PDA

View Full Version : בועות בשמן


snufkin
06-09-08, 19:52
שלום לכולם,

השבוע, לאחר נסיעה לא ארוכה, עצרתי את המכונית (פונטו s 60 שנת 97, 1250 סמק) לכמה דקות וכשחזרתי להמשיך בנסיעה נדלק לי האור של ההזרקת דלק. בדקתי שמן מים ונחרדתי לראות בועות אוויר על מד השמן, שהורא על קצת פחות מחצי. הנחתי לאוטו כשעה וכשחזרתי אליו הנורה של ההזרקת דלק כוותה והאוטו נסע כרגיל. למחרת בבוקר בדקתי שוב שמן והפעם לא היו בועות והכל היה רגיל. אני יודע מנסיון שיכול להכנס מים לשמן וזה הורס את הראש מנוע ואני זוכר שכשזה קרה לי במוסך בדקו את הפקק של השמן וראו שיש שם נוזל לבן אפור ושמרמז על המצעות מים בשמן אך בדקתי את זה ולא היה שם שום דבר מחשיד.

למה נדלק לי האור של ההזרקת דלק?

למה היו לי בועות בשמן? (אולי מחום???)

והאם האחד קשור לשני?

תודה מראש,

עמית

snufkin
07-09-08, 17:29
זה שוב אני...

היום נסעתי לאחר שלא נתקלתי לפני ההנעה בבעיה אך באמצע הדרך (לאחר כ-5 קילומטרים) נדלק לי שוב הנורה של ההזרקת דלק וישר עצרתי בצד והשארתי שם את האוטו. קראתי במדריך של האוטו שאפשר לסוע עם הנורה דולקת מעט ולאט אך לא רציתי לקחת סיכון. מחר אני אלך למוסך לבדוק מה קורה אבל אם מישהו יכול לענות לי פה מה זה יכול להיות אני מאוד אשמח!
ברגע שהנורה נדלקת המנוע כאילו עובד יותר קשה ורועד מאוד.
מקווה לקבל תשובה לפני מחר כדי שיהיה לי ידע מה קורה וכמה זה יכול לעלות לפני שאלך למוסך.
שוב תודה מראש!

עמית

stio
07-09-08, 17:33
בועות על מדיד השמן בד"כ נגרמות מנוזל קירור שחודר למערכת.
מדובר על אטם ראש מנוע פרוץ, צריך להוריד את הראש, להחליף את האטם ואולי גם לשלוח לשיפוץ. עלות העבודה אלפי שקלים.

ייתכן כי יש קשר בין 2 הדברים, יכול להיות שמשהו קרה וזה לא ראש מנוע, אי אפשר לדעת דרך המחשב.
כנס למוסך אמין ומקצועי שיעיף מבט, כך תהיה יותר חכם.

ארילו
07-09-08, 17:44
אני לא פסימי כמו גיא, אבל קשה לאבחן כזה דבר דרך המחשב והמקלדת.

האם האוטו מאבד נוזל קירור?

eliko1976
07-09-08, 17:52
מדובר בבעיה במערכת הצתה/הזרקה ...
אי-אפשר לגלות בדיוק במה מדובר ללא חיבור הואטו למחשב .
המוסכניק חייב לחבר את האוטו למחשב כדי לגלות את מקור הבעיה .
לא נראה לי שיש לך חדירה של מים לשמן ( דהיינו הראש בסדר ) הרי על הפקק השמן היה בצבע נורמלי .
תבדוק גם האם מפלס המים במיכל פיצוי לא השתנה .
אם המפלס ירד - משמע שיש בריחה , אם לא אז אין לחשוד במים .
אולי סתם נראה לך שאלו היו בועות ...אתה מתוך דאגה לאוטו אתה מכניס את עצמך לסרטים

לידיעה הכללית : בריחה של מים( במידה וחושדים שאכן קורת ) ניתן לגלות ע"י חיבור של משאבת לחץ למיכל פיצוי .
נ.ב ארילו קצת הקדים אותי
נ.ב מים =נוזל קרור=פראפלו :)

snufkin
07-09-08, 21:19
תודה לכם על התגובות!

אין חוסר בנוזל קרור (מים) ולכן אני די בטוח שלא חדרו מים לשמן. גם הבועות בשמן לא חזרו אבל ממה שנראה לי האוטו מתחמם מאוד מהר כי היום לאחר שעצרתי לאחר 5 קילומטר היתה לי הרגשה שהמנוע מאוד חם. חזרתי למכונית לאחר כשעתיים וחזרתי איתו הביתה ושוב הכל היה רגיל.
אני גר בחיפה והייתי מאוד שמח לקבל גם המלצות על מוסכים אמינים שכן אני די חדש פה ואין לי ממש ניסיון עם מוסכים פה, חוץ ממוסך באוספיה שהומלץ לי על ידי חבר.

שוב תודה לכולם!

עמית

stio
07-09-08, 21:28
אני מטפל במוסך "הכוכב" מורשה פיאט.
רחוב הנפח 10 בצ'ק פוסט.

מחירים לא זולים.
לא להתקרב בשום אופן למוסך "פ.י.א צפון" שבמפרץ חיפה.

snufkin
08-09-08, 19:21
שוב שלום,

אם זה מעניין מישהו הייתי היום במוסך והחליפו לי קויל. פתחו וראו שאין חשמל לאחד מהפלגים ולכן כל הבעיות.
בנוסף רציתי לציין שלקחו 250 שח כולל עבודה ומעמ. בגלל שזאת פעם ראשונה שלי במוסך ואני רוצה למצוא מוסך שאפשר לסמוך רציתי לדעת אם המחיר הגיוני.

תודה,

עמית

stio
08-09-08, 21:18
איזה מוסך? האם הבועות בשמן נעלמו?
משום מה נראה לי שיש לך 2 בעיות נפרדות, מקווה שאני טועה.

snufkin
08-09-08, 22:43
לא ראיתי שוב בועות בשמן מאז. אני חושב שפשוט השמן היה חם ובעבע קצת (זה יכול להיות?)
לא נראה לי שחדרו מים לשמן כי אין לי חוסר בנוזל קירור, כפי שכבר ציינתי. מה שכן, אולי חסר קצת שמן. בדקתי ויש קצת פחות מחצי
המוסך היה בעוספיה.

eliko1976
09-09-08, 10:05
שוב שלום,

אם זה מעניין מישהו הייתי היום במוסך והחליפו לי קויל. פתחו וראו שאין חשמל לאחד מהפלגים ולכן כל הבעיות.


מעניין , ואם זה מעניין אותך אז קבל את התיחסותי :)

או שלא הסבירו לך בדיוק במה מדובר , או שלא הבנת אותם או שעבדו אליך ...אחד מאלו נכון ואפרט :

מסליל הצתה (קיול) יוצא חוט ראשי אחד אל המפלג ( ליתר הדיוק למכסה מפלג ) ומשם יוצאים חוטים נפרדים לעבר כל פלג ופלג .
דהיינו, במידה והייתה קיימת בעיה בקויל ,אף פלג לא היה מקבל זרם ולא רק אחד מהם .
בהנחה ואכן הייתה בעיה באחד הפלגים - הנ"ל היה יכול להיגרם מבעיה בפלג עצמו או מבעיה בחוט של הפלג או במכסה מפלג .
קויל , חד משמעית לא משליך על פלג נקודתי כזה או אחר אלא אל כולם כמיקשה אחת .

מכול מקום ...העיקר שהבעיה נפתרה ...השאר היסטוריה :)

ארילו
09-09-08, 11:04
אליקו אתה טועה,
בפונטו (דור ראשון) יש שני סלילי הצתה (קוילים) בעלי סליל ראשי ומשני. מכל סליל הצתה יוצאים שני חוטי הצתה לפלאגים שמנוגדים אחד לשני, ולכן ייתכן שסליל הצתה פגום לא ישלח ניצוץ לפלאג אחד בלבד.

eliko1976
09-09-08, 11:07
וואלה ...לא ידעתי ....
טוב לדעת .
תודה שהשכלת אותי וסליחה .

ארילו
09-09-08, 12:54
עזוב, אל תשאל מה קורה בפונטו החדשות (ארבעה סלילי הצתה, ומאריכי הצתה ספציפיים במקום חוטי הצתה רגילים).

eliko1976
10-09-08, 09:51
כל שנה מסבכים עוד יותר את העניינים ...
נראה לי שאם זה ימשך כך , בקרוב בכדי להחליף ווישרים נצטרך ללכת למוסך :(
אני עוד שייך לדור הישן של קבל ופלטינה :D
הייתי מכוון הצתה בעזרת מנורת ביקורת רגילה .
רוטר - 15 ש"ח מכסה מפלג - 25 ש"ח קויל - 70 ש"ח - יש יותר טוב מזה , תגיד לי ? 8-)
היו ימים ..............
היום כל דבר - מחשב ...לא שאני נגד המחשבים ( אני בעצמי מבקר מערכות מידע ) , אבל גנבו לנו את ההנאה של המכניקה הפשוטה .
צריך לחזור להיתעסק עם מכוניות רטרו נראה לי .