stio
09-03-09, 13:26
אף פעם לא עיניין אותי במיוחד צריכת הדלק של הרכב, ולכן גם אף פעם לא טרחתי לבדוק צריכה מדוייקת כמו שצריך. אני ברגע שמד הדלק היה מראה על הרבע האחרון הייתי נכנס לתדלק מיכל מלא ושלום על ישראל. אבל מאז שיש לי את הרכב החדש אני שמתי לב לבעיה קטנה.
רובכם מכירים את הפיאט שהיתה אצלי בשנים האחרונות. כמו שמצויין בחתימה, מדובר היה בפיאט אונו מודל 93', ידנית, עם מנוע 1400 סמ"ק. מערכת הדלק היתה קרבורטור עם צ'וק ידני.
את האונו מכרתי באותו היום שקיבלתי את הרכב החדש: סקודה פאביה מודל 08', אוטומטית, עם מנוע 1600 סמ"ק.
אני שמתי לב כבר מאז שקיבלתי את הרכב לתופעה מאוד מוזרה, וחשבתי לעצמי בלב שזה לא יכול להיות בחיים, אבל כבר 5 חודשים שהרכב אצלי ואני מרגיש שאני צריך לכתוב על זה...
הפאביה פשוט לא צורכת דלק.
אמרו לי שבזמן תקופת ההרצה (1500 ק"מ ראשונים) צריכת הדלק גבוהה משמעותית. הבעיה היא שאני עדיין בתקופת ההרצה הזאת והרכב לא שותה דלק בכלל!
בשתי המכוניות (הפיאט והסקודה) אני נוסע/ נסעתי את אותו מסלול מידי יום. הרגלי הנהיגה היו רגועים תמיד ולא השתנו, כמות הק"מ השבועי לא שונתה, ושום דבר לא השתנה. למרות זאת עם האונו הייתי נכנס פעמיים בחודש לתחנת דלק וממלא מיכל מלא, ואילו בפאביה אני נכנס למעלה מחודש למלא דלק.
איך דבר כזה יכול לקרות?! זה נשמע הזוי!
לאונו היה מנוע 1400 בעל 8 שסתומים עם גיר ידני, ואילו לפאביה יש מנוע גדול יותר: 1600 בעל 16 שסתומים עם גיר אוטומט! לכאורה הפאביה היא זו שצריכה לצרוך יותר דלק. אני טועה?
אני מחזיק את הקבלה שקיבלתי מהתחנת דלק כשניגשתי בפעם האחרונה לתדלק בשירות עצמי. מילאתי מיכל מלא, שילמתי 152.52 ש"ח, נכנס שם 30.142 ליטרים (מתוך 45 סה"כ, היה קצת במיכל), וזה היה בכלל בתאריך 05/02/09 בשעה 17:17 אחה"צ. נכון לאתמול- יש עדיין חצי מיכל.
האונו היתה תקינה לחלוטין למען הסר ספק (עברה שיפוץ קרב' אצל צביקה בנתניה) ואף פעם לא היתה לי בעיה עם הקרב' באונו מאז ששופץ.
אז איך דבר כזה הגיוני? למי שאני מספר לו הוא אומר לי שאני הוזה! :sad:
הרעיון היחידי שעולה במוחי הוא שהייתכן שקרבורטור וצ'וק ידני הם בזבזניים משמעותית ממערכת הזרקת דלק ממוחשבת ומודרנית?
תודה לעונים...
רובכם מכירים את הפיאט שהיתה אצלי בשנים האחרונות. כמו שמצויין בחתימה, מדובר היה בפיאט אונו מודל 93', ידנית, עם מנוע 1400 סמ"ק. מערכת הדלק היתה קרבורטור עם צ'וק ידני.
את האונו מכרתי באותו היום שקיבלתי את הרכב החדש: סקודה פאביה מודל 08', אוטומטית, עם מנוע 1600 סמ"ק.
אני שמתי לב כבר מאז שקיבלתי את הרכב לתופעה מאוד מוזרה, וחשבתי לעצמי בלב שזה לא יכול להיות בחיים, אבל כבר 5 חודשים שהרכב אצלי ואני מרגיש שאני צריך לכתוב על זה...
הפאביה פשוט לא צורכת דלק.
אמרו לי שבזמן תקופת ההרצה (1500 ק"מ ראשונים) צריכת הדלק גבוהה משמעותית. הבעיה היא שאני עדיין בתקופת ההרצה הזאת והרכב לא שותה דלק בכלל!
בשתי המכוניות (הפיאט והסקודה) אני נוסע/ נסעתי את אותו מסלול מידי יום. הרגלי הנהיגה היו רגועים תמיד ולא השתנו, כמות הק"מ השבועי לא שונתה, ושום דבר לא השתנה. למרות זאת עם האונו הייתי נכנס פעמיים בחודש לתחנת דלק וממלא מיכל מלא, ואילו בפאביה אני נכנס למעלה מחודש למלא דלק.
איך דבר כזה יכול לקרות?! זה נשמע הזוי!
לאונו היה מנוע 1400 בעל 8 שסתומים עם גיר ידני, ואילו לפאביה יש מנוע גדול יותר: 1600 בעל 16 שסתומים עם גיר אוטומט! לכאורה הפאביה היא זו שצריכה לצרוך יותר דלק. אני טועה?
אני מחזיק את הקבלה שקיבלתי מהתחנת דלק כשניגשתי בפעם האחרונה לתדלק בשירות עצמי. מילאתי מיכל מלא, שילמתי 152.52 ש"ח, נכנס שם 30.142 ליטרים (מתוך 45 סה"כ, היה קצת במיכל), וזה היה בכלל בתאריך 05/02/09 בשעה 17:17 אחה"צ. נכון לאתמול- יש עדיין חצי מיכל.
האונו היתה תקינה לחלוטין למען הסר ספק (עברה שיפוץ קרב' אצל צביקה בנתניה) ואף פעם לא היתה לי בעיה עם הקרב' באונו מאז ששופץ.
אז איך דבר כזה הגיוני? למי שאני מספר לו הוא אומר לי שאני הוזה! :sad:
הרעיון היחידי שעולה במוחי הוא שהייתכן שקרבורטור וצ'וק ידני הם בזבזניים משמעותית ממערכת הזרקת דלק ממוחשבת ומודרנית?
תודה לעונים...