PDA

View Full Version : הבדלי שמנים ויעילותם


yair068
01-04-09, 00:16
החלפתי שמן לפונטו שנת 2000 20-50 של דלקול.
בטורים גבוהים יש לי רעשים מהקרנק.
הומלץ להחליף לAGIP 10-60.האם כדאי להחליף כי לפני כן לא היו רעשים מהמנוע.
לא ידוע איזה שמן היה לפני כן(הוחלף מנוע).
האם זה יפתור את הבעיה?
בפורום דובר על AGIP 5-40 מהם ההבדלים בינם ומה כדאי וכן המלצה לפילטר שמן.
אם אפשר עלויות.
(אנסה מחר אצל סודאי)

gsk
01-04-09, 01:25
בדוק בספר הרכב שלך מה צמיגות השמן הדרושה. על פניו נראה שצמיגות 20-50 אינה מתאימה, מה גם שהתקנים בהם עומדים השמנים 20-50 הנמכרים בשוק אינם מתאימים לרכבים מודרניים.

לא יודע אם זה יפתור את בעיית הרעשים אבל יתכן שכן. אאל"ט צמיגות 10W-40 מתאימה, רכוש שמן לפחות חצי סינטטי. לדעתי שמן 10W-60 אינו נחוץ - מה גם שסוג זה נדיר ויקר יותר בדר"כ.

לגבי פילטר שמן - אין מה לחשוב הרבה - פילטר מקורי עולה כ- 30 ש"ח אין הרבה חסכון ברכישת חלופי.

raanan_t
01-04-09, 02:01
בטורים גבוהים יש לי רעשים מהקרנק.

כדאי לבחון את הנושא במוסך. רעשים מהקראנק נובעים בד"כ משחיקת המיסבים ויש לקחת בחשבון כי עלול להיגרם נזק לקראנק עצמו אם תמשיך לנסוע כאשר המיסבים שחוקים.
ייתכן והשימוש בצמיגות שמן שאינה מתאימה גורמת לרעש אך אני ממליץ בכל זאת להתייעץ עם המוסכניק החביב עלייך או להמתין לבעלי המקצוע שיתנו את חוות דעתם על הנושא, כאן בפורום.

ארילו
01-04-09, 10:44
למה 20-50????
השמן המומלץ לך הוא 10-40 חצי סנטטי לפחות.

ה-20-50 צמיגי מדי בטמפרטורות קרות. אחרי שתחליף בקש מהמכונאי שלך שיבדוק את הרעשים.

shachar
14-06-09, 13:25
שלום לכולם
אני זוכר שדיברו פה רבות על עניין השמנים בפונטו אבל לאחר חיפוש מעמיק וכניראה היעדר כותרות מתאימות לא מצאתי מספיק מידע בנושא ,

אני מעוניין להכניס השבוע את ה ELX לטיפול שנתי שיכלול כמובן החלפת שמן
כמדומני ב 3 הטיפולי האחרונים מולא בריכבי שמן 10W40 אינני יודע של איזו חברה
משיחות עם חברים ועובדים באוטו דיפו נאמר לי שמוסכים עובדים בדר"כ עם דלקול
שזה שמן ישראלי ובכך הם חוסכים עלויות יבוא וכו.. כמו כן נאמר לי שזה השמן הכי "זבל" שקיים בשוק

בנוסף, אני זוכר שמולא לי 2.8 ליטר שמן וסכום הגבייה היה 100 ש"ח !!
מסיור קל בסניף אוטו דיפו במפרץ חיפה גיליתי ש 4 ליטר דלקול 10W40 עולה במבצע 45 שקלים בלבד
פחות מחצי ממה שגובים במוסך המורשה, היה גם שמן של אמריקן איגל בסביבות 70+ ש"ח ל3.5 ליטר
והשמן האיכותי ביותר שהיה שם והומלץ ע"י המוכרים הוא של אג'יפ , שבמבצע של 99 ש"ח.
כלומר, 4 ליטר השמן האיכותי ביותר שם, עולה שם כמו ה 2.8 ליטר "זבל" ששמים לי במוסך.
שאלותי הם אלו :
1. האם ידוע לכם אם במורשי פיאט אכן משתמשים בדלקול ?
2. האם לאחר שימוש 5 שנים בשמן זה, כדאי לעבור לשמן אחר ?
3. האם מורשי פיאט "מרשים" להביא שמן מהבית ולמלא לי ? (שחלק מטיפול שנתי)
4. עוד המלצות מניסיונכם יתקבלו בברכה

תודה מראש
שחר

BentzZz
14-06-09, 14:30
לגבי ההחלפה אני חושב ויתקנו אותי חכמים יותר, שאפשר להחליף ואפילו מומלץ להחליף את השמן לשמן טוב יותר! וכשאני הלכתי למוסך עם חלפים לא הייתה להם בעיה להשתמש במה שאני הבאתי לגבות לי כסף רק על העבודה! (בטיפול הבא אני יגיע גם עם השמן).

raanan_t
14-06-09, 15:06
1. האם ידוע לכם אם במורשי פיאט אכן משתמשים בדלקול ?
אכן
2. האם לאחר שימוש 5 שנים בשמן זה, כדאי לעבור לשמן אחר ?
עדיף לעבור לשמן האיכותי ביותר שמתאים למנוע שלך.
3. האם מורשי פיאט "מרשים" להביא שמן מהבית ולמלא לי ? (שחלק מטיפול שנתי)
לפי מה שהבנתי, כן.
4. עוד המלצות מניסיונכם יתקבלו בברכה
אני משתמש ב-AGIP 5W40 סינטטי מלא. ניתן היה לחוש בהבדל בהחלפת השמנים הראשונה אך אני לא יודע אם זה נבע מהחלפת השמן או המעבר לצמיגות שונה.


בהצלחה.

Caveman
14-06-09, 16:45
תתקשר למוסך שלך לברר האם ניתן להביא עימך את השמן.
אתה יכול גם לבקש את השמן של הגרנדה פונטו שהוא עד כמה שידוע לי, 5W40 של AGIP.

shachar
14-06-09, 22:32
תודה לעונים

רענן - איזה הבדל חשת שעברת לצמיגות השמן הנ"ל ? ומה אתה מגדיר כשמן הטוב ביותר למנוע שלי ?

raanan_t
14-06-09, 23:58
היתה תחושה שלמנוע יותר קל להעלות בסל"ד ובכלל המנוע עבד נעים יותר.
קשה באמת למקד כי השינוי לא היה דרסטי ואולי אף היה פסיכולוגי ברמה כזו או אחרת. יתכן גם גם והחלפת השמן גרמה לתחושות הללו ללא תלות בצמיגות.

מה השמן הכי טוב למנוע שלך?! לא יודע.
אני כן יודע שה-AGIP נחשב לשמן מאוד איכותי ועל כך אין ספק. בטוחני שישנם שמנים הרבה יותר איכותיים אך השאלה היא "עד כמה רחוק צריך ללכת?!" גם ה-AGIP 5W40 מוגדר כ-OVERKILL לספייס 16V ע"י בעלי המקצוע שנתקלתי בהם.

shachar
15-06-09, 00:24
אתה יכול גם לבקש את השמן של הגרנדה פונטו שהוא עד כמה שידוע לי, 5W40 של AGIP.

זה אותו 5W40 שרענן משתמש ?
5W40 הוא בהכרח סינטטי מלא ?
גם של הגרנדה סינטטי מלא ?
המחיר שלו במורשים הוא כמו של ה 10W40 החצי סינטטי של דלקול ?

Caveman
15-06-09, 08:02
כן
כן, עד כמה שידוע לי באופן כללי
כן
לא, גבוה יותר הסתם.

shachar
15-06-09, 09:29
מעולה, תודה

raanan_t
15-06-09, 10:58
המחיר במורשה לפני שנה היה כ-215 ש"ח לארבעה ליטרים.
בכל מקרה, אינך חייב להצמד ל-AGIP, ישנם שמנים טובים נוספים. אנ זוכר שפיליפ השתמש בשמן אחר והיה מבסוט ממנו, חפש בשרשור הפלאש שהוא ביצע.

ברמה העקרונית אין קשר בין צמיגות השמן לבין היותו חצי סינטטי\מינרלי\סינטטי, אך בארצנו הקטנה לא נתקלתי ב-5W40 חצי סינטטי כמו שלא נתקלתי ב-10W40 סינטטי. למרות שאני בטוח שאם נחפש טוב נמצא.

shachar
15-06-09, 12:03
והדלקול הוא באמת זבל כמו שנאמר לי באייס ?

הסבירו לי על כל מיני רמות של שמן שקיימים SF ו LF (אולי אני טועה באותיות)
ואמרו לי שאיכות שמנים מדורגת ע"פ סימונים אלו.
הדלקול כמו שאמרו מדורג נמוך מאוד ואג'יפ שתי רמות איכות מעליו.
מישהו מתמצא פה בדרגות איכות אלו ומה הן אומרות ?

shachar
15-06-09, 21:36
שיטוט ברחבי הרשת העלה את הטבלה הבאה של ארגון ה API - american petroleum institute של דרגות שמנים

לעיונכם : http://www.api.org/certifications/engineoil/categories/upload/English_Oil_Guide.pdf

shachar
16-06-09, 16:17
למישהו יש ניסיון עם שמן של אמריקן איגל ? או של פרסטון ?
שניהם מדורגים ב API ברמה הגבוהה ביותר (SM) ושניהם חצי מהמחיר של דלקול במורשים

snufkin
16-06-09, 16:34
אני קניתי לאחרונה שמן של פרסטון 10W40 5L בערך ב-80 שח במבצע בהום סנטר. סך הכול אני מרוצה אבל אני לא ממש יודע למה לצפות. נראה שהוא עושה את העבודה. אם תבקש ממני לבדוק משהו ספציפי אני יוכל לענות לך תשובה יותר ספציפית.

ארילו
16-06-09, 16:57
אמריקן איגל זה מותג מדבקה שמיוצר במיוחד עבור ישראל. לא יודע אם לסמוך על מה שכתוב על המדבקה הזאת.

שמן בסיסי זה ליקווימולי למשל.

shachar
17-06-09, 10:24
אוקי תודה לכל העונים מחר הטיפול אז אבדוק לפני אם אכן הם משתמשים בדלקול בדרגה SJ
שאמורה להיות מיודעת למנועים מ 2001 ואם כן ארוץ לקנות שמן מדרגה SL/SM

Caveman
17-06-09, 18:04
למה לא לקנות את אחד השמנים שהמלצנו עליהם במקום מותגי השקר האלו?

shachar
17-06-09, 18:15
לא התכוונתי שאני אקנה את אחד משני האחרונים שהעלתי, אחרי התגובה של ארילו את אמריקן איגל וודאי לא אקנה, על פרסטון לא שמעתי חוו"ד ויש עוד לפחות 2-3 סוגים של שמן רק באוטו דיפו ומכיוון שאין לי חוו"ד עליהם, האג'יפ אכן האופציה המועדפת הוא מדרגת SM הגבוהה ביותר והוא עולה מפחות מהדלקול שמגיע בדרגת SJ הנמוכה המתאימה למנועים מ 2001 ומטה.

אגב, איך מוסכים מורשים , מרשים לעצמם להשתמש ברכבים מעל 2001 בשמן הזה שכאמור אינו מתאים למנוע ? בשביל מה הולכים למוסך מורשה ולא מוסך מדרכה ? בשביל שלא לקבל דברים כאלו, אני טועה ?

snufkin
17-06-09, 19:20
אני הגבתי לך לגבי פרסטון. אולי החוו"ד שלי לא הכי מקצועית אבל אני מוכן לבצע איזה בדיקה שתרצה בשביל לדעת יותר טוב לגבי שמן זה.

shachar
17-06-09, 23:08
תודה, רק שאין לי מושג איזה בדיקה אתה יכול לעשות מלבד תחושה שלך במעבר בין סוגי השמנים
וגם זה לא מדד הכי טוב מהסיבות שפירט רענן :)

רקובי
18-06-09, 03:50
אגב, איך מוסכים מורשים , מרשים לעצמם להשתמש ברכבים מעל 2001 בשמן הזה שכאמור אינו מתאים למנוע ? בשביל מה הולכים למוסך מורשה ולא מוסך מדרכה ? בשביל שלא לקבל דברים כאלו, אני טועה ?

התשובה בנויה מכמה סעיפים שכולם ביחד וכל אחד לחוד מהווים הסבר:

1. למוסך, כעסק ובהכללה גסה, לא אכפת מהלקוח, אלא מהרווח. יש יוצאים מהכלל, אבל הם מיעוט במציאות הישראלית. שמן פשוט יותר, עולה למוסך פחות, ואילו מחיר הטיפול הוא לרוב מחיר השוק. כלומר - הגדלת הרווח מתבצעת ע"ח הלקוח ואיכות הטיפול ברכב.

2. למרות שניתן להסיק מ-1 שעדיף למוסך "לחסוך" בכל סוג טיפול או חומר עזר, הרי שצריך לחסוך על חשבון הלקוח בצורה כזו שלא יגרם נזק מיידי, ו/או נזק שניתן יהיה לראות במוסך אחראי לנזק כזה, אם יגרם. לכן, מאוד הגיוני שההבדלים בשמנים אולי טומנים בחובם יתרונות, אך כנראה שלא מדובר בחסרונות שבולטים לעין, ובכל מקרה, החסרונות לא יבואו לידי ביטוי בתוך 3 החודשים שבהם ניתן לחזור למוסך ולדרוש אחריות...:-|

3. תודעת שרות לקויה, ויחסי אנוש גרועים המאפיינים את הישראלים כקבוצה (לא גולשי הפורום כמובן) גורמים לכך ש: א. המוסך לא יציע ללקוח אפשרויות שונות במחירים שונים, כי גם לו היה עושה זאת, הרי ש: ב. הישראלי הלקוח, היה בכל מקרה רואה כל נסיון של המוסך להציג מגוון אפשרויות לטיפול מסויים כנסיון לעשות עליו, הלקוח, קופה כי הלקוח הרי בסה"כ נוהג ברכב, ולא מכונאי, ו"אינו מבין בדברים כאלו"

gsk
18-06-09, 15:10
הערה. המבנה הבסיסי של מנוע הפונטו ספייס לא שונה במהלך שנות הייצור שלו 2000-2006 לכן אין בעייה למלא בשמן בתקן SJ גם פונטו ספיייסים מכל שנות הייצור. ככה שבמקרה הזה המוסך לא פעל מתוך רשלנות או חוסר מקצועיות.

shachar
18-06-09, 15:36
היום הייתי במוסך מורשה בצפון , לא משתמשים שמה בדלקול אלא בשמן של פז,בדרגת SL
ורשום עליו שהוא מיועד במיוחד לקיא (KIA) ופיאט.

ארילו
19-06-09, 00:52
לא התכוונתי שאני אקנה את אחד משני האחרונים שהעלתי, אחרי התגובה של ארילו את אמריקן איגל וודאי לא אקנה, על פרסטון לא שמעתי חוו"ד ויש עוד לפחות 2-3 סוגים של שמן רק באוטו דיפו ומכיוון שאין לי חוו"ד עליהם, האג'יפ אכן האופציה המועדפת הוא מדרגת SM הגבוהה ביותר והוא עולה מפחות מהדלקול שמגיע בדרגת SJ הנמוכה המתאימה למנועים מ 2001 ומטה.

אגב, איך מוסכים מורשים , מרשים לעצמם להשתמש ברכבים מעל 2001 בשמן הזה שכאמור אינו מתאים למנוע ? בשביל מה הולכים למוסך מורשה ולא מוסך מדרכה ? בשביל שלא לקבל דברים כאלו, אני טועה ?

הספייס אמורים להשתמש בשמן בדרגת SJ ומעלה. ככה שהמוסכים בעצם בסדר.