PDA

View Full Version : עזרת במציאת "נוזלים" בפונטו


itai182
14-09-08, 10:53
שלום!
יש לי פונטו 2002, 60 כ"ס ורציתי לדעת היכן אני מוצא את המקום שבו ממוקם שמן הגיר וכיצד אני יודע אם אני צריך למלא?
כמו"כ לגבי שמן ברקסים (היכן נמצא וכיצד אדע אם חסר). לגבי מים במצבר, כיצד ממלאים וכיצד יודעים איך חסר?
ומה אני ממלא בכל הדברים האלו??
תודה על עזרתכם!

ארילו
14-09-08, 11:03
יש לך גיר ידני?

נוזל ברקס נמצא במיכל בצד שמאל (הצד של הנהג) מעל משאבת הבלם.

מים במצבר - פותחים את הפקקים וממלאים מים מזוקקים בלבד עד שהם מכסים את הלוחות.

itai182
14-09-08, 11:14
כן, יש לי הילוכים ידניים, אך איזה נוזל אני ממלא? יש נוזל ספציפי?
ומה לגבי שמן גיר?

gsk
14-09-08, 11:29
למיכל נוזל הבלמים יש מכסה צהוב - זהו המיכל היחיד עם מכסה צהוב ברכב. נוזל הבלמים המתאם הוא נוזל בלמים מסוג DOT4 בלבד DOT3 אסור לשימוש. בעקרון אני ב- 6 שנים שיש לי פונטו מעולם לא מילאתי נוזל בלמים. אבל אני מקפיד להחליפו כל שנתיים או 40,000 ק"מ במוסך כמתחייב בספר הרכב

שמן הגיר הידני הוא לא אמור להיות נגיש לנהג הממוצע. יש צורך בפתיחת בורג במקום לא כ"כ נגיש. כדאי לבצע במוסך. אם אתה רוצה לבצע לבד אז שאל ונראה אם נוכל להסביר לך.

itai182
14-09-08, 11:49
לגבי השמן בלמים אבדוק, ולגבי השמן גיר אלך למוסך.
תודה רבה על העזרה!

shachar
14-09-08, 16:16
לנוזל הבלמים המתאם הוא נוזל בלמים מסוג DOT4 בלבד DOT3 אסור לשימוש.

מאיפה המידע הזה ? לי שמו במוסך מורשה DOT3 ...

ארילו
14-09-08, 16:59
כבר בפונטו דור ראשון הדרישה הייתה לנוזל DOT4 אתה בטוח ששמו לך DOT3?

shachar
14-09-08, 17:05
זה מה שרשום בחשבונית DOT3.
מה הוכנס פיזית לא ראיתי. אני זוכר בקבוקון בצבעים שחור ואדום.
את הכיתוב עליו לא זוכר
הטיפול היה טיפול 60K לפני כשלושה חודשים


DOT3 מק"ט PZ132140

raanan_t
14-09-08, 18:13
אכן, על-פי ספר הרכב יש להשתמש ב-DOT4.
האם המושך שהחליף לך את נוזל הבלמים הוא אותו המוסך שעשה את הטיימינג הכושל?

yonb
14-09-08, 18:26
6 שנים שיש לי פונטו מעולם לא מילאתי נוזל בלמים. אבל אני מקפיד להחליפו כל שנתיים או 40,000 ק"מ במוסך כמתחייב בספר הרכב

כשהחלפתי נוזל בלמים במוסך מורשה השיטה שלהם היתה לשאוב עם מזרק את הנוזל הישן ולמלא חדש בלי לנקז אוויר האם עוד מישהו נתקל בשיטה הזאת?
נוזל הבלמים בכל הדגמים חייב להיות מסוג dot4 לפי מה שרשום על הפקק של מיכל הנוזל ברכב.

נושא אחר: האם מישהו נתקל בתופעה של דוושת קלאצ' שלא עולה חזרה בפונטו 2003?

raanan_t
14-09-08, 18:32
נושא אחר: האם מישהו נתקל בתופעה של דוושת קלאצ' שלא עולה חזרה בפונטו 2003?
חיפוש: http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=3812&highlight=%EE%F9%E0%E1%FA+%EE%E9%ED
בדוק גם מצב של התפסות הדוושה בשטיח.
בהצלחה.

ארילו
14-09-08, 20:05
כשהחלפתי נוזל בלמים במוסך מורשה השיטה שלהם היתה לשאוב עם מזרק את הנוזל הישן ולמלא חדש בלי לנקז אוויר האם עוד מישהו נתקל בשיטה הזאת?
נוזל הבלמים בכל הדגמים חייב להיות מסוג dot4 לפי מה שרשום על הפקק של מיכל הנוזל ברכב.


ככה עושים חצי עבודה. אמנם במיכל הנוזל יהיה חדש, אבל בצנרת יהיה נוזל ישן - שמאבד מהתכונות שלו לאט לאט (בגלל זה מחליפים אותו, לא?).

הצורה הנכונה היא להחליף את הנוזל במיכל, ואז לנקז את הנוזל הישן (קל להבדיל ביניהם בגלל הצבע) דרך הניפלים (או הפטמות) שבגלגלים.

shachar
14-09-08, 21:12
אכן, על-פי ספר הרכב יש להשתמש ב-DOT4.
האם המושך שהחליף לך את נוזל הבלמים הוא אותו המוסך שעשה את הטיימינג הכושל?

אכן, רענן
הכל היה בטיפול 60K אחד

- הטיימינג הכושל
- הפלאגים הלא מתאימים (שתי אלקטרודות, שגרמו לאגזוז להשמיע קולות מוזרים)
- כניראה נוזל בלמים לא מתאים - אם מישהו יכול לפרט מה רע ב DOT3 אשמח לשמוע
- את זה שהרכיבו את המכסה פלסטיק של מסנן האויר למזגן הפוך וכמעט דפקו לי את ההברגה שמה. בבית הוצאתי והרכבתי לבד.

אולי אגלה בהמשך עוד כמה דברים.

raanan_t
14-09-08, 21:59
ההבדל בין DOT4 ל-DOT3 הוא טמפרטורת הרתיחה של הנוזל, שניהם על מורכבים מאותם חומרי בסיס אך מיועדים למערכות בלימה שונות.
ברכב שבו נדרש DOT3 ניתן להשתמש ב-DOT4 אך לא להיפך, היות ו-DOT4 מיועד לעמוד בטמפרטורות גבוהות יותר ועדיין לתפקד ביעילות.

DOT5, אם אינני טועה, הוא על בסיס סיליקוני כלשהו ואסור לערבבו עם עם נוזלי הבלימה ה"נחותים" יותר.
אגב, במערכות בהן אמורים להשתמש ב-DOT4\3 אסור להשתמש ב-DOT5 עקב חוסר התאמת חומרי מערכת הבלימה לנוזל הבלמים (סיליקון אמרנו?!).

student
14-09-08, 22:28
אכן, רענן
הכל היה בטיפול 60K אחד
- כניראה נוזל בלמים לא מתאים - אם מישהו יכול לפרט מה רע ב DOT3 אשמח לשמוע


לא דיברנו על זה בזמנו ?

זה לא רע ששמו DOT3 ולנהג ולרכב הממוצע זה לא ישנה הרבה. אבל!, אין שום סיבה לשים DOT3 כיום. המחיר שלהם די דומה אבל האיכות של ה- DOT4 גבוהה יותר מבחינת נקודת רתיחה גבוהה יותר (ב- 4) ופחות ספיגת מים.

האם בגלל זה הייתי מחליף עכשיו את הנוזל ? בכלל לא בטוח!




ככה עושים חצי עבודה. אמנם במיכל הנוזל יהיה חדש, אבל בצנרת יהיה נוזל ישן - שמאבד מהתכונות שלו לאט לאט (בגלל זה מחליפים אותו, לא?).

זה לא חצי עבודה. זו עבודה של חאפר. עבודה של מוסך שמתעצל בעבודה על מערכת בטיחותית. זו סך הכל עבודה של כ- 15 דקות שהרווח עליה כנראה הוא אפסי ובמוסך שמים ז** על הלקוח ועל הוראות היצרן.

raanan_t
14-09-08, 22:34
אני חושב שההבדל בין הנוזלים הוא משמעותי והחלפה לנוזל DOT 3 במקום DOT4 היא בגדר חריגה בטיחותית במערכת שאמורה להיות ראשונה בדרגתה מבחינה זו.
היצרן הגדיר להשתמש ב-DOT3 ולא DOT4 מסיבותיו הוא, במקרה הזה אני חושב שאין לנו שיקול דעת. הפרש טמפרטורת הרתיחה בין שני הנוזלים הוא גבוה (כ-100 מעלות לפי מה שיצא לי קצת לקרוא) ככה שלא מדובר על משהו שניתן להתעלם ממנו.

student
14-09-08, 22:44
http://en.wikipedia.org/wiki/DOT_3


ההבדלים הם לא של 100 מעלות

raanan_t
14-09-08, 22:53
אני הסתמכתי על מידע ממקום אחר, אי-שם בנבכי CF, כעת נראה כי המידע שם שגוי.
הבדל נראה כעת משמעותי פחות.

האם להחליף חזרה ל-DOT4 או לא, כעת זו שאלה שכבר לא כ"כ קל לענות עליה.

למרות זאת, החלטת המוסך להשתמש ב-DOT3 על דעת עצמו, אינה במקום.

קליין
14-09-08, 23:15
למיכל נוזל הבלמים יש מכסה צהוב - זהו המיכל היחיד עם מכסה צהוב ברכב. נוזל הבלמים המתאם הוא נוזל בלמים מסוג DOT4 בלבד DOT3 אסור לשימוש. בעקרון אני ב- 6 שנים שיש לי פונטו מעולם לא מילאתי נוזל בלמים. אבל אני מקפיד להחליפו כל שנתיים או 40,000 ק"מ במוסך כמתחייב בספר הרכב

שמן הגיר הידני הוא לא אמור להיות נגיש לנהג הממוצע. יש צורך בפתיחת בורג במקום לא כ"כ נגיש. כדאי לבצע במוסך. אם אתה רוצה לבצע לבד אז שאל ונראה אם נוכל להסביר לך.
איך ניתן להחליף את השמן גיר בפונטו ידנית ואיזה חברה לשים

stio
14-09-08, 23:22
אני חייב לציין שכשאני ניגשתי למוסך מורשה פיאט בחיפה בגלל נזילה רצינית ממשאבת ברקס ראשית (ממש לא מזמן), החליפו לי את הנוזל בלמים ל "דוט 4" וזה ללא כל בקשה שלי לפני.

את המוסך ההוא ששחר טיפל בו כדאי לסגור ויפה שעה קודם.

ארילו
14-09-08, 23:44
שחר - אני במקומך הייתי מרים טלפון למחלקת השירות של סמל"ת ומתלונן על המוסך ההוא.
וגם דורש מהם להחליף את נוזל הבלמים ל-DOT 4.

קליין - תפתח שרשור חדש בבקשה :)

נמאס ממוסכים חאפרים שעושים מה שבא להם.

gsk
15-09-08, 00:08
איך ניתן להחליף את השמן גיר בפונטו ידנית ואיזה חברה לשים

עקרונית, היצרן לא מורה על החלפת הנוזל אלא על בדיקת מפלס כל 60Kק"מ והוספה במקרה הצורך.

שמן הגיר הרצוי הוא 75W-90. בשמן גיר ידני אין חשיבות לחברה המייצרת רק חשוב שיהה שמן ממותג ידוע ולא עלום שמן. עדיף גם סינטטי מלא על חצי סינטטי.

הגישה לפתח המילוי קצת בעייתית אך אפשרית. אני אישית משתמש במזרק אחרת זה כמעט בלתי אפשרי למלא כי פתח המילוי אופקי ולא אנכי.

shachar
15-09-08, 00:20
ניראה לי. שלאור זה שהסכמתי לפיצוי שהם נתנו לי "נשללה" ממני הזכות להתלונן

כל העבודות של הטיפול 60K היו על חשבונם (למעלה מ 1000 ש"ח) שילמתי רק על החלקים
על הדרך "נמצא" כבל הצתה פגום ,שהאשמתי אותם בהריסתו שהוחלף על חשבונם
רעידות לאחר הטיפול טופלו ע"י ניקוי בית מצערת ע"י פירוקו וניקוי יסודי שוב, על חשבונם
לאחר שזה לא עזר , וכבלי הצתה , פלאגים ובית מצערת כבר טופלו
הוחלף בית המצערת עצמו ,שוב , על חשבונם

כיום הרכב חזר לקדמותו, לדעתי האישית מה שנותר לי לעשות זה פשוט לא להתקרב אליהם יותר
למרות שהבעלים של רשת המוסכים טכנו טסט ישב איתי אישית והבטיח לי שמהיום והלאה אני לקוח VIP ברשת שלו והנחות משמעותיות בטיפולים הן רק חלק מהפינוקים שהוא הבטיח

מפתה,אבל לא תודה

נ.ב
אם תוכלו להפנות אותי למקום שבו רשום שהוראת יצרן היא DOT4 אני אודה לכם

gsk
15-09-08, 00:48
אם תוכלו להפנות אותי למקום שבו רשום שהוראת יצרן היא DOT4 אני אודה לכם

חפש בספר הרכב שלך

shachar
16-09-08, 23:38
אכן. מצאתי, צודקים..

student
16-09-08, 23:43
אגב, זה גם רשום על המכסה הצהוב של המיכל.

מניסיון אישי (גם לי עשו את זה לפני כמה שנים) - זה יותר מכעיס מאשר קריטי.