PDA

View Full Version : דיון בנושא - חשיבות הטרמוסטט בפיאט


saar
07-05-09, 23:55
שלום מכובדים,
רובנו יודעים כי מנועי פיאט מאוד רגישים להתחממות יתר, ועל כן החלטתי ליצור דיון בו אשמח לשמוע את דעותיכם היות והדעות ששמעתי ממקצוענים חלוקות:

דעה ראשונה אומרת שביטול טרמוסטט אומנם זולל קצת יותר דלק, אך עם זאת הוא עדיף, היות והמנוע מתקרר באופן שוטף, ובמנועי פיאט מוטב קריר מאשר חמים, וזמן התגובה של הנהג במקרה של תקלה במערכת קירור המנוע, הרבה יותר ארוך לשם מניעת נזק של התחממות יתר.

דעה שניה אומרת, שחייב שיהיה טרמוסטט פעיל, היות והמנוע עובד בצורה אופטימלית בטמפרטורת העבודה, עם זאת סטייה קלה או בעיה מינורית במערכת הקירור תקפיץ את חום המנוע, וזמן התגובה של הנהג הרבה יותר קצר למניעת נזק התחממות יתר.

לצורך הדיון אשמח לשמוע את דעותיכם, כאשר בואו ניקח בחשבון לצורך הדיון כי אין רדיאטור פנימי!

אשמח לשמוע אחת ולתמיד, האם עדיף לבטל את הטרמוסטט או לא. מה יותר בריא למנוע.

ido
08-05-09, 00:06
לא לבטל, פשוט להחליף אחת לכמה שצריך אפילו אם אין בעיה בטרמוסטט שווה להחליף בגלל מחירים זולים יחסית.

Amit-IL
08-05-09, 00:58
על הדרך כדאי גם לחבר את מאורר קירור המצנן שיפעל קבוע מרגע התנעת הרכב ועד הכיבוי
ועדיף על המהירות הגבוהה אם זו אופציה בדגם.

אפשר לחשוב שהרכב משמש כמונית מטאבה לחופי סיני.

אתמול נסעתי עם הרכב שלי הלוך חזור מכרמיאל דרך עפולה וכביש הבקעה למעלה אדומים (מהפניה ימינה בסוף כביש הבקעה לכיוון מעלה אדומים העליות חדות) בשעות שיא החום של הבקעה/גלבוע הרכב לא עבר את הרבע במחוג,
בהלוך עצרתי בעפולה לחצי שעה ולאחר מכן עצירה נוספת קלילה לתדלוק בבית השיטה ומשם ללא שום עצירה עד היעד,
בחזור נסעתי ללא עצירות כלל.

בכל מקרה סהר בגלל שאני בטוח שאתה שואל ברצינות לדעתי הפתרון הקל לטפל בבעיית חום מנוע הוא הוצאת הטרמוסטט.

upetar
08-05-09, 01:42
אפשר להוסיף (למי שלא מיתחבר לאוטו),איזה "יונית חום מנורה יבש".שבמיקרה הצורך יפעיל מנורה,זמזם,גג כמו במונית הכסף,והדמיון פרוע.(בתמונה,הרכבתי אחד כזה אצלי "שלא יהיו תרוצים").

רקובי
08-05-09, 02:45
לבטל טרמוסטט זה כמו לפרמט מחשב בעייתי. עוקף בעיה ופשוט לא נכון.
חבל לדון בזה, וזה שקול לביטול של רדיאטור חימום פנימי. (דולף? מחליפים, למרות שזה יקר)

בקיצור, אלא אם הרכב משמש אותך פרופר לנסיעות מא' לב' ולא משנה מה, אז אולי הפתרון של מעקפים כדאי - בכל מקרה אחר, עדיף לטפל. אין מה לעשות, מדובר ברכב.

מי שקונה פיאט, לא מצפה ליונדאי (אל תטעו, אני מעדיף את הפיאט) - שכנראה תיסע כל עוד דלקה בה, דבר מקביל לסוברו של פעם. אבל להגיד שאתה יודע יותר ממהנדסי הרכב, ולבצע מעקפים מיותרים - זה טיפשי. גם הוונטה שתעבוד כל הזמן זה טיפשי, למנוע יש אורך חיים מסויים, ואם יעבוד כל הזמן, הרי שימות בתוך שנתיים-שלוש, ואז מה הועילו חכמים?

בקיצור, הנקודה ברורה.

stio
08-05-09, 10:00
אסור בשום פנים ואופן לבטל תרמוסטט בשום רכב. אין שום הבדל בין פיאט ליצרן אחר.
לאחר ביטול התרמוסטט בנסיעה מהירה מד חום המנוע יישאר על אפס מעלות- גרוע מאוד, ולכן אסור בשום אופן לבטלו. במידה ויש תקלה במע' הקירור יש לטפל נקודתית.

אגב, יונדאי לא כזאת אמינה כמו שאתם חושבים.

kadosh1
08-05-09, 14:33
אני לא כזה מבין בזה אבל מה שאני עשיתי זה החלפתי תרמוסטט חדש ושמתי יוניט חום רגישה, המאוויר מתחיל לפעול כל פעם שחום המנוע מגיע ל85 מעלות ומורידה את חום המנוע ל67. מאז כבר חודש האוטו שלי לא מתחמם.

Amit-IL
09-05-09, 05:01
kadosh1 תוכל להסביר מהי יוניט רגישה, איפה קנית וכמה היא עולה וגם שם של חברה אם אתה זוכר?

דבר שני רק כדי להיות בטוח אתה מדבר על היוניט שמפעילה את מחוג שעון החום ברכב או ליוניט שמפעילה את מאורר הרדיאטור?

יוניט חום או יוניט מאורר?

ארילו
09-05-09, 14:54
הבעיה עם ביטול הטרמוסטט (בנוסף לעניין של מנוע פועל קר, הצטברות של פיח בחלקים שונים ונזק לממיר הקטליטי בגלל תערובת עשירה מדי) שזה לא פותר את הבעיה.

אולי בימים יחסית קרירים זה עוד בסדר, אבל אם תעמוד בפקק באמצע הקיץ - ביטול הטרמוסטט בעצם לא יתן לך כלום!

יותר מזה, אם לרכב יש בעיית התחממות ותעלה איתו עליות בקיץ (למשל לרמת הגולן דרך חמת גדר) האוטו עדיין יתחמם לך. (כשהמנוע חם מאוד הטרמוסטט בכל מקרה פתוח לחלוטין).

ככה שזה כמו לתת אקמול לחולה בדלקת ריאות. (יכול לתת לו הרגשה נפלאה לכמה שעות אבל עדיין המחלה קיימת).

כנ"ל לגבי חיבור המאוורר בצורה קבועה. בכל מקרה כשהאוטו חם המאוורר עובד.

kadosh1
09-05-09, 21:47
לא יודע בדיוק ,לא יודע מחיר או שם חברה המוסכניק שלי שם לי וככה הסביר לי עליה אני ישאל אותו איזה יוניט זאת באמת.