View Full Version : מבחן הגה השוואתי - HGT Vs Polo GTI Vs Clio
טוב אני מאמין שחלקכם בטח מכירים את המבחן :
http://www.motocar.co.il/test/42.aspx
טוב ה-HGT נקטלה כהוגן יחסית .
אני לא יודע מה עמדת הכותב לגבי פיאט,אבל הוא לא ממש פירגן .
בכל מקרה , שווה קריאה .
נאור .
KoF-sHeLeG
16-09-08, 14:51
מדובר על מבחן מלפני 8 שנים (!).
בשביל מה להעלותו באוב?
מבחינת ספורטיביות הקליאו עדיפה, אין ספק. אח"כ הפונטו ואחריה הפולו, לדעתי.
אבל כחבילה כוללת (ולא רק ביצועים ספורטיביים), אני עדיין מעדיף את הפונטו על שתיהן, בגלל הרבה סיבות.
תן לי עכשיו אפשרות להחליף את הפונטו שלי לקליאו ספורט - אני מוותר.
אני אפילו אעדיף לקחת את הפולו לפני הקליאו.
סתם ראיתי את זה , אז העלתי . . .
ת'אמת הפולו GTI לא רעה בכלל .
הייתי הולך עליה אם היה לי אופציה .
אבל מה שמשונה למה כ"כ קטלו את ה-HGT , בפולו והקליאו באמת כמה רמות מעל ?!
נאור .
תראה, הפונטו נוחה פחות, ודינאמית הרבה פחות משתיהן.
יש לה יותר כח מהפולו.
הקליאו תיתן את התמורה הטובה ביותר. מבחינת התנהלות והנאה אין ספק שהיא המובילה.
מנגד, עלויות האחזקה שלה יחסית גבוהות.
הפולו לדעתי רכב מצויין. חבל שהם דיי נדיקות במחוזותינו (שימו לב שלא מדובר על הדגם העדכני)
אני הייתי הולך על הפולו (שאגב, הפונטו זריזה ממנה בצורה זניחה למדי) - ההיגוי שלה טוב משמעותית משל הפונטו (אך נופל משל הקליאו), המנוע נשמע מצויין (עוד יותר משלם הפונטו. גם כן היא נופלת במעט מהקליאו המאוד קולנית) והתגובות שלה מפתיעות לטובה, היא נוחה (יחסית. הרבה יותר נוחה מהפונטו החובטת, מתרסקת ושוברת עצמות) והיא זריזה למדי (הקליאו הרבה יותר) ומרגישה די עצבנית (כנראה תודות לבסיס גלגלים קצרצר).
אבל הנקודה הטובה ביותר - תא הנוסעים שלה, שטוב בעשרות מונים משל הפונטו והקליאו
מבחינת איכות החומרים וההרכבה.
באמת חבל שאין הרבה כאלה :(.
לעומת המבחן הזה יש מבחן בירחון "אוטו" שדי מפרגן לפונטו שנבחנת שם, מדגם אבארט.
נאמר גם שיש שיפור ניכר בהתנהגות של הרכב משנת 02.
אני חושב שצוות הכתבים של הגה הגזים מאוד
ההבדלים אינם כה גדולים
אין שום "מחרשה" בפונטו ואם נכנסים איתה בטכניקה לה תוכננה לפניה (גרירת הבלימה גם לתוך הסיבוב) אין גרם תת היגוי. זה אופייני למכונית שמכויילת ככה, וגם פורמולה רנו מכויילת ככה, ואני אומר את זה בתור אחד שנהג בפורמולה רנו.
כיול נוקשה יותר של המתלים האחוריים בפונטו הופך אותה למכונית "שמחת זנב" יותר מקליאו שמצידה אוהבת "תנוחת כלב משתין" מה שמאפיין מתלים רכים דווקא.
ההגה נכון חסר רגש לחלוטין אבל הוא חשמלי וזה יתרון מבחינת צריכת כ"ס (2-3 כ"ס "יורדים מהמנוע" בזמן סיבוב הגה הידראולי), ובנוסף מתאפיין בדיוק רב ואחרי כיוון פרונט נכון יאבד את השטח המת שלו.
אמנם המנוע חלש יותר באופן מורגש, אבל אם נשים את מחירי המכוניות בהשוואה, גם כחדשות וגם כמשומשות נראה שהפיאט עולה על הקליאו מבחינת תמורה למחיר.
בברכה ירון
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.