PDA

View Full Version : זירוז הנעה? אפשרי? ואיך עושים זאת?


saar
26-11-08, 12:27
שלום חברים יקרים,
פיאט פונטו elx מודל 95 1600 סמ"ק.
כשהיא חמה היא מניעה טיק טאק, כשהיא קרה בבוקר, לוקח עשר שניות סטרטר על מנת שהיא תניע.
פלגים חדשים.
שאלתי היא, האם יש דרך לזרז הליך הנעה?
כלומר, אם אני אחליף את החיישן בקראנקשאפט זה שאחראי על הניצוץ, חיישן נמ"ע, זה יזרז את ההנעה?
יש רעיונות?

שוב, שמזג האוויר חמים, היא מניעה טיק טאק.
צאו מנקודת הנחה, הרכב מטופל טיפ טופ.
עוד דבר שיש לציין, אמר לי חבר שמכיר רכבי פיאט, שאפשרי לגשת למוסך מורשה על מנת שיעשה איזה שהוא עידכון גירסה למחשב הרכב, וזה יפתור התקלה, מכירים דבר כזה? או שחברי מדומיין?

command sergeant major
26-11-08, 19:26
אולי משאבת דלק עייפה
לי עלה בסביבות ה250 שח

saar
28-11-08, 14:36
אופציות נוספות?

ido
28-11-08, 17:15
הסטרטר נשמע חזק בהנעה קרה? אם לא אז לבדוק מצבר.
לבדוק לחץ דלק בהנעה קרה. אם לא תקין אז סביר להניח שזו המשאבה כמו שאמרו לך .

saar
01-12-08, 10:39
מצבר חדש, סטרטר משופץ כחדש.
אני מבין ממכם משהו חדש לי, יש לחץ דלק כשקר, ויש לחץ דלק כשחם.
מה זאת אומר, לחץ דלק משתנה בהתאם למזג האוויר בחוץ?

eliko1976
01-12-08, 11:19
ככה , לדעתי לגבי עדכון גרסה, ועוד למודל 95 זה קשקוש בלבוש , אני בחיים לא שמעתי על כך .
לגבי לחץ משתנה במשאבת דלק לפי מזג האויר - כנ"ל ( משאבה נמצאת במיכל הדלק ומזג האויר לא אמור להשפיע עליה כלל )
מה שכן - היות ובמזג האויר הקר השמן הופך להיות יותר סמיך ופחות נוזלי , לסטארטר קצת קשה לסובב את הגל ארכובה . לרוב, זה קורה כאשר משתמשים בשמן עם צמיגות 20-50.( לא שחלילה אסור להישתמש בשמן הנ"ל ) תעבור ל 10-40 חצי סינטטי ולדעתי זה יפתור את הבעיה .

eyaluriel
01-12-08, 15:43
אני חושב שהוא צודק רציתי לכתוב שתבדוק את הסטרטר אם אתה טוען שהוא כמו חדש אז יש היגיון לגבי השמן

command sergeant major
01-12-08, 18:18
שמע תעשה ניסוי שלא יכול להזיק תנסה לתת למשאבת דלק רייאלי ( ממסר ) קטביות + ותתן למינוס מינוס חזק או שסתם תבדוק את החיבורים

eliko1976
01-12-08, 19:02
מה זה קשור ? הרי האוטו מניע ...מה קשר לחשמל של המשאבה ביחס למזג האויר ....???

command sergeant major
01-12-08, 19:15
הריי שאתה מניע לוקח זמן עד שהדלק מגיע למזרקים נכון ואם המשאבה עייפה זה יתן לה קצת סמי מרץ ואם זה יעבוד אז סימן שזה המשאבה אני אומר את זה כי ככה היה גם לי וזה מה שאני עשיתי עד שעליתי על הבעיה שהייתה המשאבת דלק
אין קשר למזג אויר זה פשוט הצעה מנסיוני אני נותן לו איך שאומרים אצלנו להתגלח על הזקן שלי

saar
02-12-08, 11:49
חברים ממש תודה, אין עליכם. תמיד עוזרים, תמיד מוכנים להיכנס לאתגרים.
אני ממש מודה לכם, לא רק על הבעיה הזו, אלא על שלל בעיות שאני נתקל בהן ואתם מסייעים לי.
תודה רבה על המוכנות.
בבדיקה לפי הממסר שהצעתי לי, גיליתי שנפתרה הבעיה.
כך שהדבר ככל הנראה מצביע על משאבת דלק עייפה.
עוד גיליתי, שכנראה בהיסטוריה של הרכב הלך הממסר של המשאבת דלק, וחיברו לי אותה ישירות לסוייץ'. זאת אומר, מהרגע שאני נותן סוייץ היא עובדת על ריק.

eliko1976
02-12-08, 13:49
הריי שאתה מניע לוקח זמן עד שהדלק מגיע למזרקים נכון ואם המשאבה עייפה זה יתן לה קצת סמי מרץ

אם זה כך, אזי הבעיה היא במשאבה עצמה ,ולא בחיבור שלה . היא פשוט תקולה (מסיבה כלשהי , נניח סתומה ) , אני חושב שאין דבר כזה "עייפה" , דהיינו 12V דרך הראליי , יעזרו לה כמו כוסות רוח למת .
או שהיא עובדת עם החיבורים המקוריים שיש לה או שלא .
הרי , מה זה ראליי בכלל - הוא סה"כ סוגר מעגל ומעביר זרם חזק יותר , ע"י קבלת פיקוד מזרם חלש יותר .
זה שהמשאבה הייתה מחוברת ישירות לפלוס אחרי הסוויצ' , עדיין היא צריכה לעבוד בדיוק באותה מידה אילו הייתה מחוברת בחיבור המקורי .