PDA

View Full Version : ערב טוב. (סוכך שמש ובעית התנעה)


YOSI-BR
07-02-09, 23:47
שלום לכולם יש לי שתי שאלות.
1.היכן אוכל לקנות סוכך שמש (לנהג) במחיר לא יקר?
2.יש לי בעיה לפעמים כשאני מתניע את הרכב, יש מין ניתוק כזה ואז הרכב נותן סטרטר הניתוק ממש לשניה זה קורה לי פעם בחודש. (אני מתניע כאשר נורות הרכב במצב כבוי.)
יש לציין כי הסטרטר תקין והמצבר מצויין.מישהו זרק לי שייתכן שזה האוטומאט סטרטר מין עיגול שמחובר על הסטרטר.יש רעיונות?

רקובי
08-02-09, 00:47
סוכך שמש תוכל לרכוש בחנויות החלפים של פיאט, אבל זו הבחירה הגרועה.
יקרעו אותך במחיר ועוד זה יהיה לפני מע"מ. תוכל לחפש בחנויות חלפים גדולות,
ייתכן ויש להן משהו חלופי, או לחלופין - הזמן ב-EBAY, זה הכי זול, זה כנראה יהיה מקורי,
ולאף אחד לא אכפת שהסוכך שמש משומש...

לגבי בעית ההתנעה, בדוק את חיבורי המצבר - ותראה אם הם מהודקים היטב.

raanan_t
08-02-09, 04:32
מנסיוני הדל אני יכול לציין שחיפשתי לא מעט באזור התעשיה בחולון במספר פרוקיות שבדקו בעוד כמה פירוקיות ועד שכבר מצאו את החלק הם טעו וגילו שיש להם את צד הנוסע. לאחר כמה ימים של כאב ראש רכשתי אחד חדש שעלה כ-280 ש"ח. טירוף, אבל לפחות הגיע עם מראה. (מה שלא היה בקודם)

האופציה השפויה ביותר היא EBAY ואם לא תמצא אז בדוק בפירוקיה או שתיים, לא מצאת גש לרכוש חדש. כאב הראש, לדעתי, לא שווה את החסכון של ה-150 ש"ח וגם ככה אתה לא מקבל חלק חדש מה שוודאי יתפרק שוב אחרי זמן מה.

רקובי
08-02-09, 11:19
רוב החלקים לפונטו יגיעו מאנגליה. שם מצב האקלים מאפשר גם לחלק משומש להיות במצב
טוב יותר - יחסית - למצב חלק כאן, בהנחה שהחשיפה לשמש היא מה שהורג אותו.

לכן, אם מדובר בפלסטיקים, לדעתי תוכל לקנות בEBAY חלק במצב טוב מאוד
בעלות של עד 100 ש"ח כולל המשלוח.

YOSI-BR
08-02-09, 14:13
אין לי בעיה לקנות את הסוכך מ EBAY הבעיה שבחיים לא רכשתי שם מוצר ואין לי מושג איך עושים את זה.כבר לא אכפת לי כמה כסף זה עולה זה מסוג הדברים שזה מתחיל לשגע אותך ואתה אומר החיסכון של ה200 ש"ח לא שווה את זה.
לגבי החיבור למצבר החיבורים מהודקים היטב,לפני כחודש איפסתי את המחשב והדקתי את החיבורים.יש עוד רעיונות? מה בנוגע לאוטומאט סטרטר מישהו שמע על זה?

רקובי
08-02-09, 14:15
תשקיע חצי שעה בלהבין איך זה עובד + פתיחת חשבון PAYPAL.
זה באמת לא מסובך...

raanan_t
08-02-09, 14:55
eBay שווה את ההשקעה של למידת המערכת ושיטת העבודה. אני מצאתי את עצמי רוכש משם אפילו ווקס לשיער שבארץ עולה כ-80 ש"ח ושם (אנגליה) 30 ש"ח כולל המשלוח. צא ולמד. :)

לגבי הסוכך, החלק שניזוק הוא קפיץ מתכת פנימי שנשבר לשתיים, לכן אין קשר לשמש.

Caveman
08-02-09, 19:03
אנטנה לפונטו. בארץ 200+ מבחור חביב באנגליה, 80 ש"ח עם משלוח.

raanan_t
08-02-09, 19:17
http://cgi.ebay.co.uk/FIAT-PUNTO-SUNVISOR-LH-1999-TO-2005-NEW_W0QQitemZ350026017933QQcmdZViewItemQQptZUK_Car sParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item350026017933&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=66%3A2%7C65%3A15%7C39%3A1%7C240%3A1318
הנה החלק, מחיפוש ב-EBAY.Co.UK בלבד, לא מצאתי מוכר נוסף ששולח לארץ.
המחיר כ-40 ליש"ט כולל המשלוח, בערך 240 ש"ח.
גם ללא מיסוי המחיר גבוה ולא משתלם, אני מניח שעם חיפוש במחוזות נוספים אולי ימצא החלק במחיר זול יותר.

student
08-02-09, 19:25
2.יש לי בעיה לפעמים כשאני מתניע את הרכב, יש מין ניתוק כזה ואז הרכב נותן סטרטר הניתוק ממש לשניה זה קורה לי פעם בחודש. (אני מתניע כאשר נורות הרכב במצב כבוי.)
יש לציין כי הסטרטר תקין והמצבר מצויין.מישהו זרק לי שייתכן שזה האוטומאט סטרטר מין עיגול שמחובר על הסטרטר.יש רעיונות?

האם הכוונה שלך שבזמן ההתנעה הכל מפסיק - הסטרטר מפסיק, הנורות נכבות והשעונים מתחילים ליפול וכל זה קורה לשניה או שתיים ואז הכל חוזר והאוטו מתניע ? וזה תוך כדי שהמפתח במצב " התנעה ".

התופעה קורית, לדעתי, דווקא בעיקר על מנוע חם ופחות על קר.

מישהו פה בפורום שאל על זה וענו לו שהבעיה קשורה אולי לאיזשהו חוט מינוסים או משהו בסגנון ושתשובות יותר מדויקות ופיתרון יש לחיים ממוסך שמשון.

אצלי יש את הבעיה מדי פעם (בעיקר בקיץ וכמעט אך ורק על מנוע חם) ושאלתי על זה מספר פעמים במוסך והם לא ידעו מה זה וגם לא ממש רצו להתעסק עם זה.



אוף טופיק - אולי חיים משמשון יסכים להצטרף לפורום ?

raanan_t
08-02-09, 19:27
אם הבעיה היא אכן על מנוע חם, גש לשמשון, לחיים יש את הפתרון.

student
08-02-09, 19:29
ולמי שלא מגיע לשמשון - מה הבעיה שנדע איך לטפל בה גם במקום אחר ?

מי נמצא שם בקרוב ויכול לשאול את חיים ולעדכן כאן ?

YOSI-BR
08-02-09, 19:46
סטודנט ההגדרה שלך פשוט מדוייקת ,בדיוק כך.האמת שפעם אחת לפני 4 חודשים זה אפילו לא הניע לי, לא נתן לי סטרטר כלום כאילו האוטו מת כמובן שעל נורות דלקו,חזרתי אחה"צ והניע לי כרגיל.לא שמתי לב אם זה קורה דווקא כשהמנוע חם,ייתכן.יש לי תחושה שזה בכ"ז האוטומאט סטרטר מה אומר? המוסכניק שאמר לי את זה הסביר לי שהאוטומט סטרטר מתעייף אחרי תקופה כי הסטרטר עצמו נשמע חלק.
בא לי לתלוש את הסוכך מהמסך ולשים ברכב שלי, המראה באמת חסרה לי.אני רואה שהמחיר דומה אם זה כך, אקנה במחיר מלא.

raanan_t
08-02-09, 20:52
יוסי, לפני רכישה במחיר מלא, אני חושב שכדאי שתעבור לפירוקיה או שתיים, אולי יתברר שיש להם ותצא יותר בזול.

סטודנט - בזמנו חיים הסביר לי שהוא משדרג חלק ממערכת החשמל ברכב (לא פירט מה ואיך) וזה פתרון שמצא לאחר שלקוח השאיר אצלו את הרכב לזמן ממושך. בכל מקרה, אני חושב שיהיה זה הוגן לגשת אליו לפתרון הבעיה שכן הוא השקיע זמן רב ומספר בדיקות עד שמצא את הפתרון לבעיה הזו.

lord1
08-02-09, 21:27
האם הוא חסר או שפשוט לא מחזיק בפתיחה?
כי אם כן יש לי פתרון בשבילך יש דרך לתקן את הקפיץ שמחזיק את הסוכך במצב פתיחה
אם יש ביקוש אעלה מדריך איך תיקנתי את הסוכך ברכב שלי

raanan_t
08-02-09, 23:09
אשמח אם תעלה הסבר כולל תמונות. כמובן, יצורף למדריכים בשרשור הריכוזי.

lord1
09-02-09, 10:23
מדריך

YOSI-BR
11-02-09, 21:57
חברים חייב את עזרתכם בפיתרון הבעיה.
הרגע אישתי ירדה מהרכב ליד הבית לקנות משהו וכאשר חזרה לרכב, האוטו לא הניע בכלל.הלכתי אני לרכב וניסיתי פעם אחת להתניע ופשוט כלום מת (החשמל רגיל הנורות חזקות) אחרי 15 שניות ניסיתי והתניע כרגיל חייב לדעת מה הבעיה, לא מתאים לי שיקרה במקום מרוחק ,חייב את עזרתכם.מישהו כאן החליף פעם את האוטומט סטרטר?

(למי שלא זוכר הנה התיאור מלפני כמה ימים.
יש לי בעיה לפעמים כשאני מתניע את הרכב, יש מין ניתוק כזה ואז הרכב נותן סטרטר הניתוק ממש לשניה זה קורה לי פעם בחודש. (אני מתניע כאשר נורות הרכב במצב כבוי.)
יש לציין כי הסטרטר תקין והמצבר מצויין.מישהו זרק לי שייתכן שזה האוטומאט סטרטר מין עיגול שמחובר על הסטרטר.יש רעיונות?)

ארילו
12-02-09, 15:13
לגבי אוטומט אני לא יודע אבל זה יכול לנבוע ממפל מתח, בעיה בסטרטר (גריז יבש שתוקע אותו, או גלגל שיניים דפוק, או החלק שמשלב את הסטרטר).

student
13-03-09, 19:41
טוב, אז אני הייתי השבוע בשמשון ושאלתי את חיים לגבי הבעיה:

הבעיה קצת לא ברורה והיא קשורה לחוטים. מה שהם עושים הוא להחליף את החוטים שמקשרים את המצבר הסטרטר והאלטרנטור זה לזה לחוטים חדשים בעובי פי 1.5 יותר מהמקוריים. זה פותר את הבעיה.

הבעיה נראית אומנם כמטרד אבל שהיא מחמירה מתרחש גם איפוס מחשבים ולוח שעונים בזמן ניתוק ההתנעה. לעיתים הם מוצאים שחלק מהחוטים המוחלפים במצב לא טוב, ממש שחורים בחיבורים.

העלות לא גבוהה (לא אמר כמה) אבל הבעיה אמורה להיפתר.

משום מה הוא לא הופתע שתיארתי לו שאצלי זה קורה דווקא על מנוע חם מיד לאחר כיבויו. אם זה קורה אחרי ראש-מנוע אז יתכן והבעיה היא אחרת.

עד כאן.


נ.ב.: מוסך שמשון זה כאילו לא מוסך בישראל. כאלה סבלניים ואדיבים עוד לא ראיתי. וחיים במיוחד בולט לטובה מעל לכולם.

yair068
14-03-09, 18:57
http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/ladowanie.htm

raanan_t
14-03-09, 19:08
סטודנט,

זה בעצם נשמע כמו "שלושת הגדולים", מונח הלקוח בעיקר מתחום האודיו לרכב אך בעיקרו מתאר את שלושת הכבלים החיוניים לאספקת חשמל לרכב ושדרוג שלהם מקטין את מפלי המתח ומקל על אספקת הזרם לצרכני האודיו השונים ולשאר הרכיבים בכלל.

אני כבר הרבה זמן שוקל למצוא זמן לנושא הזה, אולי אבצע את התהליך יום אחד ואעלה לכאן.