PDA

View Full Version : שאלות על מרים חלונות, ואזעקה בכלל ב HGT


farmalot
01-10-08, 20:56
אמנם זה מן הסתם זהה לכל הספייסים,

בזמן האחרון שמתי לב שהחלונות באוטו עולים לאט מהרגיל, ונזכרתי בנזק שעשה לי המרים חלונות באוטו הקודם שלי (ע"י אימוץ המנוע).

אז חשבתי, מכיוון שגם ככה אני לא ממש נוסע עם חלונות למטה, אז אני יבטל אותו ואחסוך מעצמי חיפוש של מנועים באיביי עוד חצי שנה.

אבל אני לא ממש מצליח למצא איפה היחידה שלו. יש איזו יחידה שנמצאת בתיבת הפיוזים (בצד שמאל, ליד הברך של הנהג), אבל היא לא נראת מתאימה לתיאור, כי החיווט שלה די דק, ולא מתאים למרים חלונות.

אז השאלות הם כאלה:
האם האיטיות בעליה של החלונות נוצר באמת מהנזק שהמרים עושה?
איפה המרים נמצא (והאם הוא לא מקורי בכלל)?
האם יש מרים נורמלי על כדור הארץ, שהוא גם לא מקורי, וגם לא עושה נזק?

ועוד שאלה על האזעקה, לפעמים כשאני מפעיל את האזעקה, היא מצפצפת 3 פעמים בנעילה, ולפעמים 2, בלי הסבר כלשהו. בשני המקרים הכל ננעל כמו שצריך, ושאר התסמינים זהים. מישהו חווה משהו דומה?

Caveman
01-10-08, 21:04
מה השאלה?

eliko1976
01-10-08, 21:14
בטח הבעיה נפתרה תוך כדי כתיבת השאלה :)

farmalot
01-10-08, 21:19
סורי, בטעות לחצתי על פוסט ריפלי תוך כדי כתיבה..

הנה השאלה.

student
01-10-08, 21:27
הכי טוב - תסגור את החלונות בעצמך כל עוד המנוע פועל. ככה אני עושה.

לחיצה ארוכה על השלט בזמן הנעילה תגרום לביטול חיישני הנפח ואז יש צפצוף נוסף קצת ארוך יותר. לחיצה קצרה מפעילה רגיל את האזעקה.

למיטב הבנתי הקופסה הקטנה ההיא היא אכן מרים החלונות. המרים לא מקורי ומותקן בארץ. אני מניח שככה זה גם ב- HGT.

זה נכון לאזעקת ה- META שנרכשה יחד עם הרכב. לרוב קופסת שלט כחולה עם כפתור יחיד.

stio
01-10-08, 21:45
אין שום בעיה במרים חלונות כל עוד מתקינים אותו כמו שצריך, לראייה האונו שלי שיותר מ- 7 שנים אצלי ואין שום ציוץ מהמרים חלונות, פשוט שקט תעשייתי.
אגב, ככה קניתי את הרכב בזמנו עם המרים החלונות כבר מותקן, כלומר הוא מותקן הרבה יותר משבע שנים. מרוב שאני כ"כ מרוצה- ביקשתי מרים חלונות גם ברכב החדש.

לפותח השרשור- הורד את החלון למטה ורסס על מסגרת החלון ספריי סיליקון להחלקה, אמור לפתור לך את הבעיה.

eliko1976
01-10-08, 21:55
אני לא חושב שמרים כשלעצמו גורם לנזק ...
הוא סה"כ מזרים + או - למנוע ....זה הכול
STUDENT - מה זה משנה למנוע האם פיקוד מוזרם ידנית על ידי לחיצה על כפתור או שהוא מגיע מהמרים ?
לדעתי האיטיות נובעת מבעיה כלשהי במסילות של החלון .
לגיא - כמו כל רכיב חשמלי גם המרים יכול להתקלקל תהיה התקנה מקצועית אשר תהיה . אצלי היה מקולקל , למרות שייתה התקנה סופר מקצועית של היבואן . אני החלפתי לבד , עלות המרים - 120 ש"ח לקח לי חצי שעה עבודה עם פירוק של הפלסטיקים .

student
01-10-08, 22:46
אני מרים את החלונות ידנית כל עוד המנוע עובד מתוך "רחמים" על המצבר כאשר מנוע הרכב כבוי.
מה גם שהייתה איזה פעם שמסיבה לא ברורה החלונות לא נסגרו ולא שמתי לב. מאז התרגלתי - לפני כיבוי המנוע, מרים חלונות עד הסוף. לוקח עוד 2 שניות.

eliko1976
01-10-08, 22:57
צודק , גם בלי פינוק הזה אפשר לחיות ....

student
01-10-08, 23:02
מרים חלונות יש. אם אני במקרה שוכח או מישהו אחר נוהג ברכב אז המרים עובד מצויין.

פשוט בסרק עם מנוע הרכב עובד אז רואים כמה הרמת שני חלונות יחד מעמיסה על מערכת החשמל.

stio
01-10-08, 23:13
אתם מספרים לי...

יום אחד לא מזמן התפוצצו הלוחות הפנמיים של המצבר (היה "בום!"), חשבתי ששכחתי את האור הפנימי דולק והוא פשוט התרוקן, בהתחלה לא שיערתי שקרה משהו ללוחות.
הניעו אותי עם מאזדה 3 ונסעתי הביתה עם אורות עובדים (היה חושך) וכדי לא להעמיס על מערכת החשמל, השארתי את המזגן כבוי אבל פתחתי את 2 החלונות הקדמיים עד הסוף.

שמח וטוב לב הגעתי בשלום הביתה וחשבתי שהמצבר כבר הוטען לאחר שהתרוקן בגלל "השארת האור הפנימי דולק" ולכן כיביתי מנוע, שמתי כרגיל את המגן שמש, יצאתי החוצה ולחצתי על השלט, ציפיתי שהמרים חלונות ייכנס לעבודה ויסגור את החלונות והרכב יינעל.

אלא מה? אין תגובה, החלונות נשארו למטה והרכב לא ננעל. ישר חשבתי לעצמי: "פאק, איזו טעות!!!"
נכנסתי לרכב, הכנסתי מפתח, סובבתי סוויץ' ואין שום תגובה.
שעה 21:30, אני לבד, אין לי כבלים, הרכב חונה על הכביש הראשי ולא מאחורה בחנייה הפרטית (טעות 2).

הזעקתי את בן דוד שלי (כן, ההוא בעל המוסך לפחחות וצבע) אשר בא עם פיג'ו 406 והניע אותי, כך הצלחתי לסגור את החלונות עם הכפתורים שלהם. איך שהוא ניתק את הכבלים וניסיתי להניע שוב- דממה.

בסוף המצבר הוחלף בחינם (היה באחריות) ועכשיו יש ברכב מצבר חדש מהניילון 60 אמפר.
המסקנה: לא תמיד לסמוך על המרים חלונות, הוא יכול גם לאכזב... :-|

farmalot
01-10-08, 23:59
איזה הענות! אני לא מספיק להגיב.

אז ככה, יתקן אותי חכם ממני אם אני טועה, אבל..

בכל נעילה של האזעקה המרים חלונות נכנס לפעולה. הוא מזרים זרם בחלונות, עד שהחלון נסגר.
איך הוא יודע שהוא נסגר, אתם שואלים?
אז הוא לא יודע. הוא פשוט ממשיך להרים (או לנסות להרים..) במשך זמן מסויים.

מה שקורה זה כשהחלון מגיע לשיא, אין לו הרבה לאן לעלות, מה שגורם לחשמל לרוץ במנוע ולאמץ אותו, בלי ישהיה לו לאן.

מה שיותר מעניין זה שמנוע שעוצרים אותו ועדיין מזרימים בו זרם, נשרף מסיבה בלתי מוסברת (אם לא היו עוצרים אותו, ועדיין מזרימים בו זרם, לא היה נגרם נזק. עצם הריצה בעצירה שורף אוטו לאט).

בוא נעשה רגע חושבים. אם אני נוסע עם חלונות פתוחים כל הזמן (מתוך הרגל נסיעה ו\או חוסר במזגן נורמאלי..) אז כל פעם שאני סוגר את האוטו, מרים החלונות עובד כמו שצריך, ומרים עד הסוף. כשהוא מגיע לסוף הוא (כמעט) מסיים לעבוד בזמן, ואין שחיקה למנוע.

אם אני משחק אותה ראש גדול וסוגר את החלונות כדי שהמנוע לא יתאמץ, אז קורה הדבר ההפוך. המרים עובד את אותו פרק הזמן, ומזרים יותר זמן חשמל במנועים ...וגורם לשחיקה מוגברת. הפוך על הפוך.
אני לא יודע איך זה אצלכם (מניח שאותו דבר) אבל כשקניתי את האוטו, התלהבתי מזה שלנהג יש מרים ומוריד חלון אוטומאטי (לחיצה אחת מורידה\מעלה עד הסוף). זה מנגנון מקורי. חשבתי שגם המרים ככה. מסתבר שלא.

אז כמו שאמרתי, מכיוון שאני נוסע לרוב עם חלון למעלה (בגלל המוזיקה), אז כל פעם שאני מפעיל אזעקה, המרים שורף לי את המנוע יותר (לאט, אבל בטוח).

זה מה שידוע לי, אשמח לגלות שאני טועה.
אני אנסה לצלם את היחידה, ואנסה לנטרל את המרים. אמשיך לעדכן.

raanan_t
02-10-08, 00:07
איך הוא יודע שהוא נסגר, אתם שואלים?
אז הוא לא יודע. הוא פשוט ממשיך להרים (או לנסות להרים..) במשך זמן מסויים.

לא נכון.
מרים החלונות "יודע" שהחלון הגיע לשיא הגובה רק ע"פ התנגדות. ברגע שהחלון למעלה המנוע מתאמץ, כתוצאה מכך ההתנגדות החשמלית בו ובמעגל כולו (כולל מרים החלונות) עולה. המרים מזהה עליה בהתנגדות ועוצר את הזרמת המתח לחלון.

לכן, אין שום בעיה עם הפעלת אזעקה כאשר החלון הסגור. מוזרם לו זרם לחלקיק שניה עד שמרים החלון חש כי החלון תקוע ובזה הזרם נפסק.

eliko1976
02-10-08, 00:14
איזה הענות! אני לא מספיק להגיב.

אז ככה, יתקן אותי חכם ממני אם אני טועה, אבל..

בכל נעילה של האזעקה המרים חלונות נכנס לפעולה. הוא מזרים זרם בחלונות, עד שהחלון נסגר.
איך הוא יודע שהוא נסגר, אתם שואלים?
אז הוא לא יודע. הוא פשוט ממשיך להרים (או לנסות להרים..) במשך זמן מסויים.

מה שקורה זה כשהחלון מגיע לשיא, אין לו הרבה לאן לעלות, מה שגורם לחשמל לרוץ במנוע ולאמץ אותו, בלי ישהיה לו לאן.



ממש לא ....זה בדיוק הפואנתה של המרים ,כאשר חלון מגיע עד הסוף הזרם מופסק .
אתה מוזמן לאמת את דבריי עם טסטר או מנורת ביקורת .
זה קורה בגלל התנגדות בחשמל ...אין לי הסבר מקצועי ( היות ובשעורי חשמל היתי יושן ) , אני פשוט יודע הטיב איך זה עובד ( גנים של אבא חשמלאי עברו אלי :razz: ) .
בקיצור, מרים תקין יודע לתרגם עליה של החלון עד הסוף ומפסיק להזרים פיקוד למנוע .

רענן הקדים אותי :)

farmalot
02-10-08, 00:14
לא חולק עליך,
אבל בשני הרכבים שהיו לי, עשיתי ניסוי,
והפעלתי את האזעקה מתוך הרכב, כדי "לשמוע" כמה זמן המרים עובד אחרי שהחלון עולה,

מסתבר שלא לכמה חלקיקי שניות, אלא קצת יותר..

לפחות לשניה-שניה וחצי.

אם אין נזק רציני במירם חלונות, מה גורם להאטה בתגובה של החלונות (בשני המכוניות שהיו לי)?

והבחור שהציע ספרי סיליקון, תפרט! (איזה ספריי בדיוק, על מה בחלון להתיז, זמן ייבוש, משהו)
מישהו ניסה את זה ושרד?

raanan_t
02-10-08, 00:22
מה ששמעת זה כנראה מנגנון הנעילה המרכזית שנותן פעולה יחסית ארוכה.

ספריי סיליקון - אכן יעזור בשימון המסילות, אני משתדל אחת לכמה חודשים לבצע ריסוס שכזה בכדי לשמור על תקינות המערכות.

eliko1976
02-10-08, 00:22
לדעתי צריך לשמן את המסילות של החלון .
עדיף אבל לפרק כיסוי של הדלת מבפנים ולבדוק בעת העליה מה גורם להאטה ....
זה הכי נכון

TriggerGq8
22-10-08, 22:05
ממש לא ....זה בדיוק הפואנתה של המרים ,כאשר חלון מגיע עד הסוף הזרם מופסק .
אתה מוזמן לאמת את דבריי עם טסטר או מנורת ביקורת .
זה קורה בגלל התנגדות בחשמל ...אין לי הסבר מקצועי ( היות ובשעורי חשמל היתי יושן ) , אני פשוט יודע הטיב איך זה עובד ( גנים של אבא חשמלאי עברו אלי :razz: ) .
בקיצור, מרים תקין יודע לתרגם עליה של החלון עד הסוף ומפסיק להזרים פיקוד למנוע .

רענן הקדים אותי :)

נראה לי שהדברים לא חד משמעיים לגבי כלל מרימי החלונות. ברכב הקודם שלי (לנטיס) היו מרימי חלונות ואני (ברוב "חכמתי") ניסיתי לעצור את החלון באמצע הרמה כדי לבדוק האם מרים החלונות יחשוב שהחלון הגיע לקצה או לא... בכל אופן, המסקנה היתה שהמרים לא עצר אלא המשיך לנסות מספר שניות עד ש"ויתרתי לו" ונתתי לו להשלים את ההרמה...

לעניין גילוי מתי החלון הגיע למעלה - לדעתי המערכת משתמשת במנגנון פשוט של מדידת זרם במעגל. כיוון וכאשר המנוע מעלה את החלון עד הסוף הוא נעצר, אזי, לכאורה, אין זרם במעגל כי המנוע לא פועל יותר. המערכת "מבינה" שהמנוע סיים את עבודתו ואז מתנתקת אספקת המתח למנגנון.

farmalot
23-10-08, 21:12
אם כבר הקפצתם..


יש מישהו שיכול לתת הסבר על השימון של המסילות?

על מה לרסס ספרי סיליקון, על המסילות הפלסטיק במסגרת החלון? האם גם על המסילות פלסטיק שבתוך דופן הדלת?

והאם (ואיך) לשמן את המנוע\הכבל שמרים את החלון?