View Full Version : פונטו ספייס ELX טיפטרוניק יד 1 - איזה דגם?
לשם הבהרה: אני מודע לעובדה שזה קשה למצוא את השנתונים האלה במצב טוב וקראתי את כל המידע הכללי על כל הדגמים.
2004 - מתחת ל-100K ק"מ, קצת מתחת ל-50K ש"ח
2005 - מתחת ל-70K ק"מ, קצת מתחת ל-55K ש"ח
2006 - מתחת ל-40K ק"מ, קצת מתחת ל-60K ש"ח
(בהנחה שכולן במצב מצוין)
אני יכול להרשות לעצמי לרכוש את הדגם של 2006, והשאלה היא האם זה שווה את ההבדל של 5 עד 10 אלף ש"ח. אני לא מדבר רק על יותר חדש/יותר משוכלל/יותר יפה/יחזיק יותר זמן, אבל גם אם בעוד 5 שנים אחליט למכור את הרכב - זה הפרש שיחזור אליי פחות או יותר בסכום שאקבל עליו? כלומר האם אוכל למכור את 2006 ב-5K יותר מאשר 2005 או ב-10K יותר מאשר 2004?
ועוד שאלה קטנטנה - דגמי 2004 ו-2005 נקראים "קלאב" ורק 2006 "דינמיק", נכון?
תודה לכל העוזרים!
הדגמים שלאחר מתיחת הפנים (Mk2B) נקראים דיינאמיק. אלו שלפני בשנתון 03 בלבד נקראים קלאב.
לדעתי הרגשה של דגם חדש יותר תמיד נחמדה יותר.
ההרגשה בלבד לא מצדיקה 5-10 אלף יותר. יש משהו פרקטי חוץ מזה?
רק כדי להיות בטוח - דגמי 2004 ו-2005 (שיוצרו ב-2003 ו-2004 בהתאמה) נקראים "קלאב"? ורק 2006 מאלה שציינתי נקרא "דינאמיק".
נכון? :confused:
כן.
למרות שדגמי Mk2b שווקו גם לקראת סוף 05...
לדעתי אם התקציב מאפשר, למה לא. עיצוב הפנים עם חלוקת הצבעים לדעתי יפה יותר. מכאנית הן כמעט זהות.
אם תקבל את ההפרש בעתיד? אי אפשר לדעת :)
KoF-sHeLeG
09-08-08, 01:24
לדעתי נוצר פה קצת סלט.
הדגמים של שנתונים 2004-2006 (עזבו שנת ייצור, זה לא מעניין אף אחד) הם כולם זהים, וזה הדגם שלאחר מתיחת הפנים.
לפי דעתי, מכיוון שזה אותו דגם, עדיף ללכת דווקא לכיוון של ה-2004. נכון שכנראה הבלאי יהיה יותר גבוה, אך אם ירידת הערך חשובה לך אז במקרה הזה היא תהיה הנמוכה ביותר מבחינה כספית.
אני מתכוון להחזיק באוטו כ-5 שנים או אפילו יותר, ושישמש אותי לתקופת הלימודים האקדמיים בזמן שלא תהיה לי הכנסה גבוהה וקבועה. בחרתי בו כי התרשמתי שבין כל הרכבים עם תחזוקה זולה הוא הכי אמין. אני מניח שאוציא סכום נכבד בטיפול/תיקון 2004 שעברה 100K ק"מ שיהיה יותר גבוה מ-2006 עם 30-40K, ובסופו של דבר הכל יתקזז? חוץ מזה, עוד קצת כסף על נוחות ויופי אני לא מתקמצן להוציא.
תגידו בתור אנשים שעברו דבר או שניים עם הרכבים האלה אם אני חושב בכיוון הנכון...
http://www.moderncars.co.uk/pictures/fiat_punto1200cc2001f34.jpg
האם ככה נראה דגם 2004? כי לפי מה שהבנתי, בדגמי 2005/06 יש גריל ועליו סמל קצת גדול יותר של פיאט. אגב, לדעתי, עיצוב הפנים של 05/06 (עם הכחול והלבן) ממש יפה והאוטו בכלל נראה יותר טוב. כמו שהבנתי, ב-2006 יש גם מראות חשמליות, מה שאין בדגמים קודמים?
אני מקווה לשים יד על אחת כזאת בקרוב ולהפוך רשמית לבעל פונטו ספייס ELX! :(
KoF-sHeLeG
09-08-08, 04:44
הדגם כמו שבתמונה שהבאת הוא עד שנתון 2003.
החל מ-2004 שווקה הפונטו מהצורה החדשה.
אני ממליץ לך לקרוא את השרשור שמקושר לחתימה של Caveman, יעזור לך לעשות קצת סדר בבלאגן כי אתה זורק דברים באוויר שהם לא נכונים.
כן.
למרות שדגמי Mk2b שווקו גם לקראת סוף 05...
לא מדויק. הרכב שלי נחת בארץ ב 20 ליוני 2004 (שנתון 2005) וכבר שנתון לפני זה היו פונטואים אחרי מתיחת פנים.
לדעתי נוצר פה קצת סלט.
הדגמים של שנתונים 2004-2006 (עזבו שנת ייצור, זה לא מעניין אף אחד) הם כולם זהים, וזה הדגם שלאחר מתיחת הפנים.
בדיוק. החל מ 2004
תגידו בתור אנשים שעברו דבר או שניים עם הרכבים האלה אם אני חושב בכיוון הנכון...
http://www.moderncars.co.uk/pictures/fiat_punto1200cc2001f34.jpg
האם ככה נראה דגם 2004? כי לפי מה שהבנתי, בדגמי 2005/06 יש גריל ועליו סמל קצת גדול יותר של פיאט. אגב, לדעתי, עיצוב הפנים של 05/06 (עם הכחול והלבן) ממש יפה והאוטו בכלל נראה יותר טוב. כמו שהבנתי, ב-2006 יש גם מראות חשמליות, מה שאין בדגמים קודמים?
אני מקווה לשים יד על אחת כזאת בקרוב ולהפוך רשמית לבעל פונטו ספייס ELX! :(
תסתכל בתמונה שלי פה בסימלון מדובר בפונטו ELX דיינאמיק 2005 16V 80 כ"ס טיפטרוניק
אם תרצה תמונות גדולות יותר אז כאן (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=3917)
שחר - רכב יפיפיה! אתה מוכר? :P
קראתי את השרשור של קייבמן, ואני מסתמך עליו. ראיתי השבוע קלאב 2004 (ברישיון) שהוא בלי הגריל, ועם עיצוב פנים רגיל (בלי השילוב של לבן-כחול). מישהו יכול להסביר?
שחר - רכב יפיפיה! אתה מוכר? :P
קראתי את השרשור של קייבמן, ואני מסתמך עליו. ראיתי השבוע קלאב 2004 (ברישיון) שהוא בלי הגריל, ועם עיצוב פנים רגיל (בלי השילוב של לבן-כחול). מישהו יכול להסביר?
לא חושב על זה אבל לכל דבר יש מחיר P:
לא חושב על זה אבל לכל דבר יש מחיר P:
איזו רמיזה... משפט יפה :wink:
2006 יד 1 עם 30K:
אילו טיפולים שגרתיים הוא היה אמור לעבור אליהם אני צריך לשים לב כשאני מעיין בהיסטוריית הטיפולים?
אוקיי, אני די סגור על הרכב אותו אני הולך לקנות במידה והכל יהיה בסדר בבדיקה - 2005, יד 1, 38K ק"מ.
שאלה: שני הגלגלים הקדמיים הוחלפו לפני 3 חודשים (בלאי), אמרו להם שאת האחוריים לא צריך להחליף (גם נראים במצב טוב). זה יכול ליצור בעיה או שזה באמת לא חשוב? יש משהו בקשר לזה שלא יכול להתגלות בבדיקה?
אם אתה מתכוון לצמיגים זה לא חשוב, אולי נסעו עם לחץ אוויר נמוך מידי והצמיגים נהרסו, אולי הם התייבשו מהשמש. אם הם הוחלפו לצמיגים איכותיים- הרווחת.
רק שים לב ששני הצמיגים הקדמיים הם זהים מבחינת יצרן הצמיגים.
כלומר זה לא מזיק לאוטו אם נוסעים עם צמיגים שונים מקדימה ומאחורה? אני מתכוון שעל האחוריים נסעו כבר 3 וחצי-4 שנים והם מן הסתם נשחקו (אבל כמו שאמרתי, נראים טוב), אז יש הבדל. הקדמיים נשחקים יותר מהר, זה העניין?
לא, זה לא מזיק לרכב אם נוסעים עם צמיגים משנות ייצור שונות, אבל הצמיגים צריכים להיות זהים על אותו סרן, אסור להרכיב על הסרן האחורי לדוגמא צמיג אחד חדש והשני ישן יותר, או צמיגים מחברות שונות.
הקדמיים לא נשחקים מהר יותר, אין שום הבדל.
במידה ונסעו עם הצמיגים כ- 4 שנים כנראה שהם כבר יבשים, בדוק בנוסף גם את עומק החריצים.
אם נסעו 4 שנים זה אומר שכדאי להחליף גם את האחוריים? עומק חריצים לא אומר לי כלום - במכון בדיקה יכסו את זה?
תלוי כמה ק"מ נסעו עם הצמיגים והאם החנו את הרכב בחנייה מקורה או לחלופין כיסו את הרכב- כי אז הבלאי לצמיגים פוחת כי הם נחשפים פחות לשמש.
מכון בדיקה אמור לבדוק את הצמיגים ולהתריע אם הם פגומים.
38K עם הצמיגים המקוריים, בחנייה מקורה.
צריך לבדוק את הצמיגים בעין, קשה לתת פה אבחון.
צמיגים קדמיים נשחקים מהר יותר
בגלל סיבובי הגה, בעיקר סיבובים יבשים (במקום) שגם ככה לא בריאים
מניסיון אני יכול להגיד שצמיג בן 4 עדיין יכול להיות במצב טוב
יש לי קונטיננטל כבר למעלה מ 4 שנים, שהיו 3 וחצי שנים מאחור ובחצי שנה אחרונה עברו קדימה
לאור החלפת זוג ל יוקוהמה A DRIVE שעברו אחורה
שני דברים חשובים שעליך לשים לב :
1. כמו שגיא אמר : על סרן קידמי זוג זהה של צמיגים. כנ"ל סרן אחורי כל זוג ,אותה שנת ייצור ואותה חברה מייצרת
עדיפות לצמיגים לא סינים. יוקוהמה , קונטיננטל, קלבר יתקבלו בברכה ויומלצו בחום ע"י
חברי הפורום כמתאימים לפונטו ספייס
2. אם יש 2 זוגות לא זהים של צמיגים. הזוג הישן יותר יושב מקדימה
זה עניין של חיים ומוות, אם זוג בלוי יהיה מאחור בזמן איבוד שליטה על הרכב אין לך סיכוי לצאת מזה
צמיגים קדמיים נשחקים מהר יותר
בגלל סיבובי הגה, בעיקר סיבובים יבשים (במקום) שגם ככה לא בריאים
לא בהכרח.
בכל אופן עדיף לא לסובב את ההגה יותר מידי במקום ללא תזוזה. טוב, באונו זה במילא כמעט בלתי אפשרי...
אונו זה סיפור אחר, אנחנו מדברים פה על כפתור CITY :smile:
לגבי מה שהדגשת באדום - הם החליפו את הקדמיים לפני שלושה חודשים, מאחור אותם מקוריים מהיצרן.
מאחור הם לא בלויים כל כך, אבל בכל זאת לא חדשים. להחליף אחרי הרכישה? לדרוש הורדת מחיר?
אם מאחור יש צמיגים בני 4 שנים
ומקדימה צמיגים בני 3 חודשים זה לא מצב בריא בכלל
רק בשביל הסיכוי הקטן שיהיה כשל באחד הצמיגים הישנים מאחור זה לא שווה את החיים שלך
במקרה הכי גרוע תעלה את הרכב על ג'ק ותחליף בינהם, את שני החדשים אחורה,שני הישנים קדימה, אין פה עניין של הורדה במחיר
עדיפות לצמיגים לא סינים. יוקוהמה , קונטיננטל, קלבר יתקבלו בברכה ויומלצו בחום ע"י
חברי הפורום כמתאימים לפונטו ספייס
רק עכשיו הבחנתי בהערה. עדיפות לא להתקין צמיגים סיניים?
לא לקנות צמיגים סיניים בשום פנים ואופן, סכנת נפשות במיוחד ברכב ללא ABS.
אני קניתי ב- 2001 צמיגים קדמיים סיניים, דווקא עלו זול, 300 ש"ח לשניהם, אבל אחרי שנה אחת האחיזה התחילה לדרדר פלאים, השיא היה לאחר 3 שנים מרגע ההתקנה.
שחר- את הירידה הגדולה מהמרכז עד לקניון עשיתי עם גלגלים קדמיים נעולים לאחר לחיצה קטנה ביותר על הבלמים כדי להאט, תודות לצמיגים הסיניים (הכביש היה רטוב- גשם). ברמזור פנייה שמאלה לקניון עמדה יונדאי H1 והרכב שט ישר אליה- פה כבר הרמתי בלם יד- הגלגלים מאחור ננעלו והרכב עצר ס"מ אחד לפני התנגשות.
אח"כ טסתי מהר לצמגייה לזרוק את הצמיגים מהרכב.
תודה על התשובות עד כה!
אגב, יש סניף של קומפיוטסט קרוב אליי - לקחת ישר לשם? לפי מה שהבנתי, הם הכי אמינים.
לא בהכרח.
בכל אופן עדיף לא לסובב את ההגה יותר מידי במקום ללא תזוזה. טוב, באונו זה במילא כמעט בלתי אפשרי...
דווקא במקרה שלנו כן בהכרח.
ההנעה היא מקדימה, יחד עם ההיגוי יגרמו לשחיקה מהירה יותר של הקדמיים בשימוש רגיל.
אני בכל טיפול (שזה אחת לשנה) מחליף קדימה אחורה על מנת לאזן את השחיקה.
החלפת צמיגים היא חלק מיישור קו. לא חוסכים ! הצמיגים הם הקשר היחיד של הרכב אל הכביש.
אם אתה אומר אתה יודע, אך אצלי 4 צמיגים שהותקנו יחדיו נשחקו בצורה זהה.
בגלל זה רשמתי "לא בהכרח".
מבקש חוות דעת על תוצאות בדיקה של פיאט פונטו 2005 ELX רציף 38K ק"מ.
הבדיקה נערכה בקומפיוטסט ראשל"צ והנה הממצאים (לא תקין):
1. מנוע 2. מערכת קירור 3. מערכת דלק 4. מערכת הצתה
רעש מערכת תזמון ושסתומים, להחליף רצועה/שרשרת תזמון לפי הוראת יצרן, ניקוי ותיקון מערכת קירור.
9. מערכת בלמים
לפרק גלגלים לבדיקה.
12. העברת כח
יש לבדוק מצב שמן וגיר במוסך מורשה, אין אחריות לתיבת הילוכים אוטומטית.
לפי מה שאני מבין, על רעשים כותבים אפילו ברכב מהניילון. את רצועת התזמון אמרו לי שהחליפו בשנה האחרונה. גם על הגלגלים הם כותבים תמיד, ואין מה לדאוג. אני מתכוון להכניס את האוטו למוסך מורשה ישר אחרי הרכישה ושם יבדקו. מה כבר יכול להיות? (נכון? :confused:).
מה שמטריד זה רק הסעיף של ניקוי ותיקון מערכת קירור. זה גם כסת"ח או שזה משמעותי? זה טיפול חובה או המלצה? כמה זה יכול לעלות ומה יכולות להיות ההשלכות אם זה באמת לא תקין.
לסיכום: הוא אמר על ההתחלה שלא היה הרבה מה לכתוב (הכוונה שהאוטו במצב טוב), ורק הדגיש לי שהם לא אחראים על הגיר הרציף כי יכולה לצוץ תקלה משום מקום כבר מחר, וכדאי לי לבדוק.
לקנות במחיר מחירון ולישון בשקט?
על פניו נראה כמו רכב שמור.
לדעתי כסת"חים. גש ליישור קו לאחר הקניה.
וודא שיש לרכב ספר טיפולים, אם הכל כשורה קנה את הרכב, מדובר ברכב שמור מאוד.
כמו שציינו מעליי, כנס למוסך ליישור קו ובדיקה של מערכת הקירור.
הרכב אומנם עם ק"מ נמוך אבל השאלה האם טופל בזמן ולא רק לפי קילומטראז' ?
- האם הוחלף שמן גיר (מקורי בלבד!) כל 2-3 שנים ? אם זה לא בוצע אז צריך לבדוק כל כמה זמן כן הוחלף שמן גיר (אם בכלל). יכולות להיות לזה השלכות בעתיד.
- כנ"ל נוזל קירור ?
- כנ"ל נוזל בלמים ?
- האם הוחלפה רצועת טיימינג ? רצועת מנוע ?
- כל כמה זמן החליפו שמן ?
זה בינתיים מה שעולה לי בראש.
עושה רושם שהוא טופל יותר טוב מהממוצע. הם הצליחו למצוא רק שתי קבלות בבית, כשהאחרונה היא לפני חודשיים ממוסך מורשה, ושם הוחלף שמן, נוזל קירור ועוד טיפולים, והכל מקורי של פיאט.
בכל מקרה, הסתכנתי וקפצתי על המציאה (בתקווה שתישאר כזאת גם בעוד כמה חודשים), והבעלות תועבר ביום ראשון או שני. אוכל להצטרף למועדון פיאט באופן רשמי :P.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.