PDA

View Full Version : בעיות היגוי מפחידות באונו שנת 95 .


almogxxx
25-06-09, 15:02
אז ככה זה מתחיל מזה שאני יודע שאני חייב להחליף צריה שמאלית קדמית היא חורקת ברמות . אבל בכל חנות שאני מגיע אומרים לי שמחליפים רק את הפעמון הסופי למרות שזה נראה לי קצת מוזר במחיר של הפעמון עצמו נע בין מ120 - 130 שקל .. ומחיר של ציריה חלופית תוצרת סין עולה 110 שקל . לא עדיף להחליף את כולה ?! עוד משו יש גומיה שנקראת גומית גיר שיושבת על הצריה עצמה והיא נוזלת זה עוד משו שאני חושב שכדאי להחליף כבר את כל הצריה או שכדאי להשאיר את האורגינל ולהחליף את הפעמון ואת הגומיה בלבד ?!

בנוסף חוץ מבעית הצריה יש לי בעיה מאוד חמורה ומסוכנת שבגללה אני לא נוסע ברכב עד שאני אמצא פיתרון . במצב של סיבוב למשל אם אני נדרש ללחוץ על הברז אפילו במהירות הנמוכה ביותר .. 35-40 קמ"ש הרכב פשוט מאבד שליטה בצורה מפחידה .. עד כדי מצב שהוא גלש לי פעם לנתיב הנגדי בלי שבכלל נגעתי בהגה .. אחרי התיעצות והעלת האוטו על ליפט במוסך כל שהו .. המוסכניק אמר כמה דברים טיפה מוזרים ולכן באתי להתיעץ איתכם כן ..

קודם כל תפוחי הגה . הוא לחץ עליהם וראה שהם עולים ויורדים כאילו הגומיה שלהם נמעכת וחוזרת הוא אומר שיש מרווח וזה לא צריך להיות ככה אז להחליף אותם . ( אני לא יודע אם באמת צריך להיות מרווח או לא ) ..

אחר כך משולשים הוא אומר שהם תקינים חוץ מהתושבת שלהם שקרובה לגלגל הוא לחץ על המשולש עם קונטרה עם מברג ואז נשמע פיק מוזר כזה והמשולש כאילו בתושבת שלו ירד קומה . הוא אומר שזה גם לא תקין וצריך להחליף את כל המשולש עם התושבת שלו שהוא קרא לה תפוח .

לגבי עניין איבוד השליטה הוא הסביר שצינורות הבלם הקדמיים הם נורא רגישים וצריך להחליף אותם מדי פעם כי לפעמים אחד מהם לא תמיד עובד כמו שצריך ואז הצד השני עובד טוב בקיצור להחליף את שניהם כי בחיים לא יכולים לדעת איזה מהצדדים לא תקין .
לפי מה שאני יודע דבר כזה קורה במשאבות ברקס שיושבות בגלגל סתומרת אפה שהברקסים אז זה היה נשמע הגיוני הוא התעקש שאלו לא המשאבות אלה רק הצינורות שמביאים אליהם את השמן . נשמע הגיוני ?!

והאם זה באמת מה שיפתור לי את הבעיה המסוכנת הזאת ?! אם יש למשהו השארות או אולי שאלות ודברים שאני יכול לבדוק אשמח מאוד לשמוע אני פשוט ממש ממש מפחד לנסוע עם הרכב עד שלא ימצא פיתרון .

בתודה לכולם .
אלמוג :)

upetar
25-06-09, 16:21
אים אתה לא סומך על המכנאי,בקש בדיקה גם במוסך אחר.לי ניראה מאד הגיני ,שיפוץ כול מערכת המתלים וכול מה שנאמר.ודחוף כי זה מסכן.

almogxxx
25-06-09, 23:42
סומך אבל אתה יודע לפעמים אתה נכנס הוא אומר לך זה לא טוב זה לא טוב בקיצור מוציא אותך חצי אוטו שבור שבעצם בעיה יכולה להפתר בקלות ..

Shy_127
26-06-09, 00:58
הבעייה של איבוד שליטה בזמן בלימה נובעת רק מהברקסים
צד אחד תופס והצד השני נזרק קדימה - ז"א אם האוטו בנסיעה ובבלימה הוא עובר לכיוון הנתיב השמאלי - אזי הברקסים הימניים לא תקינים.

עשה לך כלל - בבעיות בטיחותיות אל תיגע - תן למוסך מורשה לטפל לך ברכב ( הכוונה מורשה לעסוק במכונאות ממשרד העבודה)

קרוב לוודאי שמערכת הבלימה אצלך לא תקינה ויש להחליף או משאבות או דיסקים או רפידות, אבל את זה רק מכונאי יוכל לבדוק עבורך

almogxxx
26-06-09, 01:18
זהו שבאותה בדיקה מצטער שכחתי לציין כי נבדקו גם הרפידות וגם הדרמים ( דיסק בלם ) ונמצאו תקינים ואף במצב מצויין וכמעט חדש .. ככה שלפי דעתי והבנתי אני חושב שהבעיה היא במשאבות בלם .. אם ככה למה אותו מכונאי התעקש להגיד שוב ושוב שאלו לא המשאבות אלה מדובר בצינורות שמובילים אליהם את השמן ?! פה השאלה שלי .. הכי נראה שזה המשאבוות .. אז למה הוא התעקש שאלו הצינורות ?!

Ron_Dadon
26-06-09, 01:44
אולי כי הוא ראה באופן ברור משהו שאתה לא ראית?
אין לי מושג בקשר למכונאי/מוסך/רמת הידע שלך ברכבים, ומודה אין לי גם מושג מספיק במערכת הבלימה ברכב בשביל לייעץ, אבל אם הלכת למוסך מורשה (וכמו שהדגישו לפני, לא הכוונה למורשה יבואן), והמוסכניק אומר לך באופן חד וחלק שהבעיה בצינורות - יכול להיות שהבעיה בצינורות!
ההיגיון שלי במידה והוא נכון הפעם, אומר אפילו שלהחליף צינורות זה פחות רווח בשביל המוסכניק, כך שלא מוצא סיבה שהוא ישקר לגבי זה.

אחרי הכל - אם הצינורות שמן לא מובילים את השמן (זה לא בדיוק שמן, נוזל בלמים) למשאבה - אזי ברור שהיא לא תתפקד, אבל זהו סימפטום ולא הגורם.

ארילו
26-06-09, 18:20
הצינורות האלה מאוד זולים, ונדיר מאוד שהקליפרים מקדימה נהרסים ודולפים.
אם הבלימה מלפנים אינה שווה, והדיסקים והרפידות בסדר - אז הצינורות הגמישים האלה הם הנקודה הבאה שצריך לבדוק.

אם לא מחליפים נוזל בלמים בזמן הצינורות האלה נוטים להיאכל מבפנים ולהיסתם לאט לאט.