PDA

View Full Version : רעידות בהגה לאחר הרכבת ג'אנטים


Amit-IL
03-05-09, 02:34
החלתתי לפתוח את השאלה בת'רד חדש.

רכשתי בחול המועד פסח 4 ג'אנטים מגנזיום משומשים עם מרווח ברגים 100*4 (היו מורכבים על סקודה פליסיה),
הרכבתי עליהם 4 צמיגים חדשים, הג'אנטים עברו איזון והחלפתי את הברגים המקוריים
לברגים ארוכים יותר.
כאשר אני עובר בערך 100 ק"מ אני מתחיל להרגיש רעידות קלות בהגה,
אמרו לי שאני צריך טבעות פלסטיק שיושבות מאחורי כל ג'אנט ונקראים ספייסרים,
איפה ניתן לרכוש את הספייסרים והאם זה באמת פותר את הבעיה של הרעידות?
יש לציין שאני מחכה להרכבת הספייסרים לפני שאני ניגש לכיוון פרונט.
מי שמנוסה בעניין שיעזור בבקשה.


היום נסעתי למכון פרונט ועשו לי כיוון, לאחר הכיוון עדיין נשארו הרעידות אחרי 100 קמ"ש,
הבחור שעשה לי את הכיוון אמר לי שאם יש רעידות אחרי 100 קמ"ש אין קשר לכיוון פרונט אלא אך ורק
לבעיות בגלגל (מייסב, צמיגים, איזון, ספייסרים בג'אנטים), נסעתי לפנצ'ריה שכיוונו אותי אליה שמוכרת הרבה ג'אנטים מסגסוגת קלה הסברתי שם שיצאתי מכיוון פרונט ושאלתי לגבי הספייסרים מפלסטיק, מדד את הג'אנט עם קליבר אחרי שפירק אותו והרכב על ג'ק ואמר לי שסט של 4 ספייסרים מפלסטיק יעלו לי 150 ש"ח כולל איזון מחדש לג'אנטים והרכבה וטען שזה מה שיפתור את הבעיה של הרעידות.
מה דעתכם בקשר לספייסרים והאם זה באמת יפתור את בעיית הרעידות?
מה דעתכם למחיר עבור 4 טבעות פלסטיק (ספייסרים) איזון והרכבה?

Amit-IL
03-05-09, 13:17
היום הייתי אצל עוד פנצ'ריה הפעם בעכו שמוכרת ג'אנטים מגנזיום,
הסברתי לו על הרעידות מעל 100 קמ"ש והוא אמר לי בפירוש שהטבעות יפתרו את הבעיה,
לדגם ג'אנט שלי קשה למצוא ספייסרים הוא טוען והפנה אותי לחרט שיודע לחרוט/ליצר טבעות מפלסטיק, דיברתי איתו בטלפון וקבענו למחר, הוא גם זול ב50 ש"ח מהמקום הקודם וגם מכין לפי מידה.
אצל החרט אין פירוק איזון והרכבה, אני צריך לפרק ג'אנט אחד להרים את הרכב על ג'ק שלי אצלו בעסק, הוא מודד וחורט אותו מידה לכל הארבע ואני מרכיב לבד.

pompa
03-05-09, 15:40
ובמקום הקודם יש להם את ספייסרים שמתאימים לסוג הגאנט שלך?
בשביל 50 שקל שווה לך את כל ההתעסקות?
ואחרי ההרכבה מה עם האיזון?

saar
03-05-09, 16:24
החלפה מיידית להוספת ספייסרים, מייד באופן בהול!
מדובר במצב שהוא לא בטיחותי, היות והגלגל נשען על הברגים, לפיכך כל מאה קילומטר הברגים שם משתחררים ולכן יש רעידות.
הגלגל חייב לשבת על הטבעת ולהיות מחוזק עם הברגים, ולא לשבת על הברגים.
באופן מיידי להוסיף ספייסרים ושים לב עד שזה מבוצע שהברגים תמיד מחוזקים.

Amit-IL
03-05-09, 17:06
ובמקום הקודם יש להם את ספייסרים שמתאימים לסוג הגאנט שלך?
בשביל 50 שקל שווה לך את כל ההתעסקות?
ואחרי ההרכבה מה עם האיזון?

המקום הראשון שהייתי אצלו נתן לי רק הצעת מחיר את הספייסרים הוא צריך להזמין לי ולהמתין כשבוע
(לאיזור הצפון יש את הזמן שלו), איזון אני לא ממש צריך מפני שעשו לי כשהרכיבו את הצמיגים לפני פחות מחודש.

לסהר תודה על ההסבר מחר אני יגיע לחרט ואעדכן, הג'אנטים מברזל שהיו מורכבים באמת נכנסו בלחץ וישבו היטב גם ללא ארבעת הברגים, בקשר למידות מרווח הברגים בג'אנטים הבחור מהפנצ'ריה אמר שההבדל המיזערי במידה לא משנה אם הספייסרים ישבו טוב.

Amit-IL
05-05-09, 15:34
אתמול הייתי אצל החרט והוא יצר לי במו ידיו מחומר גלם פלסטיק
4 ספייסרים שהכין לפי מידה שלקח בעזרת קליבר.
בקיצור הבעיה לא נפתרה ועדין יש לי רעידות מעל 100 קמ"ש.
הצעדים הבאים שעולים לי במחשבה הם:
1.לפרק שני ג'אנטים ברזל מקוריים מפונטו ספייס של חבר ולבדוק אם עדיין יש רעידות,
2. במידה וישארו הרעידות (כמובן ברכב של החבר לא מורגשים רעידות כלל) אני יחליף מיסבים של הגלגלים הקדמיים.

אני מציין שגם עם הג'אנטים המקוריים מברזל שהיו מורכבים על הרכב שקניתי אותו היו לי רעידות אך עם זאת הג'אנטים היו עקומים וללא צמיגים תקינים או איזון.

למישהו יש עוד עצה או דעה כדי לשים קץ למסג'ים בידיים בזמן הנהיגה?

Amit-IL
11-05-09, 14:46
סוף סוף הבעיה נפתרה ואין לי רעידות.
כל ארבעת הג'אנטים עברו איזון מחדש אצל הפנצ'ריה שהחליפה לי את הצמיגים לפני כחודש,
כנראה שהמכונה שלו לא הייתה מאוזנת/מכויילת כמו שצריך,
ביקשתי ממנו לכייל את המכשיר לפני ביצוע האיזון, לאחר ביצוע האיזון נסעתי הלוך חזור לאיצטדיון ר"ג
והנסיעה ממש חלקה ונוחה ללא רעידות.

ביציאה מהחנייה (באיזור המוסכים) ראיתי סיאט פורה מודל 85 במצב לא רע בכלל בצבע תכלת נוסעת ואפילו דוהרת נהוגה בידי בחור צעיר.