התחבר

View Full Version : hgt - טיפול במוסך המרכזי חלקים ומחירים


BentzZz
22-02-09, 16:24
אז ככה הגיע אותו הזמן להכניס את האוטו ליישור קו טוטאלי של אחרי הקניה
(ולכפר על כל אותם דברים שהיד הקודמת הייתה קמצנית מדי כדי לעשות \ סתם להרגיש בטוח ולדעת שאת החלק הזה אתה לא צריך להחליף)
אז כפי שחלק מכם יודעים עברתי דירה לפני כשבוע וחצי ממושב נידח בעמק חפר (בין חדרה לנתניה) אל העיר הגדולה! (רמת השרון) משתי סיבות החלטתי עדיין לקחת את הרכב למוסך בנתניה
1. הם מאוד עזרו לי לפני הקניה והנחו אותי לגבי קניה נכונה של HGT
2. לא מכיר כלכך את המוסך בהרצליה \ ת"א (אבל אני אשמח לשמוע הצעות למוסכים ממולצים)\
אז לאחר השקמה ב6 בבוקר כדי לא להתקע בפקקים מצאתי את עצמי יושב על כביש 4 לכיוון צפון בפקק מרעננה עד בית ליד לחילופין ואז מבית ליד לנתניה ו... הגעתי
הגשתי למנהל המוסך את הרשימה שהכינותי מראש (טיימינג, תושבת עליונה, החלפת נוזל קירור ולבדוק מצב קלאץ - דוושה קשה, מפריד ממש בסוף וכשלוחצים על הדוושה יש מין קול שהייתי שמח להשמיע אותו אבל לכתוב אותו אני לא יודע נקרא לו "שריקה").
המתנתי בסבלנות לבדיקתו של מנהל המוסך כשהרכב היה על הליפט ונמסר לי כך:
טיימינג (אין לי כח לפרט) - כל הרצועות מותחנים וכו' וכו' 1800 ש"ח
תושבת מנוע עליונה 1094 ש"ח
עבודה 500 ש"ח
ושאר הדברים ידברו איתי בהמשך כי בנתיים הם לא יודעים מחירים אבל הם רוצים להתחיל לעבוד על האוטו.
בהמשך שיחת טלפון - קלאץ' 2000 ש"ח + - כולל עבודה כולל מע"מ
הא והרעש ה"שריקה" הזו הייתה השסתום לחץ
בנוסף עלה עניין הווריאטור שב50K "שופץ" (?) (הרכב היום ב114K)
חדש 3K משופץ 1.5K ונאמר לי שהוא התחיל להרעיש ובגלל זה צריך להחליף אותו (?) הרעש הוא רעש דיזל ב3-5 שניות הראשונות שלאחר ההתנעה ולאחר מכן הרעש חודל כמו כן בזמן שנותנים גז כשהמכסה מנוע מורם שומעים את הרעש דיזל הזה דיי חלש.
תגובות יתקבלו בברכה! כמו כן אם אפשר לקבל חוו"ד מבעלי הHGT שמטפלים באזור המרכז על המוסכים שלכם.
יום טוב ושבוע טוב לכולם

שחרון
22-02-09, 18:00
המחירים הגיוניים. רק הוריאטור אם אתה עושה אותו עם הטיימיניג אז הוא צריך לעלות זול יותר.


שחרון

saar
22-02-09, 18:10
מה עם משאבת מים, אם עושים טיימינג שיבדקו אותה,
מה לגבי פקקי מים ומחזירי שמן מאחורי הגיר, אם עושים קלאץ' להחליף אותם. גרושים, כי עבודה גם ככה לוקחים על הקלאץ',
מה לגבי מחזירי שמן בצד טיימינג שיחליפו אותם.
המחירים נשמעים לי גבוהים, האם מדובר במוסך מורשה פיאט? אם כן, אז בסדר. אם לא , אז במוסך מורשה כמדומני לא היה פער כזה עצום!

BentzZz
22-02-09, 18:17
המוסך הוא המוסך המרכזי של פיאט בנתניה אי לכך ובהתאם לזאת לא ציפיתי למחירים זולים במיוחד אבל בגלל שהרכב טופל כבר 8 שנים ברציפות במוסכים מרכזיים בלבד הייתי מוכן להשקיע את העוד כמה מאות שקלים ולקבל חלקים ממקוריים, טיפול מאנשים שמכירים את הרכב והמשך רציף של הטיפולים במחשב המרכזי
מחר הם יעבדו על הקלאץ' (הוא מגיע רק מחר) אז אני ישאל אותם על החלקים הנ"ל
תודה

KoF-sHeLeG
22-02-09, 18:37
המחיר של הוריאטור נראה לי מוגזם לגמרי. לי בזמנו במרכזי הוא עלה 2000 ש"ח (לא כולל מע"מ) ואת העבודה הם חישבו ביחד עם הטיפול בטיימינג.

מה שכן, אין לך יותר מדי סיבה להימשך למוסך המרכזי בת"א. החוויות שלי מהם לא הכי נעימות. אני אישית מעריך שאת הטיפול הבא אני אעשה במקום אחר (שמשון ביהוד או התלתן בפ"ת).

רפי לין
22-02-09, 19:26
נא מסור במוסך (שחר) שבנתניה ד"ש ממני לאריה ולזאב ושבקשתי שיסייעו לך.
בברכה - רפי לין :)

Caveman
22-02-09, 19:29
נתחיל מהוריאטור, כי זה העיקר כאן.
כדאי מאוד ורצוי להחליפו בעת החלפת רצועת הטיימינג, באם הוחלט להחליף. זה חוסך עלויות עבודה. אם צריך להחליפו? זה כבר תלוי במצבו. וריאטור גמור לא יגרום נזק למנוע, זה קודם כל. שנית כל, אם הוא רק מרעיש, לדעתי אין סיבה להחליפו. אם הוא מראה סימפטומים שדומים למצמד מחליק, כדאי להחליף. את זה יכולת לדעת אם היית מריץ חיפוש.
המחיר שקיבלת מעט יקר לדעתי. לא לקנות משופץ, או את ערכת השיפוץ, זה לא באמת עוזר.

לגבי שאר הדברים, נשמע סביר. אני שילמתי על מצמד חדש כולל הכל 1800 ש"ח, במרכזי ברמת החיל. אני בניגוד לאנשים אחרים מרוצה מהשירות הטוב והאדיב שם.

תושבת המנוע העליונה פגומה? מה מצבן של התחתונה וזו של הגיר?

מה לגבי מצתים? בלמים? נוזלים למינהם? (שמן מנוע, נוזל בלמים, נוזל קירור) מתי הוחלפו? מה מצבם?
פילטר אויר ופילטר מזגן לדעתי כדאי להחליף אחת לטיפול (שנה או 10K, המוקדם מבינהם)
פילטר שמן להחליף כאשר מחליפים שמן. אני מחליף אחת לטיפול (שנה או 10K, המוקדם מבינהם) שמן + פילטר
מה מצב חיפוי סעפת הפליטה?
ניקוי בית מצערת נעשה בזמן האחרון? (אתה יכול לבצע בעצמך, יש מדריך בדביק)

ללא קשר למוסך, מה מצבם של הצמיגים? האם יש צורך בכיוון פרונט ואיזון גלגלים?

ונסיים בזה, שלעולם, לעולם, אל תיתן למכונאי להתחיל לעבוד בלי הערכה על מחיר הטיפול. זה כמובן על דברים שידועים מראש.
למשל, אני בטיפול האחרון ידעתי מראש שאני עתיד להחליף את X,Y ו Z וידעתי כמה הם עולים עוד לפני שהרכב נכנס למוסך. אם פתאום שמו לב שהחיפוי של סעפת הפליטה שבור למשל, זה מן הסתם לא יכול לעלות לפני הטיפול.

BentzZz
23-02-09, 08:53
רפי הד"ש ימסר אין בעיה
וככה נעשה טיפול בסיסי לפני 4K בו החליפו שמנים פלאגים פילטרים אויר שמן וכו נוזל קירור החלפתי עכשיו בטיפול נוכחי וכיוון פרונט נמסר לי בבדיקה כי צריך לעשות אבל לפי דעתי זה משהו שאפשר לחסוך בו (לא לעשות במוסך המרכזי, אם הם עושים בכלל, וללכת למישהו שמתמחה בכיווני פרונט , יותר זול ויותר טוב)
כל המחירים שפרסמתי הם לפני הנחה ברגע שאני ידע הכל אני יפרסם שוב את המחירים

פיליפ
23-02-09, 12:11
גל מחיר הווריאטור הגיוני, במוסך המרכזי בב"ש נקבו במחיר של 3.5K ללא מע"מ ועבודה. המחיר עלה מאז שעשית.

שיפוץ הווריאטור לא שווה כלום, אם כבר אז מחליפים בלבד אבל כמו שגדעון אמר, ווריאטור מרעיש לא גורם נזק, מי כמוני יודע, אצלי הוא מרעיש די חזק.

BentzZz
23-02-09, 14:30
לגבי הווריאטור מי שרוצה/צריך להחליף אני יכול לארגן לו מחיר מארץ המחירים מה שנקרא...(חדש! לא משופץ , במוסך המרכזי!!!) פרטים נוספים בשבוע הבא מתעניינים - פרטי, אז סיימנו את הטיפול ואני התאהבתי באוטו מחדש כל פיפס שהיה תיקנו אחרי התשלום הלכתי מיד למכון פרונטים וכיוונתי אותו, דרך אגב לבעלי הHGT שיצא לכוון השיפוע הוא באמת -מינוס 1.3 בסטייה של עד 30 מעלות? (בפונטו הרגילות מינוס 0.5) בכל מקרה קיבלתי שיעור בכיוון פרונט מבעל המכון.
האוטו נוסע נהדר!! קלאץ חלקקק! גיר חלק!! הכל שקט פתאום ! וגם הכיס התרוקן [COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR]
בכל מקרה אם תוכלו לכוון אותי לשרשור \ הדרכה קצרה על איך להחליף נורה בצורה הנוחה ביותר בHGT או שזה כזה צפוף בכל הפונטואים אני ישמח! (נשמע כמו כוסית אבל תשמעו זה מסובך!! לא הצלחתי להוציא את הכיסוי של הנורה זה צפוף ואני התברכתי בידיים....)

Caveman
23-02-09, 19:11
א. איזו נורה?
ב. כמובן שכיוון פרונט מבצעים במכון פרונטים. רוב המוסכים לא מבצעים את זה אצלהם.
ג. מה נעשה בטיפול בסופו של דבר?

BentzZz
23-02-09, 23:12
א. נורת אור דרך - הוחלפו שתיהן כבר בנורות עם אור בהיר וחזק יותר לבן
ב. אני יודע ולכן לקחתי את הרכב למוסך שעושה פרונטים
ג. הרשימה ארוכה אני יקצר קצת :
נתחיל מהכבד לקל - טיימינג מלא כולל מותחנים כל הרצועות וכו', תושבת מנוע עליונה כמו כן נבדקו התושבות האחרות והן במצב טוב מאוד, קלאץ' חדש (מקורי) ועוד איזה מוט בגיר שגרם להעברת הילוכים שלי להיות קשה נורא ועכשיו הכל עובר כמו חמאה!, בדרך בדקו את המשאבת מים היא בסדר גמור והחליפו כמה מחזירי שמן בגיר + אטמים שונים ומשונים למינייהם, כיבוי נורת כרית אויר שדלקה, החלפת נוזל קירור ברדיאטור (פראפלו).