View Full Version : [דיון] שיפוץ רכב אספנות, האם לדעתכם חייב להיעשות כמה שיותר "נאמן למקור"
ההודעה מופנית לצביקה עקב שרשור שהחל כאן:
http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?p=55146#post55146
כשהתחלתי לכתוב את דעתי הבנתי שהשרשור מתחיל לחרוג מהנושא ולכן פתחתי נושא חדש כאן, הרגישו חופשי להביע דעה. בבקשה בלי העלבות.
-------------------------------------------------------------------------
דעתי האישית היא שרכב לא חייב להיות מקורי לאחר שיפוץ. חשוב שהרכב יהיה אסתטי וכל השאר זה עניין של טעם. שמירה על מקוריות לדעתי היא נחמדה למוזיאון, אך כשמשפצים רכב אפשר וכדאי להכניס קצת טאצ' אישי. זה עניין של דעה אישית ואני מניח שיש שיחשבו שבשיפוץ צריך לשאוף כמה שיותר למקור, שתי גישות שונות למטרה אחת, "שימור כלי רכב שאם לא היה עובר שיפוץ כזה או אחר היה הופך לפחית קולה".
צביקה, מה יאמרו כל האספנים על הרכב של מומי? פיאט X1/9 שנופחה מעבר לכל פרופורציות, הושתל מנוע מהגיהנום והצמיגים האחוריים הם ברוחב שלא היה מבייש 911 קאררה. לדעתי האישית הרכב הזה הוא דוגמה לרכב שעבר שיפוץ ובניה שהפכה את הרכב הזה לרכב מיוחד מאוד ולמרות הניפוחים שלו הוא עדיין אסתטי. באיזשהו מקום אני חושב שככה צריכה להראות X1/9 כשיצאה מהמפעל.
את הרכב של מר מומי לוי הנכבד אני מכיר ואכן הרכב הוא בדיחה הזויה.
ועדיין להפוך רכב ישן ולהרוס אותו ולהפוך אותו לאיזה מטוס קרב \F-15 \ F-16 זה קצת פטתי והזוי לחלוטין. זה חד משמעית להרוס רכב מיוחד.
אספן אמיתי שבאמת הנושא קרוב לליבו ישמור על הרכב במצב מקורי .
וכן במיוחד בגלל שה 127 הוא רכב די נדיר (יש כ 30 כאלו שעדיין נוסעות בארץ) להרוס רכב כזה ולנסות להפוך אותו ליצור כלשהו זה בעיניי פשע מוטורי.
בנושא הפחחות , צר לי מאד אך בניגוד לדעתו של מר גיא (שעדיין אגב לא ראיתי אותו מגיע בשנתיים האחרונות לשום מיפגש עם 127 כלשהי..והוא מוזמן להתחיל להשתתף) דעתי האישית היא שמי שמוכן לשלם לפחח ישראלי סכומים שמנותקים מהמציאות אז שיבושם לו.הערבים הישראלים עושים עבודה הרבה יותר מסורה מכל הלב ולא מנסים לעשוק אף אחד, אלא להתפרנס בכבוד בניגוד לאחיהם למקצוע הפחחים הישראלים שמנסים לעשוק בשיטת "כמה שיותר הרי זה משובח".
מבחינתי תם הדיון
חג שמח וכשר לכולם באשר הם
:D
לדעתי רכב אספנות חייב להשתפץ באופן מקורי לחלוטין, לרבות צבע הרכב ביום עלייתו לכביש ואביזרי משנה. כל שינוי ולו במעט- גורע ומכער באופן משמעותי את הרכב.
כל מי שלא שיפץ רכב אספנות לעולם לא יבין במה כרוכה שמירה על מקוריות.
אני כרגע בהקפאה של פרוייקט אחרי שאספתי 80% מהחלקים שאני צריך לווספה. (אגב, אם מישהו יודע על אגזוז של ווספה ראלי 180, אני הכתובת לכך)
אני אמנם סבור שאין כמו מקוריות, אך לא בכל מחיר. הווספה שלי הייתה במקור כתום גזר מזעזע. אני לא רוצה לראות אותה בצבע הזה שוב. לעומת הרגלית שעליה לא התפשרתי ודרשתי מקורית.
לגיא, לפני שאתה קובע ש"רכב אספנות חייב להשתפץ באופן מקורי לחלוטין, לרבות צבע הרכב ביום עלייתו לכביש ואביזרי משנה", אני מציע לך לנסות לשפץ משהו פשוט למקוריות. בוא נניח, זוג אופניים מלפני 20 שנה. אחרי שתתיאש תוך חצי שנה מלהשיג סמל ראלי מקורי לאופניים, תביע דעה.
זה כמו שילד בן 10 יגיד שהכי טוב בית עם 8 קומות, 30 דונם חצר ובריכה אולימפית.
כשאותו ילד יגיע לגיל שהוא צריך לממן את הבית הזה, דירת חדר וחצי בירוחם עם נוף לוואדי תהייה יותר אטרקטיבית.
לגבי שינויי צורה רדיקליים, הגדלות נפח מטורפות ומומנטים מקמטי אספלט- לטעמי זה עובד רק על אמריקאיות. כל נסיון אחר יהייה עצוב :S
http://www.automotivetraveler.com/images/stories/news/081205-09-1964_Plymouth.jpg
אני מניח שדעתי כבר מובנת אני מאוד אוהב רכבי קאסטום במיוחד אם הם רכבי אספנות .
לדעתי הכלים מהווים ביטוי אומנותי של המכונאי ולכן אני מאוד אוהב את הרעיון .
כמו שנאמר על רכבו של מומי , הרכב אכן נראה מדהים ומרשים פי כמה מהרכב המקורי .
עמית
לדעתי חיצונית לא צריך לעשות שינויים משמעותיים,אבל מכאנית ברוב הרכבים שינוי רציני יבורך.
הרכב של מומי בהחלט נראה טוב יותר מהמקורי,אבל זה עניין של טעם
למישהו יש תמונות הרכב של מומי?
דעתי האישית היא שרכב לא חייב להיות מקורי לאחר שיפוץ. חשוב שהרכב יהיה אסתטי וכל השאר זה עניין של טעם. שמירה על מקוריות לדעתי היא נחמדה למוזיאון, אך כשמשפצים רכב אפשר וכדאי להכניס קצת טאצ' אישי. זה עניין של דעה אישית ואני מניח שיש שיחשבו שבשיפוץ צריך לשאוף כמה שיותר למקור, שתי גישות שונות למטרה אחת, "שימור כלי רכב שאם לא היה עובר שיפוץ כזה או אחר היה הופך לפחית קולה".
צביקה, מה יאמרו כל האספנים על הרכב של מומי? פיאט X1/9 שנופחה מעבר לכל פרופורציות, הושתל מנוע מהגיהנום והצמיגים האחוריים הם ברוחב שלא היה מבייש 911 קאררה. לדעתי האישית הרכב הזה הוא דוגמה לרכב שעבר שיפוץ ובניה שהפכה את הרכב הזה לרכב מיוחד מאוד ולמרות הניפוחים שלו הוא עדיין אסתטי. באיזשהו מקום אני חושב שככה צריכה להראות X1/9 כשיצאה מהמפעל.
תודה על החיזוק. אני איתך בדעה.
הנה תמונה שמצאתי אותה עכשיו באחד השרשורים. לצערי, אין לי מושג מי צילם ולכן לא אוכל לתת את הקרדיט.
http://img256.imageshack.us/img256/9197/p1320107de4.jpg
והנה דוגמה לניפוח שלא עלה בהצלחה ויצא מזעזע. (נמצא איפהשהו בגוגל)
http://2.bp.blogspot.com/_FoXyvaPSnVk/SO6h5d4QURI/AAAAAAAA-ak/bSR9cR0GQVE/s400/Fiat-X19-0.JPG
לא שמתי לב מה גם שככה התמונה הועלתה לפורום, פשוט נתתי לינק ישיר אליה.
תודה על תשומת הלב, אנסה למצוא תמונה אחרת.
מצאתי תמונה אחרת, שהועלתה במקום הקודמת.
היא באה מהשרשור הזה: http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=1063 עוד כשהפורום היה במערכת הישנה.
הנה תמונה שמצאתי אותה עכשיו באחד השרשורים. לצערי, אין לי מושג מי צילם ולכן לא אוכל לתת את הקרדיט.
רמז דק - תציץ בתחתית התמונה:)
הצצתי, עדיין אני לא מכיר את הבחור, אבל מה זה משנה?! העיקר שהרכב נראה טוב. :)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.