PDA

View Full Version : בראבה 2001 SX - רכב מתחמם


DUDUN0
18-08-09, 22:58
ערב טוב.שמתחיל תקלה באה אחריה בצרורות ככה שאני נוסע עם מזגן והרכב קצת מתאמץ בעליות הוא מתחמם כמעט עד הסוף המאוורר עובד שמפעילים מזגן שאני מכבה את המזגן החום יורד הייתי בבדיקה של הרדיאטור והמכונאי אמר שהוא לא רואה בעיה מה יכול להיות?

Ron_Dadon
18-08-09, 23:35
מה בדיוק נבדק ברדיאטור שהוא החליט שזה לא ממנו?

אצלי בזמן האחרון יש תופעות דומות בפונטו (מתחמם עם מזגן בעליות / פשוט בימים ממש חמים, ומתחמם לפעמים גם בלי מזגן בעליות קשות במיוחד) - וקיבלתי טיפ מרענן מהפורום דווקא לפנות לכיוון של בדיקה של הרדיאטור וניקוי מלא שלו / החלפה במידת הצורך.

DUDUN0
18-08-09, 23:38
הייתי אצל 2 מוסכים של רדיאטור ושניהם חושבים שזה הטרמוסטט ואמרו לי שלא כדאי לי לעשות ניקוי לרדיאטור שאני חושב שזה הבעיה שהרדיאטור סתום

stio
18-08-09, 23:39
רון, את זה גם אני אמרתי לך בטיול, אבל אמרת שהרדיאטור כבר נוקה בעת תיקון התאונה...

מצד שני מוסכי פיאט בצפון ואמינות לא הולכים כ"כ ביחד, יכול להיות שהם שיקרו בנוגע לטיפול ברדיאטור או ניקו אותו בצורה מזלזלת?

raanan_t
19-08-09, 00:23
מה בדיוק נבדק ברדיאטור שהוא החליט שזה לא ממנו?

אצלי בזמן האחרון יש תופעות דומות בפונטו (מתחמם עם מזגן בעליות / פשוט בימים ממש חמים, ומתחמם לפעמים גם בלי מזגן בעליות קשות במיוחד) - וקיבלתי טיפ מרענן מהפורום דווקא לפנות לכיוון של בדיקה של הרדיאטור וניקוי מלא שלו / החלפה במידת הצורך.

רון, זכור לי שאמרת שגם הוחלף הטרמוסטט ומשאבת המים, נכון?
אם לא אז יתכן שהצרה היא גם מהטרמוסטט היות והוא תקוע במצב המספק סירקולציית נוזל קירור סבירה וקירור "בסדר" אך כאשר מתחיל עומס על המנוע כמות נוזל הקירור הזורמת דרכו לא מספיקה בכדי לאפשר קירור תקין.

Ron_Dadon
19-08-09, 08:19
אכן כן, טרמוסטט ומשאבת מים הוחלפו שהרכב עבר טיפול ראש מנוע לפני פחות משנה.

כמו שגיא אמר, אמרו שניקו - אבל אני לא יכול לדעת זאת בוודאות מכיוון שלא נכחתי במקום (השארתי את הרכב 3 ימים במוסך לאחר התאונה). עלותו של טרמוסטט היא יחסית זולה, לגבי עלות של ניקוי רדיאטור אין לי מושג (הבחור במוסך, לאחר פירוק הרדיאטור אמר לי שהם גם עושים ניקוי לרדיאטור, כי אם כבר הוא מפורק אז כבר עדיף גם לנקות ואני פשוט אישרתי לו לעשות זאת, אבל לא ראיתי אזכור של זה בחשבונית).

כרגע לצערי אין לי זמן לגשת למוסך (צבא), וגם אני בקושי נוסע עם הרכב כך שזה לא מטריד אותי יותר מידי (וגם אם אני נוסע זה לרוב נסיעה עירונית של עד 20 דקות) אז התופעה ביינתים לא חוזרת (ברור לי שהיא תחזור ברגע שאחזור לאותם תנאי נסיעה).

עוד סימפטום אגב ששמתי לב אליו לאחרונה, ואולי יתן עוד כיוון.
חיישן הטמפ' תקין בוודאות (הוחלף לפני חודשיים לערך), וכמו כן רואים לפי התנהגותו שהוא תקין (ברגע שהמחוג זז מ"מ מהאמצע, ישר שומעים את המהירות הגבוהה בהתאם). שמתי לב שממש בתחילת נסיעה (בדקות הראשונות) - כאשר אני יוצא מהבית יש לי נסיעה של כ-800 מטרים עירונית נטו (לא עובר את ה-40) ואז אני עומד ברמזור. בזמן העמידה מחוג הטמפ' מגיע לאמצע, ואז שאני ממשיך בנסיעה לתוך כביש בינעירוני - המחוג יורד 3-4 קווים למטה, ואז עולה לאט בחזרה, ואז יורד שוב קצת, ועולה בחזרה - ולאחר כ-2 דקות נסיעה הוא מתייצב על האמצע ונשאר שם.

ההשערה שלי לגבי ההתנהגות המתוארת - שמשהו באמת סתום או חסום שם, ואז בנסיעה איטית הרכב מתחמם בקלות, וביציאה לכביש בינעירוני, בהאצה הסל"ד יחסית גבוהה ומשאבת המים עובדת הרי בהתאם לסל"ד, ואז מייצרת יותר לחץ שגורם לנוזל לנוע מהר יותר ואולי "לעבור" בקלות את ה"מחסום" ולכן הרכב "מתקרר" מעט, והטרמוסטט נסגר, ואז הרכב מתחמם בחזרה לטמפ' העבודה.

רפי לין
19-08-09, 13:29
קרא כאן את 2 הסבריי, אחד על מאורר הרדיאטור והשני על זיוף שעון חום המנוע והארקת הרכב:
http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?p=846121
מעטים מאוד המוסכים ששמים לב לתופעת זיוף השעון וכן בידע כיצד לבטלו ע"י שיפור הארקת המרכב.
נא עדכן ממצאים ותוצאות.
בברכה - רפי לין :)