PDA

View Full Version : בעיות בהתנעה,האוטו מגמם בסיבובי סרק(פיאט אונו 70S,מודל 93)


Exp[e]rt
30-10-08, 17:33
שלום,
רכשתי לפני כ-3 שבועות פיאט אונו 70S , מודל 93 המוכרת היטב בפורום( האונו של גיא ,הידוע בפורום בכינוי "stio").
מיד לאחר הרכישה , הרכב עבר בדיקה וטיפול מקיף , על מנת להיות עם ראש שקט, למרות שהרכב עבר אצל הבעלים הקודמים טיפול לא מזמן.
סודרו נזילות שמן, נזילת מי רדיאטור , הוחלפו מצתים ,צינורות דלק , פילטר שמן מנוע , שמן מנוע ,ניקוי קרבורטור, ניקוי רדיאטור והחלפת מים ירוקים.
נשארו עוד כמה בעיות שמציקות לי.
1) הרכב עושה בעיות בהתנעה , כשהמנוע קר לגמרי, אני מנסה להניע , הרכב מניע מיידית ונכבה מיד, אני מנסה פעמיים שלוש, ומוסיף עם ההתנעה לחיצה על דוושת הדלק והאוטו מניע. כשהמנוע חם , אני מנסה להניע 3-4 שניות, בלי גז , והרכב לא מניע, אני לוחץ על דוושת הדלק, מרגיש שהמנוע נחנק לשנייה ואז הוא מניע.לפעמים אם אני ממשיך לנסות להתניע ל 5-6 שניות בלי גז,האוטו מניע. מה יכולה להיות הבעיה ? יש לציין שבאף מקרה אני לא משתמש בצ'וק הידני.

2) לאחר שהרכב מניע, לא משנה אם המנוע קר או חם , האוטו מגמם, לא שומר על סל"ד יציב ולפעמיים לשנייה מרגישים שהמנוע הולך להיכבות , אך הוא לא נכבה. במהלך נסיעה , אם למשל אני נוסע על הילוך שני בסל"ד נמוך, לוחץ טיפה על דוושת הדלק , האוטו מתחיל לגמגם ולרעוד.
בכול המקרים הריח של שריפת הדלק לא תקין .

אני חושד במחשב ההצתה הקיים ברכב מסוג DIGIFLEX 2, אך אין לי את המעגל החשמלי שלו על מנת שאוכל לבדוק אותו, נגיעה בצמת החשמל המחוברת למחשב לא משפיעה כלל, נבדקה התנגדות בין צלעות המחשב למינוס של המצבר , והתוצאות שהתקבלו הם בסביבות ה-5 אוהם ( לא יציב..). אם למישהו יש את המעגל החשמלי של המחשב , אשמח אם יעלה אותו , ואם ישנן דרכים מוכרות לבדוק את המחשב , אשמח לשמוע.
תודה

רפי לין
30-10-08, 18:30
חובה למשוך המשנק (צ'וק) לפני הנעת מנוע קר בפיאט אונו וגם בקיץ.
נסה ועדכן.
בברכה - רפי לין :)

Exp[e]rt
30-10-08, 18:54
אוקיי, ניסיתי עכשיו להניע עם צ'וק משוך, המנוע לא הניע כלל. ניסיתי גם צ'וק משוך ובנוסף לחיצה על דוושת הדלק , המנוע הניע אך היה חנוק , כנראה מהצפת דלק.
ניסיתי לשחק קצת עם הצ'וק, אם אני מושך אותו בזמן שהמנוע עובד, המנוע נחנק ונכבה.
תודה.

liorwohl
30-10-08, 19:45
תמשוך את הצ'וק רק חצי או רבע (תלוי כמה קר) עד הסוף באמת מציף (אצלי לפחות)
בלי צ'וק האוטו רוצה להכבות כל הזמן וחייבים להשאיר רגל על הגז שזה לא נוח.

Exp[e]rt
30-10-08, 20:19
הצ'וק כמעט ולא משפיע על ההתנעה,גם אם הוא משוך רבע או חצי , ואכן אם אני מושך עד הסוף נגרמת הצפה. זה לא הגיוני שהצ'וק חייב להיות משוך גם כאשר המנוע עובד , עושה רושם שצריך כיוונים, אני בעיקר חושב שישנה בעיה עם ההצתה , כי אני שומע לפעמים בריחת ניצוץ והמנוע כמעט נכבה, אך אין לי מושג מאיפה להתחיל בפתירת הבעיה.
מצתים חדשים, כבלי הצתה חדשים.
האם יש למישהו מושג כיצד אפשר לבדוק את תקינותו של מחשב ההצתה ?(DIGIFLEX 2)

צביקה קרבורטור
30-10-08, 23:47
rt;34521']שלום,
רכשתי לפני כ-3 שבועות פיאט אונו 70S , מודל 93 המוכרת היטב בפורום( האונו של גיא ,הידוע בפורום בכינוי "stio").
מיד לאחר הרכישה , הרכב עבר בדיקה וטיפול מקיף , על מנת להיות עם ראש שקט, למרות שהרכב עבר אצל הבעלים הקודמים טיפול לא מזמן.
סודרו נזילות שמן, נזילת מי רדיאטור , הוחלפו מצתים ,צינורות דלק , פילטר שמן מנוע , שמן מנוע ,ניקוי קרבורטור, ניקוי רדיאטור והחלפת מים ירוקים.
נשארו עוד כמה בעיות שמציקות לי.
1) הרכב עושה בעיות בהתנעה , כשהמנוע קר לגמרי, אני מנסה להניע , הרכב מניע מיידית ונכבה מיד, אני מנסה פעמיים שלוש, ומוסיף עם ההתנעה לחיצה על דוושת הדלק והאוטו מניע. כשהמנוע חם , אני מנסה להניע 3-4 שניות, בלי גז , והרכב לא מניע, אני לוחץ על דוושת הדלק, מרגיש שהמנוע נחנק לשנייה ואז הוא מניע.לפעמים אם אני ממשיך לנסות להתניע ל 5-6 שניות בלי גז,האוטו מניע. מה יכולה להיות הבעיה ? יש לציין שבאף מקרה אני לא משתמש בצ'וק הידני.

2) לאחר שהרכב מניע, לא משנה אם המנוע קר או חם , האוטו מגמם, לא שומר על סל"ד יציב ולפעמיים לשנייה מרגישים שהמנוע הולך להיכבות , אך הוא לא נכבה. במהלך נסיעה , אם למשל אני נוסע על הילוך שני בסל"ד נמוך, לוחץ טיפה על דוושת הדלק , האוטו מתחיל לגמגם ולרעוד.
בכול המקרים הריח של שריפת הדלק לא תקין .

אני חושד במחשב ההצתה הקיים ברכב מסוג DIGIFLEX 2, אך אין לי את המעגל החשמלי שלו על מנת שאוכל לבדוק אותו, נגיעה בצמת החשמל המחוברת למחשב לא משפיעה כלל, נבדקה התנגדות בין צלעות המחשב למינוס של המצבר , והתוצאות שהתקבלו הם בסביבות ה-5 אוהם ( לא יציב..). אם למישהו יש את המעגל החשמלי של המחשב , אשמח אם יעלה אותו , ואם ישנן דרכים מוכרות לבדוק את המחשב , אשמח לשמוע.
תודה
שלום רב, ומזל טוב בקניית הרכב, קנית רכב שמור בצורה יוצאת דופן!
הרכב ובעליו מוכרים לי אישית, וכמדומני, שגם היסטוריית הרכב ידועה ומוכרת לי.
לצערי היית פזיז מדי, בישור קו שעשית, משום בעיית המחשב דיזיפלקס, לא הבעייה שלך כרגע, והוא טופל בעבר, אצל מומחה בשם דני זומרשטיין מחיפה
את הקרבורטור אני אישית שיפצתי לפני כ3 שנים.
מעולם לא היתה לגיא בעייה עם הקרבורטור, מאז הטיפול שלו בקרבורטור אצלי, לכן לדעתי הטיפול בקרבורטור היה לדעתי מיותר, ולדעתי הבעיות שהזכרת , על קשיים בהתנעת הרכב, ובריח הדלק הבלתי שרוף, הם הסיבה העיקרית לבעייתך.
המלצתי חזור למכון קרבורטורים שטיפלת בו בקרבורטור, ואפשר לו לבדוק, ולכוון שנית את הקרבורטור, ולכוון את הCO!
חובה למשוך צוק עד שני שליש ממהלכו, בעת התנעת מנוע קר, וניתן להתחיל בנסיעה , מידית יחד עם צוק משוך, תוך שלושים שניות מההתנעה, ללא צורך בחימופ המנוע, תוך כדי נסיעה איטית, ולהחזיר הדרגתית את הצוק, תוך מקסימום שני דקות מההתנעה.
אנא חזור ועדכן בנושא.
ובשלב זה, אל תתמקד במחשב הדיגיפלקס, והחלפת חוטי הצתה איכותיים מתוצרת בירו, בוודאי לא יזיק, אם כי אינני בטוח שזאת הבעייה לקשייי ההתנעה הנוכחיים.
בברכה
צביקה

eliko1976
31-10-08, 05:47
rt;34521']
סודרו נזילות שמן, נזילת מי רדיאטור , הוחלפו מצתים ,צינורות דלק , פילטר שמן מנוע , שמן מנוע ,ניקוי קרבורטור, ניקוי רדיאטור והחלפת מים ירוקים.

גיא , האומנם ? :) נזילות שמן ??? נזילות נוזל קירור ??? ניקוי רדיאטור ???
ואני חשבתי שמדובר באוטו במצב תצוגה , לפי הסיפורים שלך ....:D
סתם , אני צוחק .
אני גם חושב שהייתה פזיז מדי .
יש כלל מאוד חשוב שאומר: "עובד ? אל תגע " , " כול המוסיף גורעה " ואוייב של הטוב זה מצויין " ועוד שלל פתגמים וחוכמות העבר .
הרי גיא בטוח הציג לך חשבונית משנת 95 :) כאשר הוא עשה ניקוי קרבוראטור עם אקונומיקה :D

עכשיו ברצינות, בהנחה והוא עבד טוב , בשביל מה לעשות יישור קו ???

ובכלל , אני מקווה שעשית הכל רק במרכזי ...אחרת צפה פגיע מגיא :D

צביקה קרבורטור
31-10-08, 11:18
שלום רב!
מחזק את קודמי, ומבקש שתפרט היכן בוצע הטיפול הקרבורטור עלותו, והיכן בוצע הטיפול ברכב, איזה שמן ובאיזה צמיגות השתמשו(אמור להיות מפורט בחשבונית), מדוע בוצע נקוי רדיאטור, ובאיזה נוזל קירור השתמשו, האם בפרפלו?
בברכה
צביקה

stio
31-10-08, 11:45
קודם כל ברוך הבא למועדון!

ראשית, ברצוני להתייחס לטיפול שעשית לאחר קניית הרכב:
החלפת מסנן שמן, שמן מנוע החלפת פלאגים וניקוי קרבורטור ורדיאטור היתה מיותרת לחלוטין, מדובר בבזבוז כסף, אם היית מתייעץ איתי הייתי אומר לך.. אתה תמיד יכול להתקשר אליי בכל שעה, גם אם אני בשיעור אני אצא כדי לענות.
הרכב הזה עבר טיפול 10K מלא בחודש 6/2008 (ראה ספר קבלות מקורי וקבלות מפורטות על הטיפול ופירוט החלפים), כל החלקים שהוחלפו ברכב היו חדשים לחלוטין. לא היה צריך לעשות שום יישור קו ברכב.
טיפול בקרבורטור בוצע ע"י צביקה ב- 4/2005 ומאז לא היו לי שום בעיות של גמגומים או כיבויי מנוע וכ'.

נזילת מי רדיאטור: מאיפה היתה נזילה? הרכב לא היה מאבד מים.
נזילת שמן מנוע: אני החלפתי פעמיים את אטם מכסה השסתומים ופעם אחת מחזיר שמן. הנזילות פסקו לחודש/ חודשיים ואח"כ התחדשו. הבנתי שצריך להשתמש באטם מכסה שסתומים מקורי אחרת הנזילות יחזרו.
קח בחשבון שתמיד יהיו הזעות שמן, לא צריך להתרגש, מקסימום מוסיפים קצת. השארתי לך ג'ריקן שמן 5 ליטר חדש בתא המטען (כנ"ל נוזל קירור), אפשר לבדוק לבד.

1. קודם כל בספר הרכב המקורי שנתתי לך יש הוראות כיצד להניע את המנוע בטמפ' חיצונית מתחת ל- 15 מעלות ומעל 15 מעלות. בכל מקרה, תמיד, יש למשוך את הצ'וק עד סופו לפני תחילת ההתנעה. אינני יודע על אילו הצפות אתה מתכוון, זה מה שהייתי עושה ולא היו בעיות.
סדר ההתנעה מתנהל כך:
א. פתח סוויץ'.
* כעת תן 2 לחיצות בודדות על דוושת הדלק.
ב. משוך את הצ'וק עד סופו.
ג. תן סטרטר ובו זמנית פמפם ע"י דוושת הדלק.
ד. המנוע יניע, עזוב את דוושת הדלק, הטורים ייתיצבו והחל מיד בנסיעה.
ה. תוך כ- 10 שניות החזר את הצ'וק עד לחצי, ועד ל- 2 דקות החזר אותו למקומו באופן מלא. נורת הצ'וק תכבה.

* ייתכן שנדרש לעשות כיוון בקרבורטור כי פעם המנוע היה מניע גם בלי גז.

2. התופעה שהזכרת מוכרת לי מהתנעות ללא צ'וק ולא משנה האם הטמפ' החיצונית נמוכה או גבוהה. חייבים תמיד למשוך את הצ'וק, אם לא הסל"ד לא יהיה יציב.

במידה ויש בעיות התנעה הייתי מכוון למחשב הצתה, שידוע כבעייתי מאוד בכל דגמי ה- 1.4 באונו.
פעם אחרונה שהוא עשה לי בעיות זה בחודש 9/2008 בטכניון. המנוע לא הניע בכלל ונגיעה קלילה בצמת החוטים שמובילה אליו והוא הניע ישר, כנראה אין מגע.
הבעיה טופלה ע"י דני ממצת אור, התיקון של הארקה עובד, אבל עושה רושם שיש שם בעיה אחרת והיא חוסר מגע בצמת החוטים. מכיוון שאינני מומחה אלו רק השערות.

בנוגע לבריחת ניצוץ- צביקה, אתה זוכר שבאחד מהמפגשים האחרונים באיקאה אני הראתי לך שיש בריחת ניצוץ? הגענו למסקנה שזה מאחד מהחוטי הצתה, ולכן הם הוחלפו למקוריים של פיאט שהוזמנו בעבורי מאיטליה (לא היה במלאי, הרוב קונים זבל סיני) ועלו לי 313 ש"ח (יש קבלה מהמורשה) ולכן אין צורך להחליפם. אם אתה מזהה בריחת ניצוץ בדוק את מכסה המפלג מבפנים או הפעל את המנוע בתנאי חושך מוחלט וראה מאיפה בורח הפעם ניצוץ, סיכוי אפסי ביותר שזה מהחוטי הצתה.
דרך אגב הוחלפו גם צינורות דלק בגלל נזילה לא מזמן, לא ברור לי למה הוחלפו שוב צינורות.. על אילו צינורות מדובר?

אליקו, ניקוי רדיאטור עשיתי בחודש 4/2008 (יש קבלות כמובן). ממש הוציאו את הרדיאטור החוצה וניקו אותו באופן יסודי, הנוזל קירור הוחלף באותו היום גם כן, אני הייתי כמובן ליד הרכב. אם הוא נסתם שוב אינני יודע אבל לא היו בעיות התחממות בשום צורה כלשהי.

אגב צביקה: אני השתמשתי תמיד בצמיגות שמן 20-50 כמו שהמלצת לי מאז הטיפול בקרבורטור, השמן מנוע שהוחלף בטיפול בחודש 6 היה גם בצמיגות כזו, וגם הג'ריקן שמן החדש היה בתא המטען היה עם צמיגות כזו.

eliko1976
31-10-08, 15:00
גיא ...אתה לא צריך להתרגש כל כך ...האוטו כבר לא שלך , שכחת ? :)
שיעשה מה שבא לו ...

צביקה קרבורטור
31-10-08, 15:17
טוב מה היה לנו כאן:
שיפוץ קרבורטור מיותר.
נקוי רדיאטור מיותר.
החלפת מצתים מיותרת
החלפת שמן מיותרת( לא ידוע עדיין מה הצמיגות השמן שהוחלפה), בוצע טיפול בהזעה, יתכן והחלפת אטם מכסה שסתומים, מקורי, באיכות גבוהה יותר היתה מונעת הזעה בעתיד, בנוסף לכך ניתן להתעלם מהזעה קלה, שרק גורמת ליצור שכבת מגן חיצונית לבלוק, והגנה חיצונית, לפקק המים בבלוק.
הוחלפו חוטי הצתה מקורים, על ידי גיא, כך שהחלפתם מיותרת.
מה נשאר שימוש מושכל בצוק, לפי הסברי, או לפי הסברו של גיא, וטיפול בריחות הגזים הרעילים הנפלטים מצינור הפליטה, בגלל תערובת דלק עשירה.
אליקו, מהיכרות ארוכה שלי עם גיא, הוא בחור יסודי וקפדן, שנקשר לכל רכב שהחזיק בעבר, ושהקדיש לו הרבה זמן אהבה וכסף, וגם הרכב נמכר, יש לגיא הרבה רגעי נוסטלגיה לרכב,
וחשוב לו הטיפול המסור.
ולכן אפילו, ברוב טובו, השאיר לקונה, גלון שמן מוע, ומי קירור בתא המטען, שישארו כנראה ללא שימוש בעתיד, וחבל.
בברכה
צביקה

stio
31-10-08, 15:52
תודה צביקה :)
אגב, הרדיאטור הזה חדש יחסית. המקורי היה סתום ובגלל זה המנוע התחמם קצת, אז במקום לנקות את הרדיאטור המקורי ב- 300 ש"ח, החלפתי אותו לחדש ב- 600 ש"ח...
הרדיאטור (יחד עם המצמד) הוחלפו כשבוע לאחר הטיפול בקרבורטור אצלך ועלו מעל 1700 ש"ח.

אגב, ניקוי הרדיאטור בחודש אפריל האחרון נעשה כטיפול מונע ולא בגלל שהיתה בעיה. מה שקרה שהיתה בעיה של התחממות בגלל טרמוסטט תפוס במצב סגור, אז החלפתי את הטרמוסטט למקורי חדש, הוחלפה גם היוניט למרות שלא היה צריך (שקט נפשי) וגם הניקוי של הרדיאטור היה לצורך שקט נפשי.
החלפת היוניט והטרמוסטט נעשתה במורשה פיאט בצ'ק פוסט, והניקוי רדיאטור במכון ביוקנעם.

יכול להיות שהשמן שהוחלף הגיע דווקא מהג'ריקן שמן שהיה בתא המטען, צריך לחכות לתשובה ואז מדובר באותה צמיגות.

זה פשוט כואב לי שזורקים חלקים חדשים... המוסכניק שהחליף את החלקים לא ראה שהם חדשים? חבל...

נ"ב
לא קשור אבל יש ברכב מצבר חדש דנדש 60 אמפר עם אחריות לשנה שהותקן חודש לפני מכירת הרכב, יש משאבת בלמים מרכזית חדשה, הוחלף גם נוזל הבלמים לDOT4, נגד מהירות נמוכה למאוורר חדש, מערכת בלמים קדמיים חדשה (אבל לא מקורית. לא הייתי אותו יום ליד האוטו אז התקינו תחליפי...), משאבות ברקס לגלגלים אחוריים חדשים ועוד ועוד אני כבר לא זוכר.. איך אני? :)

Exp[e]rt
31-10-08, 23:51
גיא ,שלום,
שלא תבין אותי לא נכון , לא אמרתי לרגע שהאוטו לא היה שמור ומטופל כמו שצריך ,כול מי שראה את האוטו התלהב מכמה שהוא שמור , וקיבלתי הרבה הצעות מאנשים שמעוניינים לרכוש.
לאחר שהרכב עמד בחנייה מסודרת , היה כואב ללב להתעורר כול יום ולראות כמות שמן לא קטנה על הרצפה , ובמשך שבועיים, הוספתי כליטר שמן , מזה שהשארת לי באוטו,מכיוון שהיה איבוד שמן בכמות כה גדולה , החלטתי לעשות בדיקה מקיפה לכול הרכב, נמצאו נזילות שמן מאטם מכסה השסתומים , מהקרטר , ואיפשהו בין המפלג לראש המנוע . ראש המנוע לא היה מחוזק כצריך, ולכן הייתה נזילה מאטם מכסה השסתומים,נוסף סיליקון , וחוזקו הברגים. האטם של הקרטר, לא היה ניתן למצוא בנפרד אלא צריך לקנות קיט שלם לאוברול , לכן הוא לא נקנה, הבעיה סודרה גם עם הוספת סיליקון יעודי.
במהלך תקופה זו, הרכב איבד עוד כליטר שמן, ולא נשאר לי שמן ממה שהשארת לי, לכן החלטתי להחליף שמן ופילטר שמן. השמן שנבחר הוא של חברת "ZIC" בצמיגות 20-50.
נבדקו המצתים, הראשון והשלישי היו בסדר, השני היה מלא בשמן , והרביעי סדוק קצת, לכן הוחלט להחליף גם 4 פלאגים חדשים של חברת NGK.
הייתה נזילת מים ירוקים מאחד הצינורות מכיוון שהייתה קורוזיה, הבעיה סודרה בקלות , אך עדיין ישנה נזילה שאני מתקשה לעלות עליה, באיזור בין הגיר והמנוע.
הרכב לא היה מתחמם כלל , הכול עבד תקין, אך מהסתכלות על המים הירוקים ברדיאטור, נתגלה לכלוך ודיי הרבה, ולא , זה לא שאריות שמן. לכן הוחלט לנקות את הרדיאטור עם חומר ייעודי של חברת "WURTH" שמוסיפים למים כאשר הם חמים , ואז מרוקנים את כול המים. לאחר מכן , הוספתי מים ירוקים של חברת "PRESTONE".
כול צינורות הדלק הוחלפו, מכיוון שהרבה מהם גילו סימנים של יובש , והיה חשש לבריחת אויר.
הקרבורטור פורק לא למטרת שיפוץ , אלא על מנת לבדוק את מצב האטמים, לא הייתי אצל איש שמתמחה בקרבורטרים עדיין, האטמים היו במצב טוב, והקרבורטור עבר ניקוי קליל אך לא יסודי, ובזמן הניקוי, מצאנו שה"דיאפרגמה" פגומה , וצריך להחליפה. עוד לא החלפתי אותה, מכיוון שעוד לא מצאתי אחת מתאימה. וזה בעיקרון מה שנעשה עד עכשיו לרכב.

stio
01-11-08, 00:32
שלום!
לא רמזתי שהתכוונת שהרכב לא מטופל וכ', רק לא הבנתי למה היה צריך לעשות טיפול אם אני עשיתי זאת, אבל עכשיו הכל מתבהר. :)
בנוגע לנזילות שמן: כשהרכב היה אצלי לא הבחנתי בכמויות שמן על הכביש לאחר חנייה ממושכת, מקסימום ראיתי טיפה אחת או שניים בודדות ולא ייחסתי לכך חשיבות (הזעות). עכשיו המנוע לא מאבד שמן?
ושאלה מאוד חשובה: כמה ק"מ נסעת ב- 3 שבועות האלו? המד הראה על 131500, אולי טיפה פחות.
בקשר לנזילה שבן הגיר למנוע: זכור לי במעורפל שבמוסך שבו אני טיפלתי זיהו סימנים לנזילה כזו ואמרו לי להיות עירני על מפלס המים, אבל הרכב לא איבד מים אז עזבתי את זה, בנוסף בחיבור משאבת לחץ לא התגלתה נזילה ובבדיקת קומפרסיה למנוע לא התגלו בעיות.

הנוזל קירור של "פרסטון" מצויין. אני לא מכיר את החומר לניקוי שאתה מדבר עליו, אבל אני אישית לא מאמין ביעילות של הדברים האלו, אני הייתי שולח את הרדיאטור ישר למומחה, אין כמו ניקוי אצל מקצוען.
- האם ניקזת את הנוזל הקירור הישן ע"י פתיחת צינור הרדיאטור התחתון? האם דאגת לנקז אוויר ממערכת הקירור ע"י השארת פקק הרדיאטור פתוח ורק אחרי פתיחת התרמוסטט לסגור אותו?

בנוגע לצינורות הדלק: כל הצינורות המובילים לקרבורטור חדשים לחלוטין כי היתה לי פעם נזילת דלק. אילו בדיוק צינורות הוחלפו?

בנוגע לקרבורטור: אני מקווה שלא ריססת לתוך הקרבורטור ספריי לניקוי קרבורטורים, כי אם כן זה יגרום לבעיות רציניות. אסור להשתמש בדבר הזה, זה רק מזיק יותר מאשר מועיל.
אני ממליץ לך בחום לקפוץ לצביקה לאבחון ואם יש צורך גם לכיוונים. הוא מקצוען ממדרגה ראשונה!

אגב, באיזה מוסך בוצעה כל העבודה הזאת או שזוהי עבודה עצמית?
ושאלה לא ממש קשורה: בשנה שעברה החלפתי ברז חימום כי היתה נזילה של נוזל קירור לתוך הרכב. עברו עלינו ימים קרים (13.6° מינ' בלילה), האם יצא לך לעבור למצב חימום ולראות אם הכל נשאר תקין? חורף שעבר היה גל קור כבד והחימום הזה ממש הציל אותי.

נ"ב
נשארה לי קופסה של פוליש עדין לרכב, היא ממש חדשה ומלאה כמעט לחלוטין, רק השתמשתי פעם אחת למכסה מנוע ולכנף בצד נהג. אני לא יכול להשתמש בה אצלי כי בפאביה זה צבע מטאלי ואסור להשתמש בפוליש על צבע מטאלי, כמו כן יש לי גם 2 חולצות, 2 כובעים של מועדון פיאט ודגל לרכב של פיאט, אז אם תהיה באיזור תקפוץ ואשמח להביא לך את הפריטים (וגם לראות אם יש בעיה בהתנעה, אזהה מיידית), נכון לעכשיו הם סתם ללא שימוש וחבל, שכחתי להביא לך את זה לפני 3 שבועות :) פוליש+ ווקס מבריק את הצבע של הרכב הזה בצורה מדהימה!

שים לב לתמונות, צולם ברמת הגולן בטיול של פיאט ב- 5/2008. זה אחרי ווקס:
http://www.uploadfileyou.com/files/kcf5pugr2dpo4ock2e8e.jpg
http://www.uploadfileyou.com/files/06nwqsmxdr55fulmxmme.jpg
http://www.uploadfileyou.com/files/3lde2zn2hrbdn5xrbfla.jpg

eliko1976
01-11-08, 11:21
עכשיו תורי להגיב ....:)
קודם כול לצביקה :
היות ולאחרונה ראיתה את הרכב לפני 3 שנים , לא הייתי במקומך כל כך נחרץ עושה סיכומים וקובע חד משמעית שנעשו כאן פעולות מיותרות . בכדי להסיק מסקנות כאלו צריך לבצע בדיקה מקיפה לאוטו, יהיה פדנט בעל האוטו אשר יהיה .

לגבי השמן - גם עם בעלים החדשים של האוטו היה שם חצי סינטטי או סינטטי מלא - לא היה נגרם שום נזק למנוע . ממש לא צריך להפחיד כאן אנשים לגבי הצמיגות של השמן.לערבב שני סוגים ברור שאסור אבל להחליף לגמרי לסוג אחר - אין כל בעיה .
יכול להיות שזה מיותר ובזבזני ( זה סיפור אחר ) - אבל לא מסוכן למנוע זה בטוח .

לגבי נזילת מים בין הגיר למנוע - במנועי פיאט קיימים מין פקקי\מכסי מים- 2 במספר .
אחד מתחת לטיימינג ואחת מצד שני - בדיוק בין הגיר למנוע .
מדובר בפחית מתכת ואטם . עם השנים יכולים להיות נזילות- מה לעשות האטמים זה לא דבר נצחי ( אצלי בדדרה היה בדיוק באותו מקום ).
כל פקק סגור עם מספר ברגים .הבעיה זה להגיע אליהם .מקדימה - צריך להוריד טיימינג ומאחורה חייבים לפרק גיר ,קלאצ' וגלגל תנופה .
לצערי אין ולא קיימת שיטה אחרת .
עם כל הצער שבדבר- אין מנוס וצריך לטפל בזה .
לפעמים לא מדובר רק באטם , אלא גם הפחית עצמה נאכלת מהנוזל .רצוי, אם מחליטים לטפל לקנות את שניהם .

לגבי השמן על הפלג - הנ"ל מצביע על התיישבות של מחזירי שמן של השסתומים (אין מה לעשות באוטו 93 זה בסדר ) וכתוצאה של אובדן גמישות ואלסטיות השמן חודר ומלכלך את הפלג .
כמובן שהחלפת הפלגים לא פותרת את הבעיה- אחרי X זמן אתה תראה שהבעיה תחזור .

stio
01-11-08, 12:28
אליקו,
קודם כל צביקה ראה את הרכב לא לפני 3 שנים (אז היה הטיפול בקרב'), אלא בתאריך 12.9.08 במפגש, ולפניו ב- 22.2.08 (אז גם נפתח מכסה מנוע וצביקה בחן את כל העסק וגילה בריחת ניצוץ ונזילת דלק שטופלו).

צביקה לא רשם ולא התכוון שייגרם נזק למנוע מהחלפת שמן (ברור שלא מערבבים 2 סוגי שמנים) אבל למכוניות ישנות עדיף למלא צמיגות 20-50, אתה בעצמך רשמת/ רמזת שצמיגות שמן אחרת תהייה מיותרת ובזבזנית.

לגבי הנזילות מים: המוסכניק אמר לי שהוא מזהה סימנים קלים לנזילה עוד לפני המון המון זמן ואפילו כתב זאת בכתב יד על אחת הקבלות לאחר הטיפול, אבל הרכב לא איבד שום מים, אז בשביל מה לפרק חצי אוטו?
שאני מתכוון "לא איבד מים" אני מתכוון שלא הוספתי לו טיפה אחת של נוזל קירור מאז שהחליפו את היוניט והטרמוסטט, ואז נשפך קצת נוזל קירור על הרצפה והוספתי מהג'ריקן שהיה בתא המטען.
אז לפני שאתה שולח אותו לפרק טיימינג (שאגב נעשה לא מזמן), גיר, מצמד וגלגל תנופה- שייעקוב אחרי מפלס נוזל הקירור כמובן...

לגבי הנזילות שמן: הרכב אצלי חנה תמיד בחנייה מסודרת, או על הכביש או בחניה הפרטית מאחורה. אם היו נזילות שמן כאלו רציניות הייתי בוודאות מלאה מבחין בזה ושולח את הרכב מיד למוסך, בגלל ששמן מנוע איכותי עולה היום יקר מאוד (60-70 ש"ח לג'ריקן של 5 ליטר) ולכן חבל על כל טיפה שנוזלת למטה.
מה שזיהיתי זה טיפה אחת או שניים במרחק לא גדול מהשניה ולא יחסתי לכך חשיבות (הזעות).
כל שבוע ביצעתי לבד בדיקה של שמן מנוע ונוזל קירור כאשר המנוע היה קר ועמד על משטח ישר. נוזל קירור הוא לא היה מאבד, לגבי שמן מנוע היו שבועות שלא הייתי מוסיף בכלל, והיו שבועות שהייתי מוסיף קצת. בכל מקרה ג'ריקן שמן של 5 ליטר הספיק לי לבערך שנה שלמה, בטח ובטח שלא מדובר בנזילות כמו שתיארו כאן, אין לי מושג מה קרה, אבל צריך לזכור שזה רכב ישן (15 שנה זה לא צחוק) ולכן אני לא מתפלא על הממצאים, זה יכול להיות. חלק מסויים יכול להתקלקל בדיוק מחר, אין מה לעשות חוץ מלהיות קשובים לרכב.

לטעמי עדיין נעשו מס' פעולות מיותרות, אבל לא מזיקות כמובן (כל המרבה זה משובח):
-לא נעשה שיפוץ קרבורטור כמו שחשבנו, אלא רק הוא פורק כדי לבדוק את מצב האטמים.
- החלפת פלאגים היתה מיותרת, אך אני מסייג את דבריי בנוגע לפלאג הסדוק. יכול להיות שמשם ברח ניצוץ? ואיך פלאג יכול להיסדק תוך 5 חודשים? האם זאת אשמתו של המוסכניק שהחליף פלאגים בטיפול בחודש 6, אולי זה נסדק לבד, אולי הסדק נגרם בפירוק הפלאגים שהיה עכשיו?
- החלפת שמן לא פותרת נזילות שמן.
- החלפת מסנן שמן גם כן לא פותרת כלום.

בכל מקרה שמחתי לשמוע שמטפלים ברכב בצורה יפה שכזאת.

Exp[e]rt
01-11-08, 14:51
אכן, החלפת שמן מנוע לא מתקנת נזילות:) , אך אחרי שטופלו כול המקומות הבעיתיים וסודרו הנזילות , ומכיוון שנפתח הקרטר, והיה חסר לי כליטר שמן ,הוחלט על החלפת השמן , ועל הדרך הוחלף פילטר שמן.
השמן שהוספתי הוא שמן איכותי,עלות ג'ירקן של 5 ליטר הינה 80 שקל,עכשיו הרכב לא מאבד אפילו גרם אחד של שמן :)
נזילת המים בין הגיר והמנוע היא לא נזילה רצינית , הרכב מאבד פחות מחצי כוס מים בשבוע.
בקשר לפלאג הסדוק, בדרך כלל , אם אחרי תקופה כה קטנה , הפלאג נמצא סדוק, אז כנראה בזמן החלפת הפלאגים , לא נקטו באמצי הזהירות המתאימים ולכן נסדק ,אך עדיין, בריחת הניצוץ לא הייתה משם.
כול צינורות הדלק הוחלפו, חלקם היו חדשים, חלקם גילו סימנים של יובש ,ומכיוון שהיה חשש לבריחת אויר, זה הדבר עם עלות מזערית שאפשר להחליף ולכן הוחלפו.
הקרבורטור נוקה בעזרת חומר ייעודי לקרבורטרים ולא ריסוס ספריי קרבורטור, העבודה שנעשתה הרבה יותר יסודית, אך עדיין לא מספקת, וכנראה שהקרבורטור צריך טיפול.
לגבי הרדיאטור, החומר שהשתמשתי בו הוא חומר ייעודי לרדיאטורים , את העבודה שהוא עושה ראיתי ברדיאטור של רכב מתוצרת ב.מ.וו שהיה סתום לגמרי ומלא "בוץ",החומר עשה פלאים.
הרדיאטור של האוטו שלי לא היה כה מלוכלך, ועדיין אפשר לראות שהוא חדש , אך עדיין החלטתי לפני שאני מנקז את המים,להוסיף את החומר הזה, כמובן שאחרי הוספת המים החדשים, נוקז כול האויר מהמערכת. עכשיו ניתן לראות שהמים נקיים ואין סימנים של לכלוך שצפים על פני המים.
החימום ברכב מצויין, יצא לי להשתמש בו כבר כמה פעמים בלילות הקרים.
עוד דבר קטן שסודר באוטו הוא בלם היד "הנדברקס", הבלם היה מאוד קשה ובקושי היו שני "קליקים",נעשה כיוון קטן ועכשיו בלם היד עובד מצויין.
עד כה , נסעתי עם הרכב כ-800 ק"מ, ולא היו בעיות מיוחדות ומקווה שגם לא יהיו :D
גיא, תודה על ההזמנה, אך בשבועיים הקרובים אני אהיה קצת עסוק במבחני מועד ב' בטכניון , כך שלא יהיה לי זמן לבקר ולא יהיה לי זמן לטפל באוטו.
אליקו תודה על המידע החשוב , הדבר ייבדק בהמשך.

stio
01-11-08, 16:04
אני מאוד שמח לשמוע שאחרי שסודרו הנזילות שמן ונוקה הרדיאטור עכשיו הכל תקין ואין יותר נזילות שמן והמים ברדיאטור נקיים. מקווה שתמשיך להנות מהרכב ושהוא לא יעשה לך בעיות.
לגבי נזילות המים- מאז 7/2001 ועד 10/2008 שהרכב היה אצלי לעולם לא התעסקו עם הפקקי מים שאליקו דיבר עליהם אז יכול להיות, אף פעם לא היתה לי נזילה משם. פעם אחת היתה נזילה מהצינור רדיאטור עליון אז הוא הוחלף (פשוט נהיה בו חור שרק עם משאבת לחץ ראו אותו).
זכור לי שהמוסכניק רשם משהו כזה על אחת מהקבלות- תסתכל מאיזה תאריך, אני כבר לא זוכר. הוא אמר שיש סימני נזילה קלה ושהוא לא יודע מאיפה בדיוק ושאשים לב למפלס ולא היתה בעיה.

בנוגע לקרבורטור- אתה תמיד יכול לנסוע לצביקה (שיהיה לך זמן) אם ישנה בעיה כלשהי הוא יזהה מיידית. מאז השיפוץ קרבורטור לפני 3 שנים לא היו לי שום בעיות שמקורם בקרבורטור, ולפני השיפוץ היו (כיבויי מנוע ברמזור, כיבויי מנוע ב80 קמ"ש, קרטועים וכ').

לגבי בעיות התנעה- רק מהמחשב ההצתה. אני זוכר בתקופת הצבא היה אזרח עובד צה"ל בבסיס עם אונו 1400 סמ"ק אוטומטית שנת 92' (דגם סלקטה) שכל פעם גם היה מתלונן על המחשב הזה, לא יודע מה הוא עשה בסוף (השתחררתי).