היחידה שרציפה ואילו ה Speedgear הוא הרובוטי ובשנים מעל 2003 כבר לא צריך מסנן שמן גיר
CVT זה סוג הגיר (Continuously variable transmission), כאמור, גיר רציף או תיבת הילוכים רציפה.
SPEEDGEAR זהו הכינוי שפיאט משתמשים בו.
אני מציע שתפרסם את שם המוסך, כי אם הם אמרו לך ש"ספידגיר" זה
גיר רובוטי, צריך להיזהר מהם, אני חושב גם שצריך להעביר את הקישור
של השירשור הזה לשרות הלקוחות של פיאט.
כבר יצאתי מבולבל
תדבר איתם שוב ויבלבלו אותך ככה שכבר תשכח מי אתה ולמה באת לשם.
ובסוף הם יבלבלו לך בשכל ולכל העולם שאלו הוראות היצרן / שלא עידכנו אותם על השינוי ועוד ועוד. בקיצור סיפורים מפה ועד הודעה חדשה.
מה לגבי החיוב על משאבת המים - 1.25 שעות כאשר הטיימנג כבר בחוץ ?
מה לגבי המצתים שלא החליפו ? אבל אז הייתם משלמים גם על המצתים עצמם.
אם אתה רוצה להילחם אז תפנה במכתב זועם למחלקה הטכנית של סמל"ת ותדרוש לקבל את ההחזר בתור צ'ק ולא בתור זיכוי.
אם אתה ממש זועם אתה יכול לנסות ללכת על תביעה ייצוגית אבל יש פה עניין שתהיה חייב להשיג מהיצרן עצמו הוראה שאין להחליף מסנן.
זה לא המצאה רק של פיאט. לא מעט יצרנים כיום לא מחליפים מסנן שמן גיר אלא רק את השמן עצמו.
תגיד תודה/תקווה שלא גרמו נזק לרכב. לכו לשמשון להחליף מצתים. וזהו. אולי אם יהיה לך מזל המחלקה הטכנית תסכים לתת לך את ההחזר בתור צ'ק. אני בספק.
מצתים הוחלפו בטיפול הקודם לפני שנה
1.25 זה לפי השעתון של פיאט, הם לא קובעים את זה.
פניתי לשירות הלקוחות של פיאט, מחר יחזרו אלי ואעדכן לגבי מסנן השמן.
בעל המוסך ואיש הטכני של מחלקת פיאט אמרו ש Speedgear שייך מפורשות לגיר רובוטי משנים מאוחרות יותר ולא לשנתונים 2002.
אז גם בעל המוסך, וגם האיש הטכני, טועים.
בעל המוסך ואיש הטכני של מחלקת פיאט אמרו ש Speedgear שייך מפורשות לגיר רובוטי משנים מאוחרות יותר ולא לשנתונים 2002.
לא רק שהמוסך בעייתי אז גם המחלקה הטכנית לא יודעת בכלל על מה היא מדברת ?. על גוגל הם שמעו ? :mad:
ואני לא אתפלא אם יגידו לך גם שאין כזו הוראה שלא להחליף מסנן גיר. ואם כן אז לא לשנתונים שלך, או משהו כזה.
בינתיים אתה הראשון שקראתי שהחליפו לו מסנן גיר רציף. אז או שכל המוסכים האחרים שיכורים או ש...
וגם אם כן אז ימציאו לך תירוץ אומלל למה החליפו מסנן. אולי יהיה לך מזל וכן תקבל את הכסף חזרה. אבל אל תבנה ציפיות.
זה ממש מקומם העניין הזה. לא מספיק עשו קופה, ברמאות, עוד ממשיכים לשקר ולהמציא דברים.
כל מה שנאמר לך פה כמובן נכון (חתיכת שקרנים, ספידגיר זה רובוטי...פחח).
אני באמת הייתי פונה אל סמל"ת במכתב זועם, ממש זועם.
לדעתי - כן צריך לפרסם את שם המוסך, שכן אין פה עניין של הוצאת דיבה, הוא רושם עובדות נטו.
הנושא בבדיקה אצל שירות הלקוחות של פיאט
מי שרוצה את שם המוסך מוזמן לשלוח הודעה פרטית ואגיד לו
אעדכן בהמשך...
זה ממש מקומם העניין הזה. לא מספיק עשו קופה, ברמאות, עוד ממשיכים לשקר ולהמציא דברים.
אני לא כ"כ מודאג מעניין השקרים (למרות שזה אכן מקומם). מוסכים הרי עושים את זה כל הזמן זה לא חדש. יותר מדאיג אותי הסיכוי שאולי הם חושבים שהם דוברים אמת.
מדובר כאן על מכונית הפיאט הכי מוצלחת ואהובה שנמכרה בארץ אי פעם. אתם מצליחים לדמיין לעצמכם כמה מכוניות כאלה הם הצליחו פשוט להרוס - בזדון לצורך "עשיית קופה" או שלא בזדון בגלל חוסר מקצועיות מזעזעת?!
לדעתי - כן צריך לפרסם את שם המוסך, שכן אין פה עניין של הוצאת דיבה, הוא רושם עובדות נטו.
כן? ומה אם בעל המוסך יתנער ויטען שכל מה שנכתב פה הוא שקר ושהוא מעולם לא טען שSPEEDGEAR הוא רובוטי? הרי אין הקלטה שלו מקשקש שטויות אני מניח... והרי לך "הוצאת דיבה".
יצאתי משם עם "זיכוי לפעם הבאה בסך 150 שקלים". אפשר להגיד ש"ויתרו" לי על עבודה על השמן גיר, נוזל שמשות ו 1.9 במקום 2.5 ליטר של שמן גיר
לא יודע כמה הכרחי היה להכניס את המסנן פילטר הזה, משנת 2002 לא הוחלף בכלל ואין לי מושג אם יש צורך בכך.
אסור היה להחליף פילטר. חד משמעי. מעבר לזה שחוייבת על כך בסכום של כ-600 ש"ח סתם, עלול להגרם נזק בלתי הפיך לתיבת הילוכים בין אם בעתיד הקרוב ובין אם ברחוק.
"פיצוי הולם" בעיני, הוא:
1. זיכוי כספי מלא במזומן/צ'ק על הפילטר ועל העבודה של ההחלפה שלו (99 ש"ח עבודה + 508.92 ש"ח רכיב).
2. זיכוי נוסף בדרך ועל סכום שהם יראו לנכון על עגמת הנפש - בעקבות חוסר מקצועיות אשר נמשכה לגבול המרמה בביצוע פעולות שבניגוד להוראות היצרן, תשלומים מיותרים, ואמינות רכב נתונה בספק בעקבות ה"טיפול" האומלל שלהם.
3. לקיחת אחריות על כל נזק שייגרם לתיבת הילוכים בשנה וחצי הקרובות, והתחייבות על כך בכתב.
על פחות מזה, לא הייתי מתפשר.
היום עשיתי ברור בנושא.
אין שום הנחיה, חדשה או ישנה, להחליף את פילטר שמן הגיר בדגמי הפונטו הרציפות.
לידיעתך.
אני לא אתפלא אם רשמו שהחליפו פילטר ובפועל לא החליפו כלום. שווה לבדוק את הנושא.
היום עשיתי ברור בנושא.
אין שום הנחיה, חדשה או ישנה, להחליף את פילטר שמן הגיר בדגמי הפונטו הרציפות.
לידיעתך.
יש לך הוכחה רשומה שתוכל לשלוח לי או משהו בסנגון?
ו stio, אין לי מושג איפה הוא יושב בכלל. הרכב הוא של סבא שלי אבל אני לא חושב שלא החליפו. זה בכל זאת מושג מורשה והוא שאל אותי אם אני רוצה שהוא ירכיב חזרה פילטר ישן אך הוא לא יסתכן בזה שיהיה נזק לגיר בלה בלה בלה
צריכים לחזור אלי ממחלקת השרות בפיאט בינתיים
כאשר בעל המוסך ו/או עובדיו רמאים, זה לא כ"כ משנה האם המוסך הוא מורשה יבואן או מורשה משרד התחבורה.
מאז ששמעתי על מוסך מורשה פיאט בצפון שמפרק מרכב חוטי הצתה תקינים ומרכיב במקומם חוטים תקולים, אני מאמין שהכל אפשרי.
:)
שים לב שלא רשמתי מאיפה שמעתי (כדי לא לסבך בטעות אף אחד) ובטח ובטח לא רשמתי באיזה מוסך זה קרה (כדי לא לתת קייס לתביעות דיבה ממוסכניקים משועממים) אלא רשמתי איזור בארץ. אני חושב על הכל...
עדכון קטן
חזרו אלי מהשירות לקוחות של פיאט לאחר בדיקה נאמר שאכן נהוג להחליף מסנן של גיר אוטומט כל שנתיים וכל 40K/120K
הנושא עדיין בבדיקה, מחר אני ישלח לה את הדף שאומר שאסור להחליף ויבדקו יותר לעומק את החשבונית ואת המסנן הזה
שלח מייל ליצרן באיטליה עם מס' השלדה של הרכב ובקש לדעת נוהלי טיפול עבור המסנן.
חזרו אלי מהשירות לקוחות של פיאט לאחר בדיקה נאמר שאכן נהוג להחליף מסנן של גיר אוטומט כל שנתיים וכל 40K/120K
שיחליטו 40K או 120K יש הבדל.
אני בעבר ניסיתי לברר ולהוציא מהשירות של סמל"ת מסמך רשמי שאומר ש- "אין להחליף מסנן שמן גיר". מעולם לא הצלחתי. ניסיתי פעמיים. הם פשוט מתחמקים מזה.
מצד שני - שני פונטואים אוטומטיות במשפחה ומעולם בטיפול במוסך לא הציעו להחליף מסנן ולהיפך אמרו שלא מחליפים אלא במקרים שצויינו.
פעם חיים משמשון אמר שהוא ממליץ להחליף ב- 120K ק"מ אבל ששאלתי אותו שוב על זה לפני טיפול (אומנם לא אצלו) הוא חזר בו ואמר שלא מחליפים.
40K ו 120K זה מספרים חופפים למי מה שהבנתי ובעצם זה אותו טיפול גדול
סבא שלי עושה לפי שנים ולא לפי הקילומטרים אז זה כמו טיפול 120K עכשיו
בכל מקרה אני ממשיך להילחם עד שיתנו לי מסמך רשמי שרשום שכן צריך להחליף פילטר מסוג זה
המוסך והם מנסים לשכנע אותי שנזק זה לא יעשה ורק יאריך את חיי הגיר
נזק אני לא מאמין שזה אמור לעשות, לרכב בכל אופן. לכיס זה עושה נזק
שמן גיר מחליפים כל 40K ק"מ.
אין שום הגיון להחליף מסנן ב- 40K ק"מ ואחר כך ב- 120K ק"מ.
בהצלחה.
טוב, עדכון בנושא:
המנהל הטכני של פיאט חזר אלי היום ולבסוף מתברר שלא היה צריך להחליף את הפילטר של הגיר.
עקב בלבול בנושא המוסך לא ידע אם להחליף או לא ובגלל שסבא שלי אישר ניתנה לי האופציה להחזיר את הפילטר הישן ולקבל זיכוי. לא הסכמתי לזה ובהמשך השיחה סוכם שיוחזרו לי חצי מעלות הפילטר + 140 שקל על החלפת שמן גיר שחויב בנפרד ועוד שטויות שזה יוצא בסביבות ה 400 שקל. הזיכוי הוא בפעם הבאה שאטפל שם. הסכמתי להצעה ונפרדנו סה"כ מרוצים.
תבדקו טוב טוב את הסיפור עם הפילטר שמן גיר הזה, לא צריך להחליף אותו עד להוראה חדשה מטעם סמל"ת.
תודה על העדכון.
שמח שיצאת מרוצה.
לא קראתי את כל התגובות אבל תשמעו זה בזיון וחוסר כבוד לאדם מבוגר גם ככה הממשלה עושקת אותו כולה נכנס לטיפול יצא 4000 שקל, הבעיה שזה קורא ביומיום וזה לא מקרה חד פעמי.
את האמת עצרתי את הקריאה אחרי שראיתי את הדו"ח על מה הלקוח חוייב, החליפו לו חגורת תזמון, מותחן ומשאבת מים (דרך אגב 3 החלקים האלו עלו לי תחליפיים 230 ש"ח ביחד אבל זה כבר עניין אחר) ואחרי זה מחייבים אותו על ניקוז אויר ממערכת הקירור 59 ש"ח איזה גנבה
ממש לא בסדר כל הסיפור הזה, כשעשיתי את הטיפול 100k אצל חיים באתי עם שמן מנוע agip 5w40 (לא ידעתי שיש להם את השמן הנ"ל) ואמרתי שלא צריך להחליף מסנן אוויר כי החלפתי אותו לפני כמה חודשים. בקבלה בפירוש הורידו את עלות השמן (היה רשום סופק ע"י הלקוח) וגם הפילטר אוויר הורד מהחשבונית. ככה מוסך אמין מתנהל, וזה למה אני אמשיך לחזור לשם.
רשום בדו"ח הטיפולים שהמסנו אויר הינו חליפי אז למה לגבות 48 ש"ח שבכל חנות הכי יקרה זה עולה לכל היותר 30 ש"ח ואני קונה 15-20 ש"ח פשוט למה? 20 ש"ח הפרש זה כסף קטן אנשים לא שמים לב אבל אחרי כמה לקוחות מדי יום המוסך מתחיל להתעשר וזו הסיבה שבחלקם מקבלים את פנינו עם חיוך רחב.
אז מצד אחד אני לא ממש בעד להביא את חלקי החילוף "מהבית" אל המוסך (אולי שמן או נוזלים אחרים בסיסיים כן)אבל מצד שני אתה משלם למוסך ביוקר גם על חלקים תחליפיים אז מה עושים?
הכי חשוב שסבא שלך יגיד לבעל המוסך שהוא הגיע עם פונטו לטיפול ולא עם מרצדס אולי הם מתבלבלים שם.
יצאת מרוצה, אבל בגלל הזיכוי חייבים להמשיך באותו מוסך שהוא
לא הוגן, יש פה בעיה.
היציעו להחזיר את המסננן הישן שזרקו אותו לזבל לפני הרבה זמן
ולקבל זיכוי? אסור לעשות דבר כזה!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.