View Full Version : מנורת כרית אויר.
שלום לכולם.
היום נסעתי לעבודה ורציתי להחזיר לפעילות את כרית האויר שליד הנהג ירדתי שניה מהרכב כשהוא מונע ואם המפתח השני שיש לי החזרתי את כרית האויר לפעולה ומיד נדלקה המנורה האדומה שאומרת שכרית האויר אינה תקינה מה זה יכוליות זה בחיים לא קרה לי.בהתחלה המנורת תקינות נדלקת ומהבהבת ולאחר מכן נכבית אבל המנורה האדומה נשארת דלוקה.
ייתכן ובגלל שעשיתי את זה כאשר הרכב היה מונע? יעזור אם אני ינתק את המצבר ויחזיר??יש למישהוא רעיון?
יתכן והנושא קשור גם לבעיה במגעים ב"מתג" של כרית האוויר בצד הנוסע. לא בטוח בכלל שזה המקרה אך כדאי לקחת את הדברים בחשבון.
נסה לבצע חיפוש בפורום בזמנו Orenhazan כתב על הנושא.
אכן זה קרה בגלל שבצעת זאת כשהרכב מונע ויש לבצע זאת כשמנוע הרכב דומם (ליתר דיוק, כשמתג ההנעה במצב מנוע כבוי).
בברכה - רפי לין :)
רפי יש פיתרון שאני אוכל לבצע אותו לבד כדי שהמנורה תכבה או שאני חייב ללכת למוסך?
לעניות דעתי ידידי הייתי מנסה לעשות כך:
כיבוי הרכב והוצאת המפתח מהסוויץ'.
ללכת למתג כרית האוויר ולהעבירו למצב OFF.
לשים מפתח בסוייץ' להניע את הרכב ולראות אם כבתה המנורה של כרית האוויר.
במידה וכבתה:
לכבות שוב את הרכב והוצאת המפתח מהסוויץ'.
ללכת למתג כרית האוויר ולהעבירו למצב ON.
לשים מפתח בסוויץ' להניע את הרכב, ולראות שהמנורה נשארת כבויה.
אם אכן נשארת כבויה מה טוב! הצלחנו!.
במידה ולא כבתה:
כיבוי הרכב והוצאת המפתח מהסוויץ'.
ניתוק כבל ה + (הכבל האדום) מהמצבר (שנמצא בתא המנוע) למשך 10 דקות, ואז להחזירו.
ולחזור שוב על השלבים.
ניתוק כבל הפלוס מהמצבר מאפשר לבצע איפוס למחשב כך שלא יזכור את התקלה, במידה וגם זה לא עוזר, יכול להיות שתיהיה חייב לגשת למוסך מורשה פיאט על מנת שיתחברו לך למחשב של הרכב עם מכשיר שהוא מסוגל לבצע מחיקת הודעות שגיאה מהזיכרון.
אודה לך מאוד, אם תעדכן אותנו האם סייעתי או לפחות ניסיתי (:
עד כמה שאני זוכר - אין ברירה אלא למחוק את התקלה
אכן זה קרה בגלל שבצעת זאת כשהרכב מונע ויש לבצע זאת כשמנוע הרכב דומם (ליתר דיוק, כשמתג ההנעה במצב מנוע כבוי).
בברכה - רפי לין :)
זה לא קשור לעניין מותר לנתק את כרית האויר של הנוסע גם כשהרכב מונע זה לא אמור ליצור תקלה.
הבעיה היא במתג ניתוק עצמו צריך לפרק אותו להוציא את הקונקטור ולכווץ את המגעים ואז להחזיר המנורה האדומה תכבה ללא חיבור למחשב.
מכובדי,
בהחלט הדבר עולה על הדעת, ברגע שאתה מבצע שינוי כמו פתיחת מתג כרית אוויר או סגירתו, תוך כדי שיש סוויץ' משמע תוך כדי שהמחשב של הרכב עובד, אתה בעצם יוצר איזשהו בילבול.
בדיוק כמו במחשבים בבית, לאחר כל שינוי המחשב דורש ריסט (הפעלה מחדש). על כן היה נכון לבצע פעולה זו כאשר מחשב הרכב כבוי.
מכובדי,
בהחלט הדבר עולה על הדעת, ברגע שאתה מבצע שינוי כמו פתיחת מתג כרית אוויר או סגירתו, תוך כדי שיש סוויץ' משמע תוך כדי שהמחשב של הרכב עובד, אתה בעצם יוצר איזשהו בילבול.
בדיוק כמו במחשבים בבית, לאחר כל שינוי המחשב דורש ריסט (הפעלה מחדש). על כן היה נכון לבצע פעולה זו כאשר מחשב הרכב כבוי.
טוב סהר אם אתה אומר כנראה שאתה יודע יותר טוב אני לא כל כך מבין בעניינים האלה:):):)
אני מצטט מספר ההדרכה בעברית לפיאט פונטו 188 שבהוצאת סמל"ת בע"מ, עמ' 175 בפרק (5580) של כריות אויר:
הערה: אל תפעיל את התקן הניטרל כאשר מתג ההצתה מופעל (למשל על ידי שימוש במפתח שני): במקרה כזה יחידת הבקרה תזכור תקלה ותציג זאת על ידי הדלקת נורת האזהרה "תקלה במערכת כריות האויר".
אני תמיד גם קראתי והפנמתי את מה שכתוב בספרות המקצועית, ביולטינים טכניים וכו'.
בברכה - רפי לין :)
תודה לכולם ובמיוחד לרפי, קראתי את כל הרעיונות, בשל המצב הביטחוני לא ניסיתי לנתק את המצבר ולראות האם המנורה נעלמת, אבדוק את זה ומבטיח לחזור אם תשובות.
האם למרות שהמנורה מראה לי תקלה במקרה של תאונה חס ושלום הכרית אכן תפתח?
אני מצטט מספר ההדרכה בעברית לפיאט פונטו 188 שבהוצאת סמל"ת בע"מ, עמ' 175 בפרק (5580) של כריות אויר:
הערה: אל תפעיל את התקן הניטרל כאשר מתג ההצתה מופעל (למשל על ידי שימוש במפתח שני): במקרה כזה יחידת הבקרה תזכור תקלה ותציג זאת על ידי הדלקת נורת האזהרה "תקלה במערכת כריות האויר".
אני תמיד גם קראתי והפנמתי את מה שכתוב בספרות המקצועית, ביולטינים טכניים וכו'.
בברכה - רפי לין :)
ניסיתי את זה הרבה פעמים בפועל. לא נדלקת נורת תקלה.
תודה לכולם ובמיוחד לרפי, קראתי את כל הרעיונות, בשל המצב הביטחוני לא ניסיתי לנתק את המצבר ולראות האם המנורה נעלמת, אבדוק את זה ומבטיח לחזור אם תשובות.
האם למרות שהמנורה מראה לי תקלה במקרה של תאונה חס ושלום הכרית אכן תפתח?
בזמן תאונה חס וחלילה הכרית לא תיפתח. מחשב כרית האויר מנוטרל כרגע.
כפי שהוצע לי פה ע"י החברים נתקתי את המצבר ל 10 דקות וזה לא עזר עדיין מופיע המנורה האדומה.כנראה שאין מנוס אלא ללכת לחברת פיאט ולבצע איפוס אצלם.מה העלות בערך?
כפי שהוצע לי פה ע"י החברים נתקתי את המצבר ל 10 דקות וזה לא עזר עדיין מופיע המנורה האדומה.כנראה שאין מנוס אלא ללכת לחברת פיאט ולבצע איפוס אצלם.מה העלות בערך?
מה עשיתה בסוף ניגשתה טיפלתה?..
תתעלם מהכותרת שלי.
לבסוף אצלי היה מדובר באיפוס שילמתי 140 ש"ח זה לקח פחות מעשר דקות כל התהליך.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.