View Full Version : החלפת פקק (קפה) במנוע.
חברים שלום. שאלה....
יש לאחי נזילה מהפקק השמאלי (הקרוב לטיימינג). בפונטו SX 1.3 שנת 1996
בשביל להחליף פקק צריך לפרק את הסעפת היניקה ???
או שאפשר להגיע לפקקים ע"י הרמת רכב על הליפט וללא פירוק סעפת ?
ניתן גם להחליף ללא ליפט ??
אם מפרקים את הסעפת אפשר גם ללא ליפט.
היום החלפתי את הפקק המעצבן הזה. לקח לי 4 שעות.. פירקתי גם את הסעפת. אם למישהו יש שאלות הוא מוזמן לשאול...
הסבר כדי שנדע ביצוע העבודה
דבר ראשון. ניתקתי מינוס מהמצבר...
פירקתי את פילטר אויר ואת הבית שלו. (2 ברגים [10] למעלה, על הבית)
הוצאתי כבלי הצתה (לפני זה ציירתי על הדף את המיקום שלהם)
הוצאתי את הברגים של הסעפת (4 ברגים [13] עליונים ו 4 תחתונים)
ניתקתי את חיבורי חשמל מהמצערת. (היה לי 3 חיבורים)
משכתי את הסעפת מהמנוע, לכיוון הסלון ואז עלאתי אותה למעלה(זה היה ממש קשה כהרבה צינורות הפריעו)
הגעתי לפקק.. מכיוון שהיה בו חור קטן באמצע, פתחתי את החור עם מברג ופטיש.
הכנסתי את המברג לתוך החור והוצאתי את הפקק (להפעיל על הפקק לחץ)
סמתי פקק חדש. עליו סמתי בוקסה שבקוטר זהה לפקק, והכנסתי אותו פנימה ע"י מכות עם פטיש על הבוקסה.. הרכבתי הכל חזרה (דרך הגב, סמתי עטם חדש לסעפת) , הוספתי אנטיפריז, בדקתי שאין נזילות (חיקיתי עד שמנוע יתחמם והיה לחץ במערכת).
וזהו :). רק זה לקח לי קרוב ל 4 שעות.
לא אמרתי שזאת עבודה קלה, רק שהיא אפשרית בלי ליפט.
חבל שלא צילמת את התהליך :)
צריך לשים סיליקון מסביב לפקק או ללא כלום
ארילו. לקחתי מצלמה, אבל נגמרו לי סוללות אחרי 4 תמונות :)....
לא צריך סיליקון לפקק....
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.