PDA

View Full Version : רעידות קלות בזמן עצירה


רועי.ש
29-08-09, 23:29
בבעלותי פונטו ספיייס 2004, טריפטוניק 16V.

בזמן עצירה, ישנן רעידות קלות ברכב, שמורגשות רק בהילוך (בניוטרל אין בעיה), בליויי קפיצות קלות ביותר בסל"ד. חיפשתי כאן בנושאים דומים וראיתי כי מרבית הבעיות מהסוג הזה נגרמות בשל מצערת, תושבת מנוע וכולי.

ביצעתי ניקוי מצערת, בדקתי תושבת מנוע. אלו אינן הבעיות במקרה שלי. פלגים הוחלפו גם כן - מקוריים. החלפתי סליל חשמלי, בדקתי סעפת יניקה - כלום.

אינני יודע אם יש קשר (ואם לא אז הנה בעיה נוספת), אבל לעיתים בהתנעה של הרכב, ישנן רעידות בסל"ד שמורגשות למשך כ-3,4 שניות ונעלמות.

מה יכולה להיות הבעיה?

saar
30-08-09, 02:45
איך בוצע ניקוי בית מצערת?
מדוע החלפת את חלקים ? אם כהימור? או היה בסיס לכך שהחלפת סלילים וכו'?

לאיזה חלקים חלפת? מקוריים או חליפיים?

רועי.ש
30-08-09, 02:55
הניקוי בוצע במוסך מורשה, עם החומר ובפיקוח שלי (למען הסר ספק). פלגים הוחלפו כחלק מטיפול, מקוריים כאמור (ממש לא מזמן, סדר גודל של חודש וחצי). הבעיה הייתה קיימת גם לפני החלפת הפלגים. הסליל אכן היה סוג של הימור והוחלף (במקורי) כאיזשהו מוצא אחרון בניסיון לאתר את הבעיה. למען האמת זה השפיע לחיוב על הרעידות, שבאמת הפכו להיות קלות יותר. למרות זאת, זה עדיין מורגש, ואני מתקשה להאמין שבמנוע של פונטו מודל כזה, צריך להרגיש רעידות, אפילו קלות. אולי אני מגזים וצריך להבין שלא קניתי מרצדס? יכול להיות שזו פעולתו הטבעית של המנוע?

raanan_t
30-08-09, 03:26
כשסער כתב "איך בוצע הניקוי?" אני מניח שהתכוון ל:

האם פורק בית המצערת מהרכב ונוקה על שולחן העבודה או שפשוט רוסס חומר אל בית המצערת תוך כדי עבודת המנוע?

ראה הודעה 15 בעמוד הזה. (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=3575&highlight=%EE%F6%F2%F8%FA&page=2)

רועי.ש
30-08-09, 03:39
פשוט רוסס חומר תוך כדי עבודת מנוע.

קראתי את השרשור - לא הגעתי לרמה כזו. יכול להיות שזה ההבדל? שמתי לב ששם דובר ברעידות בסרק, ואילו אצלי המדובר ברעידות בהילוך בזמן עצירה.

raanan_t
30-08-09, 03:50
האם לאחר ה"ניקוי" היה שיפור מסוים?

רועי.ש
30-08-09, 03:56
לא הרגשתי שינוי מיוחד לאחר מכן.

saar
30-08-09, 05:41
כמדומני אם זכרוני אינו בוגד בי ברכבך יש שני סלילי הצתה, כל אחד שולט על זוג פלאגים.
משמע סליל 1 שולט על פלאגים 1 ו3 והסליל השני שולט על 2 ו4.
האם הוחלף סליל אחד? או שניהם הוחלפו? או זכרוני בוגד בי ואצלך זה שני הסלילים בחבילה אחת?
אם היית במוסך מורשה האם בדקו עם אקזמינר מדוע המנוע מזייף? האם העלה משהו?
על מה עוד אני יכול לחשוב, אממממ. יכול להיות מזרקים, האם נבדקו , האם נוקו? האם תקינים?
מנוע צעדים האם ניקו אותו?
נתקלתי בבעיה כזו בדיוק כמו שאתה מתאר, ואחרי חצי יום שעברתי על כל הדברים, מצאתי שחיישן מצב מצערת לא היה תקין, הוא הוחלף ונפתרה הבעיה.
כמו כן, יכול מאוד להיות שרענן שחידד את שאלתי וצדק, מזכיר לי משהו חשוב. יכול להיות שאנחנו שוללים משהו שבוצע, למרות שהוא עדיין אינו תקין.
לפיכך יש לבצע ניקוי בית מצערת כהלכה, ורק אז להמשיך הלאה. כי מספיק חתיכה מילימטרלית של פיח שתקועה שם, או תקועה על המנוע צעדים, והיא תשגע אותו.
אתה אומר שהבעיה עקבית, משמע זה כל עצירה , אז הייתי שוב הולך על ניקוי בית מצערת, אבל באופן מחמיר , פירוק המצערת והנחתה על שולחן הניתוחים ולהתחיל לנקות ביסודיות כולל החיישנים. בסיום הטיפול לשים פילטר אוויר חדש. ולבדוק , אם לא נפתרה הבעיה, אל תחשוש , המשך הלאה לאט לאט עד שתיפתר. אמור למוסך כי אינך שפן ניסיונות, ואם יחליפו חלק והוא לא פתר את הבעיה, אתה לא משלם על החלק, שיחזירו חזרה את התקין וימשיכו הלאה.

צריך לבוא לבעיה כזו עם סבלנות, צריך לבוא לבעיה כזו עם תמימות, לא לבוא בייאוש ולהתייאש.
אין בעיה שאין לה פתרון, יש אדם בעייתי שלא רוצה להשקיע במציאת הפתרון.
אני פתחתי פה שרשור אתמול על חבר שלי שגרם בשוגג לבעיה בפונטו ספייס 2006 של חבר שלו, כל יום שבת ישבתי על הרכב הזה, עברתי דבר דבר, לאט וביסודיות, תוך כדי שיחה עם הרכב (כן תחשבו שאני משוגע, זה בסדר), דיברתי עם הרכב, ולאט לאט אחרי מעבר על כל מערכת החשמל של הרכב, החלטתי באופן הכי בטוח שאפשר שמערכת החשמל של הרכב לא ניזוקה, וחיבור מצבר מחדש לא יגרום לה לתקלה או קצר נוסף. (אתה יכול לראות את השרשור הוא נקרא להבה מהאלטרנטור). מה שאני מנסה להסביר זה שלא לכל המוסכניקים יש סבלנות אלינו (הפדנטים), שמוסכניק רואה שאתה נכנס אליו עם בעיה כזו, אז יותר מעניין אותו להצליח לסדר לרכב אחר את הראש מנוע (ששם מצב הרכב הרבה יותר קריטי), מאשר הרעידות הקטנות שלך.

אז סבלנות חבר יקר, לאט לאט, גורם גורם, ותעלה על הבעיה. אנשים לפעמים שוכחים, אבל אנחנו המצאנו את המכוניות, ולא המכוניות המציאו אותנו.

עוד דבר שעולה לי לראש, בדוק אלטרנטור בעזרת סקופ, לעיתים הוא מהווה השראה ויוצר שדה אלקטרומגנטי שמשפיע על חלק מהחיישנים ומחשב ניהול המנוע.

אם הותקנה אצלך דיבורית לאחרונה? או בוצע שינוי חשמלי ברכב לאחרונה?
האם אתה יכול לקשור את תחילת הבעיה לבדיוק שינוי מסויים שנעשה ברכב?
עוד שאלה, אתה אומר שאתה מניע את הרכב , אז הטורים לא נורמלים למשך 4 שניות ואז חוזרים להיות נורמלים, האם מדובר על כל הנעה או רק על הנעה אחרי שהרכב קר , למשל הנעה של הבוקר?

ברא
30-08-09, 05:58
אני מציע לבדוק מה מצב של תושבות הגיר אני מניח שכל הסיפור נובע מגומיות שמה שהתחילו להשחק
תעדכן

רועי.ש
30-08-09, 14:33
תודה על התשובה המפורטת, סער (ותודה גם על התגובה השניה - תושבת גיר נבדקה למען האמת וגומיות שאכן נשחקו, הוחלפו).

הסליל ברכבי שולט על כל הרביעייה, כך שלפחות זה נפסל. בדקו עם אקזמינר - לא מצאו כלום, לפחות לא בעניין הזה (הייתה דווקא בעיה עם הפנסים שסודרה). מנוע צעדים/מזרקים - לא נבדק, למיטב ידיעתי.

אני לא יכול לחשוב על שינוי (התקנת דיבורית למשל, אם כי קיימת) שנעשה ברכב ושיכול לגרום/לעודד הבעיה.

אני אבדוק כמובן את מה שלא נבדק ובעניין המצערת - אבצע ניקוי יסודי כפי שאתה מציע. בניקוי כפי שהתבצע, באמת יצא הרבה מאוד לכלוך. ייתכן וניקוי כזה לא הספיק ובאמת צריך לנקות כך.

בעניין של הטורים בהנעה, אם במושג "קר" הכוונה היא לכך שהמנוע לא פעל בצורה רציפה פרק זמן ארוך - אז התשובה היא כן. זה לא קורה כל הנעה, אבל שמתי לב שבעיקר אחרי הפרשים גדולים (נניח - מעל 20 שעות) בין פעולת המנוע האחרונה לבין ההנעה, העניין מתרחש (לא כל הנעה כזו). בניגוד לרעידות שתיארתי בעצירה, בהנעה מדובר במשחק מאוד עצבני של הטורים, ואפשר ממש לשמוע את ה"קרטוע".

raanan_t
30-08-09, 15:08
העניין ההצעה שהעלה סער הנוגע לאלטרנטור, קרא כאן. (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?p=52073&highlight=%F8%F2%E9%E3%E5%FA+%E1%E4%F0%F2%E4+%F7%F 8%E4#post52073)
לא זכורות לי רעידות בעת בלימה, אבל שווה לבדוק מתח טעינה בעת הנעה קרה.

Caveman
30-08-09, 16:34
רעידות בזמן בלימה (ממש לקראת העצירה הסופית) הן לרוב סימפטום של בית מצערת מלוכלך.
בצע ניקוי כמו שצריך. פרק אותו ונקה אותו.
לדעתי זהו השלב הראשוני והכי פשוט לביצוע.

chesh
30-08-09, 18:50
נצלש
איך אני מפרק בית מצערת בדור 1?
צריך לנתק חיישנים כלשהם? להסיר את פילטר האויר אני יודע.
חיפשתי תמונות בנושא ולא מצאתי כלום, וההיינס לא ממש מובן
מישהו יכול לסמן בדיוק איפה נמצא כל חיישן והיכן הברגים שאניי צריך להבריג?

saar
30-08-09, 21:18
אני אשאיר את הבמה לשאר לייעץ לך על העיניין הזה, מסיבות שאני פוחד שלא תגרום לנזק יותר מאשר לתועלת.
עם זאת אומר לך שכן ניתן לקשור בין שתי התקלות, משמע ברגע שתפתור את תקלה הסל"ד , פתרה את הכל.

lrl23
01-09-09, 15:59
אני מציע לבדוק מה מצב של תושבות הגיר אני מניח שכל הסיפור נובע מגומיות שמה שהתחילו להשחק
תעדכן

צודק אני הייתי במוסך מורשה פיאט "עד לוי" כפר סבא והוא החליף לי את התושבת גיר עליונה.
הגומיות היו גמורות וזה מהשגרם לרעידות בהילוך 1 גם לקראת עצירה וגם בעימידה.
מומלץ לבדור את העיניין של תושבות הגיר!!!

saar
01-09-09, 17:15
חברים תעשו טובה להבא שאתם פותחים שרשור, תעשו את ההבדל וההבחנה בין רעידות של התנהגות המנוע, לבין רעידות במרכב הרכב. יש הבדל פשוט והבחנה פשוטה.

chenrp
11-08-14, 16:46
איך נפתרה הבעיה (אם בכלל)?