PDA

View Full Version : האם קרבורטור גורם לבזבוז דלק פי 2 ממערכת הזרקה ממוחשבת?


stio
09-03-09, 13:26
אף פעם לא עיניין אותי במיוחד צריכת הדלק של הרכב, ולכן גם אף פעם לא טרחתי לבדוק צריכה מדוייקת כמו שצריך. אני ברגע שמד הדלק היה מראה על הרבע האחרון הייתי נכנס לתדלק מיכל מלא ושלום על ישראל. אבל מאז שיש לי את הרכב החדש אני שמתי לב לבעיה קטנה.

רובכם מכירים את הפיאט שהיתה אצלי בשנים האחרונות. כמו שמצויין בחתימה, מדובר היה בפיאט אונו מודל 93', ידנית, עם מנוע 1400 סמ"ק. מערכת הדלק היתה קרבורטור עם צ'וק ידני.
את האונו מכרתי באותו היום שקיבלתי את הרכב החדש: סקודה פאביה מודל 08', אוטומטית, עם מנוע 1600 סמ"ק.

אני שמתי לב כבר מאז שקיבלתי את הרכב לתופעה מאוד מוזרה, וחשבתי לעצמי בלב שזה לא יכול להיות בחיים, אבל כבר 5 חודשים שהרכב אצלי ואני מרגיש שאני צריך לכתוב על זה...

הפאביה פשוט לא צורכת דלק.
אמרו לי שבזמן תקופת ההרצה (1500 ק"מ ראשונים) צריכת הדלק גבוהה משמעותית. הבעיה היא שאני עדיין בתקופת ההרצה הזאת והרכב לא שותה דלק בכלל!

בשתי המכוניות (הפיאט והסקודה) אני נוסע/ נסעתי את אותו מסלול מידי יום. הרגלי הנהיגה היו רגועים תמיד ולא השתנו, כמות הק"מ השבועי לא שונתה, ושום דבר לא השתנה. למרות זאת עם האונו הייתי נכנס פעמיים בחודש לתחנת דלק וממלא מיכל מלא, ואילו בפאביה אני נכנס למעלה מחודש למלא דלק.

איך דבר כזה יכול לקרות?! זה נשמע הזוי!
לאונו היה מנוע 1400 בעל 8 שסתומים עם גיר ידני, ואילו לפאביה יש מנוע גדול יותר: 1600 בעל 16 שסתומים עם גיר אוטומט! לכאורה הפאביה היא זו שצריכה לצרוך יותר דלק. אני טועה?

אני מחזיק את הקבלה שקיבלתי מהתחנת דלק כשניגשתי בפעם האחרונה לתדלק בשירות עצמי. מילאתי מיכל מלא, שילמתי 152.52 ש"ח, נכנס שם 30.142 ליטרים (מתוך 45 סה"כ, היה קצת במיכל), וזה היה בכלל בתאריך 05/02/09 בשעה 17:17 אחה"צ. נכון לאתמול- יש עדיין חצי מיכל.

האונו היתה תקינה לחלוטין למען הסר ספק (עברה שיפוץ קרב' אצל צביקה בנתניה) ואף פעם לא היתה לי בעיה עם הקרב' באונו מאז ששופץ.

אז איך דבר כזה הגיוני? למי שאני מספר לו הוא אומר לי שאני הוזה! :sad:
הרעיון היחידי שעולה במוחי הוא שהייתכן שקרבורטור וצ'וק ידני הם בזבזניים משמעותית ממערכת הזרקת דלק ממוחשבת ומודרנית?

תודה לעונים...

Ron_Dadon
09-03-09, 13:47
אני דיי בטוח שמערכת הזרקה מודרנית עם מנוע מודרני חסכונית יותר ממערכת קרבורטור ישנה ומנוע מיושן.
תוסיף לזה את הגיר האוטומט שלך שהוא בעל 6 הילוכים (משמע, השיוט שלך בסל"ד נמוך יותר מבאונו).
תוסיף לכך את העובדה שבעליות של יוקנעם לסקודה שלך הרבה יותר קל מאשר לאונו (הבערך 40 סוסים הנוספים עושים את שלהם) - ותמצא בכך היגיון רב.

שים לב שיש היום רכבים בעלי מנוע 1600, שהם חסכוניים יותר מרכבים ישנים בעלי מנועים קטנים יותר (דוגמא אחת שאני מכיר היא הסיויק).

ronald27
09-03-09, 13:53
שלום ידידי.

כיום אני לומד בחברת "בוש" ומימה שלמדתי עד היום על אזרקת דלק אבנתי כמה דברים.
למשל הקרב' אמור לאכול יותר לפי בדיקות של חברת "בוש" וזה ביגלל שקרב' הוא לא ממוחשב,
אזרקה יש לה מיחשוב של כמה דלק לאכניס לתוך הצילינדר.

ולקרב' אין הוא פשות שופך את הדלק בלי לדעת כמה, יש הרבה יתרונות באזרקה,
למשל שאתה נוסע בירידה לא ניכנס דלק לצילנדר רק אויר זה ביגלל שיש אזרקה,

וגם החיישן למדה קשור לאזרקה אחרי דחיסה של תערובת, הגזים יוצעים אל האגזוז והחיישן למדה
קולט איך היתה הדחיסה עם היתתה חדיסה טובה אז הוא אומר למחשב ניהול מנוע לסים את אותה
כמות הדלק ובקרב' אין את זה.

באזרקה יש חיישן שבודק עם נישאר כמות של דלק בצילינדר והוא מוסיף כמה שחסר זה גם חיסכון.

חוץ מיזה יש לך מנוע 1600 גם לי יש מנוע 1600 בפיאט ויש לי גם מאזדה 323 שנת 95 עם מנוע 1800 האוטו אוכל דלק חבל לך על הזמן האוטו אצל החברה והיא כול כמה ימים ממלה פול טנק.

האוטו שלך חדש אתה עליתה מי אונו לפביה ביום אחד לא עושים דבר כזה:D
יום טוב שיהיה :)

upetar
09-03-09, 15:07
קודם כול תפסיק ליסוע אחרי אוטובוסים (וליגנוב להם את העשן).ועכשיו ברצינות רכב מוזרק ,חדיש יותר ,מיתקדם יותר ,מדויק יותר ,ומזהם פחות.אוקי את ההפרש משלמים בטסט(בדיקות עשן)או סתם בדלק מזוהם,או סתם בנסיונות תיקון לא מוצלחים של מכונאים לא מיקצועים .כמו כול דבר חדש יותר ומיתקדם יותר גם יקר יותר.ואני אישית מבין יותר ,מתאים לי יותר,וממש לא סומך על המערכות המיתקדמות האלו.(סיפרתי פו פעם על הטסט האחרון, שבתור לבדיקת עשן יצאתי עים טסטר,סגרתי בורג אויר עד שהמנוע זייף, פתחתי קצת חזרה וקיבלתי הרבה מחמאות על המצב בבדיקה).גם שאני בסיני עים האוטו(ותמיד יש כלים)מגיעים אלי כול מני ילדים בוכים שהאוטו לא מניע.אים זה קרבורטור בשימחה אני עוזר, אבל רובם לצערנו פקינג הזרקה וצריכים ליגרור את האוטו "למחשב".טוב אני סרוט יכול להיות אבל במקומות שהיתי ודברים שעברתי,אני חייב להבין ולדעת ולהיות מסוגל להחלץ לבד.והכי הכי חשוב זה הסיפוק .איזה כף ,איזו הרגשה טובה זה להבין,לישלוט ,ולהרגיש את המנוע.כמו עכשיו למשל,אחרי שעשיתי ראש מנוע ו200ק"מ המנוע כמו חדש,אין טיפה אחת על הכביש ועובד(שעון שויצרי).

stio
09-03-09, 15:32
קודם כל תודה רבה לכולם על התשובות, אז אכן ההשערה שלי היתה נכונה...
האמת כשקיבלתי את הרכב במוסך של סקודה בצפון הנציג אמר שהרכב חסכוני, אז אמרתי לו שאני יודע דבר אחד: שהאונו יותר חסכונית- והצבעתי לו על האונו שעמדה שם לא רחוק.
הנציג (מדובר במנהל המוסך בכבודו ובעצמו) לא ענה לי והסתכל עליי כאילו נפלתי מהירח, עכשיו אני מבין שטעיתי. פאדיחה.

דלק מזוהם? למה הכוונה? אם הכוונה לדלק מהול גם אם תמלא אותו ברכב עם קרב' יהיה נזק למשאבה, לא?

בכל אופן למה הכוונה בבדיקות העשן? הבנתי שזו תוספת של עוד 20 ש"ח, לא? זה לא משמעותי.
מצידי שהרכב יזהם כמו שירצה, זה לא ממש אמור לעניין אותי...

raanan_t
09-03-09, 16:37
ישנו גם הבדל בנפח מיכל הדלק, לכן בכדי לעשות השוואה צריך לבדוק צריכת דלק ע"פ החישובים המקובלים.

אגב, משהו שהרבה אנשים לא יודעים:
רכבי הזרקה, בתנועה עם הילוך משולב ללא לחיצה על דוושת הגז ומעל סל"ד המינימום (בד"כ כ-1000 סל"ד) לא משתמשים כלל בדלק. לדוגמה: אתה בכל נוסע בירידה עם הילוך משולב וללא לחיצה על דוושת הגז. דוגמה נוספת היא נסיעה על 100 הילוך חמישי (הסל"ד יהיה סביב ה-2500), אתה עוזב את הדוושה כל עוד המנוע לא ירד מתחת למינימום הסל"ד אתה בעצם נוסע על אוויר נקי, ללא דלק.
הדבר הזה לכשעצמו מצמצם את צריכת הדלק משמעותית, בנהיגה "נכונה".

stio
09-03-09, 16:40
אני זוכר שבמעורפל היה רשום בספר רכב של האונו שהמיכל מכיל 45 ליטרים, בם בפאביה זה 45 ליטרים. מישהו יכול לאמת? כי משום מה תמיד היה נכנס באונו רק 35 ליטר בלחץ (אולי השאר אוויר?)

upetar
09-03-09, 16:41
אחרי שחילצתי ז'יפ של הבדואים עים מטילים ישראלים,שמשאבת הדלק היתה סתומה בחול וזיפה מהדלק בתחנות הדלק בסיני.לא היתי מתדלק אוטו מוזרק וממוחשב בדלק שמישתמשים שם,הרי טיפה מים או ליכלוך בדלק משגעת את המזרקים והמחשב ואת הטכנולוגיה המיתקדמת והמיותרת לדעתי.(אצלי אים דיזה נסתמת (עד שהקפה יהיה מוכן פו פו והאוטו שמיש).בטסט ,סגירת בורג אויר בקרבורטור עד שכימעט המנוע רועד מדי.גורמת לתערובת עניה מדי ולפחות זיהום CO והתוצאה בבדיקה "עובר".(אני יכול להיתגאות ולהגיד שאני הישראלי הראשון שעים דהשבו(קרבורטור כמובן)טילתי ונסעתי כ50000ק"מ בארופה במשך 6חודשים וחזרתי איתה לישראל.ולעיניננו,תידלקתי בכול מיני מקומות עים כול מה שהיה בפנים והמשכתי לדרכי.(אאאא סליחה,ניזכרתי.פגשתי את ראובן עים העמי8 שלו (קרבורטור כמובן)בנמל ביוון,וגם הוא חזר מטיול דומה והיה גם במזרח ארופה והדלק שם ז'יפה לאאלה.

ארילו
09-03-09, 18:26
לאונו יש מיכל של 35 ליטרים.
בפונטו זה 45.