PDA

View Full Version : בעיה בהתנעה פונטו HGT שנת 2001


assaf HGT
28-06-08, 17:08
שלום לכולם...

יש לי בעיה שלפעמים כשאני בא להתניע את האוטו, יש סטרטר והכל רגיל אבל הוא לא מצליח להתניע. הוא גם לא מנסה וזה מרגיש כאילו אין ניצוץ בכלל.
אחרי שהוא לא מצליח, אני סוגר סוויץ', פותח מחדש ואז הוא מתניע בשניה כאילו כלום לא קרה.
יש לציין שהבעיה יכולה לא להופיעה כמה ימים ופתאום לצוץ אפילו כמה פעמים ביום. מה שיותר נדיר שקורה לפעמים כשהוא לא מצליח להתניע, ברגע שאני עוזב את הסטרטר יש איזשהו בקפייר חלש שאני לא יכול למקד אותו אבל הוא נשמע באיזור תא המנוע לדעתי.
אני לא הצלחתי לעלות על איזשהו דפוס מסויים שהבעיה מופיעה. היא פשוט מופיעה מתי שבא לה.
יש לציין שהמנורה של המפתח בלוח השעונים נדלקת עם הדלקת הסוויץ' ונכבת בזמן מה שגורם לי לחשוב שזה לא המפתח וגם לא הקודן כי הרכב מתניע אחר כך בלי שאני מכניס את הקוד שוב.
המצבר חדש.

למישהו יש רעיון?

ido
28-06-08, 17:16
אסף הייתה לי בעיה דומה לשלך, הבעיה אצלי הייתה המשאבת דלק, מציע לך ללכת לבדוק לחץ דלק עם שעון, אם הוא מתחת ל - 4 אז המשאבה כנראה לא תקינה, אם הוא נופל ל -0 ישר אחרי כיבוי המנוע אז גם כן המשאבה לא תקינה. לבדיקה עצמית ועכשיו (לא מחייבת) פשוט פתח סויץ עד הסוף, חכה 10 שניות ותנסה להניע עם סטרטר ארוך. אם האוטו מניע אז כנראה זאת המשאבה. אצלי החלפת המשאבה פתרה את הבעיה של ההנעה (חצי סויץ והאוטו מונע) וגם היא סוחבת יותר טוב בטורים גבוהים.

אם תגיע לזה שזאת המשאבה אז המשאבה היא כמו של פונטו ספייס רגילה. במוסך המרכזי לקחו לי כולל עבודה 2100 ש"ח. סביר להניח שתמצא יותר זול. מקווה שעזרתי.

assaf HGT
28-06-08, 17:32
המשאבה היא באמת החשודה המרכזית שלי. אני אבדוק את הלחץ עם שעון פעם הבאה שאני אהיה במוסך. אם הבעיה היא רק הקטע של ההתנעה אז אני יימשוך איתה עוד.
אם המשאבה היא של ספייס רגילה אז לא כדאי להביא מפירוק?

ido
28-06-08, 17:36
לא מומלץ כי אתה לא יודע מה המצב של המשאבה מהפירוק . אין אפשרות לבדוק בחוץ!

ואני ממליץ לך לא למשוך עם זה עוד... חשש גדול לאינג'קטורים שמתאמצים יתר על המידה אלה אם כן אתה נוסע עד ל - 3000 טורים ומטה. חשש גדול לסטרטר ! שמתאמץ . וגם חשש למצבר למרות שהוא חדש.

כמה שתסדר את זה יותר מהר ככה אתה תהנה מזה יותר ולא זה שיקנה את האוטו אחריך.

דבר ראשון לך תבדוק שזה משאבה לפני שמתחילים לפרק.

assaf HGT
28-06-08, 17:51
הדבר מתבטא רק בפעם ב... שהרכב לא מניע מכה ראשונה ואחר כך מניע חלק ככה שאני נהנה מהאוטו. אבל אם אתה אומר שזה גורר איתו נזק אני אבדוק ויחליף במידת הצורך.
תודה

orenhazan
28-06-08, 17:55
אסף אל תחפש הרבה הבעיה שלך היא ידועה מאוד כמה שאלות לפני.
האם הוחלף וריאטור ברכב בזמן האחרון ואם כן האם הבעיה הופיעה מיד אחר כך.
תענה לי ואז נמשיך.

assaf HGT
28-06-08, 18:20
הוחלף וריאטור בזמן האחרון כן.
אני לא יכול לדעת כי קניתי את הרכב עם מנוע גמור ולא יצא לי לנסוע איתו כמעט לפני האוברול ככה שאני לא יכול לדעת.
הוריאטור הוחלף בזמן שסידרו לי את המנוע אחרי שעשו לי אוברול והיו עדיין דפיקות במנוע. פתרו לי את הבעיה ובנוסף ואמרו לי שצריך להחליף קאמשפט עם הוריאטור בגלל שיש בו שלולית של שמן שלא נעלמת מה שאומר שהוא לא נותן לחץ שמן (זה מה שאני זוכר).
עד כמה שאני זוכר זה היה לי גם לפני אבל אני לא בטוח ב100 אחוז.

orenhazan
28-06-08, 19:14
טוב לפי דעתי זה לא היה לפני. הבעיה שלך היא כמו שחשבתי חיישן נמה תקול בזמן ההרכבה של הוריאטור פגעו בו. מכיר הרבה מקרים כאלו אחת התופעות של חיישן נמה תקול זה שהרכב פעם מניע פעם לא לסירוגין ויש לפעמים מין רעש כזה של בקפייר ואני בטוח במאה אחוז שזאת הבעיה שלך כרגע.
לצערי ולצערך ההחלפה של החיישן הזה כרוכה בפירוק הטימיינג כי הוא יושב מתחת לגלגל הקמשפט העלות של החיישן היא בערך 600 שקל לא כולל עבודה.
דרך אגב המחשב לא יציין תקלה הבדיקה של החיישן מתבצעת על ידי פירוק התקע שלו ובדיקת התנגדויות.
מציע לך לפנות למוסך המרכזי שם יאבחנו את הבעיה הם כבר מכירים אותה ולאחר מכן לפנות למוסך שהחליף את הוריאטור כדי שיחליף את החיישן ללא חיוב למרות שתצטרך להוכיח שהם גרמו לבעיה שיש לך עכשו.

assaf HGT
28-06-08, 21:25
למוסך המרכזי אני לא מתקרב בגלל סיפור אחד שאני לא ילאה אותך בפרטים.
אני אבדוק את זה.
המון תודה