got-fiat
03-07-08, 22:34
שלום...
היום לקחתי פיאט פונטו young לבדיקה לפני קנייה.
הבדיקה העלתה ככה:
1. מצב מתלים 73%. בולמי זעזועים- רעש יתר. מיתלה קדמי- לתקן/לכוון. מערכת היגוי- נקישות יתר.
2. בלמים קדמיים- רעידות יתר, לתקן רפידות. בולמים אחוריים- לתקן רפידות.
3. מצב מנוע 68%. בלוק מנוע- נזילת שמן, רעש אביזרי מנוע/רצועה, החלף תומכים. מערכת שמן- נזק באגן השמן (הבוחן אמר שהוא מעוך), דליפות יתר. ראש מנוע- נקישות/רעש יתר בגל זיזים. מערכת תזמון- החלף רצועות זימון לפי הוראות יצרן (זה הבנתי משהו סטנדרטי?). מערכת תדלוק והצתה- לתיאום (הבוחן אמר שהספק מנוע כ"ס הוא 45.7 מתוך ה-60 כ"ס. מומנט מנוע/קג"מ-6.99 מתוך 10.2).
4. מערכת הנעה 70%. מצמד- בלאי יתר, הפרדה לקויה, לתיקון. תיבת הילוכים ידנית- חריקת הילוכים, נזילת שמן. דיפרנציאל- רעש יתר. גל הנעה/ציריות- מרווחי יתר.
5. מצב מרכב 69%. גג- מעיכות, מצב פנימי- חלקי פלסטיק פגומים, לתיקון מראות פנימי חיצוני. צבע- שריטות+פגמים. תקוני מרכב משמעות נמוכה- סימני פגיעה, תקוני מרכב וצבע, מעיכות, נזק לפגושים.
הרכב משנת 2004, יד שנייה מהשכרה, 109K ק"מ.
לי זה נראה לא מדהים בכלל, אבל זו פעם ראשונה שאני מעבירה רכב בדיקה לפני קנייה כך שאני לא יודעת מה נחשב בלאי סביר ומה ממש לא. מה שכן זועק לי שהרכב לא תקין זה שבמצב הזה הוא לא יעבור טסט (שאמור להיות בסוף החודש או סוף החודש הבא).
עלתה לי שאלה, אם למשל לתת למוכר להעביר את האוטו טסט ושהוא יסדר את מה שאקוטי ואז להתחשבן על השאר, אבל מה שנראה לי מדאיג במיוחד זה העניין של הראש מנוע. מה דעתכם?
תודה, וסליחה על ההודעה הארוכה והמשמימה...
היום לקחתי פיאט פונטו young לבדיקה לפני קנייה.
הבדיקה העלתה ככה:
1. מצב מתלים 73%. בולמי זעזועים- רעש יתר. מיתלה קדמי- לתקן/לכוון. מערכת היגוי- נקישות יתר.
2. בלמים קדמיים- רעידות יתר, לתקן רפידות. בולמים אחוריים- לתקן רפידות.
3. מצב מנוע 68%. בלוק מנוע- נזילת שמן, רעש אביזרי מנוע/רצועה, החלף תומכים. מערכת שמן- נזק באגן השמן (הבוחן אמר שהוא מעוך), דליפות יתר. ראש מנוע- נקישות/רעש יתר בגל זיזים. מערכת תזמון- החלף רצועות זימון לפי הוראות יצרן (זה הבנתי משהו סטנדרטי?). מערכת תדלוק והצתה- לתיאום (הבוחן אמר שהספק מנוע כ"ס הוא 45.7 מתוך ה-60 כ"ס. מומנט מנוע/קג"מ-6.99 מתוך 10.2).
4. מערכת הנעה 70%. מצמד- בלאי יתר, הפרדה לקויה, לתיקון. תיבת הילוכים ידנית- חריקת הילוכים, נזילת שמן. דיפרנציאל- רעש יתר. גל הנעה/ציריות- מרווחי יתר.
5. מצב מרכב 69%. גג- מעיכות, מצב פנימי- חלקי פלסטיק פגומים, לתיקון מראות פנימי חיצוני. צבע- שריטות+פגמים. תקוני מרכב משמעות נמוכה- סימני פגיעה, תקוני מרכב וצבע, מעיכות, נזק לפגושים.
הרכב משנת 2004, יד שנייה מהשכרה, 109K ק"מ.
לי זה נראה לא מדהים בכלל, אבל זו פעם ראשונה שאני מעבירה רכב בדיקה לפני קנייה כך שאני לא יודעת מה נחשב בלאי סביר ומה ממש לא. מה שכן זועק לי שהרכב לא תקין זה שבמצב הזה הוא לא יעבור טסט (שאמור להיות בסוף החודש או סוף החודש הבא).
עלתה לי שאלה, אם למשל לתת למוכר להעביר את האוטו טסט ושהוא יסדר את מה שאקוטי ואז להתחשבן על השאר, אבל מה שנראה לי מדאיג במיוחד זה העניין של הראש מנוע. מה דעתכם?
תודה, וסליחה על ההודעה הארוכה והמשמימה...