PDA

View Full Version : פירוק הדש בורד קומפלט לשם תיקון מאדה המזגן


Amit-IL
22-05-09, 19:44
היום נסעתי לתקן את המזגן, אני מזכיר כי בעת שרכשתי את הרכב לפני קצת יותר מחודשיים הצינור שיוצא מהמדחס ומתחבר בקיר האש למעבה הפנימי היה שבור,
בכל מקרה פירקתי את הצינור השבור מהמדחס ומקיר האש ורכשתי אחד מפירוק ב50ש"ח, הרכבתי אותו
החדרנו לחץ בעזרת מדחס חיצוני לבדוק בריחת לחץ עם שעון ואז התחלנו לחפש נזילות, מסתבר שיש בריחת לחץ רצינית מתחת לדש בורד או מהמעבה עצמו או מהשסתום שנמצא שם, בקיצור מחר בבוקר אני מתחיל בפרוייקט של פירוק הדש בורד בתקווה לסיים את זה לא יותר מיומיים (עד יום שני),
על הדרך כמובן אני יחליף גם את הרדיאטור הפנימי שגם ככה לא תקין וצינורותיו מגושרים בתא המנוע,
יש לי מפירוק גם מעבה פנימי, שסתום וכל מה שצריך למזגן וגם רדיאטור חימום, מה שנשאר זה לפרק ולהרכיב הכל, ככה שיש לפני הרבה מאד עבודה.
זו רק ההתחלה כי את מצב המדחס אני לא יודע ואולי אני אאלץ להחליף גם אותו.
אמרו לי שבפונטו שלי (מזגן מקורי) אין פילטר למזגן זה נכון?

אני ישתדל לצלם הרבה תמונות ואולי אעשה פרויקט לפירוק הדש בורד.

yair068
22-05-09, 19:56
מהיכן אתה בארץ ומהיכן אתה רוכש את החלקים.נדמה לי מהצפון
יש לי כמה חלקים שאני צריך לפונטו 60 מודל 2000

ארילו
23-05-09, 15:05
אמור להיות פילטר מזגן מתחת לפלסטיק טורפדו. העליתי לפה פעם הוראות איך להחליף אותו.

Amit-IL
28-05-09, 01:59
הדש בורד שלי פורק לגמרי מהרכב כולל הכל, כריות אויר, נתיכים, הגה, כל הקונקטורים אחד אחד סומנו עם סרט דביק שרשמתי עליו עם טוש לורד, כל הברגים והאומים סומנו והופרדו כדי לדעת בדיוק לאן להחזירם.
בקיצור אני מיום שבת באמצע הדרך אני מסיים לעבוד מאוחר ואין לי זמן להתפנות לרכב וגם כשאני מסיים לעבוד הפירוקייה כבר סגורה אז מחר אני ימשיך עם הפרוייקט ואצלם כמה תמונות שלא יכולתי
מטעמים של חוסר נוחות והתרכזות מחשבתית בעבודה שאני איני מכיר.

זה לא עבודה קשה או מסובכת סה"כ לוקחת הרבה מאד זמן דיוק ומחשבה מה צריך לפרק ומה לא,
הפירוק לקח לי 3 שעות של עבודה איטית עם סימון כל דבר ורצון להבין מה שייך למה, נראה בהרכבה כמה זמן יקח.

רפי לין
28-05-09, 13:51
החלק שאתה מתכוון אליו הוא מאדה (או מאייד) המזגן והמעבה נמצא בחזית המכונית צמוד לרדיאטור המנוע.
אזהרות:
1. רק לאחר הרכבת כל הדשבורד, לוח השעונים וכריות האויר אתה רשאי להפעיל את מתג ההצתה, כי אם הוא יופעל כשלוח השעונים ו/או כרית אויר מנותקים תירשם תקלה במחשב כריות האויר שניתן יהיה למוחקה אח"כ רק עם מחשב/סורק אבחון תקלות.
2. אני מקווה ששמת לב והסרת את גלגל ההגה כשגלגלי הרכב ישרים ושלא נגעת וסובבת את "סליל השעון" שבו מגעי כרית אויר נהג ולחצני הצופר. אם לא הקפדת על זאת, עלולים להקרע סלילי החוטים ב"סלילי השעון", נורת כרית אויר תידלק ו/או צופר הרכב לא יפעל ואז יש להחליף "סלסיל שעון" או את כל יחידת ידייות האורות/איתות/מגבים וזה יקר.
בהצלחה ובברכת חג שמח - רפי לין

Amit-IL
28-05-09, 20:45
נזהרתי מאד בפירוק השעון ויחידת ידיות המכוונים, את ההגה לא מסובך לכוון זה הדבר האחרון שמטריד אותי גם הפירוק הוא פשוט סה"כ 3 ברגי הלן של הכרית ואום מרכזי של גלגל ההגה.
היום אחרי העבודה הבאתי שתי יחידות של רדיאטור חימום ואת כל היחידה של המאייד הפנימי ללא המפוח ונגד המהירויות (200 ש"ח) ראיתי איך הוא פירק את היחידה מרכב לאחר תאונה, יש בערך חמישה ברגים בדופן קיר האש בתא המנוע ועוד שלושה ברגים בדופן הפנימית בדש בורד, אני מקווה לא להסתבך עם הכבלים שמזיזים את פתחי האיוורור ושמתחברים לשלושת הגלגלים בקונזולה המרכזית.

מחר אני יסע לכפר סמוך אלי לבדיקת לחץ למאייד, שני הרדיאטורים של החימום יעברו בדיקת לחץ מים במכון רדיאטורים(מקווה שאחד מהם תקין), אם הכל יהיה תקין אני יוכל להמשיך בפרוייקט.

הנורה של כרית האויר דולקת אצלי כבר כמעט חודשיים , כאשר החלפתי את כל הנורות בלוח השעונים ובקונזולה המרכזית (בוררי המהירויות ועוצמת המאורר) שכחתי לנתק את המינוס מהמצבר ומאז הנורה כאמור דלוקה קבוע, במוסך מורשה מבקשים 250 ש"ח לחיבור של 5 דקות בהגזמה למחשב וניתרול התקלה (רק לשם השוואה כל יח' המאייד הפנימי כולל הרדיאטור של החימום עלתה לי 200 ש"ח).
מה שבטוח שמאז למדתי משהו וכל פעם שאני מתעסק עם החשמל ברכב אני מנתק את המינוס,
ראיתי מדריך שהעלו לאתר שמאפס את המחשב של פונטו דור 1, אני יעשה ניסוי אולי זה יכבה את הנורה.
תמונות יועלו עוד היום.
אם יהיו לי שאלות ותהיות בהרכבה אני לא "יתבייש" לשאול כאן ולהייתיעץ,
רפי תודה וחג שמח.

Roi b.e
29-05-09, 17:45
האיתי רוצה לבקש עם האית יכול לעלות יותר תמונות וכיצד פירקת את הדש-בורד
כי אני לא הצלחתי לפרק..
בערך.. כמה ברגים עד שהוא יצא ?
ואגב עם אפשר תמונה של הרדיאטור הפנימי כולל איפה שהוא יושב... תודה..
ובהצלחה :)

Amit-IL
30-05-09, 01:27
היום המשכתי בביצוע הפרוייקט, אז קודם כל בבוקר נסעתי לאיש הרדיאטורים שלי ובדקתי את שני הרדיאטורים של החימום ושנייהם נמצאו לא תקינים, החלטתי שלא כדאי מפירוק לאור המצב של שלושת הרדיאטורים שברשותי וגם אם אני ימצא אחד תקין אז הוא יתחיל לנזול תוך מספר חודשים ואין לי חשק לחזור שוב על הפרוייקט הזה, הגעתי למסקנה שהכי בטוח במקרה הזה ללכת על אחד חדש, רכשתי אחד חדש תחליפי ב280 ש"ח והמשכתי למזגניסט שבדק את יחידת המאייד הפנימי שנמצא תקין,
כשחזרתי התחלתי לחבר את הרדיאטור הפנימי, את המפוח הפנימי עם נגד המהירויות העברתי צמות בדקתי שהכל כשורה וקבעתי את היחידה לרכב גם מצד קיר האש בתא המנוע וגם מצד הדש בורד,
הרכבתי את כל הכבלים לבוררי המהירויות ועוצמת החום/קור ובדקתי תקינותם בהחלפת מצבים שונים.

למחר הזמתי חבר שלי שכל חייו נמצא מתחת לדש בורדים בהרכבת אזעקות, סטריאו, ודיבוריות כדי שיעזור לי להלביש חזרה את הדש וישים עין שהכל חוזר למקום, מקווה לסיים ולנסוע חזרה למזגניסט כדי לעבור שוב בדיקת לחץ ומילוי גז.

תמונות קצת קשה לצלם כשעובדים לבד אבל צילמתי כמה תמונות ממהלך העבודה.
בנוסף גיליתי את הפילטר של המזגן (אני מזכיר שלי מקורי אין לי מושג איך זה בהרכבה מקומית) הוא יושב מתחת למכסה של מנועי המגבים והמכסה תפוס בעזרת כ10 ברגי פיליפס קטנים ופס גומי לאורך.

לבחור ששאל על פירוק הדש:
1.מעל פתחי האיוורור בקונזולה המרכזית ישנם שני ברגים.
2.מושכים את הגלגל האמצעי ומגלים בורג נוסף ועוד שני ברגים בפינות התחתונות
אולי יש עוד בורג או שנים נוספים אני לא ממש זוכר כשתתחיל לפרק תגלה אותם (כל הברגים עד כאן הם ברגי הלן בצבע שחור וקטנים באותה מידה כולם).
3.מתחת לכל מכסה רמקול מסתתר בורג.
4.באמצע הדש צמוד לשימשה הקידמית יש מלבן פלסטיק כשתסיר אותו בעזרת מברג שטוח תגלה בורג.
5.בכל פינה תחתונה (צמוד למפגש עם הדלתות) מסתתר בורג.
6.מצד ימין ושמאל של המאפרה יש בורג בכל צד
עד כאן כל הברגים הינם ראש הלן (לא זוכר מידה אולי 6-10 מ"מ)
.7 בתוך תא הכפפות בחלק העליון שלו יש מדף נפתח לשרות באיזור הריילים בחלק הימני תצטרך להכניס מוט מאריך עם בוקסה ראש 13 מ"מ האום נמצא ממש על קיר האש.
8.אותו בורג מצד שמאל אחרי הנתיכים תצטרך לפרק את בית הנתיכים וגם את המכסה שלו שתפוס באמצעות שני ברגי פיליפס קטנים אם אני לא טועה, בית הנתיכים מקובע בעזרת שני ברגים ראש 10 מ"מ.
לפני כל זה תצטרך לפרק את מוט ההגה, לא את כולו רק 4 ברגים ואז כל גלגל ההגה עם המוט ירדו על המושב של הנהג (אין צורך לפרק את ההגה עצמו).

yair068
30-05-09, 02:12
האם לדעתך צריך גם לפרק את הדש בשביל להחליף צמה כך נאמר לי האם נכון או שיש קיצור דרך.
לא נראה לי לפרק בניין שלם כזה

Amit-IL
30-05-09, 02:28
תתחיל עם פירוק הברגים הקטנים כמו שהסברתי אם אתה מבין למה אני מתכוון.
לא תוכל לראות אם לא תפרק ובטח שלא להכניס ידיים בכל מקום.
לפרק את הדש בורד בלבד זה באמת לא מסובך אם יש לך זמן וסבלנות.
כדי להחליף צמה תצטרך לעשות רק רבע מהעבודה שאני עושה וגם לא תצטרך לפרק כמו אצלי הכל.

Roi b.e
30-05-09, 18:32
אין מצב להחליף בשום דרך רדיאטור פנימי בלי לפרק את הדש בורד ?!??!?!

raanan_t
30-05-09, 18:47
אין שום דרך כזו. חייבית להוציא את כל היחידה המרכזית ולפרקה על שולחן העבודה. בכדי לפרק את כל היחידה המרכזית יש צורך בהסרה מלאה של הדשבורד.

makara - תודה על ההשקעה, זכית במקום של כבוד בשרשור המרוכז ;)

Amit-IL
30-05-09, 19:34
makara - תודה על ההשקעה, זכית במקום של כבוד בשרשור המרוכז ;)

טוב אז זהו הגעתי לסוף וקיבלתי אויר קר לפנים.
לאחר שעתיים עבודה בבוקר הכל חזר למקומו חוץ מהמערכת (HU) שתחכה להמשך השבוע,
תקלה יחידה שנשארה ותטופל עוד השבוע היא מנוף מעבר האויר בין הפתחים השונים (שימשה, פתחים מרכזיים, פתחים תחתוניים, פתחים צידיים) לא תקין כנראה הכבל בורח מהשרוול או משהו כזה, בנתיים קבעתי אותו ידנית לפתחים המרכזיים והצצתי מתחת לראות שיש גישה לטפל בזה ביחד עם המערכת,
הרכבתי פילטר למזגן תחליפי 80 ש"ח זה שהיה מורכב על הרכב היה מקורי ונראה שלא הוחלף מעולם.
בדרך למזגניסט בדקתי את כל הכפתורים והמכוונים והכל עובד כשורה, המזגניסט ביצע וואקום (20 דק')
וניקוי של פנים המערכת ולאחר מכן החדיר שמן ונוזל זרחן לשם מציאת נזילות (בריחות גז) אם יהיו במשך הימים הקרובים, מילא גז ונסעתי לשלום.
קניתי בנוסף שני פקקי גומי וסגרתי באמצעותם את שני פתחי הרדיאטור חימום בקיר האש, החלטתי לא לחברו עד שיגיע החורף, בנתיים שינוח.

לא בכל רכב צריך לפרק את כל הדש כדי לחלץ יחידת מיזוג או רדיאטור חימום, בפונטו כן, אפילו להגיע לשסתום של יחידת הקירור יש לפרק דש זו המציאות כל רכב עם היתרונות/חסרונות שלו

לבסוף הפרוייקט השתלם מחירים ועלויות ( העבודה עלי ):
יחידת קירור מפירוק 200 ש"ח.
רדיאטור חימום פנימי תחליפי חדש 280 ש"ח
פילטר למזגן 80 ש"ח.
טיפול אצל המזגניסט שכלל בדיקת תקינות יחידת הקירור לפני שהרכבתי את זו שקניתי מפירוק, וואקום, ניקוי מערכת, שימון המערכת, החדרת נוזל זרחן צהוב ומילוי גז, סה"כ 150 ש"ח.
אם יהיו נזילות, על העבודה אני ישלם הגז על חשבונו.

תמונה אחת לסיום ותמונה אחת של הג'אנטים המשומשים שרכשתי דרך אתר יד 2.

רק עכשיו שמתי לב שעשיתי ציטוט לתגובה מעליי, סוריי.

Roi b.e
30-05-09, 20:39
קבל צ'לש!
עבודה מעולה! סחתיין!
רציתי לדעת עוד דבר..
כרית אויר בשביל הנוסע... התקנת בעצמך?! או שהרכב נקנה ככה !?
ועם אין לי אחת כזואת אפשר לרכוש? ועם כן מה המחיר המשואר!?
ומה עלות העבודה או שזה מאוד פשוט !!?

yair068
30-05-09, 21:09
מוכר

פונטו S
30-05-09, 22:32
makara מה שלומך?
יש לי שאלה אלייך איזה שנה הרכב שלך?

Amit-IL
30-05-09, 23:28
קבל צ'לש!
עבודה מעולה! סחתיין!
רציתי לדעת עוד דבר..
כרית אויר בשביל הנוסע... התקנת בעצמך?! או שהרכב נקנה ככה !?
ועם אין לי אחת כזואת אפשר לרכוש? ועם כן מה המחיר המשואר!?
ומה עלות העבודה או שזה מאוד פשוט !!?

הרכב הגיע עם שתי כריות אויר אורגינליות מהחברה, זה חלק מהאיבזור הלא סטנדרתי בדגם שלי,
אני מאמין שניתן, אין לי מושג בחשמל רכב אך נראה לי שתצטרך להחליף לא מעט חלקים כולל את המוח של כריות האויר שיושב מתחת למאפרה ממש על הריצפה, צמות חוטים, דש בורד עם מקום לקיבוע הכרית הנוספת, ואולי מחשב רכב מתאים, בקיצור רד מזה.

חבל שנזכרת עכשיו אחרי שסיימתי להרכיב את הדש שלי בחזרה, בכיף הייתי מתחלף איתך בדש ונותן לך במתנה את הכרית הנוספת, אצלי בדש מתחת לכרית של הנוסע יש חור מלבני די גדול כך שאי אפשר להסיר את הכרית ללא עבודת פיבר מקצועית, בקיצור לא שווה ת'עבודה ועבורי הכרית סתם תופסת מקום בדש.

Roi b.e
01-06-09, 12:20
אין צורך לצטט את ההודעה מעליך

makara מאיפה אתה בארץ ??
ומאיפה כול הידע על פונטו..?
בכייף האיתי מחליף איתך דשבורד...