התחבר

View Full Version : פיאט מולטיפלה


shambi
13-09-09, 02:33
היי
אני חושב על רכישת מולטיפלה עקב תכנון להגדלת המשפחה,
כרגע אנחנ כבר עם 3 ילדים, זוג+2.

המולטיפלה מוצאת חן בעיניי וניראת פתרון מתאים.

הבעיה שאני מתחיל להבין שקשה מאוד למצוא מולטיפלה משומשת במצב טוב.

להלן כמה שאלות בנושא:

1. היכן וכיצד מתחילים לחפש מולטיפלה?
2. מה נחשב לסבר מכמות הק"מ למולטיפלה - ראיתי מודעות עם מאות אלפי קילומטר.
3. מה עדיף בנזין או סולר? - אני מעריך את הק"מ שלי ב- 20000 שנתי.
4. איזה דגם מוטיפלה נחשב הכי מוצלח?
5. למה יש לשים לב בבדיקת רכב במכון?
6. מה הם סדרי הגודל של עלויות הטיפול?
7. האם "שמשון" מטפל גם במולטיפלה?:)

בתודה מראש.

Amit-IL
13-09-09, 03:57
היי
אני חושב על רכישת מולטיפלה עקב תכנון להגדלת המשפחה,
כרגע אנחנ כבר עם 3 ילדים, זוג+2.שיהיה במזל טוב

המולטיפלה מוצאת חן בעיניי וניראת פתרון מתאים.שים עין גם על רנו סניק המלצה שלי גם בה יש דגמים מפוארים ומפנקים, לא שיש לי משהו נגד המולטיפלה להפך, רכב שאני מאד אוהב גם את הצורה והארגונומיות בתא הנוסעים.

הבעיה שאני מתחיל להבין שקשה מאוד למצוא מולטיפלה משומשת במצב טוב. אם אתה נעול על רכב מסויים קצת סבלנות אתה תמצא, זה לא קשה פשוט צריך לחפש טוב

להלן כמה שאלות בנושא:

1. היכן וכיצד מתחילים לחפש מולטיפלה? כמו כל רכב רגיל, תחפש אולי בסוכנויות פיאט ובטרייד אין
2. מה נחשב לסבר מכמות הק"מ למולטיפלה - ראיתי מודעות עם מאות אלפי קילומטר.תלוי אם זה בנזין או סולר
3. מה עדיף בנזין או סולר? - אני מעריך את הק"מ שלי ב- 20000 שנתי.בנזין בוודאות
4. איזה דגם מוטיפלה נחשב הכי מוצלח?לא יודע, תסתכל במחירון באתר יד 2 שם מופעים כל הדגמים עם פירוט על התוספות ברכב
5. למה יש לשים לב בבדיקת רכב במכון?שהם לא רושמים כיסוי תחת למכון ובנוסף שלדה, מנוע, גיר. רצוי אם אפשר לנסוע עם בעל הרכב למוסך שטיפל בו ולהוציא היסטוריית טיפולים
6. מה הם סדרי הגודל של עלויות הטיפול? כל טיפול והמחיר שלו ויש הבדל בין בנזין לסולר בגדול המחירים סבירים ויש לבדוק בשני מוסכים עלויות (לא כל מוסכי החברה גובים מחירים זהים).
7. האם "שמשון" מטפל גם במולטיפלה?:) מוסך שימשון (לא מכיר אישית) מאד מוערך בקרב חברי הפורום והנו מוסך מורשה המטפל בכל סוגי רכבי פיאט (אולי לא כולל טרקטורים ומלגזות).

בתודה מראש.

התשובות באדום.

צביקוש23
13-09-09, 09:52
בניגוד למה שעמית טוען רוב מומחי הרכב טוענים ההיפך לגבי ענין הבנזין.
ודווקא הדיזל נחשב עדיף.

אגב לאחותי יש מולטיפלה דיזל והם מרוצים מאד .
שבוע שעבר יצא לי להיות במוסך קובלנץ ודני המכונאי (והוא מעל 30 שנה בתחום) בדיוק טיפל שם במולטיפלה בנזין וסיפר לי שהדיזל עדיפה הרבה יותר .

אדוארד אטלר שנחשב לעיתונאי בכיר מאד בתחום הרכב נוהג לקרוא לרכב "מולטי- פלא " ואף נוהג להמליץ על הרכב לקוראיו לא פעם.

עוד אפשרות שזה כבר תלוי במצב הכספי, זה לחסוך כסף ולרכוש מולטיפלה 2009 חדשה שהיא "אותה גברת בשינוי אדרת". הבנתי שלפיאט יש מבצעי מימון ותשלומים נוחים מאד.

בהצלחה

Amit-IL
13-09-09, 12:50
3. מה עדיף בנזין או סולר? - אני מעריך את הק"מ שלי ב- 20000 שנתי.בנזין בוודאות

מי שנוסע עם הרכב כ20000 ק"מ בשנה, מה הטעם לרכוש דיזל?
לדעתי עם מחירי הסולר כיום פחות מנסועה של כ45000 ק"מ בשנה לא משתלם להחזיק רכב דיזל.

raanan_t
13-09-09, 14:19
צריך לבדוק מהן עלויות המיסוי הרלוונטיות לרכב הזה בתצורת דיזל ובנזין ולשקלל עם שאר ההוצאות הצפויות והנסועה השנתית, רק אז אפשר יהיה לדעת מה עדיף.

שמשון מטפל במולטיפלה ואולי אפילו כדאי להתיעץ בנושא עם חיים, מנהל המוסך.

Amit-IL
13-09-09, 20:21
אם אתם מכירים מישהו שנוסע על רכב עם מנוע דיזל והנסועה השנתית שלו פחות מ-20,000 ק"מ
דווחו לי על זה אני גם יצרח עליו וגם יצחק עליו בעת ובעונה אחת.

אצחק עליו מפני שהוא משלם יותר על מבחן שנתי ואולי גם על הביטוח ובנוסף יש לו עוד חלק ברכב שנקרא משאבת סולר ואף מזרקי סולר שמאד רגישים לסולר המעפן שנמכר בחלק מתחנות הדלק
ועלותם אינה זולה וכמובן שהטיפולים במוסך כרוחים בהוצאה גבוהה יותר.

אצרח עליו מפני שהוא מזהם את הסביבה לחינם, לא שאם היה נוסע בשנה עוד כ30000 ק"מ
הוא לא היה מזהם אלא שהיה משתלם לו מבחינה כלכלית ואילו במקרה של 20,000 ק"מ
הוא גם מזהם וגם לא חוסך ואם היה נוסע עם מנוע בנזין היה מרוויח את שנייהם.

shambi
15-09-09, 20:19
חבר'ס
תודה על כל התגובות, הרעיונות, בהחלט אכניס את זה לשיקולים.
המון תודה אני מקווה שאמצא את המולטיפלה שלי.
כמאמר השיר - לכל אחד יש את האחת שלו שתבוא ותעלה בגורל...
ביי
גיא.:)

yair068
15-09-09, 22:01
האגרה על דיזל ירדה בערך 1700 ש"ח .
הדיזל של היום לא מזהם יותר ואפילו יותר נקי מהבנזין.
עלות של ליטר סולר יותר זולה מבנזין ועושה יותר ק"מ לליטר.
מנועי הדיזל היום טובים ומנוצלים יותר טוב מהבנזין וחבל שפיאט לא מביאה ומכניסה לשוק דיזלים פרטיות בחו"ל יש להם הצלחה גדולה פה היבואן רדום.

צביקוש23
15-09-09, 23:04
האגרה על דיזל ירדה בערך 1700 ש"ח .
הדיזל של היום לא מזהם יותר ואפילו יותר נקי מהבנזין.
עלות של ליטר סולר יותר זולה מבנזין ועושה יותר ק"מ לליטר. כך בדיוק טוען אדוארד אטלר וגם דני ממוסך קובלנץ. כך שמעתי גם בכמה אתרים בחו"ל.מנועי הדיזל היום טובים ומנוצלים יותר טוב מהבנזין וחבל שפיאט לא מביאה ומכניסה לשוק דיזלים פרטיות בחו"ל יש להם הצלחה גדולה פה היבואן רדום.

קפיש?

raanan_t
16-09-09, 00:46
מנועי הדיזל היום טובים ומנוצלים יותר טוב מהבנזין וחבל שפיאט לא מביאה ומכניסה לשוק דיזלים פרטיות בחו"ל יש להם הצלחה גדולה פה היבואן רדום.

מהפגישה אתמול מסתבר שהיבואן לא רדום אלא עושה שיקולים שלטעמי נכונים. מסתבר שאצל יבואנים אחרים בארץ ישנה ירידה דרסטית בכמות רכבי הדיזל שנמכרים (כמובן לא כולל מוניות ומסחריות) ומדובר על 2% מסך המכירות.

אינני מעוניין להכנס לויכוח אך קחו בחשבון שברגע שהיבואן לא יכול להתחייב מול היצרן לכמות מסויימת, יוצא כי מחיר יחידה הוא גבוה מה שמייקר את העלות לצרכן הסופי. במקביל יש צורך באחזקת חלפים למשך 7 שנים לפחות וכמובן ציוד יעודי לטיפול ברכב, ככה שבכדי לתת שירות טוב ללקוח במהלך כל התקופה בה הוא מחזיק ברכב חובה על החברה למכור כמות גבוהה יחסית של רכבים, מה שבפועל לא קורה (ולא רק אצל פיאט, 2% אמרנו).
ממה שהתרשמתי בפגישה, פיאט לא מוכנים להגיע למצב בו הם לא יוכלו לטפל בלקוח בצורה טובה. זו גישה נכונה לדעתי, "אם אני לא יכול לתת שרות כמו שצריך למוצר מסוים, או שרות שיעלה מחיר שהצרכן לא יהיה מוכן לשלם , עדיף שלא אביא את אותו המוצר".

shambi
16-09-09, 03:12
היי
רציתי רק להוסיף שבאתר של היבואן של פיאט אין אפילו זכר למולטיפלה/מולטיפלה 2009 או מולטיפלה כלשהיא.
ביי
גיא
:cool:

yair068
16-09-09, 10:29
רענן היבואן הזה טיפש פשוט מאוד .
אם הוא היה מביא פונטו דיזל טורבו הייתי קונה .
מה הוא מחליט אם וכמה ולמה ואם כל הפורום משוגע ורוצה לקנות רכב כזה .
ואם כבר מדברים למה היבואן לא עושה מבצעים למי שמשרת אותו כל השנה .

raanan_t
16-09-09, 18:17
אתה היית קונה זאת בדיוק הנקודה, לא כל הפורום משוגע וזאת בדיוק הסיבה שלא משתלם ליבואן ולא משתלם ללקוח להעלות רכב כזה על הכביש בישראל. אני בטוח שאם היה יותר מלקוח אחד שמעונין ברכב אז מזמן הוא היה על הכביש.
ע"פ דברי המנכ"ל הסטטיסטיקה מציגה מכירות של 2% בשוק הדיזל הפרטי בארץ ולא רק בפיאט. אני מניח שהנתון הזה נכון ולכן אני חושב שהייתי נוהג בדיוק באותה הצורה כמו שנוהג היבואן כיום.

אין זה אומר שלא צריך להכניס לארץ דגמים ייחודיים, אך צריך לעשות זאת במחשבה תחילה.

yair068
16-09-09, 19:27
איזה תחילה ואיזה מחשבה לא דובים ולא ארנבות.
שהיבואן יקום ויגיד מילה פשוטה אנחנו מתמחים במנועי 8 שסתומים ובמיוחד לעצבן את גיא.
איפה כל רכבי הפיאט שרואים בעלונים מחו"ל או בפורומים אנחנו במרחק שנות אור כל הצדיקים נהיו סחבקים של המנכ"ל.
אותי לימדו דבר פשוט בחיים לא משתלם לך בשכר העבודה אל תעבוד רק אל תתבכיין כך גם היבואן לא משתלם לך תיסגור את העסק.
דוגמה יפה תיקח מקאיה החליפו יבואן ותראה פתאום הרבה קאיות מה קרה הוא מקבל בחינם רכבים.
שהמנכ"ל החדש ילך ליבואן הראשי יקנה 2000 מכוניות במחיר מוזל וישווק במחיר מוזל בכדי לשווק בצורה אגרסיבית המוסכים יעבדו ופתאום מכירים את פיאט.
אתן לך דוגמה בשנת 94 הכניסו בצורה אגרסיבית את האונו מונדיאל במחיר של 44,444 ש"ח
ואני רכשתי היה שווה.
עוד אחד קבל ליבואן יש בסיס שפונטו לא מזהם ואז הוא יצא במבצע לפונטו אוט במחיר של 87000 ש"ח
נסעתי למחרת במיוחד ונאמר שאתמול הם מכרו את כל 100 המכוניות (מתחילת השנה נמכרו 223 מכוניות של כל פיאט)נו אז איפה המחשבה להקה של ****.

stio
16-09-09, 20:38
קודם כל אני מסכים ב- 100% עם יאיר. זה נראה כאילו המנכ"ל שטף לכם את המוח... אם אני הייתי שם ושואל את השאלות בניסוח שלי (כמובן בצורה מקצועית ומנומסת) המנכ"ל היה בולע את המילים. גם אני הייתי יכול לשבת כמה שעות על ה- Word והאינטרנט, ולהוציא לכבוד המנכ"ל סטטיסטיקה משלי על רכבי ספורט/ מנועים נורמליים/ איבזור נורמלי. אם צריך להעלות את זה על מצגות פאור- פויינט ו/או על גרפים באקסל זה מה שהייתי עושה. אני לא רומז משהו על האירוע האחרון, אבל לאירוע כזה באים מוכנים מראש- הוא מביא קלסר קטן עם סטטיסטיקה וטענות משלו- אני יביא ארגז קרטון עם ססטיסטיקה וחומר אחר שלי.

ליבואן משתלם לייבא כל רכב, בכל דגם עם כל מנוע. אם הלקוח מוכן לשלם (לפי מחיר הרכב באיטליה+ 90% מס) אז למה שתהיה בעיה ליבואן? מבחינת חלקי חילוף אני מוכן לחכות שבוע+ עד שיגיע חלק מאיטליה. אם הלקוח מוכן לסידור כזה, למה לא מאפשרים? כי אין ליבואן כוח להתחיל להתעסק עם "שיגעון" של כמה חובבי פיאט.

למרות הרשום ליעיל אני בכל זאת מקווה (ע"פ התשובות של המנכ"ל וע"פ התרשמותכם האישית) שמישהו יתעורר שם ושכל השאיפות שלו יצאו לפועל, כי זו התקווה האחרונה.

raanan_t
16-09-09, 22:17
אני אתן לזמן לעשות את שלו ולראות מה הקבוצה החדשה שיושבת בראש הולכת לשנות.
עד אז הויכוח הזה הוא ויכוח סרק מבחינתי וכבר מלכתחילה רשמתי שאין לי כוונה להכנס לויכוח.

yair068
16-09-09, 22:19
אותי לא מעניין כלום זכותי לבוא אפילו לסוכנות ולראות למשל את הבראבו החדשה למה היא לא בארץ.
לא משתלם אני אחליט ולא הייבואן מה הוא מביא את הרכב למשפחתו.
אם הייתי רוצה לייבא בייבוא אישי משרד התחבורה הייה נותן לי תקינה?
התקוות צריכות להיות פה ומיד גם מכוניות גם חלקי חילוף במחירים סבירים ושרות מוסכים אמין.
לא יקרה לייבואן גם אם יפסיד כמה מכוניות הכל נלקח בחשבון.
גיא ליידיעתך לפני שקניתה את הסקודה אני הייתי לפניך ונכנסתי למוסכי סקודה שהיו על הפנים אבל השירות היה טוב מאוד.
כשהתמזגו סקודה עם VW כל מערך המוסכים שודרג מהקצה לקצה הושקע שם הרבה כסף אז היבואן הפסיד כסף בטווח הקצר אבל לטווח הארוך הרוויח ועוד איך(ראה מכירות של שתי הקבוצות)

stio
16-09-09, 22:37
יאיר אתה צודק. אגב, המוסכים של סקודה שופצו ע"פ הוראה של משלחת מצ'כיה שבאה במיוחד לארץ כדי להדריך את צ'מפיון.

אגב, התקשרו שלשום מהמוסך של סקודה שהייתי בו שבוע שעבר, רצו לדעת האם הייתי מרוצה מהשירות! אומנם לא הקפצתי את שרשור ההתרשמות כדי לדווח על זה, אבל תראה איזה שירות. בחיים במוסך של פיאט לא התקשרו לראות אם אני מרוצה, בחיים.

בנושא הרכבים המיוחדים: זה לא ראוי ולא מכובד שבכירי היבואן נוסעים בכל מיני מכוניות מיוחדות שלא נמכרות בארץ. מדובר בזלזול, כאילו אומרים ללקוח בפרצוף: "לנו יש, לך אין ולא יהיה. למה? כי לנו יש יותר גדול".

אגב, ביום ראשון בבוקר עברתי ליד מוסך פיאט, בדרכי לחנות רהיטים. מה אני אגיד לכם- אין להם עבודה. פונטו אחת, דובלו אחת וטמפרה- זוהי כל העבודה שיש להם. המוסך מכיל 6 ליפטים...

yair068
16-09-09, 22:46
לא פלא
אני לא אשכח פעם שהייתי במוסך פיאט בדרום ת"א לא אומר את שמו באמצע העבודה ביקשתי שיפסיק את העבודה המוסכניק השחיל אותי עד העצם לקחתי את הטמבון המפורק שמתי בבגז ועזבתי.
מאז אני עובר כל יום משם והתיאור מתאים לצפון שלך.

gilgil
17-09-09, 00:47
שלום,

גם אני בדעה דומה לקודמי שהביעו דעתם על האירוע בסמל"ת.
ברור לכולם ששינוי דורש זמן, במיוחד כשמדובר באיטלקיות - הרי רומא לא נבנתה ביום אחד :).
וברצינות, הפגישה עם המנכ"ל ואנשי סמל"ת הייתה מוצלחת ונראה שסמל"ת הולכת לכיוון אחר, טוב יותר, בעזרת צוות צעיר עם מוטיבציה גבוהה וגב חזק ותומך מצד הבעלים, מיכאל לוי.
הויכוח כאן מיותר לחלוטין (מה גם שהוא חרג מהנושא המקורי).


כשהתמזגו סקודה עם VW כל מערך המוסכים שודרג מהקצה לקצה הושקע שם הרבה כסף אז היבואן הפסיד כסף בטווח הקצר אבל לטווח הארוך הרוויח ועוד איך(ראה מכירות של שתי הקבוצות)

אם כך, סמל"ת היא שילוב מנצח של מוטיבציה, גב מהבעלים (=תקציב) ומנכ"ל חדש בשם אורי להב שהגיע הישר מצ'פיון מוטורס (מציע לעשות קצת שיעורי בית לפני שטוענים כאן ל"שטיפת מוח" ומבקרים תוצאות השייכות לעבר).

ובמלים אחרות, כמו שרענן כתב, תנו לזמן לעשות את שלו.

stio
17-09-09, 01:37
גילי, אני מציע לראות מתי אורי להב נכנס לתפקידו. מבירור קצר, הוא נכנס לתפקיד לפני 9 חודשים, ועדיין אין שום תוצאות בשטח בנוגע להיצע אבזור, מנועים ודגמים*. יש הטוענים שגם בנושא השירות אין שום התקדמות בכל מיני מוסכים (לא אציין שמות ואיזורים הפעם).

* מלבד הכרומה, שגם ככה אף אחד לא חיכה לה ואף אחד לא יקנה אותה גם ככה. הרכב יימכר רק אם סמל"ת תיכנס לשוק המנהלים בציי הרכב, ותצליח למכור לשם כאלו רכבים.

בכל אופן אולי באמת כדאי שנפסיק עם הדיון הזה ונמתין, אחרי הכל מדובר על שרשור בנושא מולטיפלה.

simon377
17-09-09, 07:40
אני מציע להוסיף לכל הודעה שגורמת לסטייה מהנושא כיתוב אדום גדול, ככה:


חבר, אתה חופר.

לעניין השרשור:
פנה לחיים ממוסך שמשון. לא רק שהוא מטפל במולטיפלות ונחשב למקצועי ביותר, הוא בעצמו מחפש אחת. (משום מה בנזין, אני בטוח שיש לו את השיקולים שלו.)

יש סיכוי טוב שהוא יעזור לך למצוא אחת במצב טוב, בכל מקרה- אל תוותר על בדיקה אצלו לפני הקנייה.

לכל הטוענים שדיזל לא משתלם- אני מציע לכם לבדוק את מחירי הסולר בארץ. לא מה שכתוב על הקיר אלא את ההנחה שמקבלים באמת. (בתחנה ליד מקום העבודה הקודם שלי מחיר ליטר סולר הייה 10.47. אנשים תדלקו שם ב5.30 ש"ח לליטר. (דלקן+כרטיס הנחה)

הסולר של היום מזהם בדיוק כמו הסולר של פעם. כל הסולרים ה"מתוספים" בביו-דיזל מעל 5% עלולים לגרום נזק למנוע המולטיפלה מכיוון שמדובר במנוע מסילה משותפת.

בכל מקרה, אני חושב שהמולטיפלה (הראשונה, לא אחרי שהרסו אותה) הוא אחד הרכבים החמודים, המקוריים והגאוניים שיוצרו אי פעם. כל הכבוד לפיאט על שהייה להם את האומץ לייצר את הרכב הזה, חבל שהעולם לא בשל בשבילו. אני סבור שזה רכב שהקדים את זמנו.

http://www.automotoportal.com/media/images/vijesti/060818005.4.jpg

gilgil
18-09-09, 01:18
היי
רציתי רק להוסיף שבאתר של היבואן של פיאט אין אפילו זכר למולטיפלה/מולטיפלה 2009 או מולטיפלה כלשהיא.
ביי
גיא
:cool:


שלום,
מהיבואן נמסר כי יבוא המולטיפלה הופסק, מכיוון שפיאט לא מתכוונת לפתח גרסאות מחליפות העומדות בתקן הזיהום יורו 5.

מה שהופך את המולטיפלות שלאחר מתיחת הפנים לנדירות :rolleyes:.

ישנו פורום (חיצוני) לבעלי מולטיפלות (http://multipla.koral.co.il/Front/Tools/homepage.asp), תוכל להיעזר גם בהם,
אבל תבטיח שתחזור ותעדכן אותנו כאן :).

בהצלחה בחיפוש.

shambi
02-10-09, 19:11
היי

אני מצרף את השאלות המקוריות שלי ומנסה לסכם מה למדנו?


להלן כמה שאלות בנושא:

0. היבואן לא מביא פיאט מולטיפלה חדשות לארץ.
1. היכן וכיצד מתחילים לחפש מולטיפלה? - אופציה אחת באינטרנט ואולי עם חיים ממוסך "שמשון"
2. מה נחשב לסביר מכמות הק"מ למולטיפלה - ראיתי מודעות עם מאות אלפי קילומטר. - נותרנו ללא תשובה - השאלה היא במודעות המפורסמות מה נחשבת כמות ק"מ לשנה סבירה שניתן להניח שהרכב במצב טוב יחסית.
3. מה עדיף בנזין או סולר? - אני מעריך את הק"מ שלי ב- 20000 שנתי. - ויכוח שכנראה אף פעם לא ייפתר.
4. איזה דגם מוטיפלה נחשב הכי מוצלח? - לא קיבלנו תשובה לדעתכם.
5. למה יש לשים לב בבדיקת רכב במכון? - הדברים הרגילים - מנוע ,שילדה , גיר - אך האם יש דברים ספציפיים למולטיפלה שצריך לשים לב?
6. מה הם סדרי הגודל של עלויות הטיפול? - לא ברור
7. האם "שמשון" מטפל גם במולטיפלה? - בהחלט כן!

ביי ותודה ואנא הוסיפו מידע נוסף אם יש לכם.

גיא.

Amit-IL
02-10-09, 19:46
אין פה שום וויכוח סה"כ חוות דעת שונות אל תצפה לקבל תשובה אחידה
ואל תעשה כל מה שאומרים לך מנגד גם אם תלך לשני רופאים שלמדו ורכשו את השכלתם
ותעלה בפניהם שאלה עניינית אל תהיה בטוח שתקבל תשובה אחידה
זה אחד היתרונות בפורום אנשים שונים דעות שונות אהבה אחת פיאט
חג סוכות שמייח.

ארילו
02-10-09, 19:58
כדאי גםלבדוק את המנגנון שמאחסן את הגלגל ספייר :)

Ptich
04-10-09, 22:15
לפי השמועות שהגיעו אליי, כל המולטיפלות הישנות נמכרות מישראל ע"י המדינה לארצות העולם השלישי - בחשאי כמובן.
משמעיד על מחסור רציני בחלקים - בעתיד.

צביקוש23
04-10-09, 22:23
לפי השמועות שהגיעו אליי, כל המולטיפלות הישנות נמכרות מישראל ע"י המדינה לארצות העולם השלישי - בחשאי כמובן.
משמעיד על מחסור רציני בחלקים - בעתיד.

לפני שבוע כשהייתי במסוף המטענים גשר חוסיין (ליד בית שאן) בין מאות הרכבים שהועברו לירדן כאשר חלקם מהארץ וחלקם מגיעים מאירופה לנמל חיפה ומשם לגשר חוסיין(מכוניות ומשאיות במצב "טוטאל לוסט") היו גם 2 פיאט מולטיפלה ישראליות הרוסות .
כמו כן הצלחתי לזהות רכבים הרוסים של חברת" ניו קופל שלמה סיקסט "שהיו של כל מיני חברות היי טק בארץ , אחת החברות שלא טרחו להוריד את סמל החברה מהרכב לפני ההעברה לירדן היא חברת "נס".

כל הרכבים מועברים לירדן (חלקם גם מועבר הלאה לכווית ומשם לעירק) רובם הגדול מיועד לשמש לחלקי חילוף וחלקם בדרך לא דרך חוזרים לכביש לאחר שמחברים אותם איכשהו:D

yair068
04-10-09, 22:23
מאיפה הבאתה את ההמצאה הזאת למה מה יש ברכב זהב

Ptich
04-10-09, 22:50
זאת לא המצאה כלל. לא סוד, שמידי שנה מוציאים מהארץ אלפי מכוניות. בנוגע למולטיפלה, זה קריטי - גם ככה יש אותם מעט מאוד!

bruckin
05-10-09, 01:25
אני מגיב קצת מאוחר, אבל בתור בעליה המרוצה של מולטיפלה 2005 טורבו דיזל (לאחר מתיחת הפנים), אתן כמה עצות לידידנו שמחפש אחת כזו.
קודם כל, אין ספק שהדיזל עדיפה, מכל הסיבות - מבחינת כח המנוע, אין מה להשוות אותה ל1.6 בנזין - היא הרבה יותר חזקה. אין כמו הרגשה של טורבו שדוחף אותך קדימה... שנית, היא חסכונית בהרבה: 1:15 בבינעירוני ו- 1:12 בעיר. כמו-כן עדיין ניתן להשיג סולר מוזל, שזול יותר מבנזין ובאשר לאגרת הרישוי - אין הבדל בין בנזין לסולר כיום.

לגבי החיפוש - אין ספק שצריך הרבה סבלנות. לי לקח מעל חצי שנה למצוא את הבונבוניירה שלי...
לא אמרת מה התקציב שלך, אבל במידה ואתה רוצה ללכת על החדישות יותר, אז דע לך שהן אכן נדירות מאוד.
אתן לך טיפ קטן - בטיפול האחרון שערכתי לפני חודשיים במוסך "שמשון", הופתעתי לראות שתי מולטיפלות טורבו דיזל חדישות (2007) המטופלות שם. מדובר ברכבים של חברת Laufer Aviation המשמשים את החברה להסעת אנשי צוות אויר בנתב"ג. הבנתי שהרכבים אינם שמורים במיוחד, אבל ייתכן שניתן לרקום איזו עסקה עם החברה, במיוחד לאור העובדה המרגיעה, שהרכבים מטופלים באופן קבוע במוסך "שמשון".
בהצלחה בחיפוש. איתי.

raanan_t
05-10-09, 01:39
מנסיון קטן שיש לי עם רכבים של חברות תעופה (אני עובד בשדה) לא הייתי ממליץ לרכוש רכב כזה. לרב, הקילומטראז' אינו משקף את "שעות העבודה" שהרכב עובד, הרכבים הללו מכבים מנועים רק כאשר הם אצל חיים לטיפול, כל שאר הזמן הם מונעים ומסתובבים בשדה.. מרכבים כאלה שננהגו ע"י המון נהגים שונים ועשו ים-בה שעות עבודה קשה לצפות להרבה.

לא הייתי שולל על הסף, אך קשה להמליץ על רכישה מחברת תעופה.

Ptich
05-10-09, 07:38
לא הייתי שולל על הסף, אך קשה להמליץ על רכישה מחברת תעופה.

צודק 100%. לברוח מאוטו כזה ומייד!!!