PDA

View Full Version : בעייה עם האורות בHGT


זאב-ב
19-02-09, 17:15
שלום לכולם
יש לי בעיה כבר תקופה דיי ארוכה עם הפנסים האחוריים שלי הרכב ניסיתי כמה פיתרונות וכלום לא עזר
ואני ממש לא רוצה להכניס את הרכב למוסך מורשה של פיאט פה באיזור הצפון כי על רמת העבודה שלהם כבר כולם יודעים פה בפורום (זוועה) אז אני מקווה שמישהוא יוכל לעזור לי
אז הבעיה היא כזאת:
בכל פעם שני לוחץ על הברקס נידלקות לי הבקליות של הרכב באופן קבוע כלומר הן לא מהבהבות כמו כש מאותטים לפני פניה. ובנוסף נידלקת לי נורת התקלה של האורות וכאשר אני עוזב את הברקס זה ניכבה (בדקתי ואפילו החלפתי את כל נורות הברקס) ולא עזר כלום
ובנוסף מידיי פעם בפעם אותן הבקליות ניתקעות לי דולקות באופן קבוע כאשר אני סוגר את הרכב עם האזעקה ולפעמים גם כאשר אני סתאם מניע את הרכב ומדליק אורות
אם מישהוא ניתקל בזה יודע מה הפיתרון יכול לעזור לי אני אודה לו מאוד

תודה מראש

נ.ב
מיצטער על שגיאות הכתיב

BentzZz
19-02-09, 17:33
תנסה לבדוק את המגעים גם בחיבורים של הבקליות וגם לנסות אולי להחליף את הפיוז של האורות זה הדבר היחיד שהצלחתי לחשוב עליו, אולי יש כאן יותר מומחים ממני שראו בעיה כזאת בעבר
מה שאני הבנתי זה שכשאתה לוחץ על הברקס האורות ברקס נדלקים וגם כשאתה עוזב הם לא נכבים? ולפעמים הם נשארים דולקים גם כשאתה מכבה את האורות? נשמע לי כמו בעיה במגעים שבעצם יש לך מעגל חשמל שנסגר ולא נפתח וככה האורות ממשיכים לדלוק , נסה את מה שאמרתי אם לא אתה יכול לפנות לחשמלאי רכב (לא חייב איזה מוסך מורשה או מוסך מרכזי) זה שטות

זאב-ב
19-02-09, 17:36
א- תודה על התגובה
וככה אתה לא הבנתה את הכוונה שלי לא האורות ברקס נידלקים לי אלא הוינקרים נידלקים לי כש אני לוחץ על הברקס והם ניכבים כש אני משחרר והוינקרים הם אלה שניתקעים לי כשאני סוגר את הרכב עם האזעקה

saar
19-02-09, 17:40
ידידי בעיה מאוד מוכרת בכל רכבי פיאט, ככל הנראה בעייתך נובעת ממינוס אשר הפסיק לגשר. יש לבדוק את המגעים והמינוסים בכל הבקליות האחוריות.


כמו כן, כבר נתקלתי במנורות לא תיקניות שגרמו לכך.

student
19-02-09, 17:43
לדעתי יש בעיה במינוס/ההארקה של המנורות האחוריות.

אם! אני לא טועה מדובר בחוט השחור שנכנס לפנס האחורי. הבעיה יכולה להיות החוט עצמו שהתנתק או קורוזיה על המגעים בתוך הפנס עצמו.

האם הייתה חדירת מים לפנס ?

תיקון חאפרי שראיתי שעושים הוא לקחת את החוט הזה ולחבר אותו ישירות לתוך פנים הפנס על ידי הלחמתו למעגל החיבורים (לאחר שמאריכים אותו עם סתם חוט רגיל).


עריכה: הקדימו אותי, אבל אשאיר את זה כבר.

זאב-ב
19-02-09, 17:47
תודה על התגובות המפורטות ואני אנסה לפתוח את הפנסים ולשחק עם המינוס ואם באמת מדובר על קורוזיה אז אני אחליף לו את המגעים ואני מאמין שזה יפתור את הבעיה

orenhazan
19-02-09, 18:06
היי זאב אין צורך בהתערבות שלי מה שענו לך זאת בדיוק הבעיה.

stio
19-02-09, 19:08
מחזק את סטודנט וסער, קרה לי אותו דבר בפיאט שהיתה לי בפנס אחורי שמאלי.
לקחתי את הרכב למוסך (לא מורשה כמובן) וסידרו לי בחינם את הבעיה תוך 5 דקות ואפילו פחות.

Caveman
19-02-09, 20:26
אכן בעית מינוסים ידועה. מכונה לפעמים כ"אורגן אורות".
במוסך סידרו לי את זה תיק תק בעלות מצחיקה ממש.

ido
19-02-09, 22:09
מינוסים ללא ספק.

saar
20-02-09, 15:12
חבר'ה אני חייב לצרף לכם המלצה שהיא חד משמעית, לרובנו ולמי שבמקצוע בעיות חשמל נראות פשוטות, ובעזרת רב מודד, נגד, דיודא, ומנורת ביקורת לד אפשר לעשות פלאים. לפיכך לא פעם אני נותן דיאגנוזה של מינוס למשל (ניקח את המקרה הזה כדוגמא).
הייעוץ שלי לאותו איש אשר ביקש אותו, הוא חד משמעי אם יש לאיש הבנה בסיסית לפחות בחשמל. אם אין הבנה בסיסית בחשמל לצד השני, בשום פנים ואופן שלא יחשוב שאם כותבים לו "זה שטויות זה מינוס", שלא יקח לי חוטים ויתחיל לגשר שם ולהתעסק שם. אחד הדברים העדינים ביותר בפיאט איטליה זוהי מערכת החשמל, הממסרים וכיוצא באלה. נגיעה לא נכונה, גישור לא נכון, לעיתים יכול לגרום לנזק ממש רציני. לדוגמא במקרה הזה, אם תעשה גישור לא נכון תתעסק שם ללא הבנה בסיסית בחשמל רכב, אתה עלול לעשות קצר באיתותים, האיתות שלך מחובר למוח של מערכת האזעקה, ומשם הדרך להרוס את המוח קצרה. נכון יש פיוזים, אבל חבל שנשקיע אחר כך יום וחצי להסביר לך איך להגיע אליהם ואיך לבדוקם. לפיכך כל ייעוץ שאני לעניות דעתי נותן, ומשתדל לתת אותו מכל הלב, לאחר חשיבה מעמיקה של כל הגורמים הצריכים לבוא לי במשוואה, הוא ייעוץ לאיש עם ידע בסיסי בחשמל רכב. אם אין לך ידע כזה, לא קרה כלום, אתה יודע מה התקלה, כנס לכל חשמלאי רכב, אמור לו את התקלה, אמור לו מינוס, וכמו שאמרו לך פה, זה לא יעלה יקר וזו פעולה פשוטה.
לחבר את החוט השחור למרכב הרכב כמו שאמר פה מישהו, זה נכון, השאלה היא יותר קשה, מדוע יש לבצע התערבות זו? מדוע החוט השחור לא מעביר יותר מינוס ויש לבצע התערבות, דהיינו יש לגשת לשורש הבעיה, לבדוק מאלף ועד ת'. כן אני ממליץ לעשות זאת בתור מתן גיבוי וחיזוק המינוס. אך אם המינוס בכלל לא מגיע בחוט השחור, יש לבדוק קודם איפה הניתוק מה גורם לו, וכך להמשיך הלאה.
יש בכל רכב מושג שנקרא "קווי חניה", בודקים כל חניה וחניה, ורואים מהיכן הניתוק נובע. (לא קשור למקרה בשרשור זה, אבל לידיעה כללית).

זאב-ב
20-02-09, 16:16
סער תודה רבה לך ולכל מי שהגיב וניסה לעזור לי ואתה בהחלט צודק בקשר לאזהרה שלך למזלי יש לי ידע בסיסי בחשמל (במקרה הספציפי הזה) ואני אחד האנשים שממש לא סובל קומבינות לפחות בכל מה שקשור בתחזוקת הרכב אני אנסה להגיע לשורש הבעיה עם הידע והכלים שיש לי מועטים ככל שיהיו ולבצע את התיקון כמו שהוא אמור להיות במקור כלומר אני לא מתכוון לגשר כלום אני אוודא קודם כל שהמינוס לא הישתחרר פשוט ואם זאת לא הבעיה אני אבדוק את המגעים ואיכותם אם הבעיה היא איכות המגעים אז אני פשוט אחליף מחברים ואם זה לא יפתור את הבעיה ואני אראה שאני מתחיל להסתבך אני אגש לחשמלאי

שוב פעם תודה לכל העוזרים על התגובות המפורטות והעניניות

זאב-ב
25-02-09, 15:41
מצטער על ההקפצה אבל רציתי לעדכן ולהודות לכל מי שעזר לי כי הבעיה אכן היתה במינוס ככל הנראה היצטברה קורוזיה על המגע וזה גרם למגע לעבוד קשה מידיי והוא המיס אפילו את הפלסטיק טיפה לאחר החלפת המגעים (החלפתי את כל השקע) הבעיה ניפטרה תודה רבה לכל מי שיעץ העצה שלכם פגעה בול

saar
25-02-09, 16:57
לפעמים אני מתעורר באמצע הלילה, רץ למראה, מביט בעצמי, ושואל את עצמי, סער איך, איך אתה כזה כוכב עליון (: