View Full Version : דף שגרת טיפולים - פונטו Mk2 ספייס
מצורף העתק של דף שלקחתי (ב- 2006) מהמוסך המרכזי ובעזרתו הם מבצעים את הטיפולים לפונטו ספייס. בגדול, הדף דומה מאוד לזה שבספר הרכב אבל מעדכן ומדגיש כמה נקודות.
יש לשים לב לתדירות ההחלפה לפי זמן או קילומטראז' של כל מיני דברים במיוחד לשים לב להוראות לגבי טיימינג (שמחמירות לעומת ספר הרכב).
לשים לב גם לנושא תיבה אוטומטית, אם יש. מומלץ להקפיד על שימוש בשמן מקורי בלבד לתיבת ההילוכים הרציפה - Tutela CVT (NG) 2 liters (http://www.flpoland.pl/tabele/tabele_fiat/punto/16vSpeedgear.html)אשר מיוצר על ידי חברת FL (http://www.flpoland.pl/index.htm)הפולנית.
במערכת הקירור מומלץ לשים רק פאראפלו-PARAFLU (צבעו כחול, לרוב) ובטח ובטח לא מים.
התמונות הוקטנו כך שיעלו לפורום אבל אפשר להבין מה קורה שם.
בכל מקרה, ההוראות המחייבות הן אלו שבספר הרכב שלכם ויש להתייחס לדפים אלו ככלי עזר בלבד. השימוש במידע הרשום בדפים המצורפים הינו על אחריות הקורא בלבד.
ככל הנראה הדף גם מתאים לפיאט פנדה
תודה רבה
הרבה פעמים שאלו בפורום על הדפים האלה
החלפת רצועת תזמון כל 3 שנים?!
לא קצת מוגזם? אפילו בספר היינס ההוראה המחמירה מדברת על 4 שנים.
החלפת רצועת תזמון כל 3 שנים?!
לא קצת מוגזם? אפילו בספר היינס ההוראה המחמירה מדברת על 4 שנים.
באמת לא ברור העניין הזה..אני לפני טיפול של 3 שנים להחליף רצועת תיזמון אחרי 55K ק"מ?
כי ניראה לי שבספר רכב רשום להחליף אחרי 120K . לא קצת מוקדם מדי להחליף ב 3 שנים?
"במערכת הקירור מומלץ לשים רק פאראפלו-PARAFLU (צבעו כחול, לרוב) ובטח ובטח לא מים."
הפראפלו שרכשתי מהמוסך בצ'ק פוסט (פ.י.א צפון) הוא אדום והוא מרוכז יש למהול אותו ב50% מים נשמע לכם סביר?
באמת לא ברור העניין הזה..אני לפני טיפול של 3 שנים להחליף רצועת תיזמון אחרי 55K ק"מ?
כי ניראה לי שבספר רכב רשום להחליף אחרי 120K . לא קצת מוקדם מדי להחליף ב 3 שנים?
"במערכת הקירור מומלץ לשים רק פאראפלו-PARAFLU (צבעו כחול, לרוב) ובטח ובטח לא מים."
הפראפלו שרכשתי מהמוסך בצ'ק פוסט (פ.י.א צפון) הוא אדום והוא מרוכז יש למהול אותו ב50% מים נשמע לכם סביר?
אם במערכת הקרור שלך יש כרגע פארפלו אדום אז אין בעייה להשלים עם האדום שקנית. את החומר המרוכז יש למהול מים מזוקקים ביחס של 1:1. אם כרגע יש לך במערכת פארפלו כחול, לדעתי לא מומלץ לערבב בין השניים.
יש לי במערכת אדום....
בכל מיקרה העניין של המים המזוקקים הוא קריטי? לא טוב למהול עם מי ברז?
גם הפונטו שברשותי קצת יותר מ-3 שנים על הכביש עם 50k....
האם כדאי לעשות טיפול טיימינג כעת ואם כן האם לשלב את הטיימינג ביחד עם הטיפול התקופתי?
בהחלט כן.
החלפת רצועת תזמון אינה רק פרמטר של מרחק כולל שעבר הרכב. הרצועה עצמה גם כן מתבלה עם השנים.
בהחלט כן.
החלפת רצועת תזמון אינה רק פרמטר של מרחק כולל שעבר הרכב. הרצועה עצמה גם כן מתבלה עם השנים.
כלומר אחרי 3 שנים מומלץ להחליף אותה?
כמה עולה התענוג?
נניח שב 4 שנים אלך לטיפול 60K זה יכול להיות מאוחר מדי?
יכול להיות שכן, מצד שני יכול גם להיות שלא.
למה לקחת את הסיכון הזה?
לי בזמנו עם ה Elx הקודמת שלי עלה טיפול 80k + טיימינג כ 1600 ש"ח במרכזי.
אני הייתי ממליץ לך לבדוק את הרצועת טיימינג כי כמו שגדעון אמר לא תמיד המרחק שהרכב עבר מהווה אינדיקציה לגבי מצב הרצועה. בכל זאת, הרצועה מתבלה.
לגבי הפארפלו, אני זוכר בפורום הקודם אמרו שפחות מומלץ לשים את האדום כי אתה מוהל אותם במים ומים זה הסכנה מספר אחת למנוע של הפונטו. לכן נשמע לי מאוד הגיוני שפחות כדאי לשים את האדומים.
לגבי הפארפלו, אני זוכר בפורום הקודם אמרו שפחות מומלץ לשים את האדום כי אתה מוהל אותם במים ומים זה הסכנה מספר אחת למנוע של הפונטו. לכן נשמע לי מאוד הגיוני שפחות כדאי לשים את האדומים.
על הפאראפלו האדום וגם על הכחול כתוב שצריך למהול אותו ב- "מים". הכוונה כנראה באמת למי-ברז. אולי למי-ברז מסוננים אבל לא ל- "מים מזוקקים" אחרת היו כותבים ככה (de-ionised water).
fclub - בוא ניתן את הקרדיט ליצרן של הפאראפלו שהם יודעים מה שהם עושים. יש בקארספורום עשרות דיונים בנושא אבל השורה התחתונה היא שזה שמוהלים נוזל קירור מרוכז במי-ברז (לפי ההורואת, נניח) זה לא אומר שאתה שם מי-ברז במנוע אלא נוזל קירור מוכן לשימוש כפי שהיצרן שלו רוצה. זה עניין של כימיה והתכנון של החומר על ידי היצרן שלו.
למיטב ידיעתי אין לערבב בין פארפלו אדום לבין כחול. אם יש באוטו אדום אז צריך לשים אדום ולא כחול.
ממה שראיתי במוסכי פיאט, את הפאראפלו המרוכז הם מוהלים במים מזוקקים שיש להם ולא במי ברז כי ככה הם רגילים כל החיים שכל נוזל קירור אם צריך למהול אז מוהלים אותו במים מזוקקים.
student קבל בבקשה:
PARAFLU 11 EUROPEAN FORMULA is a protective fluid for cooling systems, developed for best results already mixed with de-ionised water (50%)
רבאק!! אני לא מבין משהו
המוסכים המורשים לא יודעים איך לטפל כראוי ברכב? אין הוראות ברורות?!
ולמה אני מתכוון?
איפה כתוב מתי צריך להחליף את נוזל הקירור (הפראפלו) במערכת?
לא בדף שמפורסם בתחילת השירשור ולא בספר רכב זה כתוב. אין שום התייחסות לנוזל הקירור!
יש לי 3 וחצי שנים פונטו שמטופלת כל שנה כמו שעון במוסך פ.י.א צפון ומעולם לא נגעו לי בנוזל קירור
ובקישור בתגובה מעלי כתוב שצריך להחליף כל שנתיים...
רבאק!! אני לא מבין משהו
המוסכים המורשים לא יודעים איך לטפל כראוי ברכב? אין הוראות ברורות?!
ולמה אני מתכוון?
איפה כתוב מתי צריך להחליף את נוזל הקירור (הפראפלו) במערכת?
לא בדף שמפורסם בתחילת השירשור ולא בספר רכב זה כתוב. אין שום התייחסות לנוזל הקירור!
יש לי 3 וחצי שנים פונטו שמטופלת כל שנה כמו שעון במוסך פ.י.א צפון ומעולם לא נגעו לי בנוזל קירור
ובקישור בתגובה מעלי כתוב שצריך להחליף כל שנתיים...
אתה צודק. זה לא מצויין בספר הרכב או בחוברת הטפולים. מה שכן זה מצויין במדריך היינס וגם בפרסומים של יצרן נוזל הקרור.
מזה מדריך היינס?
http://www.haynes.co.uk/Press/HaynesJackets/RGBhr_4066.jpg
איתם קופרה
22-10-07, 16:31
איפה מוכרים את הספר הזה?
יש בעברית?
איפה מוכרים את הספר הזה?
יש בעברית?
אין את הספר בעברית
ניתן להזמין באינטרנט באתר המוציא לאור http://www.haynes.co.uk/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10001&storeId=10001&productId=18303&langId=-1
הספר רלוונטי לדיינמיק 2005?
באופן רשמי הספר כולל רק עד שנת 2003. באופן מעשי רוב הדברים נשארו פחות או יותר אותו הדבר.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.