PDA

View Full Version : התרוקנות מצבר פיאט פונטו ELX 2001


nirl
30-09-09, 19:51
שלום

קניתי את הרכב לפני כשנה וחצי. אני נוסע בו כ- 3-4 פעמים בשבוע בתוך העיר (בד"כ בין כמה מקומות, ככה שאני מתניע אותו 4-5 פעמים ביום כזה של נסיעות) ואחת לשבוע-שבועיים מחוץ לעיר (נתניה-הרצליה).

בחודש ינואר המצבר שהיה מותקן מת בגיל 4 שנים והחלפתי אצל חשמלאי רכב מורשה (אבל לא מורשה יבואן) למצבר שנפ.

בסוף חודש אוגוסט, אחרי 4 ימים שלא נסעתי ברכב, הוא לא התניע בבוקר. האור של הקודן לא הבהב, השעון לא הופיע ושום דבר חשמלי לא עבד. התנעתי עם כבלים ונסעתי לחשמלאי. הוא בדק את המצבר ואמר השוא תקין אבל מרוקן, ושבטוח השארתי משהו דלוק (אורות חיצוניים/פנימיים/רדיו/דיבורית שאין לי...). אני הייתי בטוח שלא, אבל הוא לא השתכנע ואמר שבמצבר חדש שנמצא תקין בבדיקה זאת יכולה להיות הסיבה היחידה להתרוקנות. מילא לי את המצבר במשך שעה וחצי ונסעתי.

הבוקר אני מגיע לרכב, שוב אחרי 5 ימים בלי שנסעתי בו. יש אור על הקודן, השעון מופיע, אבל הרכב לא מתניע וכשניסיתי להתניע השעון התאפס. הסתכלתי מסביב על כל המתגים של המנורות, האורות וכו', והכל נמצא במצב נכון, אני בטוח שלא השארתי שום דבר דלוק. שוב התנעתי עם כבלים וחזרתי אליו. שוב נבדק המצבר ונמצא תקין אך מרוקן, הוא אמר גם שלא רואים בבדיקה שום סימן למשהו חשמלי שמופעל באוטו שיכול היה לרוקן את המצבר. הפעם, אחרי שהצלחתי לשכנע אותו שלא שכחתי שום דבר דולק הוא אמר לי - אתה כנראה לא נוסע מספיק, אתה צריך לפחות נסיעה בין עירונית אחת בשבוע. במקרה החודש נסעתי כל שבוע להרצליה, וכשאמרתי זאת הוא אמר, אז כנראה אתה צריך לנסוע יותר... מה שנשמע לי כמו שטויות.

שאלתי אם לא יכול להיות שמשהו בכל זאת מרוקן את המצבר והוא אמר שאולי יש תקלה שקשורה למנורה בתא מטען שהיא לא נכבית ולכן ניתק אותה. שוב הטעין את המצבר ונסעתי.

האם מצבר חדש יחסית, בן 9 חודשים לא אמור להחזיק במשך 5 ימים בלי נסיעה ברכב ? האם ההסבר שקיבלתי נכון ואני צריך להקפיד על נסיעה בין עירונית אחת בשבוע או נסיעה קצרה כל יומיים לפחות ואם כן אז לכמה זמן ? ואם לא, האם יכול להיות שיש משהו חשמלי ברכב שהחשמלאי לא מצליח לאתר וגורם להתרוקנות ? או שיכול להיות שהמצבר פשוט לא נטען טוב ?

כל פעם כזאת אני מאחר לעבודה בלפחות שעתיים-שלוש וזה כבר מאוד מתסכל.

הרבה תודה אם תוכלו לעזור לי להבין סיבות אפשריות לתקלה.

moty003
30-09-09, 21:44
שלום nirl ,

דבר ראשון:

אפשרות שהמצבר לא נטען מספיק תוריד מהפרק משום שזה הדבר הראשון שחשמלאי בודק כשאתה בא אליו עם בעיה כזאת.

דבר שני:

יכול להיות שיש לך זליגת חשמל, מה שאומר שאחד הצרכנים ברכב לא מחובר טוב והחשמל "נשפך החוצה"
זה מה שניראה לפי מיטב ידעתי.

Ron_Dadon
30-09-09, 22:38
נשמע לי חשמלאי סביר, אבל קצת חפרי - מה זה השטות הזו חייב נסיעה בין עירונית אחת בשבוע?

אורות אתה לא יכול לשכוח בפונטו, הסר דאגה מליבך - ברגע שסגרת סוויץ' הם נכבים יחד איתו.

כנראה שיש צרכן זרם שממשיך לעבוד גם לאחר הכיבוי. הייתי בודק בראש ובראשונה את הרדיודיסק והקודנית. האם שאתה מכבה את הרכב, והרדיודיסק עדין מנגן באותו הרגע, הוא כבה יחד עם הרכב או שהוא יכול להמשיך לעבוד?

Lexxxa
01-10-09, 01:35
שלום nirl.

אני בטוח ש90% זו זליגת חשמל אחרי כיבוי רכב.

האם חשמלאי ביצע בדיקה של זליגת חשמל ? (בדיקה פשוטה עם אמפרמטר)
אם הבדיקה לא בוצע תיגש לחשמלאי אחר שיבצע לך את הבדיקה, אם יש לך או לחברים אמפרמטר ניתן לבצע את הבדיקה הפשוטה הזאת.
אם תרצה לדעת אך מבצעים בדיקה, דבר איתי.

וכמובן תחזור עם תשובות :)
בהצלחה.

amitbl
01-10-09, 03:58
גם לי זה נראה 80% זליגת חשמל (בדיקה פשוטה מאוד)
15% טעינה לא תקינה שקשורה לאלטרנטור פגום או מגעים לא טובים בהדקים של המצבר (בדיקות יותר רציניות במידה ושללנו זליגה)
5% משהו אקזוטי יותר.

מצבר בן פחות משנה לא אמור להתרוקן אחרי שבוע ללא שימוש - זאת בתנאי ואין צרכנים בעייתיים כמו נורה דלוקה, או אזעקה מזייפת שמתעוררת מכל זבוב שמחליט לנוח על האוטו.
ויחד עם זאת - מומלץ להניע את האוטו לפחות פעם אחת כל יומיים-שלושה, כי לתת למצבר לנוח למשך שבוע זה דבר שבהחלט עלול לקצר את אורך החיים שלו בצורה משמעותית.

nirl
01-10-09, 15:43
תודה על התגובות

זה בטוח לא הרדיודיסק כי הוא נכבה כשמכבים את הרכב. החשמלאי גם אמר שאין סיכוי שזאת הקודנית כי היא לוקחת מעט מאוד חשמל. גם אזעקה אין.

החשמלאי בדק את ההדקים שמחברים את המצבר עם מוט ממתכת שמחובר לנורה ואמר שהוא לא רואה שמשהו ברכב צורך הרבה חשמל כשהוא במצב כבוי.

אני אראה מה קורה בשבועות הקרובים ומקווה לטוב.

רפי לין
01-10-09, 15:47
כשמנחשים אז לא פותרים בעיות.
צריך לבצע כראוי בדיקה של זליגת הזרם כשכל צרכני החשמל כבויים.
יש מכשירי רדיו שבהם יש כיבוי חלקי של המכשיר ואז הוא עדיין צורך זרם גבוה יחסית שפורק מצבר עומד לאחר כמה ימים. רק לחיצה ארוכה על לחצן הכיבוי ברדיו (שצבעו כחול ואיני זוכר את יצרן הרדיו),
גורמת לכיבוי מלא של הרדיו וללא צריכת זרם גבוהה.
בברכה - רפי לין :)

רקובי
01-10-09, 16:51
האם החשמלאי בדק טעינה?
אם המצבר מתרוקן, ואין צרכן סמוי שגורם לזליגת כאשר הרכב כבוי,
אולי פשוט האלטרנטור, או אפילו הרצועה שלו, לא בסדר? יתכן מאוד שאחד מהם פגום,
והטעינה אצלך מתרחשת רק בסל"ד גבוה יחסית אם בכלל, ולכן המצבר מתרוקן.

מציע לבדוק אצל חשמלאי נוסף, אני חושב שהבדיקה הזו אפילו לא תעלה לך שקל,
אך חוו"ד נוספת תמיד יכולה לעזור.