PDA

View Full Version : הנעה קשה בפונטו


yhoda1234
16-07-09, 21:14
שלום לכולם
יש לי בעיה בפונטו שאני מניע את הרכב הוא לא נידלק רק אחרי 2 סטרטרים ויש פיצוצים קטנים באגזוז
פעם אחת האוטו גימגם כאילו עבד על 2 בוכנות האוטו ניכבה ולא רצה להניע
יש חשמל האוטו לו נידלק
אני חושב שהלך חיישן הקרנק שיושב על פולי המנוע הוא אחראי על ההצתה
מישהו מבין בזה ויכול לעזור ??... תודה
:grin:

ארילו
18-07-09, 13:23
למה אתה חושד בחיישן קראנק?
האם יש ניצוץ בכל הצילינדרים?

lord1
18-07-09, 13:59
ראיתי שלפני 3 חודשים היתה לך בעיה דומה. מה שאתה מתאר יכול לנבוע מסליל הצתה פגום
כדאי לבדוק זאת ותבדוק גם את חיבור המינוס(-) מהמצבר לגוף באם הוא רופף

yhoda1234
18-07-09, 20:13
נכון הבעיה לא ניפתרה
אין ניצוץ בצילנדרים עשיתי בדיקת מחשב ואמרו לי יכול להיות חיישן קרנק
פעם ניתקעתי ולא הניע לי שיחקתי בחוט של החיישן והניע לי במכה ראשונה כימעט הזמנתי
גרירה

saar
18-07-09, 22:33
בדרך כלל תופעת החיישן יותר עושה בעיות כשהרכב חם, משמע שההנעה של הבוקר הראשונית היא בסדר, ולאחר נסיעה כשהרכב כבר חם, שבאים להניע אז החיישן עושה בעיות. זאת בדרך כלל תופעה נפוצה המראה שהחיישן הולך ללכת.
בכל אופן, תפקוד של חיישן ניתן לבדוק , וזאת על ידי בדיקת ההתנגדות שלו, ולכן תמוה בעיני מדוע אמרו לך המומחים במוסך, שאולי זה החיישן, הרי שאם בודקים התנגדות, או שהוא תקין או שלא.
כמו כן, עוד נקודה שראויה לציון, על החיישן קרנק להיות בדיוק במקום בו הוא אמור להיות, משמע שאם הוא זז קצת קדימה או קצת אחורה ממקומו, הוא לא אפקטיבי, יש להרכיבו בדיוק המרחק שהוא צריך להיות מהגלגל.
נקודה נוספת היא, שאם אמרת שאתה משחק בחוטים והרכב מניע בפעם הראשונה, אז הייתי ממליץ לך לבדוק את החיווט אליו, אולי החיווט בשקע תקע עם קורוזיה או בעל מגעים חלשים, פרק את השקע תקע, ובדוק אותו.
ואם בכל זאת אכן מדובר בחיישן קרנק, הריי שמחירו עולה 100-150 ש"ח.

נקודה נוספת שאני יכול לחשוב עליה, פעם עשו לחבר שלי רצועת טיימינג במוסך מורשה, לאחר מכן התופעה הזו שאתה מתאר התחילה אצלו, במוסך לא מצאו את הבעיה, אך שהוא בא אלי וביקש שאסתכל, ראיתי שכנראה בשוגג הזיזו את החיישן קצת הרחק מהגלגל, קירבתי אותו חזרה עם סרגל בדיוק במרחק כפי שהוא צריך להיות, והבעיה נפתרה.

עוד נקודה שאני יכול להמליץ לך עליה, היא לרסס ספריי ייעודי לניקוי בית מצערת על החיישן, לעיתים הוא מתלכלך מאבק וקצת שמן, ולכן הוא פחות יעיל, ספריי יעודי לניקוי בית מצערת ינקה אותו היטב.

Amit-IL
18-07-09, 22:47
כמו שסער רשם כבר כדאי בתור פעולה ראשונית לרסס ספריי ממיס על החיישן שיכול להתמלא
שמן מאזור הפוליים.
בנוסף כדאי לבדוק שגלגל השיניים התחתון שמורכב על הפולי קראנק מורכב בסימון הנכון עם שלושת הברגים שמחזיקים אותו (נקודה שמסומנת על הגלגל שיניים מול הנקודה שמסומנת על הפולי).

saar
18-07-09, 22:50
מה רק אני רואה שבחתימה שלי כתוב השם סער עם ע'?

shachar
18-07-09, 22:57
אתה בטוח שזה לא שחר בכלל ! ;)

Amit-IL
18-07-09, 22:59
מה רק אני רואה שבחתימה שלי כתוב השם סער עם ע'?


סוריי סער גם אני נפלתי בפח:o

yhoda1234
21-07-09, 20:49
תודה רבה לכולכם אני אבדוק
אחזור עם עדכונים:):)