nirl
30-09-09, 19:51
שלום
קניתי את הרכב לפני כשנה וחצי. אני נוסע בו כ- 3-4 פעמים בשבוע בתוך העיר (בד"כ בין כמה מקומות, ככה שאני מתניע אותו 4-5 פעמים ביום כזה של נסיעות) ואחת לשבוע-שבועיים מחוץ לעיר (נתניה-הרצליה).
בחודש ינואר המצבר שהיה מותקן מת בגיל 4 שנים והחלפתי אצל חשמלאי רכב מורשה (אבל לא מורשה יבואן) למצבר שנפ.
בסוף חודש אוגוסט, אחרי 4 ימים שלא נסעתי ברכב, הוא לא התניע בבוקר. האור של הקודן לא הבהב, השעון לא הופיע ושום דבר חשמלי לא עבד. התנעתי עם כבלים ונסעתי לחשמלאי. הוא בדק את המצבר ואמר השוא תקין אבל מרוקן, ושבטוח השארתי משהו דלוק (אורות חיצוניים/פנימיים/רדיו/דיבורית שאין לי...). אני הייתי בטוח שלא, אבל הוא לא השתכנע ואמר שבמצבר חדש שנמצא תקין בבדיקה זאת יכולה להיות הסיבה היחידה להתרוקנות. מילא לי את המצבר במשך שעה וחצי ונסעתי.
הבוקר אני מגיע לרכב, שוב אחרי 5 ימים בלי שנסעתי בו. יש אור על הקודן, השעון מופיע, אבל הרכב לא מתניע וכשניסיתי להתניע השעון התאפס. הסתכלתי מסביב על כל המתגים של המנורות, האורות וכו', והכל נמצא במצב נכון, אני בטוח שלא השארתי שום דבר דלוק. שוב התנעתי עם כבלים וחזרתי אליו. שוב נבדק המצבר ונמצא תקין אך מרוקן, הוא אמר גם שלא רואים בבדיקה שום סימן למשהו חשמלי שמופעל באוטו שיכול היה לרוקן את המצבר. הפעם, אחרי שהצלחתי לשכנע אותו שלא שכחתי שום דבר דולק הוא אמר לי - אתה כנראה לא נוסע מספיק, אתה צריך לפחות נסיעה בין עירונית אחת בשבוע. במקרה החודש נסעתי כל שבוע להרצליה, וכשאמרתי זאת הוא אמר, אז כנראה אתה צריך לנסוע יותר... מה שנשמע לי כמו שטויות.
שאלתי אם לא יכול להיות שמשהו בכל זאת מרוקן את המצבר והוא אמר שאולי יש תקלה שקשורה למנורה בתא מטען שהיא לא נכבית ולכן ניתק אותה. שוב הטעין את המצבר ונסעתי.
האם מצבר חדש יחסית, בן 9 חודשים לא אמור להחזיק במשך 5 ימים בלי נסיעה ברכב ? האם ההסבר שקיבלתי נכון ואני צריך להקפיד על נסיעה בין עירונית אחת בשבוע או נסיעה קצרה כל יומיים לפחות ואם כן אז לכמה זמן ? ואם לא, האם יכול להיות שיש משהו חשמלי ברכב שהחשמלאי לא מצליח לאתר וגורם להתרוקנות ? או שיכול להיות שהמצבר פשוט לא נטען טוב ?
כל פעם כזאת אני מאחר לעבודה בלפחות שעתיים-שלוש וזה כבר מאוד מתסכל.
הרבה תודה אם תוכלו לעזור לי להבין סיבות אפשריות לתקלה.
קניתי את הרכב לפני כשנה וחצי. אני נוסע בו כ- 3-4 פעמים בשבוע בתוך העיר (בד"כ בין כמה מקומות, ככה שאני מתניע אותו 4-5 פעמים ביום כזה של נסיעות) ואחת לשבוע-שבועיים מחוץ לעיר (נתניה-הרצליה).
בחודש ינואר המצבר שהיה מותקן מת בגיל 4 שנים והחלפתי אצל חשמלאי רכב מורשה (אבל לא מורשה יבואן) למצבר שנפ.
בסוף חודש אוגוסט, אחרי 4 ימים שלא נסעתי ברכב, הוא לא התניע בבוקר. האור של הקודן לא הבהב, השעון לא הופיע ושום דבר חשמלי לא עבד. התנעתי עם כבלים ונסעתי לחשמלאי. הוא בדק את המצבר ואמר השוא תקין אבל מרוקן, ושבטוח השארתי משהו דלוק (אורות חיצוניים/פנימיים/רדיו/דיבורית שאין לי...). אני הייתי בטוח שלא, אבל הוא לא השתכנע ואמר שבמצבר חדש שנמצא תקין בבדיקה זאת יכולה להיות הסיבה היחידה להתרוקנות. מילא לי את המצבר במשך שעה וחצי ונסעתי.
הבוקר אני מגיע לרכב, שוב אחרי 5 ימים בלי שנסעתי בו. יש אור על הקודן, השעון מופיע, אבל הרכב לא מתניע וכשניסיתי להתניע השעון התאפס. הסתכלתי מסביב על כל המתגים של המנורות, האורות וכו', והכל נמצא במצב נכון, אני בטוח שלא השארתי שום דבר דלוק. שוב התנעתי עם כבלים וחזרתי אליו. שוב נבדק המצבר ונמצא תקין אך מרוקן, הוא אמר גם שלא רואים בבדיקה שום סימן למשהו חשמלי שמופעל באוטו שיכול היה לרוקן את המצבר. הפעם, אחרי שהצלחתי לשכנע אותו שלא שכחתי שום דבר דולק הוא אמר לי - אתה כנראה לא נוסע מספיק, אתה צריך לפחות נסיעה בין עירונית אחת בשבוע. במקרה החודש נסעתי כל שבוע להרצליה, וכשאמרתי זאת הוא אמר, אז כנראה אתה צריך לנסוע יותר... מה שנשמע לי כמו שטויות.
שאלתי אם לא יכול להיות שמשהו בכל זאת מרוקן את המצבר והוא אמר שאולי יש תקלה שקשורה למנורה בתא מטען שהיא לא נכבית ולכן ניתק אותה. שוב הטעין את המצבר ונסעתי.
האם מצבר חדש יחסית, בן 9 חודשים לא אמור להחזיק במשך 5 ימים בלי נסיעה ברכב ? האם ההסבר שקיבלתי נכון ואני צריך להקפיד על נסיעה בין עירונית אחת בשבוע או נסיעה קצרה כל יומיים לפחות ואם כן אז לכמה זמן ? ואם לא, האם יכול להיות שיש משהו חשמלי ברכב שהחשמלאי לא מצליח לאתר וגורם להתרוקנות ? או שיכול להיות שהמצבר פשוט לא נטען טוב ?
כל פעם כזאת אני מאחר לעבודה בלפחות שעתיים-שלוש וזה כבר מאוד מתסכל.
הרבה תודה אם תוכלו לעזור לי להבין סיבות אפשריות לתקלה.