PDA

View Full Version : בעיית הגה כוח - מופיעה ונעלמת


coolusername
07-08-09, 15:26
שלום לכולם, הפוסט הראשון שלי :)

יש בבעלותי פיאט פונטו ספייס 2001 ידנית, ואתמול התחילה להופיעה אצלי איזו בעיה מוזרה, אז רציתי להיתייעץ ולראות עד כמה זה באמת בעייתי.

לאחר שאני מתניע את הרכב פתאום נדלקת הנורה האדומה של הגה, ואני בקושי מצליח לסובב אותו, אם אני מכבה ומתניע מחדש אז זה מסתדר ... קרה לי פעמיים מאתמול אז זה גורם לקצת חרדות.
אשמח לשמוע מה אתם חושבים על זה ועל פתרון אפשרי.

וגם בהקשר לשאלה למעלה, מישהו מכיר מוסך טוב בחיפה שהוא גם יחסית זול וגם אפשר לסמוך עליו שיבצע עבודה טובה ?

תודה מראש

BentzZz
07-08-09, 15:46
נשמע שהמנוע של ההגה החשמלי הגיע לקיצו ויש מצב שתאלץ להחליף\לשפץ אותו בקרוב

ארילו
07-08-09, 17:59
לפני זה - מתי הוחלף המצבר בפעם האחרונה?

coolusername
07-08-09, 18:13
לפי איך שהוא נראה לפני הרבה זמן (האותו טצלי רק 4 חודשים)

נראה לכם שזה מסוכן לנסוע עם הבעיה הזאת ? (האם זה יכול לקרות בנסיעה ?)

shachar
07-08-09, 19:03
כן, זה יכול לקרות בזמן נסיעה, לי זה קרה באמצע כיכר

YOSI-BR
07-08-09, 20:23
אני מחזיק את הרכב שנה וחצי זה קרה לי כמה פעמים והפסיק(אף פעם לא קרה לי תוך כדי נסיעה) לפעמים כשאתה חונה את האוטו עם גלגלים לא ישרים או שאתה מסובב את הגלגלים יותר מידי זה קורה. אני אישית ממליץ לך לא ללכת ישר למוסך, מכיוון שאצלי זה קרה כמה פעמים ובחודשים האחרונים הפסיק ,לכן לא כדאי למהר להוציא כסף אלא אם יש לך כסף מיותר.

coolusername
07-08-09, 22:51
YOSI-BR
אצלי פעמיים שזה קרה הגלגלים באמת היו מסובבים כל הדרך לצד אחד, היום כל היום הייתי בנסיעות וזה לא קרה לי :) אז אני באמת אחכה עם זה קצת, תודה על הטיפים חבר'ה

mgoldst
08-08-09, 01:09
תבדוק אויר בגלגלים ותשתדל לא לסובב עד הסוף את ההגה

מומלץ לחנות עם גלגלים ישרים וגם בחניות לא לסובב עד הסוף

amimalka
08-08-09, 02:23
תעדכן מה קורה עם זה. יש את זה אצל חבר שלי בספייס 2002

רוני
08-08-09, 17:32
הבעיה קשורה להגה חשמלי ויכולה לחלוף מעצמה לאחר מספר ימי נסיעה. טכנית, ההגה עובד גם ללא סיוע המנוע החשמלי, אך קשה מאד לשליטה, ביחוד במהירות נמוכה ותמרוני חניה. יש שלשה מרכיבים עיקריים במערכת, מנוע חשמלי (בגודל של 3/4 פחית משקה, וממוקמת על מוט ההגה, קצת מתחת לגלגל ההגה. צמודה לו קופסת בקרה ממתכת, בגודל של קופסת סיגריות, שתוכל לראות אותה על מוט ההגה, מתחת לכיסוע הפלסטיק עם תסתכל קצת למטה לכיוון הדוושות. בקופסת הבקרה יש מספר ממסרים, שאולי אחד מהם הלך או נתקע. הייתי נותן מספר נקישות קלות על הקופסא מבחוץ עם מכשיר מתכתי. בנוסף, יש רגשי מומנט על מוט ההגה המודדים את מהירות סיבוב גלגל ההגה. יש באשדוד מעבדה אלקטרונית המשפצת חלקי הגה שונים. בעבר רצו עבור החלפת מנוע חשמלי למשופץ 1,000 ש"ח, החלפת בקר -1,500 ש"ח, ושיפוץ רגש מומנט - 2,000 ש"ח. נראה לי שיותר זול, אם חייבים, לקנות מוט הגה שלם מפירוק במחיר של 1000-1500 ש"ח. לפני מספר חודשים היתה לי בעייה דומה, ובמוסך מורשהי הודיעו לי שצריך להחליף מנוע חשמלי בעלות של כ- 2,000 ש"ח. החלטתי לבדוק חלופות ולא ביצעתי את התיקון. שעות לאחר איפוס המחשב והבדיקה, ההגה חזר לחיים מעצמו, והתקלה נעלמה. הייתי ממליך בכל מקרה, לא לנסוע עם כפתור CITY לחוץ. אפשר גם לבדוק הזמנת חלפים משופצים באנגליה דרך EBAY או מסוחרים בארץ המתמחים ביבוא חלקים מחו"ל.

raanan_t
08-08-09, 18:34
חלפים משופצים בארץ יש במחירים נוחים אצל עופר קצב (באנר בראש העמוד) או אצל נוימן.
העניין הוא אבחון התקלה שיכולה לנבוע גם מחיישני המומנט ולא רק ממנוע ההגה. בשנתון 2001 התקלה, ברוב המקרים, נובעת מנוע ההגה.