PDA

View Full Version : האם יש כדי לעשות תושבות גיר?


kadosh1
26-07-09, 19:17
שמהעביר הילוך ברכב,(פונטו S75)יש רעש מוזר,אמרו לי שזה מהתושבות ושלא כדי לגעת.
האם לתקן את זה או להשאיר ככה? באמת לא כדי לגעת?
וכמה זה עמור לעלות?

ארילו
26-07-09, 19:25
תלוי איזה מהתושבות.
בגדול זה לא עבודה קשה להחליף אותן, אבל הן לא מאוד זולות.

Amit-IL
26-07-09, 23:26
בשבת שעברה נסעתי ל"אגזוזן" שירכיב לי דוד אחורי ואמצעי קומפלט
שפשוט קניתי משומש שנראה ממש חדש במחיר מציאה לפני כחודש ושכב לו אצלי במחסן,
התעצלתי להרכיב אותו לבד ולשכב מתחת לרכב ואמרתי יאללה
מאה שקל כדאי לזרוק על הרכבה וגם לקבל חוות דעת על מצב הדודים שהורכבו
וגם הזדמנות לסרוק את הרכב כשהוא מוגבה על ליפט.

תוך כדי שאני מעיף מבט אני שם לב שהתושבת גיר התחתונה מקובעת עם בורג אחד לגיר עצמו במקום עם שניים, הסתבר שהמקום בגיר אליו מתחברים הברגים נשבר (ואז הבנתי למה בנסיעה על במפרים אני מרגיש שהמנוע מתנדנד לו), הבעיה שהחלק בגיר עשוי מיציקת אלומיניום, בהתחלה חשבתי לחפש במוסכים גיר תקול ולפרק ממנו את החלק שעליו מתחברת תושבת הגיר, לבסוף החלטתי לרדת מתחת לרכב ולפרק את התושבת מהשילדה ואת החלק השבור מהגיר ונסעתי לחרט ראשי מנוע שירתך לי את החלק החסר מאלומיניום, הבחור ממש אומן עשה לי שכבה עבה וליטש היכן שצריך וגבה ממני ממש מעט סה"כ 70 ש"ח.
לאחר שניקיתי היטב עם סכין יפנית וספריי ממיס את החלק שרותך ואת המקום בגיר עליו הוא מתלבש מרחתי סיליקון אדום סגרתי ברגים והרכבתי את התושבת התחתונה חזרה, כל הסיפור כולל הפירוק וההרכבה לא יותר משעה וחצי, בעזרת מגבהה הידראולי שמיקמתי מתחת לגיר עצמו הרמתי עד למצב שחורי הברגים בגיר ובתושבת חופפים, ללא מאמץ מיוחד.
מלאתי שמן חדש בגיר (לאחר פירוק החלק השבור מהגיר כל השמן ירד למיכל ריקון שהכנתי מראש)
והרכב חזר לנסוע שוב על במפרים בעליזות.

פירוק התושבת התחתונה והרכבה של התושבת לא יקח יותר מחצי שעה בהגזמה וממש לא מסובך לביצוע כמובן אם יודעים מה עושים ומי נגד מי וכמה נגמר.
גם פירוק תושבת הגיר העליונה ממש לא מסובך ומצריך רק פירוק של בית המצבר שמתפרק ע"י פירוק מספר ברגים.
פירוק והרכבה של תושבת המנוע קצת יותר מסובך אך לא ממש קשה, אולי הגישה מעט קשה יותר אבל ע"י פירוק של מספר ברגים
הכל יוצא החוצה.
יש לדאוג למגבהה הידראולי וחתיכת עץ בחלקו העליון כדי למנוע החלקה של המגבהה,
למי שאין מיומנות מספיקה עדיף ובטוח לבצע את העבודה במוסך מורשה או לפנות לבעל מוסך מדרכה.

saar
27-07-09, 00:53
לפותח השרשור, אתה מדבר על תושבת או על הבוקסא?

kadosh1
27-07-09, 13:01
הבנתי אותך,אבל אין לי מושג בזה ולא לגרום נזק.

ואני לא יודע המוסכניק אמר לי תושבת תחתונה.

Aditi
27-07-09, 14:13
,אמרו לי שזה מהתושבות ושלא כדי לגעת.
האם לתקן את זה או להשאיר ככה? באמת לא כדי לגעת?


כשמשהו לא כשורה, תקול או בלוי אמורים לתקן/או להחליף
מה זאת אומרת "כדאי לגעת" או "האם לתקן או להשאיר אז זה ככה"

הדברים לא יסתדרו מעצמם, ואת השלכות ההתעלמות או הזנחה אתה כבר בטח מכיר..

עדי

kadosh1
27-07-09, 16:29
גם אני חושב ככה אך המוסכניק שבדק אמר שלא כדי לגעת למה אחרי זה היה הרבה בעיות,
בגלל זה שואל פה,כי המוסכנקים בכלל לא אמנים.

אם זה לא סיפור כמו שMAKRA אמר אז כדי לעשות את זה.

Amit-IL
28-07-09, 00:20
קודם כל אני מציע לך לגשת למוסך אחר כדי שיבדקו את הרכב מבלי שאתה תגיד משהו על תושבות
או שתזכיר שביקרת כבר במוסך אחר.
אם באמת יגידו שוב שהבעיה באחת או יותר מהתושבות פשוט תבקש להחליף אותה/ם ואין פה שום סיכון להפך, אם לא תחליף יתעוררו בעיות.
קשה לי להאמין שיש בעיה בכל שלושת התושבות ובמיוחד בפונטו שהחלקים ממש לא יקרים
לא כדאי לחסוך בתושבת חדשה.

kadosh1
28-07-09, 00:41
אחרי מקרה אחרון אם מוסך קשה לי לאמין למוסכנקים,
יחפש משהו שהכי פחות מנסה לרמות אנשים.
היום שוב נתקלתי בזה ברכב של אבא שלי פשוט גועל נפש מה שהולך במוסכים.
תודה לכולם על העזרה.