PDA

View Full Version : רעידות ונעילה של ההגה החשמלי בפונטו אקטואל 2006


amitbl
23-06-09, 23:41
שלום לכולם.
בבעלותי פיאט פונטו אקטואל 2006 ידנית כשנתיים.
מצאתי את השרשור הזה http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=1030&page=2 אך משום מה אינני רשאי להוסיף הודעות בפורום גראג'...

אני נתקל בבעיה זהה (ואף חמורה יותר) לבעיה שהבחור תיאר אצלו בשרשור.
בנסיעה איטית או בעצירה מלאה ההגה לעיתים רועד, שומעים רעשים שמגיעים מהמנוע החשמלי של ההגה (אי אפשר לפספס, הוא ממש מעל הברכיים שלי) ולהגה יש נטייה לתפוס חיים משלו ולהסתובב עצמאית שמאלה כחמישית הסיבוב (לפוזיציית שעה 10 וחצי). הבעיה נעלמת לחלוטין בנסיעה שמעל 30 קמ"ש ואינה מורגשת, אולם לעיתים הבעיה במהירות איטית חמורה עד-כדי התנתקות מלאה של ההיגוי החשמלי ודליקת נורית היגוי.
הנעילה של ההגה נפוצה למדי, בעיקר בעת חנייה היות וזה דורש התעסקות רבה עם ההגה במהירויות איטיות מאוד, אבל זה כבר קרה לי בתוך מעגל תנועה - וזה היה מלחיץ מאוד.
זה מורגש יותר בימים חמים במיוחד...

פניתי לב.ט. סמל"ת בבאר-שבע (המוסך המורשה היחידי באיזור המגורים שלי) והם אבחנו את הבעיה כחיישנים פגומים שמזייפים מעט וגורמים למחשב הגה לנתק את עצמו מרוב עומס עבודה.
גם הם טענו שלא ניתן לתקן/להחליף חיישנים כלל וזה כרוך בהחלפת המכלול כולו - כאשר החלק עולה 5900 ש"ח לפני מע"מ ולפני עבודה - קונסיסטנטי עם מה שהבחור בשרשור הקודם אמר.
הם היו בסדר גמור - אמרו שהבעיה מוכרת בפונטו ושלרוב ניתן לנסוע איתה ללא חשש. הבחור איפס לי את מחשב ההגה ואמר שזה אמור להפוך את נעילת ההגה לפחות תדירה, אך שזה לא יפתור את הבעיה לחלוטין. זה אכן פתר את הבעיה לחודש ללא נעילות אך כעת הבעיה חזרה ואף נהייתה חמורה יותר.

כמובן שנפל לי הלב לתחתונים היות ובסופו של דבר התיקון הזה יאלץ אותי להפרד מכ7000 ש"ח. מיותר לציין שכסטודנט אין לי כסף מיותר... אני אוהב את הרכב ומטפל בו בקנאות יקית במוסך מורשה - ובמצב הנוכחי אני חושב שעדיף לי אולי להחליף את האוטו במקום לתקן (אולי אפילו לשנתון ישן יותר).

האם יש דרך לעקוף את הבעיה המדוברת?? האם יש חשמלאי שכן יוכל להחליף רק חיישנים ולא מכלול שלם?? האם כיוון פרונט יכול לעזור?? האם הגיוני שרכיב בפיאט פונטו יעלה כ"כ הרבה כסף?!
אני אודה מאוד לעצה מכל מי שרק יכול לתת... אני אובד עצות...

רפי לין
23-06-09, 23:57
מכיוון שמדובר בהרבה כסף, אז תאם וגש אל איל נוימן ב"מעבדת רכב ממוחשב" שברח' ההגנה 30 א.ת חדש (מערב) ראשון לציון, טל' 03-9526162 או 052-6388234.
אתרו הנו www.vehicle-lab.net
רוב הסכויים שאצלו תחסוך כסף רב.
בהצלחה ובברכה - רפי לין :)

shachar
24-06-09, 00:00
1. לגבי פורום גראז' זהו פורום שהיה בגירסא הקודמת של האתר
הוא נועד למציאת מידע רב אך לא ניתן להוסיף בו תגובות (מה שניקרא read only )

2. לגבי ההגה אני לא מבין גדול אבל אני זוכר בזמנו שיחה שלי עם מכונאי במורשה פיאט בצפון שאמר לי שמכלול ההגה מחולק ל 3 חלקים ניפרדים שכל אחד בניפרד ניתן להחלפה:מנוע,מוט,וחלק שלישי שאני לא זוכר את שמו.
מחיר כל אחד מהחלקים נע בין 1000-2000 ש"ח. בדר"כ המנוע הוא זה ששובק חיים ראשון

לתגובה מקצועית יותר חכה למומחים האמיתיים :)

עריכה : רפי המומחה הגדול האמיתי הקדים אותי בזמן שכתבתי ,אז פעל לפי עצתו :)

amitbl
24-06-09, 00:26
תודה רבה לכם.
לקחתי לתשומת ליבי את העצה ויצרתי קשר עם איל דרך האתר שלו, ואתקשר אליו מחר אחה"צ (בתקווה שהוא ייצור איתי קשר קודם עם חדשות טובות שניתן לטפל בבעיה בדרך אלטרנטיבית?)

אני אעדכן אתכם בהתפתחויות.
בינתיים, אם יש למישהו עצה נוספת או שיכול לשתף ניסיון אישי שלו בבעיה דומה - אני אשמח אם תגיבו גם...

amitbl
01-07-09, 00:22
עדכון:

הגעתי אתמול בבוקר מעט לפני 11:00 למוסך של איל במיוחד מבאר-שבע. בחוץ חיכו 5 מכוניות שונות עם מכסה מנוע מורם. הוא אמר לי שאם האבחנה הראשונית הייתה נכונה החלפת המכלול עלולה לקחת יום עבודה שלם - כלומר שייתכן כי האוטו יהיה מוכן רק למחרת.

בסביבות 15:00 התקשרה אלי הפקידה שלו ואמרה שהם אבחנו את התקלה באמת כחיישני מומנט תקולים ושאכן יש להחליף מכלול במחיר שסוכם - אך שבגלל שהגעתי מרחוק הם עובדים במרץ ושישתדלו שהאוטו יהיה מוכן עד 17:00.

הגעתי אליהם ב17:10 ושם גיליתי 7 מכוניות עם מכסה מנוע מורם (כולל שלי), וטוסטוס אחד שמפורק לגרמים. מבין המכוניות שהיו שם נדמה לי שייתכן שהיו 2-3 שעוד היו שם לפני שהגעתי.
נאמר לי שהאוטו מוכן, הודיתי בנימוס, שילמתי, ונכנסתי לאוטו. לאחר ווידוא שכל מה שצריך להיות נמצא וששום דבר לא תקין (לאחר ניסיון רע מאוד מהעבר במוסך פחחות שלא אזכיר את שמו בבאר-שבע) הנעתי את הרכב ומיד הרגשתי שההגה נותן התנגדות שווה לסיבוב לשני הצדדים - שהרי מקודם היה "קל יותר" לסובב את ההגה שמאלה.
להגה כבר לא היו חיים משלו, לא הבחנתי ברעשים מוזרים מכיוון המנוע, וכל העסק תפקד נהדר.
עד כה מרגע התיקון לא נתקלתי בניתוקי ההגה החשמלי ואני מרוצה מאוד מכל החוויה.

תודה רבה לאיל שהיה מקצועי ואדיב מאוד, ואני בהחלט ממליץ עליו לכל מי שזקוק לעזרתו.

saar
01-07-09, 15:56
כמה שילמת לאיל נוימן?

amitbl
01-07-09, 16:56
בדיקה ואבחון + רכיב חלופי + פירוק + הרכבה + תכנות מחשב הגה + אחריות ל6 חודשים בנוגע לחיישני המומנט.
2340 ש"ח (2000 ש"ח פלוס מע"מ).


לצורך השוואה, במוסך מורשה רצו 5900 ש"ח על מכלול הגה חדש לפני מע"מ ולפני עבודה.
לאחר שביקשתי מכלול מפירוק בשביל להוזיל עלויות בעל המוסך אמר לי בהתפתלות שלא בטוח שהוא יצליח להשיג, אבל אם הוא ישיג הוא יימכר כנראה בסביבות 2200 ש"ח (לפני מע"מ ועבודה) וללא אחריות. אחרי שהתעקשתי איתו עוד הוא אמר שוב בהתפתלות שאם ורק אם הוא ישיג רכיב טוב הוא אולי יסכים לתת לי 3 חודשי אחריות.

עריכה: לא ברור לי אם מותר לפרסם את המחירים בתאכלס. אז מנהלי הפורום - אם אני עובר פה על החוקים תרגישו חופשיים למחוק את התגובה / לערוך לי אותה...

רקובי
01-07-09, 17:07
למה שלא תוכל לפרסם מחיר ? הפורום נועד לשיתוף מידע, וזה בדיוק מה שמצפים.

amitbl
03-07-09, 19:11
עדכון - התקלה חזרה.
כעת ההגה ננעל (בימים חמים במיוחד) ויש רעידות חזקות יותר דווקא כשההגה בסביבות החצי סיבוב ימינה (ולא שמאלה כמקודם).
אני אחזור אל איל ביום ראשון/שני ואעדכן אתכם בהתפתחויות.

תקלה אחת המעצבנות........

iz2
07-07-09, 23:52
מה קורה הייתיה בסוף ביום ראשון אצל אייל.?...

amitbl
13-07-09, 16:25
לא. אני סטודנט ובתחילת תקופת מבחנים. אין לי זמן לבזבז יום שלם על השיט הזה.
אני נוסע בינתיים עם התקלה. איל נתן לי חצי שנה אחריות על זה אז אני אגש אליו מתי שיהיה לי קצת זמן לנשום...


אל תדאג, אתם תקבלו עדכון ;-)

amitbl
20-07-09, 01:47
אז הגעתי היום ב10:30 בבוקר לראשל"צ ונחתי על איל בלי הראה מוקדמת.
לפני שהספקתי לומר "שלום אני עמית הייתי פה לפני שלושה שבועות לגבי מוט מומנט" הוא פונה אלי ואומר לי "היי מה שלומך. תזכיר לי, הגעת מבאר-שבע נכון? מומנט?"
כמובן שהייתי בהלם מהעובדה שהוא זוכר הכל לפרטי פרטים, כי דיברתי איתו פעם אחת בלבד בערך שלושה ימים אחרי התיקון (לפני שלושה שבועות) והתפלאתי עוד יותר כאשר הוא שלף מהמחסן שלו מוט מומנט ואמר לי שהמוט הזה מחכה לי עוד מאותו היום שדיברתי איתו.
הוא עזב כל מה שעשה באותו הרגע (והיו כמה רכבים עם מכסה מנוע מורם והוא היה מוצף בטלפונים כי המזכירה שלו לא הייתה שם היום), ביקש שאכניס את האוטו למוסך, וישר התחיל בדיאגנוסטיקה ממוחשבת.
תוך 5 דקות מהרגע שנכנסתי אליו, הוא אישר שאכן הבעיה עודנה בחיישני המומנט ואמר לי שהוא מתחיל לעבוד על האוטו עכשיו, ושיהיה מוכן עד סוף היום.
ב16:00 התקשרתי ונאמר לי שהאוטו מוכן.
הגעתי ב18:00 - הוא עדיין היה במוסך, לקחתי מפתחות, ראיתי שהכל תקין בפנים האוטו, הנעתי, ושיחקתי הרבה מאוד עם ההגה ולא נתקלתי בבעיה כלשהי או משהו חריג.
פעם קודמת פתחתי לעצמי עין כשישר אמרתי שזה תוקן - אז הפעם אני זהיר יותר, אבל יהיה מה שיהיה, אני חייב לציין שלמרות שנאלצתי לחזור לאייל פעמיים (בינתיים) בגלל אותה תקלה, השירות שקיבלתי בכל פעם היה בכמה רמות מעבר למה שאני מורגל לו במוסכים "רגילים"...

רפי לין
20-07-09, 12:48
תמיד מומלץ מאוד לתאם עם איל מראש כי חבל שהוא ישיב ריקם פני מישהוא כי הוא בדיוק עסוק או שיש לו פגישות ומחויבויות קודמות.
טוב מאוד שבמקרה זה הוא היה מסוגל לתת מענה מיידי וטוב.
שרות טוב, אמין ואחראי חשוב לכל מוצר שהוא.
בברכה - רפי לין :)

saar
20-07-09, 16:14
האם הוא גבה ממך כסף על הפעם השניה שהגעת?

אני לא אוהב בעלי מקצוע שצריכים לחזור אליהם על מנת לעשות עבודה חוזרת.

מה הוא אמר? החלקים ששמו לך בפעם הראשונה היו ברמה נמוכה או מה?

amitbl
21-07-09, 01:31
לא גבה בנוסף.
הדיאגנוסטיקה, העבודה של ההחלפה והרכיב הנוסף היו עליו...

הוא אמר שמוט מומנט זה מסוג הדברים שאי אפשר באמת לדעת אם הם תקינים ב100% או לא.
אם אני לא טועה אז הוא גם אמר באיזשהו שלב שהוא ייבא את זה מחו"ל ושיש לו עצמו אחריות על זה.

קשה לי להאמין שהוא ירכיב לי רכיב לא תקין באוטו כשהוא נותן לי חצי שנה אחריות עליו... זה סתם יוצר לו מלא עבודה אם אני נתקל בבעיות (ואם ראית את זה בפונטו - זה כרוך בפירוק לא פשוט של ההגה...)

אני נוטה להאמין לו, והאמת שהוא היה כ"כ נחמד ואדיב, שבסופו של דבר זה לא באמת משנה לי מה הוא הרכיב לי שם... העיקר שזה עובד עכשיו.