View Full Version : רעשי שריקות מהמנוע
בדרך כלל אני נוסע עם חלונות פתוחים, ואם לא אז עם מזגן וזה מלווה במוזיקה.
היום נסעתי נסיעה קצרה עם חלונות סגורים ושמתי לב לרעש בסל"ד נמוך מאוד בין 1,500 ל-2,000.
הרעש הוא כשל שריקה והוא נראה לי של משהו מסתובב, מזכיר לי מאוורר, ושומעים אותו בסל"ד הנ"ל, ואולי בסל"ד יותר גבוה אך לא הצלחתי לשמוע.
חוץ מזה הרכב נוסע מצויין אין תקלות כלשהן שאני מניח יכול להיות קשורות לדבר.
מישהו יודע מה זה יכול להיות?
תודה רבה מראש
ערן
אפשר פירוט? מה זה עושה? (אם אתה מתכוון מדחס של המזגן הוא הוחלף לפני חודשיים בערך)
האם זה בעייה שדרוש לה טיפול מיידי? עלול לגרום לנזק?
תודה
ערן
רעש שקצת מזכיר טורבו?
אם כן נראה לי שזה רעש סטנדרטי ברכב, בדיוק כמו שלמנוע 16V המדובר יש רעש של "בריחת אוויר" באופן קבוע. גם אצלי יש את הרעש של השריקה המדוברת, בתחילת נסיעה מעמידה, ובעיקר במנוע קר (גם בחם, אבל פחות ברור)
רעש שקצת מזכיר טורבו?
אם כן נראה לי שזה רעש סטנדרטי ברכב, בדיוק כמו שלמנוע 16V המדובר יש רעש של "בריחת אוויר" באופן קבוע.
לידיעה כללית: רעש בריחת האוויר בדגמי ה-16V קיים רק בגרסאות עם הגיר הרציף.
ממה שכתבת אני מבין שהשריקה נשמעת בעת הפעלת מזגן
אולי לא הבנתי נכון
זה מעניין - כלומר הרעש בעיקרון מגיע מכיוון הגיר אם כך? שכן כל שאר המכלולים זהים.
תודה על התגובות,
השריקה מופיעה ללא מזגן, וגם כאשר הרכב בהילוך סרק
אם יהיה זמן היום אנסה עם עוד מישהו לבדוק מאיזה איזור או איזה חלק מגיעה השריקה במנוע
זה מעניין - כלומר הרעש בעיקרון מגיע מכיוון הגיר אם כך? שכן כל שאר המכלולים זהים.
קטונתי מלענות על כך, אך בדגמים עם הגיר הרציף ישנו צינור דק שיוצא ממרכז הצינור שבין פילטר האוויר לבית המצערת וממשיך לכיוון הגיר. אינני יודע מה תפקידו, אך אולי הוא זה האחראי לנושא.
כשחיפשתי ספייס רציפה לזוגתי המקסימה, ברכב הראשון שבדקנו היה הרעש הזה שנשמע לי מוזר בהשוואה לידנית עליה אני נוהג. בדיעבד הסתבר שבכל הרציפות זה קיים ותקין.
עדכון קל, הרעש נעלם לאחר שהרכב התחמם.
הימור שלי - מיסב כלשהו. אבל באמת שקשה לנחש בלי לראות את הרכב ולשמוע אותו שורק :)
שוב עוד עדכון,
תיקון טעות - התקלה גם נמשכת כאשר הרכב חם.
שמתי לב שאני שומע את הרעש יותר כאשר אני נוסע בלילה, ואכן זה כך.
עשיתי בדיקה והרעש חזק יותר כאשר אורות הרכב מופעלים.
היום נתתי לחבר לשמוע, כאשר הדלת פתוחה (ולכן האור נוחות בגג הרכב דלוק) ושמתי לב כאשר הרעש נשמע, האור מרצד.
בדיקה נוספת של שיר עם באסים הראתה גם כאשר הסאב דופק חזק האור מרצד.
ניחוש שלי זה האלטרנטור, לפני איזה חודש היה לי פעמיים בעיות התנעה ולאחר שראינו את הקרוזיה על המצבר והפחדה מרענן על להיתקע עם הרכב החלפתי מצבר, אך עכשיו נראה לי שהייתה בעייה עם האלטרנטור.
רק משהו אחד מוזר לי, למה הוא שורק? והאם זה בכלל האלטרנטור?
לא יכלו להוסיף נורה בדשבורד לאלטרנטור או שצריכים ספר צלילים עכשיו לבדוק בעיות מנוע של פיאט ;)
מישהו יכול לאשר את השערתי?
ואגב ככל הנראה הרכב ילקח לשמשון יום שלישי, אז מי שרוצה לנחש עכשיו זה הזמן :)
שבוע טוב לכולנו
יכול להיות שבמיסב באלטרנטור סיים את חייו
זהו, היום נכנסתי למוסך שמשון
והניחוש היה נכון, הרעש נובע מהאלטרנטור.
לאחר פירוק נראה גם שהרצועה הייתה ממש אכולה.
הוא אמר שזה דיי נדיר להחליף אלטרנטור לפונטו ספייס, אך הנה גם רענן החליף לפני כמה חודשים.
נראה לי הבעייה הייתה דיי זהה, גם אצלי המנוע לא עבד עגול, אורות ריצדו (רק אור הנוחות בתקרה בפנים הרכב) ואצלי היה את הרעש המעצבן הזה.
וזהו לאחר החלפת אלטרנטור ורצועה הרכב נוסע כמו שצריך והרעש נעלם.
נמשיך להינות מהרכב :)
אחלה שבוע לכולם!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.