lag5
02-12-08, 09:00
שלום יש לי בעיה עם פונטו 2000 עם מזגן מקורי.
בזמן עמידה במקום או נסיעה בפקקים מד החום יכול להגיע לי לרף השלושה רבעים ואף כמעט עד לפס האדום, עם תחילת הנסיעה הטמפ' יורדת אל החצי ואף מעט מתחת או לחילופין המאוור מתחיל לעבוד כאשר מד החום מתקרב לפס האדוםואז גם הטמפ' יורדת מעט עד לרף השלושה רבעים.
יש לציין שטרמוסטט ויוניט חום הוחלפו לפני חודשיים, אין נזילות מים והרכב אף עבר טיפול 10,000 לפני שבועיים (הבעייה הייתה עוד לפני הטיפול).
כל זה קרה רק בחודשיים האחרונים (מאז החלפת הטרמוסטט והיוניט ועד להתחלת הבעיה - מד החום היה יציב על החצי לאחר זמן עבודה נורמלי).
קראתי בהיסטורית הפורום ומצאתי הודעה של רפי לין לגבי 2 המהירויות של המאוורר ועל תקלה נפוצה:
"בפונטו עם מזגן מקורי יש למאורר הרדיאטור 2 מהירויות, הראשונה איטית והשניה מהירה.
יש לבדוק אם המהירות האיטית, שמתחילה לפעול מוקדם יותר, אכן פועלת.
אם לא אז תקלה נפוצה הנה נגד מהירות הראשונה שרוף או חבור חוט אל הנגד שרוף.
בברכה - רפי לין"
רציתי לדעת איך אני יכול לבדוק את נושא הדרגה הראשונה הלא הפעילה? והאם יש עוד סיבה אפשרית מלבד זו?
דבר שני, אני מטפל ברכב במוסך שאבא שלי מכיר כבר כמה עשרות שנים ואני יודע שבעל המוסך מקצועי ובהחלט יודע מה הוא עושה. דבר אחד מטריד אותי, אני קורא המון בפורום ויודע שיש החלטה חד משמעית לגבי שימוש בפארפלו. למרות זאת בעל המוסך החלטי בדעתו וטוען שהמים שהוא שם מתאימים לשימוש בפיאט פונטו (אלא לא מים ירוקים רגילים, והם גם באים בתוך בקבוקים של ליטר המיועדים למהילה).לפי מה שהוא אומר לאבא שלי (או לפחות ממה שהבנתי ממנו), ראש המנוע של פיאט שעשוי מאלומיניום דורש מים מסוג מסוים וזה מה שהוא שם (וזה הפרמטר היחידי שמשנה - החומר שממנו עשוי הראש ולא שם החברה שמייצרת את הרכב).
מה דעתכם?
נ.ב את החלפת המים לנוזל הזה עשיתי עם קניית הרכב לפני כחצי שנה, והמנוע עובד מעולה מאז.
מצטער על ההודעה הארוכה ניסיתי לנדב כמה שיותר פרטים
בזמן עמידה במקום או נסיעה בפקקים מד החום יכול להגיע לי לרף השלושה רבעים ואף כמעט עד לפס האדום, עם תחילת הנסיעה הטמפ' יורדת אל החצי ואף מעט מתחת או לחילופין המאוור מתחיל לעבוד כאשר מד החום מתקרב לפס האדוםואז גם הטמפ' יורדת מעט עד לרף השלושה רבעים.
יש לציין שטרמוסטט ויוניט חום הוחלפו לפני חודשיים, אין נזילות מים והרכב אף עבר טיפול 10,000 לפני שבועיים (הבעייה הייתה עוד לפני הטיפול).
כל זה קרה רק בחודשיים האחרונים (מאז החלפת הטרמוסטט והיוניט ועד להתחלת הבעיה - מד החום היה יציב על החצי לאחר זמן עבודה נורמלי).
קראתי בהיסטורית הפורום ומצאתי הודעה של רפי לין לגבי 2 המהירויות של המאוורר ועל תקלה נפוצה:
"בפונטו עם מזגן מקורי יש למאורר הרדיאטור 2 מהירויות, הראשונה איטית והשניה מהירה.
יש לבדוק אם המהירות האיטית, שמתחילה לפעול מוקדם יותר, אכן פועלת.
אם לא אז תקלה נפוצה הנה נגד מהירות הראשונה שרוף או חבור חוט אל הנגד שרוף.
בברכה - רפי לין"
רציתי לדעת איך אני יכול לבדוק את נושא הדרגה הראשונה הלא הפעילה? והאם יש עוד סיבה אפשרית מלבד זו?
דבר שני, אני מטפל ברכב במוסך שאבא שלי מכיר כבר כמה עשרות שנים ואני יודע שבעל המוסך מקצועי ובהחלט יודע מה הוא עושה. דבר אחד מטריד אותי, אני קורא המון בפורום ויודע שיש החלטה חד משמעית לגבי שימוש בפארפלו. למרות זאת בעל המוסך החלטי בדעתו וטוען שהמים שהוא שם מתאימים לשימוש בפיאט פונטו (אלא לא מים ירוקים רגילים, והם גם באים בתוך בקבוקים של ליטר המיועדים למהילה).לפי מה שהוא אומר לאבא שלי (או לפחות ממה שהבנתי ממנו), ראש המנוע של פיאט שעשוי מאלומיניום דורש מים מסוג מסוים וזה מה שהוא שם (וזה הפרמטר היחידי שמשנה - החומר שממנו עשוי הראש ולא שם החברה שמייצרת את הרכב).
מה דעתכם?
נ.ב את החלפת המים לנוזל הזה עשיתי עם קניית הרכב לפני כחצי שנה, והמנוע עובד מעולה מאז.
מצטער על ההודעה הארוכה ניסיתי לנדב כמה שיותר פרטים