PDA

View Full Version : גז למזגן פונטו


shachar
26-03-09, 23:36
שלום לכולם
כאמור מדובר בפונטו דינאמיק 2005

לקראת הקיץ הקרב אני מעוניין להתחדש בגז למזגן הרכב ויש לי כמה שאלות :

המזגן כלל לא מקרר ומשמיע רעש (תסססססס..) ארוך שלא פוסק במקום זאת
בחיפוש בשרשורים אחרים מצאתי שמדובר בחוסר גז אז אני מניח שזו הבעייה
(ביוני ימלאו לריכבי 5 ומעולם לא מולא בו גז מחדש)

שאלתי היא : היכן ממלאים גז למזגן ? האם במוסך מורשה עושים זאת ?
אם כן, יש יתרון ללכת למלא במוסך מורשה ע"פ מישהו אחר? הרי זה רק גז ולא עניין טכני שמצריך מומחיות , או שאני טועה ?
האם ישנו הבדל גדול במחירים שבין מילוי במורשה לבין מילוי אצל מזגניסט ?

דובר פה פעם על זה שבמורשים ישנו מכשיר מיוחד שבאמצעותו יודעים בדיוק כמה למלא ולא בערך
אני טועה ?

בנוסף , אם לא במורשה , יש פה המצלצה על מישהו אחר באיזור הצפון שמבצע עבודה כזו ? (רפי ?)

תודה לעונים ושבת שלום
שחר

ido
26-03-09, 23:43
נוזל קרר למזגן אפשר למלא בכל מקום שמתעסק עם מזגנים לרכב ויש לו מכשיר לביצוע העבודה.
העבודה עצמה (של המכשיר) צריכה להערך כ- 30 דקות, שרוב הזמן המכשיר עושה את פעולת הוואקום (מוציא אוויר ממערכת המיזוג). במוסך מורשה יודעים במדוייק כמה גז להכניס בגלל שזה רשום להם אבל אני מאמין שגם בחוץ ידעו כמה לשים לפונטו. בדוק את הפרש המחירים בין מורשה ללא מורשה, אני לא מאמין שהוא יהיה כזה גבוה (המחירים הם בין 150-200 ש"ח) ותדאג שיבדקו נזילות.

Caveman
27-03-09, 00:09
אני מילאתי אצלי לא מזמן לאחר שהיה לי בערך 100 גרם מתוך ה 500 שצריך. מספר דקות, ממש לא חצי שעה, ע"י מכונה מיוחדת (שדגם הרכב שלי הופיע שם בין היתר).

לא חושב שצריך מורשה בשביל זה. ממליץ לך למלא את החומר עם הצבע. בצורה זו אם תגלה שוב חוסר גז לאחר תקופה קצרה, יהיה יותר קל לאתר את הדליפה.

ido
27-03-09, 00:35
אפשרי לעשות מספר דקות אם לא עושים וואקום כמו שצריך.
החומר עם הצבע זה שמן עם זרחן - השמן בשביל המדחס והזרחן בשביל לאתר נזילות עתידיות, בכל מקרה שמים אותו בטיפול במזגן.

Amit-IL
27-03-09, 00:43
אני מכיר מקום טוב, אמין, ומקצועי
נמצא באזוה"ת טירת הכרמל, בשישי צהריים ושבת הוא עובד ליד כרמיאל, אם אתה מגיע לאזור או שאתה מעוניין
שלח בפרטי,
גילוי נאות: אני ובעל המקום חברים

רפי לין
27-03-09, 04:27
גש אל צביקה המומחה למיזוג אויר אצל "אורי מלמד" שברח' יפו 100 חיפה, טל' ישיר אליו 04-8511917 או 04-8522462 ואתרם הנו www.urimelamed.ybay.co.il
בברכה - רפי לין :)

shachar
27-03-09, 09:39
תודה לעונים

מבירור טלפוני קצר מתברר שבמורשה בצפון רוצים 200 ש"ח לפני מע"מ
והיכן שרפי הפנה אותי רוצים 180 אחרי מע"מ כשבעל העסק טרח להזהיר אותי מגז סיני (מישהו שמע?)
כמובן שהוא אינו מחזיק "גז סיני",אלא מקורי בלבד ומבצע בדיקת נזילות חינם.

stio
27-03-09, 10:52
גש ל- "סמי מיזוג אוויר לרכב" במגידו. שירות מעולה, מעל כל הציפיות.

הייתי אצלו בקיץ שעבר למילוי גז באונו, לקח 15 דקות ו- 120 ש"ח.
יש לו מכונה עם שעונים שבאמצעותה הוא יכול לדעת כמה גז יש במערכת לפני המילוי, כמה למלא, וכמה אחרי מילוי.

הייתי אצלו גם בדצמבר 2007 לתיקון ברז חימום שדלף, הוא פירק חצי דשבורד במקצועיות רבה, הרכיב אותו חזרה בשניות (ידע איפה כל בורג ובורג נמצא) ולא היו קרישרושים אח"כ, כמובן התיקון היה לשביעות רצוני.

הפרטים שלו:
http://www.ipp.co.il/htm/Heb_BusinessInfo_14661_1_0_0.htm

shachar
27-03-09, 11:13
אכן המחיר 120 עדיין.
הוא טוען שקצת מוזר שברכב שנת 2005 המזגן כבר לא מקרר
הוא רוצה לבדוק את המערכת קירור עם "גלאי" שברשותו ולראות אם יש בעייה אחרת
הוא גם כבר החליט ש"ברכבים האלה" יש הרבה פעמים בעיה במעבה.

לי נשמע שלאחר כמעט 5 שנים (מיוני 2004) טיבעי שיהיה חסר גז לא ?

stio
27-03-09, 11:28
קודם כל שנת הייצור של הרכב שלך היא 2004. זה שרשום אצלך ברישיון 2005 זה ממש לא נכון, זאת היתה שיטה מוזרה ביותר שהיתה נהוגה עד כה.

המערכת הזאת היא מערכת סגורה ולא אמור להיעלם שם גז. חברת "פיאט" טוענת שיש בריחת גז "טבעית", אבל זה לדעתי בולשיט אחד גדול לכיסוי תחת של עיניני אחריות וכ'.

גם אני שהייתי שם נאמר לי שיש בעיות עם הפונטו ספייס וגם זכור לי שכתבתי על זה בעבר, הבעל מקצוע הזה החליף לפונטו HGT הצהובה שמסתובבת כאן (לא לאבארט' הצהובה אלא לרגילה) את רוב החלקים של מערכת מיזוג האוויר (כולל מדחס) בעלות של כ- 4000 ש"ח לאחר שהיא נהרסה.

אכן מדובר בבעל מקצוע מומחה ומקצועי, כל הרכבים של המשפחה שלנו ביקרו אצלו. אני משער שאותי הוא זוכר, תגיד לו פיאט אונו אדומה עם מזגן מקורי אולי הוא יזכור...

עריכה:
רק עכשיו שמתי לב לעיניין "גז סיני"...
זה נשמע לי מטופש ביותר!
זה הריי גז למזגן, זה לא נוזל כלשהו ולא חלק כלשהו. מעניין מאוד, פעם ראשונה אני שומע על דבר כזה.

Caveman
27-03-09, 15:44
לא נכון גיא.
מערכות סגורות קיימות רק בתיאוריה, או בשעורי פיזיקה בתיכון.
תמיד ישנם מקומות מהם הנוזל, גז, אנרגיה יכולה לברוח החוצה מהמערכת.

חיברת שסתום ממנו תוכל למלא גז למערכת? הנה נקודת בריחה אחת.
הצינור מתחבר למדחס? הנה עוד אחת.
להמשיך?

ido
27-03-09, 18:18
ברגע שלא מפעלים את המזגן לתקופה ממושכת (שבועיים ומעלה) "בורח" גז מהחיבורים השונים והגומיות שיש במקומות שונים. אז בוא נגיד שמספיק שלושה חורפים שבהם לא היה שימוש כמעט במזגן וכבר חסר לך 50%.

אפשר למנוע את התופעה כמעט לחלוטין (כל עוד אין נזילות) ע"י הפעלת המדחס כחצי שעה בשבוע (סה"כ) כל שבוע במשך השנה.

shachar
27-03-09, 22:46
עריכה:
רק עכשיו שמתי לב לעיניין "גז סיני"...
זה נשמע לי מטופש ביותר!
זה הריי גז למזגן, זה לא נוזל כלשהו ולא חלק כלשהו. מעניין מאוד, פעם ראשונה אני שומע על דבר כזה.

ע"פ דבריו של דניאל מקארספורום זו תופעה דווקא ידועה, אך גם בעלי העסק נמנעים ממנו כי
הוא גם גורם נזק למכשירים שלהם

stio
27-03-09, 23:34
כן, גם אני ראיתי את זה לפני כמה שעות. דווקא התפלאתי לתשובה כ"כ חד משמעית ומדוייקת מצד מנהל פורום, בד"כ התשובות שלהם משולבות בהעלבות.

בכל מקרה אם זה נכון מה שהוא אומר (ועדיין לא שמעתי על כך בחיים), אז סמי ממגידו לא משתמש ב "גז סיני", כי אני הייתי אצלנו מס' פעמים ולא קרה כלום למדחס ולא לשום דבר אחר.

אגב, שמזג האוויר הגשום וקר ששורר עכשיו לא יטעה אותך, שבוע הבא יהיה חם ואפילו על גבול השרב, ולכן הייתי מתקן את התקלה.

בהצלחה :-)

רקובי
28-03-09, 13:34
שלום לכולם,
אצלי כבר פעמיים מולא גז בערך באזור אפריל-מאי כי חסר גז באופן משמעותי.
השנה המצב לא שונה - אבל:
שאתם מדברים על מחירים באזור ה-150 ש"ח לוואקום + גז, שלהבנתי זו הפעולה הנכונה (משיכת כל הגז, ומילוי כמות מתאימה). לעומת הפעולה ה"פשוטה" יותר, שבה מחברים את הבלון למערכת, ובעת פעולת המזגן, נמשכת כמות מסויימת שאי אפשר בדיוק למדוד, מהבלון - עד שאחד השעונין מראה על הפרש לחצים סביר - וניתוק הבלון. זה עלה לי בכל שנה 150 ש"ח פלוס מינוס.

השאלה אם מישהו מכיר מקום במרכז שיעשה מילוי כזה במחיר של כ-150 ש"ח, ואולי גם יוסיף את הזרחן באותו כסף ?

ארילו
28-03-09, 13:57
תנסה לברר אצל אשר מיזוג אוויר. הוא נמצא בבני ברק.

אגב, באונו משתמשים בגז מסוג אחד (הגז הישן)
ובפונטו בגז החדש. הם שונים אחד מהשני בעלויות ובאופן המילוי.

Caveman
28-03-09, 17:08
במקום שאני מילאתי בו (מוסך של אבא של חבר קרוב), יש לו מכונה ממוחשבת, עם לדעתי, כל רכב שקיים כיום וב10 השנים האחרונות על הכביש.
המכונה יודעת בדיוק כמה גרם למלא, כמה זמן לעשות וואקום וכו'
כל מה שצריך זה ללחוץ על כפתור.

מדהים הטכנולוגיה הזו, מדהים.

raanan_t
28-03-09, 19:28
רקובי, אצל שמשון עושים וואקום גז.
לדעתי כל מורשה פיאט מתעסק עם הנושא הזה ויש להם את המכשור המתאים.

רפי לין
28-03-09, 20:42
כפי שנכתב קודם, מזגניסט מומחה לפיאט הנו "אשר מזגנים" שברח' הירדן 35 בני ברק (קרוב לצומת גהה), טל' 03-6183434 או 052-2549732 ותגיד לו שבקשתי עבורך מחיר התחשבותי.
בברכה - רפי לין :)

shachar
13-04-09, 10:01
גז מולא אצל בעל עסק בא"ת הישן של יוקנעם
מבצע מיוחד לחג: 100 ש"ח!!
המילוי נעשה בצורה מבוקרת ואלקטרונית באמצעות מכונה ייעודית
שעובדת ב 4 שלבים: מיחזור->וואקום->שימון->מילוי

המזגן חזר לקרר. נקווה שימשיך כך ושהעבודה באמת היתה טובה

stio
13-04-09, 10:43
לעולם, בשום מצב, גם אם זה אומר שאני אהיה תקוע עם הרכב בצד הדרך בחושך- לא אכנס לאיזור התעשיה לצורך תיקונים ברכב.
יש לי ניסיון שם עם כולם אחד אחד- בעלי מקצוע חאפרים, רמאים, שקרנים וגנבים ברמות פשוט מחרידות.

shachar
13-04-09, 10:51
מעניין מה שאתה אומר. כי נסענו לשמה שתי מכוניות למלא גז
(אני ואבא שלי) ולאחר מילוי גז המזגן של אבא שלי עדיין לא קירר
המערכת ניבדקה והיה צריך להחליף שסתום למדחס
השסתום הוחלף תמורת 250 ש"ח שבקארספורום אני קורא שהחליפו למישהי ב 800 לפני עבודה ומע"מ.

אז לא הבנתי מי גנב פה :) ?
בקיצור ניראה לי שאתה קצת מגזים , אם היתה לך בעייה עם ויקטור לפני 20-30 שנה זה לא אומר שדברים לא השתנו
אלא אם יש עוד סיפורים מרתקים

saar
13-04-09, 12:41
בואו נעשה סדר בדברים כי שוב מתבלבלות פה היוצרות.

שיעורי פיזיקה לא שיעורי פיזיקה, מערכת הקירור צריכה להיות אטומה לחלוטין, כן כן, במאה אחוז. זה שזו לא תמונת המצב המציאותית לא אומרת שהיא לא צריכה להיות אטומה. היא חייבת להיות אטומה ב 100 אחוז.
בעל מקצוע המתעסק עם מזגנים יודע שתורת המקצוע מחייבת בדיקת נזילה, טרם מילוי גז חדש. בדרך כלל הנזילות הן מתא המנוע, גומיות ושסתומים, הוונטילים, צינורות, מקומות חיבור של המדחס, מייבש, ומעבה. לעיתים גם מחיבור היוניט שעל המייבש.
במקרים חמורים בהם הנזילה היא בתוך תא הנוסע, ששם כבר העלות תקפוץ מחמת זה שצריך לפרק את הדש בורד.
כמובן במידה ונתגלתה נזילה מהמדחס עצמו, היא לא ניתנת לתיקון ועל כן מחליפים מדחס.
לאחר שנבדקה המערכת ותוקנו הנזילות ונמצאה אטומה לחלוטין, אז יש לבצע בדיקה, והיה בבדיקה נמצא על ידי שעון שאין לחץ במערכת והמערכת ריקה, יש לבצע וואקום ולאחר מכן הכנסת שמן וגז.
במידה ותוקנו הנזילות והמערכת אטומה, אך נמצא כי יש לחץ מסויים ויש כבר גז אך לא מספיק, אז אין לבצע וואקום, ואין לבצע שימון, אלא רק תוספת גז.
לעיתים בעלי מקצוע מתעצלים ולכן בוחרים באפשרות הראשונה, עושים כבר וואקום שימון וגז.
בעל מקצוע טוב ידע לאבחן בדיוק מה צריך לעשות, מה נורמלי ומה דורש בדיקה, והכי הכי חשוב, בדיקה יסודית של נזילות טרם הכנסת גז ושיחרור הלקוח.
לגבי גז סיני, מוכר, גז זול מאוד, אך בצפיפותו הוא שונה מהגז היקר, ועל כן דופק את המדחס.
וואקום שלא כהלכה ידפוק את המדחס גם כן, מילוי גז שלא באופן מקצועי ולא על פי שעונים, ידפוק גם כן את המדחס.
במערכת אטומה כפי שצריך להיות במזגן יכול לקרר שנים על גבי שנים, בואו ניקח לדוגמא את המקרר בבית, האם אנו מזמינים טכנאי למילוי גז כל שנתיים ???!!! לא, מפני ששם המערכת אטומה לחלוטין.
אותו הדבר ברכב, אם חסר קצת גז, סימן שיש נזילה, נזילה צריך לבדוק, בעל מקצוע אמין ומקצועי יעלה עליה תוך כמה דקות, והטיפול הוא בדרך כלל גרושים, גומי קרועה, שסתום דפוק. במקרים החמורים זה כבר מצריך חשיבה של כל אחד כפי שכתבתי למעלה.
לגבי חורף, כפי שכתב פה חבר פורום זה נכון, בחורף מומלץ להשתמש במזגן פעם בשבוע או בשבועיים, וזאת על מנת שהשמן לא יעמוד יותר מידי זמן, והכי חשוב שהמדחס יזוז וכך ישומן. אך שוב אני מדגיש, גם אם המזגן לא יפעל כל החורף, זה לא קשור לבריחת גז. הגז לא צריך לברוח נקודה.
כן המדחס צריך להיות בפעולה בחורף, וזאת על מנת שהוא ישאר משומן ולא יתקע ולא יזוז במקום, כמו כן שהלאגר שלו יסתובב והגומיה שלו תסתובב שלא יקובעו במקום וישארו משומנים. אך גז לא צריך לברוח. אצל בעל מקצוע מיקצועי זה גם יקרה, כל הפיאטים שהיו לי וגם הנוכחית היו להן נזילות, לאחר תיקון הנזילות, ביצוע וואקום , שימון והכנסת גז בפעם הראשונה, זהו , הן המשיכו לקרר שנים.

העיניין הוא שלבעל מקצועי יותר עדיף לדחוף ללקוח גז ובתוך כמה דקות לגבות ממנו 150 ש"ח ומעלה ולומר לו להתראות בידיעה שהוא יחזור עוד ארבעה חודשים, מאשר לשבת על הרכב שעה ולמצוא שיש נזילה מגומיה שעלותה היא שקל וחצי, ואז לשים גז. ולגבות את אותו המחיר בתוספת גומיה של שקל וחצי. ואז הלקוח לא יחזור יותר. בכלל זה הדגש על נזילות בבעלי המקצוע השונים הוא אינדיוידואלי. כמו כן, תזהרו ותשמרו, היום יש שיטה חדשה לבעלי מקצוע לרמות את הלקוח, אם הם רוצים לגנוב אותו, אז הם פשוט אומרים לו יש לך נזילה מהמדחס, כפי שכתבתי במקרה כזה חייבים החלפה של מדחס כי לא ניתן לתקן, ופה זה הכסף הגדול.
איך תדעו אם עובדים עליכם או לא??!! פשוט, את הנזילה אפשר לראות, בעל מקצוע יראה להם בדיוק איפה הנזילה, בדיוק איך הוא בודק את זה, אתם תראו בעיניים. כמו כן אתם תראו שהוא ממש יושב ובודק נזילות, ולא איזה אחד שבודק עם העין שלו, נהיה לי אדון סופר מן עם ראיה אקסטרה וויז'ן.

stio
13-04-09, 12:52
יש מלא סיפורים, על קצה המזלג:

פיאט 127 נכנסה לטיפול- חזרה כשהיא עולה באש.
פיאט 127 נכנסה לחשמלאי- חזרה שרוב הכלים שהיו בתא המטען נעלמו ועם לוח שעונים סדוק.
פיאט אונו נכנסה להחלפת תרמוסטט שהיה תפוס- במקום להחליפו ביטלו אותו, יחס ביזיוני וגם ייבשו אותי 4 שעות.
פיאט 127 נכנסה לתיקון של מנעול תא מטען שלא הגיב- המוסכניק: "הלך המנעול, 800 ש"ח". בפועל התקלה תוקנה אחרי שקניתי WD40 וריססתי פנימה.
פיאט 127 נכנסה לטיפול 10K- ויצאה עם בעיות התחממות, נתקענו בצומת יגור. המוסכניק: "זה לא אני".
אח"כ הכנסנו את הרכב למוסך לתיקון התקלה, בערב אני ואמי לוקחים את הצרור הרזרבי (וזה היה צרור צרור. לדלתות מפתח בנפרד, למיכל דלק מפתח משל עצמו, ולסוויץ מפתח נפרד) ויורדים למטה ברגל, כשמגיעים הרכב איננו. שואלים עסקים סמוכים לאן בדיוק נעלמה הפיאט ולאן נעלם המוסכניק, התשובה: "הוא נסע מפה עם רכב כסוף", כלומר עם הפיאט שלנו.

מה עוד היה? לא זוכר... אבל בנוב' 2000 שהרכב עלה באש בנתיב של פנייה שמאלה לקניון זה הספיק לנו, ואני, כשראיתי את הרכב עולה בלהבות בגלל רשלנות של המוסכניק שלא יודע כיצד לסגור פילטר דלק, כמעט איבדתי את השליטה. המוסכניק: "אהה, אופס, מצטער". הרכב תוקן ונצבע על חשבונו. היה מישהו עם פורד טרנזיט ששלף מטף כיבוי והנזק היה מזערי, אחרת אם הרכב היה מתפוצץ המוסכניק היה מצטער (מיכל דלק היה מלא!) אני זוכר את המחוג הקטן שהצביע בדיוק על: 1.

בקיצור כשאני עובר ליד המוסכים בדרכי למאפייה או לחנות של בן דוד שלי, אני תמיד מאט וצוחק על הקליינטים שנמצאים במוסכים האלה, ואם אמי יושבת לידי ברכב אני אומר לה: "פראיירים לא מתים. הם רק מתחלפים".

לפעמים אני רואה את המוסכניק ששרף לנו את ה- 127 רוכש חלקים בחנות של בן דוד שלי. הוא בקושי מדבר עם אמי, משפיל את המבט למטה, יודע שהוא צריך להתבייש על מה שעשה.

Caveman
13-04-09, 13:39
העניין הוא סער, שלפעמים יש צורך בגז ה"צבעוני" שיכול להקל מאוד על הזיהוי של מיקום הנזילה.
בכל מקרה, אם ישנה נזילה, ידרש מילוי גז, גם לאחר התיקון, או בלעדיו

saar
13-04-09, 14:45
קייבמן שים לב להפריד, יש גז שהוא יחסית חדש והוא מכוניות המודרניות, הוא גז בצבע ירוק. זה הגז.

לשים בגז שהוא שקוף צבע על מנת לזהות נזילות, הייתה שיטה נחמדה וחדשנית לפני שנים, ובאה להקל על בעלי המקצוע זיהוי של נזילה, העניין הוא שלא מעטים הסיפורים שגז שהוסף לו צבע דפק את המדחס.

בוא אנסח זאת אחרת, יש המון כלים לבעל מקצוע מיקצועי ואני מדגיש מקצועי לאתר נזילות, וזאת מבלי להוסיף לגז שמגיע שקוף צבע.
לגבי מילוי הגז ההערה שלך, ברור שמילוי גז נדרש לאחר תיקון, אז וואקום ושימון מחדש לא תמיד נדרשים, כפי שכתבתי בהודעתי.
למען הסר ספק, אם אין נזילה והמערכת אטומה, לא נדרש להוסיף גז נקודה. עד הפעם הבאה שיהיה חסר גז כתוצאה מנזילה, ואז שוב חוזר הגלגל, מזהים איפה, מתקנים ומכניסים גז.

Caveman
13-04-09, 15:17
ה"צבע" עליו אני מדבר מאפשר יחד עם שימוש בנורה אולטרה-סגולה לזהות את מקור הנזילה.

כמובן שכאשר המערכת תקינה ואין נזילות אין צורך להוסיף גז. אבל אז גם כל מטרת הדיון הולכת לאיבוד, שכן אין צורך לגשת לבצע תיקון לבעיה שאינה קיימת.

רפי לין
13-04-09, 15:47
יש כמה הבדלים בין מע' מזגן ברכב למזגן ביתי או מקרר שגורמים בכל זאת לדליפת גז קטנה ברכב.
דליפות קטנות דרך צנורות גומי (כעין חלחול דרך דופן הגומי), ממחברים שהם רבים ברכב, מאטם ציר המדחס ועוד.
אם לאחר כמה שנים יש חוסר קטן בגז מזגן ברכב, אז זה טבעי ורק צריך להוסיף את הכמות החסרה
(בשימוש עם מכונת מיחזור יעודית) ובדיוק לפי הוראות היצרן.
בברכת חג שמח - רפי לין :)

shachar
13-04-09, 15:54
לאחר כמעט 5 שנים על הכביש מילאתי גז בפעם הראשונה , נשמע לך איבוד גז סביר, רפי ?

ido
13-04-09, 16:00
חבר'ה, לפונטו למינהים, מי שרוצה יכול ליצור איתי קשר בפרטי כדי לעשות וואקום גז אצלי במקום העבודה (אור יהודה). גז עם שמן וזרחן (הנוזל לאיתור נזילות) בעזרת מכונה אלקטרונית.

saar
13-04-09, 16:05
שחר לאחר כל מה שנכתב אתה יכול להסיק את המסקנה לבדך, פעם ב 5 שנים להוסיף גז זה נורמלי לחלוטין.
עם זאת, היה צריך לבדוק כמה חסר גז שמילאו לך, אם היה חסר מעט אז נורמלי, אם היה חסר המון אז קרוב לודאי התחילה נזילה שיש לבדוק אותה לעומק.

בכל אופן, לא בוכים על חלב שנשפך, אתה אומר ששמו לך גז, רשום את התאריך בצד. המשך לקיץ שבא, ותראה מתי הפעם הבאה שהמזגן שוב יהיה ללא גז וככה תוכל להיות במעקב ולבדוק אם נורמלי או לא.

shachar
13-04-09, 16:27
סער, בפונטו במצב אופטימלי יש 550 גר' גז למיטב הבנתי
בבדיקה שנערכה לפני המילוי היה לי כ 150 גר' גז במערכת
מה שאומר ש 400 גר' "נעלמו" במהלך 5 שנים , כלומר, כ 80 גר' בשנה
וזו בדיוק שאלתי , אם זה מצב סביר או מצב שמצריך בדיקה מעמיקה יותר

student
13-04-09, 20:47
80 גרם לשנה, נשמע לי הרבה.

לרוב קראתי על 30-50 גרם לשנה.

אם הבדיקה נכונה ואמרת למזגניסט שהרכב בן 5 אז אני מופתע שהוא לא חשד בבעיה ולא ניסה למלא גם זרחן כדי לחפש דליפה.

stio
13-04-09, 21:13
אין לך על מה להיות מופתע, אני מכיר את המקום וגם את האנשים הפועלים כבר עשרות שנים.

מדובר באיזור צפוף מאוד עם הרבה לקוחות, והם לא מחפשים איך לתקן לשביעות רצון הלקוח, אלא איך לחלוב עוד ועוד כסף במינ' השקעה וזמן. הוא מילא לשחר ב- 100 ש"ח גז, וימלא כל קיץ גז ב- 100 ש"ח- עסק טוב. תוך 5 שנים רק ממנו הוא ירוויח 500 ש"ח, בעוד שאם הוא היה מתאמץ ומתקן אל הדליפה כמו בן אדם נורמלי, הוא אולי היה מרוויח 200 ש"ח, אך לא היה רואה לא את שחר ולא את הפונטו בשנים הקרובות.
במקרה עם הרכב השני לא היתה לו ברירה מכיוון שעוד במוסך המזגן לא קירר, אז מה הוא יעשה? תיקן בלית ברירה. אני מוכן להתערב שהגז בפונטו "ייעלם" הרבה יותר מהר מהרכב השני של אביו ששם תקלת הדליפה תוקנה כמו שצריך.

בד"כ המקומות האלו מלאים בנהגים חדשים ונשים שבד"כ (אני לא מכליל) אלו סוג האנשים שלא מבינים במכוניות ואז משחילים להם את האלמנט טוב טוב.

שומר נפשו ירחק. גם בשביל לרכוש פקק של ונטיל אני לא אכנס אליהם.

student
13-04-09, 21:23
אבל זו בדיוק השאלה - מי אמר בכלל שיש דליפה ?

אולי הוא סתם זרק לו מספר - 400 גרם. משהו בסגנון של - "מה מילאת לי 100 גרם גז ב- 100 ש"ח ? ". 400 גרם נשמע טוב יותר.
גם למזגניסט הזה יש "אינטרס" למצוא דליפה ולתקן אותה בהרבה יותר מ- 100 ש"ח.

כמה עולה קילו גז ( R134a ?) למזגניסט ? האם יתכן והוא מילא 400 גרם גז איכותי ב- 100 ש"ח ?. למרות שסביר שגז מאיכות נמוכה גורם נזק גם לרכב אבל גם לציוד של המזגניסט.

stio
13-04-09, 21:35
אם אין דליפה איך הגז נעלם עד כדי כך שלא היה קירור? זאת מערכת סגורה, אם כל הגז דולף בצורה כזאת שאין קירור יש לטפל בדליפה. חוץ מזה יש שם עינית שאפשר להציץ ולראות אם אין גז. יש בועות- אין גז. אין כלום- מיכל מלא.
ברכב מאמצע 2004 סיכוי אפסי שמדובר במדחס ושאר חלקים יקרים, אולי באיזה ונטיל שדולף וכ', סיכמו פה כבר בדיוק את האופציות.

גם אני עברתי את הנושא מצויין עם האונו, גם אני מילאתי ו"שכחתי", עד הקיץ הבא ואז יצאתי דביל, מכיוון שכל פעם ניגשתי למלא במקום לתקן את זה פעם אחת ולתמיד.

במקרר אצלך בבית כל כמה שנים אתה צריך למלא גז? היה לי מקרר של אמקור 25 שנה ולא מולא לו גז אפילו לא פעם אחת. מזגן של אלקו היי טק בבית משנת 2003 ללא מילוי גז אפילו לא פעם אחת. אופל קדט 88' של קרוב משפחה ללא מילוי גז כבר עשרות רבות של שנים, ורק לאחרונה היתה איזו דליפה ותיקנו (מדחס).

אם הגז נעלם פעם אחת הוא ייעלם שוב, השאלה מתי הוא ייעלם (לפי גודל הדליפה). שים לב שכמות הגז הנעלם לא נשארת זהה, אלא גודלת עם השנים, שוב, מניסיון.

בעל המקצוע השני שהפנתי אותו אליו ישר זיהה עוד בטלפון שקיימת בעיה, וישר רצה לבדוק את מערכת הקירור, מדובר בבן אדם זהב. שים לב לציטוט של שחר:

הוא טוען שקצת מוזר שברכב שנת 2005 המזגן כבר לא מקרר
הוא רוצה לבדוק את המערכת קירור עם "גלאי" שברשותו ולראות אם יש בעייה אחרת
הוא גם כבר החליט ש"ברכבים האלה" יש הרבה פעמים בעיה במעבה.

shachar
13-04-09, 21:37
סטודנט , עמדתי מולו , הוא לא מילא לי 400 גר' הוא מילא לי 550 גר' !!
התהליך הוא ממחושב ואלקטרוני וגלוי לכל. עמדתי לידו כל התהליך

ישנו מכשיר גדול אלקטרוני שפועל ב 4 שלבים: בשלב הראשון הוא מזהה כמה גז יש במזגן
ואז המספר מוצג על הצג (יצא קצת פחות מ 150 )
בשלב השני הגז הזה נישאב בוואקום (שוב תהליך אוטומטי ללא מגע יד אדם :) )
בשלב השלישי המכונה עוברת לשלב השימון
ובשלב הרביעי (והמהיר ביותר) ממולא הגז לאחר שבאמצעות שני כפתורי חיצים (למעלה ולמטה) בוחרים את כמות הגז הרצויה ע"פ דגם הרכב וע"ם חוברת מצורפת וממלאים

כל התהליך אורך כ 20 דקות

גיא טיפה דרמטי, הוא מדבר על דברים שקראו בפיאט 127 (להזכירכם הוריו מכרו אותה שהוא היה בערך בן 13) ).

פיאט 127 נכנסה לטיפול- חזרה כשהיא עולה באש.
פיאט 127 נכנסה לחשמלאי- חזרה שרוב הכלים שהיו בתא המטען נעלמו ועם לוח שעונים סדוק.
פיאט 127 נכנסה לתיקון של מנעול תא מטען שלא הגיב- המוסכניק: "הלך המנעול, 800 ש"ח". בפועל התקלה תוקנה אחרי שקניתי WD40 וריססתי פנימה.
פיאט 127 נכנסה לטיפול 10K- ויצאה עם בעיות התחממות, נתקענו בצומת יגור. המוסכניק: "זה לא אני".


והוא מכיר את בעלי העסק עשרות שנים (בהתחשב בזה שהוא בן 22 בערך :)
אין לך על מה להיות מופתע, אני מכיר את המקום וגם את האנשים הפועלים כבר עשרות שנים.
.

גיא אל תפגע אבל תהיה קצת פחות דרמטי : אם לא יהיה לי גז בעוד שנה תהיה בטוח שלא אכנס אליו שוב.
במקרה הגרוע זרקתי 100 ש"ח . במקרה הטוב מצאתי עוד בעל מקצוע שאני מרוצה ממנו ממש מתחת לבית .
בנוסף לויקטור (אהובך משכבר הימים ) שקניתי אצלו זוג יוקו A DRIVE טריים.

shachar
13-04-09, 21:45
במקרר אצלך בבית כל כמה שנים אתה צריך למלא גז? היה לי מקרר של אמקור 25 שנה ולא מולא לו גז אפילו לא פעם אחת. מזגן של אלקו היי טק בבית משנת 2003 ללא מילוי גז אפילו לא פעם אחת. :

מה קשור מקרר, רפי כבר ענה על זה :

יש כמה הבדלים בין מע' מזגן ברכב למזגן ביתי או מקרר שגורמים בכל זאת לדליפת גז קטנה ברכב.
דליפות קטנות דרך צנורות גומי (כעין חלחול דרך דופן הגומי), ממחברים שהם רבים ברכב, מאטם ציר המדחס ועוד.
אם לאחר כמה שנים יש חוסר קטן בגז מזגן ברכב, אז זה טבעי ורק צריך להוסיף את הכמות החסרה
(בשימוש עם מכונת מיחזור יעודית) ובדיוק לפי הוראות היצרן.
בברכת חג שמח - רפי לין :)

student
13-04-09, 22:16
http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=110745

זה לינק לדיון בנושא התנדפות טבעית של גז מזגן ברכב.

שורה תחתונה וסופית - גם בתנאים הכי הכי וותרניים לא סביר שאבדו 400 גרם גז תוך 5 שנים.

אם הבדיקה נכונה אז יש לך דליפת גז במערכת וכדאי ללכת למקום רציני שיאתר את הדליפה ויתן לך הצעת מחיר לתיקון.


אגב, מילאו 550 גרם אבל למעשה הוסיפו 400 גרם גז למה שהיה קודם, לגז שנשאב מהמערכת לפני ביצוע הוואקום.

shachar
13-04-09, 22:25
תודה סטודנט, קראתי

דניאל מדבר שם על דליפה של 5 גר' בשנה
כלומר הגז צריך להחזיק כ 15 שנה.. כלומר כל בעלי עסק המזגניסטים יכולים לפשוט את הרגל
כי אין להם עבודה

בכל אופן הבנתי את רוח הדברים, כניראה שישנה דליפה אצלי מאיפשהו

student
13-04-09, 22:33
כמעט כל הרכבים שנעים על כבישי הארץ יש להם מזגן. תקלות במערכת המורכבת הזו לא חסרות ולכן לא חסרים מזגניסטים.

דניאל הוא ד"ר לרכבים. יש לו ידע מדהים. אבל גם כבוד ליצחקי.
גם אם האמת איפשהו באמצע אז עדיין אתה צריך עכשיו, למעשה, לבקש המלצה על מזגניסט אמין!!! בצפון.

והזמן הוא עכשיו! לפני הקיץ שאז חצי עולם מגלה שהמזגן לא עובד.

stio
13-04-09, 22:37
טוב, לאחר מאבקים קשים עם מחשב האספנות שברשותי, חזרתי, אבל נראה לי שהוא קורס כל רגע. דווקא כתבתי תגובה גדולה ומפורטת והכל נמחק. אבל על קצה המזלג:

אומנם הייתי בן 13 כשנמכר הרכב, אבל גם אם הייתי בן 5 הייתי זוכר את אותו הרגע שעלה הרכב באש. מדובר בטראומה רצינית.

בעיניין המוסכים בא"ת זה לא נראה לי סביר שאני אגיע לשם עם האונו (שנה שעברה) ואמצא את עצמי מפרק את הרדיאטור מהרכב בעצמי, ואח"כ מפרק את הקליפסים שלו וכ' על שולחן העבודה של המוסכניק, עם הכלים של המוסכניק, רק כי הוא עסוק באלטרנטור של מגאן 2005 שהגיעה אחריי בשעתיים!

עשיתי לו חצי עבודה, אבל גם המחיר היה חצי מחיר. בקיצור, לא חסר סיפורים, אינני דרמטי.

saar
13-04-09, 23:35
שחר היקר,
כאשר אתה פותח שרשור ושואל שאלה, הייתי מצפה שתקשיב ותשמע את התשובה.
אם אתה יודע את כל התשובות בעצמך, אז אנא חסוך לנו את כל הטירדה ואמור לנו זאת כבר בהתחלה, כך השרשור שלך ישאר ריק, מבלי שאף אחד יטרח וישב וינסח באופן פשטני את התשובה ואת הדיאגנוזה ויתרום לך מהידע, משהו שלא חייב לתרום לך בכלל.

לגבי מה שרפי אמר, רפי ציין שבמקרר בבית, המערכת של מיזוג היא קטנה יותר, משמע , היא עם הרבה פחות מחברים וחיבורים וצינורות מאשר הרכב. עם זאת הוא פיספס את הנקודה שאני שוחחתי עליה.
אני אמרתי שכמו שלמקרר בבית לא מזמינים איש מקצועי על מנת שיוסיף גז כל שנתיים (היות והמערכת אטומה), כך גם ברכב אין להוסיף גז כל שנתיים (היות והמערכת צריכה להיות אטומה, גם אם היא מורכבת מיותר חלקים מאשר המערכת של המקרר, לא צריכה להיות נזילה). זה הכל, זו הדוגמא של המקרר. שם המערכת קטנה יותר, ברכב המערכת מורכבת מיותר חלקים, ולכן הסבירות שתהיה נזילה במערכת שמורכבת מיותר חלקים, היא גבוהה יותר. אין זה אומר שזה נורמלי, אין זה אומר שצריך לקבל את זה.
גז מתנדף באופן טבעי בין חמישה לעשרה גרם בשנה.
אתה מדבר על כמה מאות אצלך.
מצד שני אתה אומר שהוא הוסיף לך 400 גרם, עם זאת אתה ממשיך לומר שהמכונה שלו עשתה וואקום, משמע שאם היא עשתה וואקום, הריי שהיא רוקנה את ה 150 גרם שהיו. במקום הכניסה 400, משמע שניתן להסיק שעדיין חסר לך 150 גרם.
חשבון פשוט, בפונטו אצלך צריך להיות 550 גרם.
כמו שכתבתי לאחר שנתת תגובה, אני חוזר ואומר שוב. לא בוכים על חלב שנשפך, כתוב בצד את התאריך בו מילאת גז. וכעת המשך במעקב לראות מתי הפעם הבאה שתדרש שוב למלא גז.

shachar
13-04-09, 23:51
שחר היקר,
כאשר אתה פותח שרשור ושואל שאלה, הייתי מצפה שתקשיב ותשמע את התשובה.
אם אתה יודע את כל התשובות בעצמך, אז אנא חסוך לנו את כל הטירדה ואמור לנו זאת כבר בהתחלה, כך השרשור שלך ישאר ריק, מבלי שאף אחד יטרח וישב וינסח באופן פשטני את התשובה ואת הדיאגנוזה ויתרום לך מהידע, משהו שלא חייב לתרום לך בכלל.

לא יודע מאיפה הסקנת את המסקנה שאני לא מקשיב והנה ההוכחה :
תודה סטודנט, קראתי
בכל אופן הבנתי את רוח הדברים, כניראה שישנה דליפה אצלי מאיפשהו


מצד שני אתה אומר שהוא הוסיף לך 400 גרם, עם זאת אתה ממשיך לומר שהמכונה שלו עשתה וואקום, משמע שאם היא עשתה וואקום, הריי שהיא רוקנה את ה 150 גרם שהיו. במקום הכניסה 400, משמע שניתן להסיק שעדיין חסר לך 150 גרם.
חשבון פשוט, בפונטו אצלך צריך להיות 550 גרם.
.

שוב פעם בעייה בהבנת הניקרא שלך סער :

סטודנט , עמדתי מולו , הוא לא מילא לי 400 גר' הוא מילא לי 550 גר'
.


סער אני מאוד מעריך את העזרה שלך אבל אנא תדייק ואל תצא בהאשמות שווא . חג שמייח :)

Amit-IL
14-04-09, 00:50
כנראה מישהו פה שאף יותר מדי גז מזגנים
כי השירשור הזה מקפיא אותי, יצאתי להתחמם.

stio
14-04-09, 00:53
שחר, יכול להיות שעקב הקור פה בצפון בלילות, נכנסים חתולים לתוך התא מנוע ברכב שלך, שואפים את הגז ומתמסטלים. לא מזמן ראיתי פה חתולים שמתנהגים מוזר, יכול להיות שהגז שאתה מחפש נמצא אצלהם. :D

shachar
14-04-09, 11:24
תראה מה קרה לחתול הגינה הקבוע שלי :