PDA

View Full Version : תיבת טיפטרוניק ב-ELX - איך להשתמש נכון?


agent54
12-08-08, 05:30
אני לפני רכישת ELX 2005 (למי שעוד לא הבין לפי ההטרדות שלי בפורום ייעוץ רכישות ;)), ורציתי לברר על תיבת ההילוכים עוד לפני שאני לוחץ על דוושת הגז בפעם הראשונה.

1. אפשר להעביר ממצב אוטומט לידני (ולהיפך) בזמן נסיעה?
2. האם בסל"ד גבוה ההילוך יעלה לבד? האם יירד לבד בהאטה?
3. האם צריך להרפות מהגז בזמן העלאת/הורדת הילוך?

אם יש עוד משהו שאני צריך לדעת על תפעולה של התיבה הזאת, תיידעו אותי בבקשה (מעולם לא נהגתי בכזאת).

אגב, אני מתכוון להשתמש במצב הידני רוב הזמן אם לא תמיד.

Tzvika 16V
12-08-08, 07:40
1. כן. תוך כדי נסיעה וגם בעמידה.
2. כן.
3.לא. אבל קח בחשבון שאם תתן הרבה גז ותרויד הילוך ידנית המנוע ישתולל צריך להיות מתון.
אגב כל הדברים לא שונים מאוטומט רגיל. התפעול זהה.
התיבה הרציפה מצויינת לדעתי. עובדת חלק ונוח ומאוד חסכונית.

shachar
12-08-08, 09:20
אגב, אני מתכוון להשתמש במצב הידני רוב הזמן אם לא תמיד.

ממליץ לך לא לעשות זאת..
המצב האוטומטי חסכוני הרבה יותר ונוח פי כמה

Caveman
12-08-08, 10:09
1. נסיעה ועמידה.
2. יוריד הילוך בעת עצירה, לא יעלה הילוך (ממה שזכור לי)
3. לא. אם תבקש להעלות הילוך לסל"ד נמוך מידי, הוא לא ישתלב. אם תבקש להוריד לסל"ד גבוה מידי כנ"ל.
לא ממליץ להשתמש בזה הרבה. זה גורם לבלאי מואץ לגיר עקב התחממות מוגברת. מעבר לזה, במהירות שיוט, הרצועה נמצאת בקצוות הקונוסים ולא על המיקום של השישי. זה אומר סל"ד נמוך יותר וחיסכון בדלק.
באופן כללי המצב האוטומטי חסכוני יותר.

agent54
12-08-08, 16:58
משום מה, חשבתי שהמצב הידני קיים בדיוק בשביל נסיעה חסכונית יותר. תודה רבה!

Caveman
12-08-08, 18:15
כאשר אתה מתפעל את התיבה במצב ה"ידני", אתה בעצם לא מנצל את יתרונות הגיר הרציף. הרצועות עוברות בין שישה יחסים קבועים מראש ולא על פני כל שטח הקונוסים.
זו הסיבה שהתפעול הידני יביא לצריכת דלק גבוהה יותר.

lrl23
18-07-09, 17:25
שאלה האם וכאשר אני מושך את ההילוכים בין 1 ל2 זה יכול לגרום לבעיה בגיר או במנוע? בדרך כלל אני עושה את זה כשיש איזה ילד ערס שרוצה לעשות פתיחות בצומת ובסוף הוא אוכל את האבק של הפונטו ***

Ron_Dadon
18-07-09, 19:34
אולי קצת בלאי מואץ יותר בגיר, אבל כל עוד זה נעשה רק מידי פעם אני בספק עד כמה תהיה לזה השפעה אם בכלל. להריץ את המנוע בסל"ד גבוה מידי פעם זה דווקא לא רע כל כך (בהתחשב בעובדה שהסל"ד שיוט של הפונטו נמוך ורוב הנסיעה מתבצעת לרוב בסל"ד של 2000~).

גם אני מאד מרוצה מהגיר הרציף. החיסרונות היחידים (2 בסה"כ) שמצאתי בו הם:

זמני תגובה איטיים יחסית לגיר אוטו' או רובוטי, ומי שרגיל להם, צריך להתרגל לרציף במיוחד ביציאה לעקיפות, כאשר רגילים ללחוץ את הדוושה ולקבל מיד "קיקדאון", ואילו בגיר הרציף יש דליי של שנייה לערך עד לתגובה, ופה דווקא אני מוצא לשימוש את המצב הידני, שמגיב מהר הרבה יותר, ופשוט אם אני רוצה לצאת לעקיפה בתנועה יחסית צפופה וזמן התגובה חשוב, מעבר לידני, הורדה ל-4 ואז הרכב מגיב כמו שד לכל לחיצה.
בהתחלת נסיעה הרכב דיי מרסן. למי שאוהב לפתוח נסיעה מהר, זה יכול להפריע (שחבר שלי נוהג על הרכב שלי הוא משתגע מזה, אבל הוא רגיל לידני בכלל). גם במצב ידני על "הילוך" 1 וגם במצב D, יש לגיר כנראה תכונה מתוכנתת מראש (או שזו פשוט בעיה בגיר שלי?), ממש בהתחלת נסיעה מעמידה, הוא מעלה סל"ד רק עד רמה מסויימת, ואז הסל"ד נופל מעט (נגיד מ3000 ל2500) ורק מאותו הרגע הרכב מגיב ממש ללחיצה על הדוושה. פרוצדורה שלוקחת לערך 3 שניות, מה שמגביל את הרכב ב"פתיחה", אבל מרגע שהשד הקטן הזה מאיץ, המחוג פשוט לא מפסיק לעלות בקצב דיי מטריד שאף אחד לא מצפה לו מרכב כזה ופה היתרון של הגיר הרציף על אחרים מורגש וברור - אין "האטה" (אפילו אם היא מזערית ברכבים אחרים) בזמן העברת ההילוכים, כי אין העברת הילוכים.

shachar
18-07-09, 19:40
לגבי סעיף 2. אני לא מכיר את הבעייה הזאתי , אבל כבר סיכמנו שהגירים של שנינו מתנהגים אחרת
(למרות ששניהם רציפים)

הדבר היחידי שאני מוצא חיסרון בגיר הנפלא הזה שבירידות "האוטו בורח" הרבה יותר מגיר אוטומטי רגיל
(כניראה בגלל אינסוף יחסי ההעברה שלו) ומסוגל להגיע למהירויות אדירות שרק בשימוש רב בבלמים
או לחליפין להעביר לידני ולרדת ירידה בהילוך 3-4 פותר את הבעייה

lrl23
18-07-09, 22:48
טוב לגבי הגיר אני לא כול כך מבין בו. אבל דבר אחד אני מבין זה שהרכב מתנהג כמו חיה כאשר מחליפים לגיר רגיל! אתמול איזה 2 ילדים אם מאזדה 3 של אבא עומדים איתי בצומת ונותנים קיקים קטנים כאלו שמקפיצים את הרכב ומחייכים אלי אז החלטתי ללמד אותם מה זה פיאט ומה המכונית שלי מסוגלת לעשות. בקיצור בואו נגיד שהמאזדה אכלה את האבק שלי ***